Jump to content

Recommended Posts

Здравейте, какво масло бихте ми препоръчали да сложа на този двигател? В момента съм с MOTUL 6100 Synergie+ 10W-40 и за близо 10000км съм долял литър. Да слагам отново такова или да взема Liqui Moly Mos2 Leichtlauf 10W40 ? Карам на газ предимно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслота е като жената - на всеки се харесва различни :hilezh:

Аз лично карам моя шестак |ABC| с пълна синтетика и доливам около 1л до смяна,и аз съм на газ.

Според мен ,без да съм специалист пълната синтетика си е супер,все пак студеният старт ебава двигателя най-вече.

5W-40 от проверен производител - това е моето мнение :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6100 Synergie+ 15W50 с такова го карах аз, него не го пипа грам отделно при ниска температура има по-добра течливост от 6100 Synergie+ 10W40, така че недей да слушаш разбирачите, които ще ти кажат, че е по-гъсто от Synergie+ 10W40 и, че зимата няма да е добре при студените стартове.

Ако няма 15В50 и 10В40 също върши перфектна табота ти си с маслен охладител и без това не може да го загрееш маслото колкото и газ да даваш.

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, още помня тубата в багажника, дето беше оставил ;)

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оптимален вискозитет за маслото е 5W40.

Има вече теми, които са породени от точно този вискозитет и оптималните му качества.

При него спират шумове от хидравлични повдигачи и т.н. , а работата на двигателя се подобравя осезаемо в половителна посока.

За вискозитета на маслото при зимни условия судим точно от първата цифра, колкото е по- малка тя.. толкова маслото е по- "течиво", което е огромен "+" при студен старт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За вискозитета при зимни условия не винаги може да съдиш по първата цифра на маслото, 15В50 на Мотул е по-течливо от 10В50 на Мотул същото е отнася и за 20В60 ЛьоМан, което е естерна синтетика и няма нищо общо.

На 18годишен мотор никога не бих сложиш 5В40, това е само загуба на средстава и после води до не нужно доливане!

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казаното по- горе е мое лично мение от маслата, които съм слагал (Мотул и Кастрол).

Когато говорим за нормално масло пълна синтетика като 5W40 разликите никога не са били фрапиращи от гледна точка на вискозитет (поне видимо, защото нямам лаборатория за тестове). При елементарен тест (оставянето им на минусова температура) на масла с вискозитет : 5W40, 10W40, 15W40 > има огромна разлика в "течливостта" им.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За всяко масло си има данни с това какви са му показатели при различни температури и т.н. и т.н. не е нужно да се правят индиански тестове...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мхм.. да ве точно така :hilezh: индиански са... кат извадиш да провериш маслото (примерно на - 20) и опааа едното е кат маргарин :gruebel:, а другото си е доста по- приличащо на течно... масло :hilezh:

Както казах, тва е разлика уловена, дори съвсем видимо (освен, че всички можем да четем, кво пише и в спецификациите, които го потвърждават).

Редактирано от eic-idimitrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилно си се ориентирал колега.

Слагай смело LIQUI MOLY с добавка, също така ти препоръчвам да се насочиш към качествен маслен ф-р - MANN :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За вискозитета при зимни условия не винаги може да съдиш по първата цифра на маслото, 15В50 на Мотул е по-течливо от 10В50 на Мотул същото е отнася и за 20В60 ЛьоМан, което е естерна синтетика и няма нищо общо.

На 18годишен мотор никога не бих сложиш 5В40, това е само загуба на средстава и после води до не нужно доливане!

Колега, ако съдиш за вискозитета на маслото при температура 25 градуса, може и да ти се струва, че 15W е по-нисковискозно от 10W. Провери ги при -15 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако съдиш за вискозитета на маслото при температура 25 градуса, може и да ти се струва, че 15W е по-нисковискозно от 10W. Провери ги при -15 градуса.

Чети колега, говоря конкретно за Мотул 6100, там 15W50 става на желе при -33градуса по целзии, а 10W40 става на локум още при -30градуса толкова ли е трудно да се чете, иначе нормално масло с индекс 10 да е по-рядко и течливо и да става на желе при по-ниска температура от такова с индекс 15W (това са неща, които са ясни), но винаги има едно но и има изключения и индекса сам по себеси не винаги е определящ, щото много пъти производителите си ги кръщават, даже има и масла с 30 горен индекс дето имат по-добър вискозитет при 100гр. по целзии от такива с по-високо число от 30!

Редактирано от niikoo_1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оптимален вискозитет за маслото е 5W40.

Има вече теми, които са породени от точно този вискозитет и оптималните му качества.

При него спират шумове от хидравлични повдигачи и т.н. , а работата на двигателя се подобравя осезаемо в положителна посока.

За вискозитета на маслото при зимни условия судим точно от първата цифра, колкото е по- малка тя.. толкова маслото е по- "течиво", което е огромен "+" при студен старт.

Toчно :zustimm:

Слагай 5W40 и няма да съжаляваш. Разликата е огромна. Ако досега си карал с 10 или 15 ще останеш учуден, колко по добре работи двигателя с 5W40.

Аз мисля при следващата смяна да съм с 0W40.

Редактирано от kapitango
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Toчно :zustimm:

Слагай 5W40 и няма да съжаляваш. Разликата е огромна. Ако досега си карал с 10 или 15 ще останеш учуден, колко по добре работи двигателя с 5W40.

Аз мисля при следващата смяна да съм с 0W40.

На мотор на 400хил. км (въпреки, че неговия е ревизиран и с нови сегменти и лагери и масло у жне харчи) на ~20години не виждам с какъв акъл ще слагаш 5В40 той е правен за 10В40 дори в книжката му си пише (мисля), по времето, когато тоя мотор е бил измислен още не нямало пълна синтетика 5В40 :hilezh: (това на майтап де)

Не си харчете парите за глупости.

Редактирано от niikoo_1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...На 18годишен мотор никога не бих сложиш 5В40, това е само загуба на средстава и после води до не нужно доливане!

Това важи ли за 15-годишен? :hilezh: Конкретният ми въпрос е за 2.8 V6 30V ACK.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен АБЦ-то ми харчи от 0.8л до 1.5л и с 5W40 и с 10W40 в зависимост от това колко газ давам извън градско, това с Castrol Magnatek купуван от Бг. С Castrol Magnatek 5W40 от немско от 0.3л до 0.5л. При загрял мотор не усещам разлика м/у двете масла, но зимата с 10W40 пали доста по-мудно дори и с нов акумулатор.

Редактирано от cvetan83
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въртенето е осезаемо по- трудно е зимата... това бе първото, което забелязах (с първото завъртане).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мотора ако е здрав, километрите не са важни за маслото. 5-40 е идеално за нашите условия. човек като слуша ще каже че разликата между 10-40 и 5-40 е 100 лв. а при днешните предлагания е около 5 :) има тотал за по 52 лв - 5-40. никога не бих сипал боза като 10-40 или още по малко 15-40 при условия че мога 5-40. за какво? :zustimm:

двигателя преди 15 год. като е правен е нямало 5-40, за това са му предписвали 10 или 15. ако се прави сега ще му препишат дори и 5-30 сигурно. това се казва прогрес. не че и ще му стане нещо с 10-40, стига да е по предписание :zustimm:

Редактирано от jim1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи съм без акъл с това моето 0/40 на АБК :hilezh:

От една точка си прав - няма да векувам с тоз мотор ..

Обаче кажи ми как да откажа 0/40 на цената на 10-15/40 :hilezh:

Nо way просто ...

Иначе не си прав за това че 90-те години не е имало 0/5/30/40 ... Даже в днешните каталози си предписват 5/30 или на 40 - http://www.fuchs-europe.de/oel-wegweiser.html ... Всеки сам си решава какво да си прави с колата ..

Не мисля че си давам парите за глупости :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво Ивчо - страшен сайт :gut:!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...