Jump to content

Б5 1.8т АЕБ 1998г.-100 октана


Evotech

Recommended Posts

Колеги извинявам се за глупавия въпрос,но мисла да мина на 100 октана бензин и искам да ви попитам дали това може да бъде опасно за двигателя,знам че по-ниско октановиа бензин е по склонен на детонации,при което следва,че с 100 октана ще е по-добре.Обаче вчера с един прител спорихме и той ми обеснява,че с 100 октана се претоварвал мотора,изгаряли клапани и още куп глупости...Също така искам да попитам каде бензина е по качествен(ОМВ или ЕКО).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем за мотора, газта е над 100 октана а всички си карат без проблем :) Но и според мен няма особен смисъл. Колата е правена за 95. Има колеги които казват, че колите им работят по-добре със 100, но при мен на АЕБ със 100 октановия работи по-кофти. Проба му е майката :zustimm:/>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Todir, явно и ти си като мен. На когото кажа, че моето върви най-добре с 95 ме гледа странно. С риск да ме наскачат батките и аз да споделя, че нееднократно съм пробвал на всички бензиностанции високооктановите бензини, но вървене като с 95 няма. При някои се усещаше може би една идея по-добро вървене, но за сметка на това и противно на общото разбиране, разхода винаги е бил по-висок с не по-малко от 1 до 1.5 литра и градско, и извънградско. Разхода винаги го засичам пълно - пълно(до дупка).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сипах 100 октана от ОМВ и няква осезаема разлика не виждам.Не работи по зле и не варви по малко,но в крайна сметка 100-те октана по добре ли са за двигателя или не?

П.С На бензиностанции ЕКО бензина добър ли е,защото за напред мисля от там да зареждам понеже имам карта..

Редактирано от Evotech
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен също с 95 октана вървеше по-добре и харчеше по-малко от колкото със 100 октана.

А4 1.8Т АЕБ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен (АЕБ) с 95 върви по зле от колкото с 98. Преди доста време един приятел ми докара бензин от Русия, най-скъпият предлаган там. Колата вървеше за страх, даде ми разход извънградско 6.9 л/100км. (като умишлено съм се стремял да карам възможно най икономично), но ми набиваше грешка , нещо в ламбда сондата бяха завишени стойностите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е от бензина, аз съм постигал 6,8 с 95 :)

Не съм откривал разлика с 95 и 98 поне, но не съм и обръщал внимание може би, не изключвам да има такава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм и с quattro :rolleyes:/>

Е и аз така и даже колата е от аватара :) Мотора си дава доста приличен разход със всякакъв бензин, но при бавно и бързо каране. Ако е средна работа каране имам чувството, че не е много добре. Затова карам в ограниченията, но изпреварвам с пълна газ почти винаги :lol:

Обаче сега се сещам, че с 98 незнам за вървежа, но разхода си ми е същия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също не мисла,че ще литне с 100 октана или пак,че ще има голяма разлика в разхода :hilezh: .Повече ме интересува дали високооктановия бензин е по-добър за 1.8т сток или не...

Редактирано от Evotech
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зареждах доста време 100 октана на еко.Разлика усещах повече в ниските обороти.За разхода не съм гледал дали има разлика,защото никога не съм я засичал точно колко гори.Записваше ми обаче грешка .Идваше богата сместа и дебитомера се шашкаше.Сега карам с 95 пак на еко и си върви доволно,като за 1.8 без тръц.Като ти е мерак карай със 100 октанов бензин,няма да има проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също не мисла,че ще литне с 100 октана или пак,че ще има голяма разлика в разхода hilezh.gif .Повече ме интересува дали високооктановия бензин е по-добър за 1.8т сток или не...

Труден въпрос. Теорията казва, че трябва да е по-добър. По-устойчив е на детонации. Реално обаче при стоков мотор инжекциона не допуска детонации дори с 95. И да ги има ти никога няма да разбереш. Примерно един от най-гадните режими е когато на ниски обороти да кажем 2к и на висока предавка 4-та или 5-та нададеш цялата газ. В този режим обикновено има по някоя друга детонация, но инжекциона успява да ги парира с промяна в ъгъла на запалване. Би трябвало 100 октановия да се представи по-добре. При чипнат мотор 100-те октана са задължителни.

Моя съвет е да си спестиш 20-те стинки горница и да си караш 95. Инженерите на Ауди са се погрижили мотора да работи чудесно с него, в 100-те октана има повече маркетинг отколкото реална полза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това чета от два дена горе доло,но пак си имам и едно на ум,че българския 95 няма нищо общо с немския,докато 100-те октана може би го доближават...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

българския 95 няма нищо общо с немския,докато 100-те октана може би го доближават...

Качеството на БГ бензина ни е ясно на какво ниво е..., но и да караш със 100 октана нищо няма да промениш в по-добро за мотора :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...