Jump to content

Помагайте-Проблем със топлото А4-96г.


imaxxx

Recommended Posts

Здравейте колеги,гледам много подобни теми на моята и реших да пусна нова със цел ако може някой да помогне!

Колата е а4,1.8 96г и няма парно а синтомите са следните.

Колата е загряла на 90 градуса а парното е хладко-не виждам разлика при форсиране на мотора да става по топло.

Радиатора за охлаждане на коплата горе тръбата е топла а долу тръбата е студена-помислих че е термостат но колата не грее повече от 90 градуса-също и не губи антифриз,а защо долу тръбата на радиатора е студена?Маркучите дето влизат за радиаторчето на парнотоо са топли но на както маркуча горния дето влиза във радиатора за охлаждане/който е горещ и няма пиапане.Карах я вчера във един сервиз и там казаха че не е термостат щом не грее а и не надува маркучите и ми казаха че се почва от най ефтиния вариянт/промивка/ ако не подеиства слагали катализатор във системата които улавял ако има приток на въздух във системата и ако това не подеиства следвало сваляне на главата-шлаифане смяна на гарнитура и поставяне и за тази операция казаха че ще излазе около 700лв но никой така и не спомена че може да е запушено радиаторчето на парното и какво се преви там.Колата миналата зима имаше перфектно парно което сега изчезна от раз-искам да спомена че от миналата година до сега по колата нищо не е пипано а е сменено само този троиник със дачиците зад двигателя под акумулатора поради теч във уплътнителния пръстен предпочетох и нов троиник-дали има връзка със изчезването на парното???Приемам всякакви предположения и се надявам мистерията да се разреши-благодаря предварително на колегите който ще се отзоват за помощ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за предложенията,мисля да му сложа тубофло за отпушване на канали-пише че не разяжда пласмаси и гумени матеряли и със 2 литра жряща вода да го изплакна както се прави на запушени канали,дали ще стане? :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако може и аз да се включа, въпреки, че съм с Б4.....симптомите са ми същите- дори на 90 градуса духа леко топъл въздух, а миналата зима беше ОК.

Има ли вариянт да е от зацапан филтър на купето, защото като че ли и силата на въздушната струя е малко по- слаба? Мисля, че не са клапи, защото врътката за топло-студено се движи нормално....Другото , което ми идва като идея е запушено радиаторче....да, ама винаги ми е бил бистър антифриза. Не смея да промивам да не текне нещо от някъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най лесният варянт е да се свалят маркучите на радяторчето на парното и с маркуча от чешмата да се промие. След като излезе мизерията слагаш първо десният. След това палиш дв

игателя и чакаш да потече от ляво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами той горещия антифриз нали циркулира през радиаторчето....с маркуч и вода какво ще се промие повече :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че ти се движат клапите, не значи че не са изгнили дунапренчетата им. Най-вероятно там ти е проблема. А относно запушването-на всеки му се иска да се размине с най-дребното но уви, слагай ново радиаторче , оправи си клапите и ще забравиш за студа !!! Ако ти се минава към Ямбол, мога да го оправя аз ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за идейте колеги.Искам да попитам някой които е сменявал радиатор4ето на парното дали има гимени уплътнения по него щото мисля да му сипя тубофло за отпушване на канали и тая киселина не разяжда пластмаса и метал но сигурно ще разяде гуменитр съединения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз имах същия проблем преди години - оказаха се клапите.Те са перфорирани и са залепени с някакво уплътнение,което с времето беше излетяло през въздуховодите.Така,че шлайфане на глави и глупости ми се вижда доста пресилено преди да бъде разглобено таблото свалено радиаторчето сменено с ново не беше скъпо,и залепени нови уплътнения на клапите.Както и проверка дали всички те се движат естествено...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Категорично не мисля че проблема е от клапата за топлия въздух поради това че като форсирам колата топлия приток на въздух се увеличава а и входящия маркуч на радиаторчето на парното е горещо а изходящия маркуч е леко топъл-най вероятно има запушване на радиаторчето на парното само не мога да си обясня или това е единственната кола която не върти големия кръг поради това че маркуча който излиза от термостата е винаги студен а тази кола и зиме и лете повече от 90 градуса не вдига-пълна мистерия и все пак някой трябва да се е сблъскал вече със този проблем а4-ки има доста у нас а темата е интересна и кой знае как ще се разреши този проблем :stupid:/>

Редактирано от imaxxx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом маркуча от термостата ти е студен то картинката е ясна. Нов термостат, задължителна промивка на системата и добро обезвъздушаване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом маркуча от термостата ти е студен то картинката е ясна. Нов термостат, задължителна промивка на системата и добро обезвъздушаване.

Да колега но като я закарах във сервиза казаха че щом не дига повече от 90градуса и не грее повече а и не надува съединенията термостата е наред.Дали не може да има въздушна възглавница точно на съединението дето излиза от термостата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно обяснение за сервиз. Ами ти ги питай ако термостата остава в положение полу отворен или полузатворен както ти харесва така....как тогава ще вдигне повече от 90 градуса. Щото иначе ако пък наистина е здрав излиза че някъде по системата имаш тапа. А какъв е двигателя? И все пак една промивка си направи. Няма да ти е излишна. :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Здравейте! А някой може ли да обясни в случай на запушено радиаторче на парното, как е най лесно да се оправи? Има ли други начини освен чрез демонтаж на таблото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да го продухаш последователно от двата отвора, махни двата маркуча, монтирай някакъв по-дълъг шланг с подобен диаметър и вече по избор, ако не стане с уста, може прахосмукачка, помпа някаква, компресор, за каквото се сетиш.После и с вода може да го промиеш.Ако имаш късмет и не е пукнато, и изобщо ако запушването подлежи на отстраняване по описаните начини, имаш работещо парно.Вариантите са изобщо да не може да се отпуши, да се отпуши така, че да се откърти коричка на дупка, или парчетата да са големи и да не могат да излязат.Някои слагат разни "каналин"-и вътре, соди, киселини и какви ли не химии, мисля че има и специално за целта някакво вещество, по сервизите го ползват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моето го отпуших преди 1 год. с маркуча от чешмата с налягането на водата,но парното е по-слабо,все едно карам на 60гр.температура на антифриза.От ново по-хубаво няма,но трябва да източвам фреона на климатика,за да го сменя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 months later...

ако е запушено парното махнете маркучите от казанчето на парното издухайте течноста колкото можете от него сложете 2 маркуча на изходите като на десния който е входящия сложете една фуния и напълнете с кислол.така трябва да поседи 15-20 минути и издухвате с струя от чешмата от двете страни.ако не помогне 1я път повтаряте за 25-30мин.не вреди на самото казанче.изпробвано действа отлично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги от вчера и аз съм собственик на Audi A4 1.8-125 коня ADR,и аз имах проблем с топлината на парното днес свалих двата маркуча на радиаторчето и първо с маркуча от чешмата го промивах около 30мин след това го напълних с оцет и така поседя 20мин,накрая го промих с вода напълних го с антифриз и вече имам парно поне за зимата,ако няма проблеми няма да пипапм повече .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

напълни радяторчето с кислол и след 10 минути го изплакни с маркуча от чешмата и така на няколко пъти...аз лично моето го свалих..разглобих го...изкарах от него около 1 килограм ръжда и налепи...а във проходите на радяторчето имаше едни медни серпентинки които аз махнах и сега парното е повече от страхотно.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги да се включа и аз в темата имам а4 преди месец сменявах радиаторчето на мен клапите не ми бяха с дунапрен а гумени без никакви дупки няма как да е от тях. Радяторчето лично го сменявах не е много трудно стига да имаш нужните инструменти но най гадното е че трябва да ходиш да ти съберат фреона от климатика или както аз направих изпуснах го. А що се отнася до продухването преди 2 години го продухах и се оправи до това лято .

Редактирано от audi a4 pz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...