Jump to content

Проблем връзка с ABS контолер


audi1000

Recommended Posts

Здравейте колеги ,

Управлявам AUDI A6 ,C5 от далечната 1998 година. От няколко седмици постоянно диагностиката на дисплея в хор с звуков сигнал - 3 пъти визуализираше грешка

в ABS на автомобила като на таблото светеше и символа на ABS . Ок , помислих си че е стандартният проблем за този сезон т.е зацапан или заминал датчик на ABS-а на някой от колелата . Понеше разполагам с кабел и софтуер за диагностика ,вързах се към ECU то и се видя следната грешка :

01203 - Electrical Connection between ABS and Instrument Cluster

03-10 -- No Signal - Intermittent

Което автоматично ме наведе на мисълта за проблем с ABS блока.След кратко търсене в ИнтернетЪт открих следният ремонтен начин за отстраняването му :

http://www.tdibg.com/forum/viewtopic.php?f=28&t=68

Въпросът ми е някой правил ли е тази процедура да ми даде съвет дали да се захващам ? Ако да ,нужно ли е свалянето на подкалника за АУДИ ,тъй като има повече разстояние от казанчето от колкото на Пасата.

Ако ме посъветвате да не се занимавам , може ли да попитам дали АБС блоковете на подобните автомобили са взаимозаменяеми - А4 , А3 ,Пасат и т.н .

Разбира се приемам и съвета за сервизи които са се справили с проблема .

Благодаря предварително !!!

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здр,предполагам 4е абс е 5,3 което зна4и 4е го слагат и на др коли но номера все пак трябва да отговаря,отварял сам няколко такива абс модула процедурата е доста пипкава и изисква спокоиствие ,но преди да отвори6 абс а провери вси4ки захранвания дали идват и масите са6то,примери сапротивлението на всеки дат4ик от буксата дирекно,и ако вси4ко е наред тогава го отваряи,а относно парвта гре6ка е 4е няма вразка между абс са и таблото провери и там

Редактирано от a4 tdi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здр,предполагам 4е абс е 5,3 което зна4и 4е го слагат и на др коли но номера все пак трябва да отговаря,отварял сам няколко такива абс модула процедурата е доста пипкава и изисква спокоиствие ,но преди да отвори6 абс а провери вси4ки захранвания дали идват и масите са6то,примери сапротивлението на всеки дат4ик от буксата дирекно,и ако вси4ко е наред тогава го отваряи,а относно парвта гре6ка е 4е няма вразка между абс са и таблото провери и там

Мерси колега , забравих да спомена най важното , че това не се случва постоянно . Сутрините почти не се случва , а най често става вечер , когато е влажно !!!

Редактирано от audi1000
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм я правил тази процедура няколко пъти,общо взето трябва да имаш хубва поялник ,да умееш да боравиш с него,и най вече да си спокоен ...да не ти трепери ръката.Така на снимки изглежда лесно...НО на живо зора е голям :)/>

Редактирано от sunshai
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм я правил тази процедура няколко пъти,общо взето трябва да имаш хубва поялник ,да умееш да боравиш с него,и най вече да си спокоен ...да не ти трепери ръката.Така на снимки изглежда лесно...НО на живо зора е голям :)/>/>

Мерси за мнението !!! Като млад се занимавах любителски с електроника , така че горе долу това с поялника няма да ми е проблем .Притеснявам се дали трябва да разколача цялата кола и дали да не се окаже труд за нищо .

Благодаря още веднъж за мнението .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз имам същия проблем казаха ми че нямат връзка двата компютара зацапана букса не знам какво си ,иначе и 4 датчика отчитат скорост като се оправи времето ще търся някои да я види че е много дразнещо да пищи при всяко палене

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щом го прави при влажно време може да е окислена някоя букса или бушон,проюери първо всичко 4е да не стане да разцепи6 абс пак да не е от там проблема

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги тази процедура съм я правил вече на около 30-сетина блока но искам да ви кажа , че това дето е описано в линка за ремонта не е добре да го правите защото вероятносста да повредите позлатените нишки който са близо до мястото за запояване е много голяма.Ремонта се извършва по друг начин който не е опасен за компонентите в блока, аз специално всичко правя под микроскоп и със специален поялник, просто това ми е професия.Идвали са доста колеги при мен дето са се опитвали сами да си ремонтират блоковете но ремонта и е бил неуспешен и само са повреждали блоковете с което усложняват ремонта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, аз също имах такъв проблем, при мен светваше АBS и ASR при по сериозно натискане на спирачката.

Пробвах да го ремонтирам защото аз също намерих подобни теми и обяснения как до се запои, но вече някой ме беше изпревари и беше прецакал тотално работата.

Купих си блок от автоморка за 300лв, който е от Пасат, важно е номера да е същия.

Пропуснах колата е А6 C5 2.4.

Дано да съм полезен :zustimm: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги тази процедура съм я правил вече на около 30-сетина блока но искам да ви кажа , че това дето е описано в линка за ремонта не е добре да го правите защото вероятносста да повредите позлатените нишки който са близо до мястото за запояване е много голяма.Ремонта се извършва по друг начин който не е опасен за компонентите в блока, аз специално всичко правя под микроскоп и със специален поялник, просто това ми е професия.Идвали са доста колеги при мен дето са се опитвали сами да си ремонтират блоковете но ремонта и е бил неуспешен и само са повреждали блоковете с което усложняват ремонта.

ами сподели с нас как се ремонтира де. интересно защо всички други сме успявали да се справим с тези блокове, а ти твърдиш че можеш само ТИ. Няма нищо сложно и страшно както казаха колегите. Всеки средно интелигентен човек може да извърши ремонта. просто се иска търпение и спокойствие, Естествено не е гаранция че точно това е проблема, Рядко, но се случва и да изгори някои диод на входа при релетата.

Много се дразня като някой каже " Вие всички сте негодни, и незнаете, само аз знам, но трябва да ми платите да ви го направя"

За тази цел си има тема за услуги. Когато пишеш в други теми е хубаво да се опитваш да помагаш, а не само да печелиш пари. Аз също работя това, но никога не отказвам съвет на колега който иска сам да си направи колата, винаги съм се чудел на майсторите дето ги е страх да не им откраднат занаята. А именно когато помагаш на другите и си добронамерен печелиш много повече и Приятели и Клиенти, казвам ти го от собствен опит.

Седни и обясни как се прави, и ако човека реши че не може да се справи, сам ще дойде при теб и ще ти плати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами сподели с нас как се ремонтира де. интересно защо всички други сме успявали да се справим с тези блокове, а ти твърдиш че можеш само ТИ. Няма нищо сложно и страшно както казаха колегите. Всеки средно интелигентен човек може да извърши ремонта. просто се иска търпение и спокойствие, Естествено не е гаранция че точно това е проблема, Рядко, но се случва и да изгори някои диод на входа при релетата.

Много се дразня като някой каже " Вие всички сте негодни, и незнаете, само аз знам, но трябва да ми платите да ви го направя"

За тази цел си има тема за услуги. Когато пишеш в други теми е хубаво да се опитваш да помагаш, а не само да печелиш пари. Аз също работя това, но никога не отказвам съвет на колега който иска сам да си направи колата, винаги съм се чудел на майсторите дето ги е страх да не им откраднат занаята. А именно когато помагаш на другите и си добронамерен печелиш много повече и Приятели и Клиенти, казвам ти го от собствен опит.

Седни и обясни как се прави, и ако човека реши че не може да се справи, сам ще дойде при теб и ще ти плати.

Ще ме извиняваш, ама чета редовно и не съм забелязал активно да помагаш по теми, които са ти в областта.

Както и тук. Щом си го правил, обясни как става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към колегата Toshkov81, колега на никой не искам да вземам занаята просто съм дал съвет, че манипулацията е сложна и изисква доста търпение и спокойствие, защото едно погрешно движение и ти знаеш какво се случва с блока отива на боклука.Аз за това всичко правя под микроскоп и с доста скъп поялник който не всеки човек може да има поради простата причина, че е за професионална работа и е доста скъпичък.И като гледам и по другите форуми твоите мнения са повечето, че си предлагаш услугите колкото да помагаш със съвети.

Редактирано от vlladii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам точно обратните впечатления,смятам че мнението ви за колегата не основателно.Всичко си има тъкости,например ,много бих искал да знам каква е химята в която се топи платката за да падне защитното покритие,а това колко скъп поялник и колко дебела лупа....не е това идеята на темата,:bia:/>,кажете конкретно става така и така,аз не мога да рисувам,но с удоволствие бих опитал един абс дали ще тръгне,имам 3 поялника от 10 , 22, и 44 лв,често ми се навъртат скапани модули и бих по тренирал заради спорта:rolleyes:/>

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми то няма какво да обяснявам колега прледи мен е пуснал цял линк с обяснението, което е много точно и ясно. просто няма нищо за допълване. а това с темите май не гледаш добре, я пак ми прегледай темите.

поялника струва не повече от 10 лв също и лупата, тинола струва сигурно левче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги !!!

Не се карайте , няма смисъл . Факт е че колегата vivaldi по никакъв начин не си е предлагал услугите ,пък в крайна сметка това беше и моя въпрос - дали може да се

справи средностатистически човек или не.По принцип ако човека беше предложил да помогне срещу пари щях да го потърся но в случая ми е неудобно понеже може да не му се занимава с мене . Пък и все още не сме убедени че проблема е там нали ?

Както и да идеята на темата е такава понеже съм сигурен че тепърва на много хора ще им излиза тоя проблем с ABS тъй като колите станаха доста често купувани .Аз затова и съм описал всичко надлежно барабар с грешката за да може да излиза в търсачката :

Така нека обобщим изводите :

1. ABS а спира изключително при влажно време и по към вечер ( като се пооправи времето ще прегледам и напръскам с контактен спрей всички букси )

2. След като спре - НЕ работи номера с якото натискане на спирачките и да се оправи ( съвет от разбирачи - ИЗВОД - изключваме напълно датчиците )

3. След почистването на буксите ( аз клеми не виждам къде има ) - ще го разглобя и ще премина към ремонт с поялника - в крайна сметка нищо не губя нали ?

4. Изключвам варианта с бушоните напълно . Не виждам смисъл в това че проблема не е постоянен както и това че не се оправя при "предрусване " на колата

Поздрави

Ще ви държа в течение !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Toshkov81 може ли искрено да кажеш с тоя поялник от 10лв и лупата колко модула поправи и колко съсипа и колко рекламаций имаше след ремонта, знаеш много добре колко са тънки позлатените нишки който са до тези двете аломиниевите дето се прекъсват и само от топлината на човката на поялника при едо грешно движение можеш да ги прекъснеш.А това е голяма вероятност да се случи според мен защото с тая лупа дето използваш много повече се напрягаш и изморяваш при правенето на спойката която правиш ти на оригиналното място дето са били запоени чрез електро спойка аломиниевите нишки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

момчета колегата vlladii е професионалист и с това си вади хляба,аз също ремонтирам коли и мн мразя някои които тарси всичко безплатно,Вие съшто работите някаква работа срещу заплаштане,да ремонтираш такъв абс е отговорна работа и затова се плашта,

Как ще се почуствате ако някои аматиор ви предложи услугите си безплатно и после кажи '' e тои и без това не работеше купи си нов ''затова отговорноста струва пари,а професионалната техника мн пари

Редактирано от a4 tdi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че развалихме темата на колегата и е време да спрем всеки да си преценява рисковете.

Редактирано от vlladii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Хайде пак да отворим темата, нищо че я развалихте, но проблема при мен е ,че при палене светва лампата на ABS-са и свети постоянно! Иначе ABS-са си работи коректно! Някакви идеи? Къде са тези датчици, които се почистват преди да си стигне до блока и голямото запояване?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На колелата.

Но го виж с компютър преди това. Там ще пише грешката и ще се ориентираш на кое колело и дали е от колело.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Здравейте колеги, аз имам следния проблем. Карам AUDI B4 2.0 16V (Ace), налoжи се да сменя горната помпа на съединителя, майсторите казаха че при обезвъздушаването на спирачната с-ма се оказало че от ABC до задно ляво колело няма грам спирачна течност (тръбичката е суха). Когато го купих аудито, ABS-а ми направи проблем, при 90 км поднесе на дясно. Един велик майстоr взе че го разглоби, продуха го и го сглоби. След известно време ABS-а протече и се наложи да взема същия втора употреба. Та този втория след монтажа пак правеше същия проблем (при натискане влечеше на дясно), но след едно тръгване на заден и набиване рязко на спирачките се оправи, но сега задно ляво не работи. Педала на спирачките е нормално твърд, в смисъл при запалване на колата леко омеква което според мен е нормално защото се задейства ABS-a. Та въпроса ми е има ли датчик за движението на задно ляво колело, който да подава сигнал на ABS-a?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...