Jump to content

Няколко въпроса за окачване, мотор, спирачки на ауди90 NM


lorinser

Recommended Posts

Здравйте компания!

след близо 2г избиране, си взех мечтаното ауди... 90тка седан, мотор 2.0 20V 160коня... 1988г.

колата е жестока.. просто съм вманиячен вече в нея.

има всички екстри и даже има на задната кора някаква фабрична джаджа-2 жака за слушане на узика със слушалки...

ще пусна снимки до 2-3 дни, искам да му намеря Б4 тасове и тогава.

сега на няколкото въпроса към спецовете:

1.-СПИРАЧКИ! Колата е със хидравличен усилвател на спирачките. Четох една тема, НО нямаше точно обяснение.

Та значи. гася мотора и натискам спирачката 3 до 4 пъти и край-няма повече налягане. ТОЕСТ-Хидроакумулатора е приключил. Може ли някъде да ми го напълнят с азот?

отделно ПРОБЛЕМА е: като поработи малко колата, натискам леко спирачките-лампата премигва кратко. Като натисна няколко пъти по здраво спирачката и лампата започва да мига посточнно И спирачките ми започват да задържат. НЕ е от апарати, щото като спре да мига, веднага се отблокират.

Отворих казанчето за течността и вътре имаше тъмносива боза, тоест маслото е зле. И си мисля че можеби задържат спираччките заради кофти маслото в хидроусилвателя???

Въпросът ми е, да пробвам ли да сменя маслото и да заредя хидроакумулатора с азот или няма смисъл и направо да слагам вакуумен усилвател??

Aко ще оставам на хидрото, откъде се точи системата?

Какво масло откъде да го купя и колко пари?

Някой има ли схема на цялата система?

Как се обезвъздушава сиситемата, или тя сама се обезвъздушава?

2.-МОТОР:

2.1.Термостата е скапан. КОЙ е правилният термостат с правилните градуси на отваряне и правилната цена? особенности при смяна и обезвъздушаване?

2.2. Палецът на делкото е скапан.как се сваля? дърпа ли се? Дърпах ама неще.. Каква марка да сложа? цена и откъде?

2.3. има теч на масло от семеринга зад палеца. Можеби се сваля делкото?

2.4. Капакт на клапаните пропуска малко. гарнитура, цена, откъде?

2.5.Свещите и кабелите не ми харесват много. Откъде, марка и цена?

2.6 вентилатора за охлаждане се включва сам след като загася колата?!?!? тва нормално ли е? и работи по 3-5 минути!!!

3.ОКАЧВАНЕ

3.1. предницата е зле. за смяна са амортисьори, тампони на насочите, тампони на амортисьорите и шарнири.

Мисля всичко да взема на MEYLE, че с тях имам добър опит и ще взема супер цени. Вашите препоръки?

Относто тампоните на амовете, И при 90тките ли го има проблема с постоянното тропане? да слагам ли тампони от ГОЛФ или има и културно решение на проблема?

3.2. На предните полуоски са се скапали маншоните. цена, марка, откде? ОТДЕЛНО едното вътрешно каре е напълно сухо, НО няма тракане... тва възможно ли е, или ръждата го уплътнява? Колко пара е нов такова каре? марка? откъде?

Благодаря на отзовалите се колеги!

Нямам търпение да оправя тези неща и да почвам снежни дрифтове по витоша...

надявам се да се присъединя към Аудиторията

Редактирано от lorinser
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 78
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

По повечето въпроси,зададени от теб не съм много компетентен понеже карам 80тка и повечето от твойте джаджи ги нямам,но попаднах на тази тема във форума за авточасти и като чета отзивите,колетгите са доволни от качество/цена ЦЪК

Поздрави :)

Редактирано от grizzly
цитат
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има колеги във форума,които са изхвърлили тази азотна асфера и са сложили сервоусилвател от АСЕ.

И моя палец на делкото беше залепнал на оста,че се наложи да го счупя,за целта вадиш делкото,за да ти е по лесно и ще смениш семерингата.

Относно перките http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=121354&st=40 виж коментар 59,но в цялата тема ще намериш доста полезна информация :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз съм с 90-ка само че със 7А.Мога да ти дам някой насоки.

Както Тони/integrale45 вече е писал аз съм човека разкарал хидравличните спирачки и монтирах серво от АСЕ.Колата си спира по същия начин както и с хидравличната сфера,но педала е доста по мек.

По въпроса за окачването.

Не разбрах Куатро ли си или предно.Не че от значение.

Тракането на тампоните на амортисьорите почти не може да се отстрани с каквито и да е било тампони.

Единствения вариант са голфовите(още веднъж благодарности към хората които ни светнаха за тях :respekt: ).

Аз съм Куатро и с четирите нови голфови тампона имах чувството че се качих на друга кола.

За цени на частите за които питаш се обърни към колегите занимаващи с Авточасти - проимерно "Коко 100 С4".Поръчвал съм части от него,цените са му добри,както и качеството :zustimm: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.-СПИРАЧКИ! Колата е със хидравличен усилвател на спирачките. Четох една тема, НО нямаше точно обяснение.

Виж и ТУК

Отворих казанчето за течността и вътре имаше тъмносива боза, тоест маслото е зле. И си мисля че можеби задържат спираччките заради кофти маслото в хидроусилвателя??? Не е от кофти масло...

Въпросът ми е, да пробвам ли да сменя маслото и да заредя хидроакумулатора с азот или няма смисъл и направо да слагам вакуумен усилвател?? Ако успееш да се пребориш с проблемите, си остави тази система.

Какво масло откъде да го купя и колко пари? Зелено, около 20лв./литъра.

Някой има ли схема на цялата система?efpg1c.jpg

Как се обезвъздушава сиситемата, или тя сама се обезвъздушава?- Сама.

2.-МОТОР:

2.1.Термостата е скапан. КОЙ е правилният термостат с правилните градуси на отваряне и правилната цена? На 87 градуса.Марка Wahler.Цена не знам.

2.4. Капакт на клапаните пропуска малко. гарнитура, цена, откъде? От Ауто+ (примерно), цена 52лв. без отстъпка, марка Виктор Рейнц.

2.5.Свещите и кабелите не ми харесват много. Откъде, марка и цена? - Марки много цени около 200лв. , в зависимост от това дали ползваш някакви отсъпки някъде.

2.6 вентилатора за охлаждане се включва сам след като загася колата?!?!? тва нормално ли е? и работи по 3-5 минути!!! - Нормално е.

Честита колица и успех с проблемчетата. smile.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички колеги!

колата е QUATTRO разбирасе :D :D :D

Днес какво свърших по спирачките:

измскуках старото хидравлично масло със спинцовка, изкарах маркуча на обратното масло към казанчето. Налях догоре ново масло зелено ZH-S G002000, запалих мотора докато изсмуче всичкото ново масло, а старото излизаше през връщащаият маркуч. Загасих мотора като почна да излиза от новото. Така си мисля че оспях да сменя поне 50-70% от маслото. (остава това в сферата и колкото остава в рейката)

Зглобих маркуча, подкарах колата И... лампата спря да присветва. Спрях няколко пъти по рядко и нямаше и помен от присветване...Но и малко я карах..

Дано да е било от старото масло.

Сферата трябва да се дозареди. Къде да я занеса? а неможе ли да се зареди без да се сваля? и някой знае ли на колко бара трябва да се напълни?

И някой да има и схема на самия хидроусилвател в разрез? Немога да повярвам че той може да се скапе.. в него влиза една тръбичка и една излиза.. какво толкова да има вътре? един плунжер??

някой във форума да е пуснал тема със снимки на смяната от хидро към вакуумно серво?

ABS не работи и свети лампата. Чета в 20V.0rg че релето е при footwell cover ?? къде е това? кората над педалите ли?

Относно окачването. Мой приятел е сложил тампони на MEYLE HD (Heavy duty) и казва че спряло тропането... някой да е пробвал с meyle? или да не плащам двойно-направо на голфови ?

Случайно някой да има и схема къде е термостата? някъде под серво помпата май?

Пичове, цял живот се занимавам с мерцедеси, от евтини до скъпи, от масови до уникати. Ама това ауди за 2000лв... направо ме грабана...уникално е.отдавна не съм човъркал кола с кеф.. дали щото ми е писнало всичко останало, или просто ме кефи като цялостна концепция и замисъл.....много ме радва, просто е МАНИЯ.

Само чакам утре да мина КАТ, да е на мое име, и го разчеквам. За следващият сняг съм пръв за дрифтове

някой във форума да е пуснал тема със снимки на смяната от хидро към вакуумно серво?

Редактирано от lorinser
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да знаеш,че задните ти амортисьори са доста скъпички.Понеже на задните носачи имаш шарнири,провери и те в какво състояние са и дали гумите имат страничен луфт,че да нямаш 4 задвижващи+4 завиващи колела-ако а така,направо си за рали на лед :zustimm: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амортисьорите на са толкова скъпи.Под 100лв. е бройката(това по магазините).А предполагам колегите от форума занимаващи се с части могат да дадат и по добра цена.

Но щарнирите и реглажните щанги са напрово на космическа цена :blink:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

задницата е бетон.

Обаче спирачките не са се оправили.

Ей сега я карах около 30-40мин, не задържаха, обаче лампата започва да мига когато загрее мотора.

Явно като се нагрее хидроусилватела, разширява, отваря луфтове и налягането бяга през тях...

чудя се дали да пробвам да напомпам сферата с азот пък да видим какво ще стане? все си мисля че могат да я напомпат на подемник, без да я сваляме. само трябва да разбера на какво налягане. някъде четох 90бара, но ми се вижда доста

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой изследвал/разглобявал ли е този хидроусилвател?

какъв му е точно проблема?

какво с изхабява? плунжер, буталца, цилиндър, гумени уплътнения??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не става от този хидроусилвател като замине. Направо го махай и си сложи вакумно серво. Преди имах 100/С3 и се държеше по същия начин - присветва лампата, педала леко вибрира и е твърд и т.н. Какво ли не правих: масла, маркучи, профилактики - никакво подобрение. Самата сфера е на много високо налягане и за да се пълни трябва да се свали. В интернет четох, че е доста опасно и при свалянето си има определени техники за безопасност, които трябва задължително да се спазват. Затова ако искащ да имаш хубави спирачки, отиваш в моргата взимаш си едно вакумно серво и изхвърляш хидравличното. Може да оставиш само да минава маслото през него или да извадиш "бутлацето" за налягането за спирачките от помпата за да не я товари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами окачване, трансмия и спирачки на S2 Coupe.Носачите ти ковани ли са или обикновени?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... или да извадиш "бутлацето" за налягането за спирачките от помпата за да не я товари.

Така и ще направя.

Колега, имаш впредивид хидравличната помпа, от която излиза маркуча с високото налягане към хидро-акумулатора??

Ще ми трябват ли после нови уплътнения?

Някакви особенности?

Вече купих серво и маркуч от Алекс.

Мисля утре вечер да свърша работата.

Относно датчика на хидроусилвателя, мисля да го замеря колко ома съпротивление дава и да закача резистор, за да не ми свети лампата за налягането.

Колеги днес кръстих аудито на витоша... УНИКАЛНА кола, такива дрифтове никога досега не бях правил.Как не съм си взел досега такава кола..Хвала на AUTO UNION каква машина са направили... просто 4х4 системата му е жестока..

Смених и цялото предно окачване (амове,всички тампони, шарнири) И КОЛАТА продължава да тропа. Предимно при пропадане на колалата. ПОБЪРКВА МЕ. голфови тампони ли да слагам? нямаше и 1 минута тишина.

Редактирано от lorinser
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика е нормално затворен, само го откачи и няма да светне повече. zustimm.gif

:zustimm:

Аз моя съм го откачил и нищо не свети.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата даже няма нужда да се отваря.Развиват се двете тапи и се махат буталцата и пружинките.А отвора за маркуча към хидроусилвателя го затапваш с болт с дифтунга :zustimm:/> .

Аз първоначално я отворих,но в последствие разбрах че няма нужда.

Ако случайно я отваряш няма нищо особено - развиваш 4-те болта и се цепи на две.Има гумен О-пръстан който уплътнява двете части.

Трябва да смениш маркуча който връща хидравличната течност от рейката към казанчето защото оригиналния е общ с този на хидроусилвателя.

Редактирано от swetli4ko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно, няма нужда да се отваря помпата, достатъчно е да се извадят карантиите отвътре. Запушването можеш да направиш и на самата помпа по метода с болта и дифтунгата, който са споделили по-горе. По този начин направо махаш и маркуча към хидроусилвателя на спирачките. После направи една снимка на двигателя как се е получило след смяната на сервото с вакумно. ако не те мързи можеш да направиш снимки и на всеки етап по време на смяната - мисля, че ще е доста интересно за всички колеги с подобен проблем :gut:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...да напомпам сферата с азот пък да видим какво ще стане?само трябва да разбера на какво налягане. някъде четох 90бара, но ми се вижда доста

Може проблема да не е в количеството азот, а в един от двата клапана, които са вътре в сферата !?Налягането наистина е много високо, доста над 90 бара даже...

Колкото до хидроусилвателя - на него няма какво толкова да му се чупи.Той е като една спирачна помпа.Ако протече(губи налягане), спира да работи адекватно.

Теста за проверка на теч е следния : Палиш и държиш на около 2000 оборота за няколко секунди, после гасиш и отвиваш линията(серво към резервоарчето за масло), откъм страната на сервото и изчакваш няколко минути.Трябва само няколко капчици да появят, а не да потече сериозно.

Много вероятно проблема със спирачките ти да е в азотната сфера, а не в усилвателя.

Мислил ли е някой варианта за отстраняване само на сферата !?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей го на :)/>

Това на помпата с кръстатия болт ли е тапата под която е буталцето?

Да, само внимавай да не отвиеш някой от другите "кръстати" болтове. Ако искаш направи една снимка на помпата и ще ти покажа кои са за да не объркаш нещо. Общо взето там където се навива металната тръбичка за сервото на спирачките си е отделна секция на самата помпа. Доколкото си спомням болтовете са два - отгоре и отдолу.

Иначе колата изглежда супер :gut:!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами току що свърших всичко.

НАПРАВИХ го!

но не направих снимки :(/> бързах да го направя за 1-2 часа за да хвана дрифт-партито на витоша по светло, ама свърших в 1:00 часа след полунощ.

Да, развих двата кръстати болта и махнах буталцата с пружинките.

Отрязах с флекса тръбата от рейката за връщащото масло (за да махна октоподчето с разклоненията), нахлузих нов маслен маркуч, стягане със скоби, 2 часа псуване докато навия 3-те болта при педала на спирачката , проба .... и спирачките са БЕТОН.

Смених и палеца. И термостата. И антифриза. И спирачната течност.

ОБАЧЕ, сега като загрее, празният ход и е неспокоен... леко притреперва. Изфорсирва се перфектно, Но на ПХ....

Причува ми се леко свистене от маркуча на сервото и си мисля дали не дърпа въздух от там.

някакви идеи за треперенето? капачката изглежда МНОГО добре, чудя се дали да не я сменя?

Ще кача сники да видите как стана.

Леле колко се кефя на аудито.... мания е... сега и един газ инжекцион да забуча.... че ударих 40/100 на последното дрифтене :D

Имам и мерцедес Еклас 2007ма, AMG пакетът ми пристигна преди седмица, не съм го пипнал, даже забравих за нея... :)/>

Редактирано от lorinser
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...