Jump to content

Съвет за монтаж усилвател


Милчев

Recommended Posts

Здравейте ! Имам няколко идей, но искам вашето мнение.Решил съм да слагам бас(нищо особено) 1.имам възможнос да взема басов оригинален говорител(втора употреба) за моята колица а4 б6,и да го монтирам на мястото му и да ползвам усилвател останал ми от предната кола който е 350W но идва въпросът за пущането на кабел от акумулатора ,та откъде е по правилно да влезе в купето( кой маншон) че после като завали да не ми пълни краката.

2. да ползвам усилвателя и да купя бас каса отговаряща на мощноста на усилвателя,но да ми заема място (имам и бутилка за газ.уредба).Та приемам вашите съвети.Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 55
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колега аз монтирах моя усилвател в левия страничен джоб на багажника там отдолу има 1 гумичка ( за отвеждане на вода от багажника)и я продупчих и така стана супер, а кабела + го пуснах под купето в 1 от тия гуфрираните ртъбички ( дето 1м е 25ст.) и вече цяла зима никакъв проблем, а - са от багажника го взех ( то стърчат 2 болта от механизма за закопчване на багажната врата само добавяш 1 гайка и си готов). Имай на предвид, че ако мислиш да го прекарваш +са през купето не трябва да върви с този кабел дето излиза от CDто с двата жака, защото ще дават смущение и няма да свири добре, затова смятам, че моя метот е мн. бърз и безболезнен, а гофрираната тръба с кабела ги хванах със свински онашки за тръбите на спирачките и скобите им и стана мн добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

alter_breed, ако те разбирам правилно + -а ти върви извън колата??? Моля те не съветвай колегата за такава глупост, а ти самият си го вкарай вътре. При б5 има маншон за тази работа при акумулатора. За б6 нека някой друг каже, защото аз не съм запознат. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брат първо +са е двойно изолиран както споменах е вкаран в гофрирана тръба и не може да проникне грам влага.

Второ моя усилвател е 4 канален 1800W и кабела е 16квадрата, къде боже мой да го скрия та да не се вижда? Да надува мокет или смачква от краката на пасажерите.

Аз така ще си го оставя и съм мн доволен и от звука и от инсталацията ми, която не натрупва купето излишно, а и всички знаем за тоя маншон на акумолатора аз не искам да ми гизнат краката във локва.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти си знаеш, просто дадох съвет. Има хора, който са вкарвали до 20 квадрата кабели. Мушка се по-отдолу на мокета и заспива. С колкото и гофрирани тръби винаги може нещо да го закачи отдолу. Аз лично не мога така и ще треперя нон-стоп. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензинът също върви отвън, новите газови тръби са полиетиленови и също са отвън....а на акумулатора задължително трябва да има предпазител...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Плюс се взима от при краката на шофьора. Има една планка дето има директен плюс от акумулатора и се прекарва до багажника под пластмасите на праговете от лявата страна, като всички прагове се разглабят за да се прекарат кабелите. Kато махнеш кората дето е над краката и от лявата страна на колоната се намира въпросната планка. Така си пускаш плюс без да надига мокети и без нищо и без да излиза извън самото купе. Тва със смущенията не е вярно, защото аз музиката в мойта кола сам съм си я правил и съм ги прекарал заедно 2-та кабела и за 4 години не съм усетил да има смущения. На плюса задължително правиш 2 бушониери - съответно 15 и 20 ампера, та ако дадеш на късо без да искаш и единя бушон издържи, другия няма. Това съм го правил по препоръки на авто електричар, който това работи и всеки ден слага музика. Ако имаш на усилвателя вход за "remote" и съответно ЦД-то ти има такъв изход, трябва да го прекараш и него до багажника, защото иначе, като дадеш на контакт ще ти думка баса. Тва е от мен, като съвет, пък ти процедирай както пожелаеш! :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви колеги.А относно мощноста на въпросния бас някой знае ли нещо?Огледах го но пише само че е 4 ома

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес се опитах да сваля кората от долу не успях на цяло остана горе в дясно и не разбрах какво я държи и как се стига до там.При мен планката с + се оказа над педалите не успях да свържа кабела който за да не съм разглобявал напразно пуснах заедно с този от СД то до багажника.А самия бас говорител ми го дават за 30 лв и аз затова нали имам друго реших да подобря звука отзад.Знам че няма да е кой знае какво ,но аз и на това съм съгласен защото отпред мен ми устройва звука.Надявам се и отзад да подобря нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес се опитах да сваля кората от долу не успях на цяло остана горе в дясно и не разбрах какво я държи и как се стига до там.

4 или 5 винта я държат кората и след като я свалиш. Е питай колегата streetracer1 щото с него водиме почти същия разговор в друга тема, как се сваля кората, че най-прясно я е махал и знае как става...! Аз съм я свалял последно преди 4 години и съм позабравил вече..

Помня само, че имаше един скрит винт отстрани където са бушоните и от там се бърка и се отвива, това като спомен ми е останало!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aбе колеги не правете такива глупости и то на толкова лесни за монтаж коли! На всичките ми аудита съм имал 50кв кабели и отделно още по 4-5 други на страна без грам да се повдига мокета, всичко минава през фабричните щипки. мога да пусне няколко снимки колко елементарно става всичко. За наводнения и дума не може да става. Да прекарваш кабел под купето и то толкова тънък е просто безмислено и реално е повече труд и риск отколкото да си го пуснеш като бял човек от акумулатора. Абсолютно неправилно е да захванваш усилвател и от клемореда под таблото освен ако не е много слаб.

Фабричния суб на б6 не е от най-лошите за тези години, но настина незнам дали заслужава друг усилвател и колко точно мощност ще понесе. Ако е наличен да се пробва, иначе е на кантар работата дали си заслужава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно неправилно е да захванваш усилвател и от клемореда под таблото освен ако не е много слаб.

Защо, какъв е проблема, че аз немога да разбера, след като така са ми казвали 2-ма електричари, които това работят и за момента незнам да са сгрешили в това което правят?

Може ли да се обосновеш, защо според тебе е "абсолютно неправилно"? Там имаш кабел от акумулатора, директен, и просто го използваш този кабел да си вържеш твоя усилвател, като му правиш 2 бушониери по пътя! Къде е проблема?

В момента не споря ами ми стана интересно, според теб какъв е проблема?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегa, корaтa пaдa много лесно! Знaчи мaхaш кaпaкa нa бушоните и тaм имaш 2 болтa, ще ги видиш. Другите 2 сa съответно при мaлкaтa жaбчицa отляво и нaд отделението зa сервизнaтa книжкa.Мaхaш 4те болтa и внимaтелно дърпaш този крaй до ключaлкaтa, той е нa метaлнa щипкa.

П.П.: сега виждам, че караш Б6, а това което написах е за Б5! Предполагам, че нещата са едно към едно, но при мен са само тези винтове, скрит нямам!

Редактирано от streetracer1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо, какъв е проблема, че аз немога да разбера, след като така са ми казвали 2-ма електричари, които това работят и за момента незнам да са сгрешили в това което правят?

Може ли да се обосновеш, защо според тебе е "абсолютно неправилно"? Там имаш кабел от акумулатора, директен, и просто го използваш този кабел да си вържеш твоя усилвател, като му правиш 2 бушониери по пътя! Къде е проблема?

В момента не споря ами ми стана интересно, според теб какъв е проблема?

Ами аз съм го писал, ако е 100w усилвателя сигурно става, ама тая инсталация долу не са я смятали хората да я товариш в пъти над предвиденото. Виждал ли си каква е квадратурата на кабелите там? Досега за толкова години работа в кар аудиото и колите, които някои "майстор" електричар е направил се броят на пръстите на едната ми ръка, просто не се прави така.

Един 16кв кабел, което е сравнително тънка жичка е много пвоече отколкото където и да се закачиш под таблото. А отделно тук говорим за суб, но най-защитени от шумове и падане на напрежението сме ако се вземе плюса директно от източника.

А защо два бушона по пътя? Тия неща особено някои китайци внасят съпротивление по вериагата и се слага само един възможно най-близо до плюса, отзад усилвателя си има негови си предпазители, други не е желателно да има по пътя освен ако не се налага да се разклонява кабела за 2 или пвоече усилвателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Плюс се взима от при краката на шофьора. Има една планка дето има директен плюс от акумулатора и се прекарва до багажника под пластмасите на праговете от лявата страна, като всички прагове се разглабят за да се прекарат кабелите. Kато махнеш кората дето е над краката и от лявата страна на колоната се намира въпросната планка. Така си пускаш плюс без да надига мокети и без нищо и без да излиза извън самото купе. Тва със смущенията не е вярно, защото аз музиката в мойта кола сам съм си я правил и съм ги прекарал заедно 2-та кабела и за 4 години не съм усетил да има смущения. На плюса задължително правиш 2 бушониери - съответно 15 и 20 ампера, та ако дадеш на късо без да искаш и единя бушон издържи, другия няма. Това съм го правил по препоръки на авто електричар, който това работи и всеки ден слага музика. Ако имаш на усилвателя вход за "remote" и съответно ЦД-то ти има такъв изход, трябва да го прекараш и него до багажника, защото иначе, като дадеш на контакт ще ти думка баса. Тва е от мен, като съвет, пък ти процедирай както пожелаеш! :zustimm:/>/>

Приповтарям се май с колегата над мен, но ми е интересно само защо 2 различни бушона, а не един по-слаб. То винаги ще думне по-слабия. Каква е файдата от втория?

Редактирано от streetracer1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. сравнително тънка жичка...

2. А защо два бушона по пътя?

1. Това на тънка жичка ли ти прилича? На мене са ми почти толкова дебели кабелите за даване на ток... :gruebel:

029826424.jpg?r=0

Не виждам логиката ти в каквото и да е товарене на който и да било компонент от клемореда който е там, при положение, че това е кабел, който е вързан директно на клемата на плюса на акумулатора? Дефакто ти просто използваш вече прекаран кабел вътре до купето, без да се налага да теглиш нов. Това, че го връзваш на самата клема която е там не пречи по абсолютно никакъв начин. А относно "майсторите", както ти си го написал, които са ми го казвали това, повярвай ми знаят какво правят и как го правят, не са некви квартални разбирачи дето съм си помислил, че са много добри.

2 Относно 2-та бушона, бушоните ми не са китайски, ами са сваляни оригинални бушони свалени от 4F-ка и шанса да направят проблем е нищожен. При мен обаче, няма бушон на самия усилвател, защото съм с бас Pioneer с вграден усилвател. Затова аз слагам 2 бушона и може и да си прав, че попринцип е ненужно да се слагат 2 по трасето, но при мен няма наличен такъв на усилвателя.

Отново да кажа, това за 2-та бушона са ми го казвали електричарите! Последния път, като ми изгоря единия от двата бушона щото без да искам дадох на късо отзад, по случайност на другия ден ходих при него по друга причина, и той каза, че точно така се прави и това е правилния начин. Другата седмица, ще ходя при него да се видиме, и ще го разпитам надлъж и нашир, защо точно така трябва да се направи. Тогава ще мога да обясня по-подробно, защото не съм 100% сигурен, че знам точната причина. Аз съм следвал дадени инструкции.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно сега имам кола под ръка, ще погледна пак въпросния кабел, но но знам какво ще видя и сега. Тия кабели знаеш защо са там и каква им е идеята фабрично нали? Пак казвам, няма нито една нормална кола с аудио система, която да е навързана така. Ако не ти допада моето мнение, просто приеми горния факт и също факта, че топлата вода е открита много отдавна :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не ти допада моето мнение...

Колега, не, че не ми допада мнението ти, и не се опитвам да те оборвам по някакъв начин, просто не виждам къде е проблема, да използваш вече прекаран директен кабел от акумулатора. Това е цялата работа. Иначе относно това, защо са там тези кабели - доколкото знам, те се използват за захранване на всичко в купето, дефакто от там тръгва тока към всичко вътре, включително и ЦД-то, защото съм го проследявал кабела. Въпреки, че тои е прекъснат на контакта.

Аз 4 години карам така, и смея да твърдя, че до момента не съм видял проблем от този начин на връзване. Нито за колата, нито за баса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така днес пробвах оргиналния ,,бас" ами...не ми хареса и сега разкаравам една бас касичка за 70 лв,, MAG" ..и съм доволен .Кората под волана на б6 се държи на 3 болчета и една щипка ( благодаря на колегат Дето ме ,,светна").Захранването ползвах въпросната шина ,усилвателя е слаб 360 W така че неме притеснява особено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега, със здраве да си я слушаш музиката. :hilezh:

Предполагам си осъзнал, колко по-лесно е да се вземе ток от там, отколкото да прекарваш кабели през на кучето г*за...

Иначе, нормално да не ти хареса оригиналния бас, щото е слабичък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Усилвателя вероятно е около 100W реални мостово, инсталациятата отдолу е предвидена за едно 300-400w сумарно, които обаче не се консумират постоянно. Т.е. вързването там е нежелателно, но с толкова слаб усилвател вероятно няма да има сериозни проблеми. Същия експеримент с реална мощност 300+ вата вече няма как да стане, затова и питах по-горе за какво става дума :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така момчета не ми се пишат романи, затова ще ви обесня на кратко с няколко думи и ако някой иска да се вслуша в тях, ако иска не.

1. Тука говорим за усилватели от НИСЪК и СРЕДЕН клас до 2000W.(който се пускат на MAX за не повече от 20-30 мин). Колегата "DLS" ми говори за някакви 50кб. кабели. Само разхищава пари и се преееезапасява.

2. Кабел за "+" пуснат в гофрирана тръба под колата НЕ е грешно, а по лесно, бързо и без много гимнастика.( освен, ако не ходиш на офролд )

3. Кабел закачен на клемореда под тъблото е ГОЛЯМА грешка!!!! Първо предпазителя се слага MAX близо до акумолатора на 15-25см. Второ рискуваш да претовариш системата и да се запали ( което ще излезне скъпо, защото всички сме си купили пожарогасители от 5-10лв на който не се знае качеството).

4. Тя е спец. за колегата пуснал темата. Той ви спомена за мн. слаб усилвател, а ние му развиваме теории на вероятности. До колегата DLS и 8квадрата кабел ще са му достатъчни за 350W усилвател.

Поздрави на всички и без лоши мисли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...