Jump to content

Ауди 100 ААД тропа от левия край


Saso_OS

Recommended Posts

Здравейте колеги, колата много се разтропа изведнъж. Като мина през дупка от левия край се чува удар. Не го усещам на волана. Когато не съм запалил колата от рейката се чува подобно тропане но като е запаля се оправя. Направи ми впечатление, че стеблото на амортисьора има луфт нагоре-надолу около 1см и в ляво и дясно около 5-6мм. Като натисна колата надолу не се чува нищо. Дайте ми идея къде, какво и как да направя, за да открия проблема.

поздрави на всички: Сашо

п.с. също искам, ако някой знае да ми каже как да си проверя дали правилно ми функционират амортисьорите. И как да проверя дали тампоните на макферсона не са "заминали".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно си скъсал тампона на макферсона или ти се е разхлабила гайката при пружината, която държи пълнителя на амортисьора. Опитай да стегнеш първо нея като внимаваш да не нараниш стеблото му и ако не се оправи се насочи към тампона горе. Ако го сваляш за проверка го бележи от всички страни защото ще ти избяга реглажа на предницата от него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти Вальо, значи като махна пласмасата която е върху бомбето се показава една голяма гайка, отстрани около нея има още три по-малки. Тази средната трябва да пробвам да затегна така ли, или тази за която ми говориш се намира под пластината която държат 3-то по малки гайки....извинявам се за глупавите въпроси ама не съм го правил до сега.

п.с. Гледах че за Ауди 80 Б3,Б4 и купе имаше някакви чертежи кое къде се намира (разрези на целия макферсон), за Ц4 няма ли нещо подобно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не Сашо, тази гайка отгоре държи самото стебло на амортисьора към тампона и също трябва да е стегната, но аз ти говоря за гайката, която държи самия пълнител на амортисьора. За да я стегнеш ще ти трябва голям водопроводен ключ и крик. Заключваш волана и вдигаш колелото (без да го сваляш) на крик почти докато отлепи, но трябва да е стъпило на земята. После бъркаш между витките на пружината и повдигаш прахоуловителя нагоре. Отдолу ще видиш една голяма кръгла гайка, която се завива на самия макферсон. За нея по принцип трябва специален инструмент за да се стегне, но и с водопроводен ключ става. Бъркаш с него между витките на пружината и захващаш добре гайката. Много внимавай да не изпусне ключа и да удари стеблото защото това ще повреди амортисьора. Стягаш сериозно гайката, после закачаш обратно прахоуловителя и би трябвало да спре да тропа ако е от него. Ако не спре свали тампона отгоре и го огледай - развиваш централната гайка и после другите 3 гайки на тампона и го изваждаш.Ако го сменяш задължително трябва да минеш на реглаж предница защото ще се промени сходимостта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще направя всичко което си написал и ще пиша резултата. Благодаря за напътствията (за пореден път) :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

1.Стигнах до гайката която държи пълнителя - натегната е

2.Маншона (прахоуловителя) е скъсан на 2-3 места (и от двете стани - лява и дясна гума)

3.Отгоре на успях да развия централната и другите 3 гайки.

4.Обаче като хвахан гумата с ръце и взех да клатя силно забелязах, че звука идва от носача. Може ли този гаден звук да е от него в движение.Може ли да му се сменят само тампоните или се сменя целия носач.Мисля ,че тампона от към гумата е хлабав.

Прилагам и снимки.Не са с хубаво качество понеже са с телефона ми.

post-38658-0-76981700-1363178491_thumb.j

post-38658-0-12361200-1363178503_thumb.j

Редактирано от Saso_OS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде се намира този тампон на магарето да погледна и него. По закона на Мърфи сигурно шарнира е отишъл. Как да бъдя сигурен дали е шарнир или тампон.

Благодаря предварително....Сашо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ща черпя една бира ако си разбил на тая кола шарнира :hilezh:/>/> Аз зверски пет годи я тероризирам мойта,все пълна... а дупките ги минавам с пълна газ. Като я качите на канала и я подкарате с голямата щанга,почти е сигурно че проблемите са: тампони на магарето(между предния мост и купето има тампони) къс накрайник,РЕЙКА (но там се чува чукане на изгасен двигател,като запалиш изчезва) тампони на стабилизиращата щанга,тампон на макферсона и накрая самия амортисйор. Закарай я на сервиз и веднага ще разбереш за какво говоря :zustimm:/>/>

п.с. ако не си разбрал още къде са тампоните на магарето: между гредата на предния мост и купето има тампони и не смениш ли всичко което е за смяна,няма оправия

Редактирано от Мирослав филчев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То тук в малкия провинциален град няма кой да мисли за пътищата, както и да е. Само да ми остане време и отивам до сервиза. Рейката до колкото разбрах е нормално да чука като е загасен мотора, проблема бил като се запали да не чука. Като разбера от къде е ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен в София за 30000км. шарнирите на долните носачи се разтропаха,а както казва колегата щом има дупки по неговия край твърде вероятно да са заминали .Май изкарах една бира :hilezh:

Редактирано от krassi_110
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем за бирата,ама си мислех че няма по-голям каруцар от мене :bia: Нали става на въпрос за стотица?? Не за А6-1998 г. :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сашо, нали казваш, че мърда стеблото на амортисьора? не може да мърда нагоре надолу от тампоните на носача. Относно самите тампони - външните се сменят сравнително лесно, но от тях ще ти играе колелото напред/назад. От вътрешния тампон на носача ще играе навън/навътре. Вътрешния тампон се сменя трудно - трябва да се свали целия носач (има една гадна тръбичка вътре в самия тампон без махането на която не излиза носача) и не знам дали въобще се предлага читав вътрешен тампон за носача. Ако е разбит по-добрия вариант е да си вземеш нов носач комплект. Аз взех на TRW от Кокича направо 2 броя ляв/десен защото тампоните бяха заминали, а бях минал над 100 000км с колата по нашите дупки. Преди мен дали някой ги е сменял не е ясно. Новия носач си идва в комплект с тампоните. Все пак огледай първо самия амортисьор. Носачите всеки монтьор може да диагностицира дали са ОК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Пускам един клип (не особенно качествен). Чукането което се чува по скоро мисля че е от рейката, но като запаля двигателя спира и работи много добре, без луфтове и чукания. Този ход на стеблото се получава като мърдам волана на ляво на дясно по около 10 см. в посока. Мърда нагоре и дадолу но тука не се вужда понеже няма как да заклатя колата с една ръка. Предполагам, че тампона е утишъл, днес пак пробвах да развия централната гайка без успех.

http://vbox7.com/play:51e5b21481

Редактирано от Saso_OS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно е заминал този тампон на макферсона това хлопане не трябва да го има в никакъв случай.Отиди до някоя гумаджииница само да ти отвият гайката с гайковерт и го сменявай докато нее направил друга беля този тампон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Разбирам, че трябва да се смени. В гумаджийница няма да стане, понеже според мен трябва да седържи контра на самото стъбло на амортисьора с имбус. Следователно или лула или гаечен. В моя случай гаечен (предполагам затова не успявам да го отвъртя) понеже лулата 22 нещо е "хванала пътя". Поздрави и лек ден.

Редактирано от Saso_OS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даа,Даа :hilezh: А6-96г.

Валка имаш ли спомен какви цени бяха долните носачи комплекта,че ми обявяват някакви цени колкото цялото предно окачване на следващата А6-ца?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сашо, чак сега успях да видя клипа - тампона е скъсан. Затова ти мърда стеблото и тропа окачването Смяната му е елементарна. НЕ вдигай гумата на крик!!! Ще ти трябва шестограм мушнат в някаква подходяща тръбичка за рамо (може да ползваш и тресчотка с шестограм) и лула за гайката. Слагаш ги под максимално близък ъгъл така, че да са ти близо ръцете и като напънеш гайката се отвива без проблеми. Самата гайка е с пластмасова втулка и не се отвива "на ръка". Преди да свалиш тампона го бележи за да можеш да сложиш новия максимално близо на позиция. Като развиеш 3-те гайки тампона си излиза нагоре. След като го свалиш стеблото може да падне надолу или да се килне в някоя посока - не страшно, издърпваш го обратно, завиваш на ръка ПЪРВО гайката на стержена за да ти е по-удобно наместването на тампона после. Притягаш леко 3-те гайки на тампона и със странично почукване по тялото на тампона го гласиш да си дойде на белезите. После стягаш финално 3-те гайки и централната на стеблото на амортисьора и си готов. Работа за 10-15 минути е :).

Валка имаш ли спомен какви цени бяха долните носачи комплекта ...

По около 100лв бройката в комплект с прилежащите тампони.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Два дни вече пръскам гайката със разни течности за разхлабване и пак не иска да лашне. Одеве даже изтърва гаечния и малко ожули гайката. Ще гледам да намеря лула 22 и да го лашна. А за белезите ще гледам да ги направя. Благодаря Вале, сега остана пак Кокича да търся за тампона......и само да питам там под тампона няма ли и лагер....да знам какво да поръчвам....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гайката може да се отвие САМО с лула. С гаечен ключ рискуваш да замажеш гайката или по-лошото да ти превърти шестограма в стеблото. Относно тампона - няма лагер отдолу, само тампона е, отделно под него има "нахлузен" на самото стебло един "шоков" тампон, който не е скъп и така и така ще сменяш горния, може да смениш и него - ще го видиш, като свалиш горния тампон под него има една шайба на стеблото, махаш я и под нея е шоковия тампон, просто е мушнат на стеблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и към този шоковия тампон е закачен прахоуловителя. Което ме навежда на мисълта че мога да си го сменя и него понеже е скъсан....или има още части за махане докато стигна до него (макар че по пътя на логиката не би трябвало). Само да попитам пружината няма ли да иска да ме удари като махна пластината дето е държат 3-то гайки :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо няма да те удари, пружината си лежи отдолу :). Иначе си прав - можеш да си смениш и прахоуловителя на амортисьора, няма други допълнителни чаркове. Той не е закачен за тампона, а отгоре влиза в едни каналчета, бърка се през пружината за да се откачи и после се вади нагоре.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А в този ред на мисли,може ли да се смени амортисйора без да се сваля макферсона ??? Че ударих гумата на един бордюр и изпусна. :hilezh:/>

Тука един отбор каруцари се събрахме :bia:/> краси,трябва да ми покажеш как я свърши тая раОта :hilezh:

Редактирано от Мирослав филчев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, сега само чакам Кокича да ми отговори.

Вале изкам да те питам нещо, твойта Ц4-ка как се държеше в завойте. В смисъл моята кошница влиза и излиза добре но в самия завой се получава едно олюляване като кораб. Пък не мисля, че трябва да е ката, като се има в предвид килограмите и големината на колата....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...