Jump to content

Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI AFB - добро начало


damyan22

Recommended Posts

Привет,

От началото на годината се сдобих с гореописаният автомобил, за който много добре знаех (но не предполагах че на мен ще се случи)какви проблеми може да създаде.

Закупих я от близък приятел, на когото имах доверие и въобще не съм я проверявал (смело и безотговорно).

Хубавото свърши на десетия ден, когато започна да ми гасне в движение и да не пали. Първоначално ми почистиха резервоара и се оправи за известно време и реших да направя пълно обслужване (смяна на всички ролки + ремъци + филтри + водна помпа + масло), за което бях много добре подготвен (че ще платя около 1500 лв.) След което няма палене. Последва пълна проверка на горивната система и подаващата помпа в резервоара. Но проблемът не беше там, закарах я с пътна помощ в сервиз с добри отзиви във форума и там установиха проблема - ГНП. Въпросното ГНП беше демонтирано и отнесено за рециклиране при доста прехвален (но не и за мен) майстор със стенд във Владо Тричков.Отермонтираната помпа излезе 480 лв., но не би. След като я тестваха, колата палеше студена, но топла - не. Отново бе върната за ремонт и след седмица ми се обадиха, че колата е готова и мога да си я взема. Трябвало да ми сменят дебитомера, за което доплатих около 230 лв. След като взех колата, първото впечатление ми бе, че е доста спъната. До 1000 оборота с газ до дупка и едвам мърда, докато не стигне 2000, когато вече турбото се отпушва и тогава тръгва. Както и да е, покарах я и вечерта понечих да покарам отново и пак - няма палене.

Вече бях доста набрал и на колата и на тези, които я пражеха и реших да не се занимажам с тях. Закарах я в сервиз на VW , където след 1 месец престой, най-накрая успях да я подкарам.

А това е, което направиха за целта:

Втора ръка ГНП + рециклиране - 660 лв.

Нов дебитомер ("стария", който така вежливо ми монтираха в предишния сервиз се оказа доста слаб за моята кола, но все пак ми върнаха парите за него) - 230 лв.

Работа - 160 лв.

Нов акумулатор - 230 лв.

Свещи - 6 броя - 210 лв.

Магнет-винтил - 60 лв.

В момента вече е ок, моля се така и да си остане и най-накрая да й се порадвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е, че колата вече е наред, дано нямаш повече проблеми.

Интересно защо майстора не се е справил с ремонта на помпата. Същия този отремонтира една такава VP44 на мой приятел и всичко след това беше ОК.

Редактирано от Raino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От първото място върнаха ли ти парите за ремонта на помпата gruebel.gif

Дотук като ги смятам - еми ето защо му се носи славата на душегубеца , а не си пипал валове (и слава богу)

Добре,че си оправил всичко и сега е ОК zustimm.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ето за пореден път се убеждавам , че проблема на този мотор идва от неразбиращи или от хора които не са много наясно какво правят!

Човека е платил два пъти за едно и също нещо!

Купил си колата , два месеца е стояла по майстори и е нормално да си ефектиран сега , но дано бързо забравиш за ядовете и разходите ! :zustimm:

Успех колега и много да те радва колата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет отново,

Благодаря за пожеланията. След тези премеждия и аз се убедих, че освен капризния автомобил, голям проблем са и майсторите. Но както и да е, няма да гледам назад, а напред. Относно ГНП, купуването втора ръка е доста рисково начинание. Тази, която ми намериха, също беше проблемна и се наложи ремонт. Направих си социален експеримент с Порше-Запад, които обявиха цена от 5220 лв. за рециклирана помпа и връщане на старата (който не вярва, може да им се обади).Това доста ме амбицира и реших да проверя как стоят нещата в малко по-европейски страни. Така намерих контакти но BOSCH Zentrum в Австрия. Те предлагат рециклирана помпа с връщане на старата и 1 година гаранция за около 700 евро. Някой ако се интересува, имам и контактите им. Друго интересно, на което попаднах е един немски сайт (доставят за съжаление само в Германия)www.bremsen.com, може да видите за какви цени на авточасти става въпрос.

Относно турбо въпросът, проблемът се реши с нов дебитомер.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не разбрах в крайна сметка с първоначалния дебитомер ли си.

На мен също ми смениха дебитомер в един от прехвалените тук сервизи. Тогава не бях много наясно, но сега съм доста по-наясно и знам, че показанията, които ми обяви, че дава са същите като на стария и съвсем нормални, така, че сега си имам резервен дебитомер за 550лв. А това, за което отидох не ми оправиха. Да не говорим, че не знаеше как се правят някои неща на моя мотор и ми каза, че не можело.

Това беше прехваления в Горубляне. И ти ли там беше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът се реши с нов дебитомер Pierburg.

Старият бил от Мерцедес 220 CDI. Но колата си работеше ок.

А относно майсторите, бях в Герман.

Но лошо не мога да кажа, въпреки крайния резултат.

Върнаха ми парите за сменения дебитомер, но тези за помпата ремонтирана във Владо Тричков не успяха.

Общо-взето минус 500 лв. за нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия пари от Владо Тричков няма да си ги видиш... Моята VP44 също там я носих на ремонт и уж от 200лв станаха 1200лв. ГНП-то си работи след това нормално и до днес, обаче имам съмнение дали не се появи турбо-дупката ми тогава и да е заради ГНП-то, за това исках да знам дали имаше разлика, конкретно след ремонта на помпата. Дебитомер - дава единици, н75 - работи, пробвах с друг, вакууми, актуатор, геометрия, турбина, валове, дюзи - всичко ОК, пък до 2000 няма никой (едва ли е заради куатрото)...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Привет,

При мен проблемът с дебитомера беше друг. До 1500-1600 оборота колата едва мърдаше (с газ до дупка). След включване на турбото вече нещата си идваха на място.

Препоръчвам ти проверка на този проблем в доверен сервиз (ако имаш такъв), за да не стане дай да опитаме с това, дай с онова и да станат пак 2-3 нули след първата цифра.

По мое непрофесионално мнение, малко вероятно е да е ГНП.

Най-лесното, с което може да се опита е да пробваш с нов дебитомер (за който предварително да се уговориш, че ще върнеш ако "не работи").

И ако не е от това, вече да се провери в сервиз.

А относно парите и Владо Тричков, на нищо и не се надявам. БГ реалността за съжаление е такава, че няма кой да те зашити интересите от баш-майстори.

Гледам напред. Дано да нямам проблем с помпата, която монтираха във VW.

Поздрави

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На никакви сервизи не се доверявам. Малкото ми останал досег с непознати хора да ми пипат нещо по колата (последно ГНП) все още ме кара да се чудя дали си е струвало, ама там нямаше много избор... Не искам да стъпвам на никакви доверени и недоверени сервизи, каквото мога се оправям, другото - приятели, гугъл, неволята, майката и т.н.

Иначе и с дебитомер съм пробвал с друг. Вече ми е пълна мистика турбо-дупката и почвам да си мисля, че е нормална, ама съм се возил на AFB на предно и си дърпа добре в ниските. Иначе колата като мине 2000 об/мин и си е ОК. Даже се возих на А6 с 1.9 мотор и дърпа по-добре в ниските... :gruebel:/>

Редактирано от ogip
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оги, миналия път забравих да ти кажа, ако е дебитомер, има от каде да взема здрав за проба, така че ако минаваш през мен и се съмняваш в него, може да пробваме. Иначе колата ти си дърпа бая доволно след 2000 оборота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жорка, аз пробвах вече с друг дебитомер от АФБ, което дърпа добре в ниските обороти, но при мен нямаше разлика. Да, колата ми не е уморена и мотора е в доста добро състояние, добре дърпа, ама градското шофиране е малко неудобно с описаната особеност... Сега си поръчах буустметър и преди да го монтирам, ще проверя с него вакуума как е навсякъде, да не би да се губи, или липсва и да става ленив актуатора на турбото, или нещо такова... После вече не се сещам за друга проверка.

ПС Някой знае ли какви номинални стойности трябва да създава вакуум-помпата?

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен ако имаш проблем с вакум помпата, първото коетоще изчезне са спирачките, друг е въпроса да неби някое маркучле да е спукано, или клапанче да се е задръстило и да пуска по-малко вакум, или оная черна СВЕРА от едноименния филм, дето играе ролята на буфер за да има вакум ако намалее.

Искренно се надявам да оправиш проблема, защото като знам как си потдържаш колата и как се грижиш за нея, направо е грехота нещо такова да ти разваля кефа от шофирането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 months later...

някой оправи ли проблема, че и мойта не тръгва от ниските обороти, чакам до 2000об. дори и след като сложих чип, пак го има този проблем. колата 2.5TDI AFB quattro ръчни скорости.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май така си е нормално, а ако на някой с ръчка му тръгва от под 2000об/мин му е пипано нещо. Това с буталата не е верно, дори трябва да има по-голям въртящ момент в ниските обороти с повече бутала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...