Jump to content

Да сменя скоростната кутия от 5 на 6 степенна???


djenkoff

Recommended Posts

Здавейте колеги,

Карам 1,8Т АЕВ 98 г. с 5 скорости, и от известно време се чудя дали може да се смени с шест степенна скоростна кутия? Дали биха се напаснали и дали ще се запазят динамичните характеристики . И най-важното колко би струвало едно такова начинание? Споделете някой правил ли е такова нещо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се занимавай с глупости.

щО? :blink:/> Не мисля че е нужно да се товари мотора с 4500 об при 160,като може да е примерно с 3800 оборота при същата скорост.Много зависи от предавателното число на главното предаване,има 3,89; 4,22; 4,55

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И с какво ще разтовари мотора?

Да се спуска по баири надлу с 200.Ако е стоково няма да има сила да влачи 6-та.

И накрая 1000лв за спускане,за мен е напълно излишно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освено скоростната кутия трябва да се вземе под внимание и предавателното число на диференциала/ите.

Аз, например, също мислех да сменя зъбното колело на Шарана с такова от Шаран не 4х4, със мотор 131 кс.

Да, ама не.

Оказа се че моята скоростна кутия е по-бърза от другата, но пък другия модел е с по-бърз диференциал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вижте дали това ще ви помогне.

Инфо за скоростните кутии се намира, но трябва малко по-задълбочено да се търси. Имаше един сайт със ФВ селф стъди пдф-чета, там може да се види - http://www.volkspage.net/technik/ssp/index3_eng.php

Абе, цялата история със подмяната на кутии в нито един случай не би излязла на сметка. Е, ако си майстор и ти се търкалят в мазето счупени.... тогава.... може би, но иначе...

Пък и процедурите и чарковете за разглобяване и правилно събиране на кутията са хем трудоемки, пипкави и ресурсоемки. Ако всичко се прави като по учебник!

Така, че..... малко.....

Винаги съм и ще се радвам на теми за ск.кутии! Ентусиазма за ровичкане в кутиите трябва да живее!!!

VWGearboxRatios.xls

Редактирано от Motty
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама тук всичко е напречно,няма нищо общо с нашите трансмисии,които са с надлъжно разположен двигател

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бъц.... :steinigung:/> ..... дали пък не изтръпнАх, кат прочетохх! ПРАВ СИ, свинявам се!

Аз покрай моя голф във вълча кожа, съм забравил, че истинските коли са с надлъжен мотор :rolleyes:

Редактирано от Motty
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С 6 по принцип е по-яко, аз навремето бях сложил 6 степенна на А3 1.8Т quattro, но имаше и друг тунинг... не си заслужават парите на стокова кола обаче... иначе с предавателни числа и т.н. каквато и 6 степенна да вземеш и пасва, няма да усетиш разлика.... най-малко 1000 ще ти струва само кутията и смяната... а по принцип като сваляш ккутия е добре да смениш и съединител (ако е на свършване, дори и да не е свършил...) и ще стане повечко...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...

Понеже се разтърсих из форума за отзиви след смяна на 5 степенна кутия с шестачка на 1.8Т попаднах на темата. Освен във форума търсих и по чуждите сайтове и попаднах на една много добре развила се дискусия:

http://www.audi-sport.net/xf/threads/gearbox-swap.143846/

Точно щях да смятам предавателни числа и последния пост е изчерпал темата:

https://drive.google.com/file/d/1KJCeVX0-wDXhlaTn31HYERGs5urzhk11/view?usp=sharinggearboxcomparisons.png

Цитат

DWR = 1.8T Quattro
DHW = 1.8T FWD
DSY = S4 Quattro
DQS = 2.5 TDI FWD

I'll do another one tomorrow comparing the V6 5speed boxes with the 1.8T boxes and take the two 6 speed boxes out.

I was going to plot the ratios for the 1.8T 6 speed from the B6, but its 6th gear is actually shorter than the 5th on the 1.8T FWD box.

 

И сега идва моя въпрос: може ли да споделите от първа ръка как се държи 1.8Т с шест степенна скоростна кутия?

 

Поздрави

Редактирано от HellFire
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото съм чувал, 6 степенната скоростна кутия от BEX двигателя на B6, става на B5, но с преходник.

Редактирано от AgopXX
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е заради различното захващане?

 

Аз съм се насочил към DSY от 2.7Т. Кара ли някой с такава?

При нея се сменя моста и единия тампон с лапата, кардана и диференциала. Нямам идея с маховика и съединителя какво става

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, отскоро съм горд собственик на AUDI А4 В6 1.8Т BEX с шестстепенна ръчна скоростна кутия и мога да споделя само добри впечатления. Извънградско със 140 км/ч мотора работи със 3500 оборота, със 200 - 5000 оборота. Или ориентировъчно казано на 500 оборота качва с 20 км/ч. Със 140 по магистралата на автопилот ми дава моментен разход около 8/100, а колата си беше натоварена (5 човека с багаж). Сега мисля да я газифицирам и ще видя дали и с колко ще се качи разхода, но това е май за друга тема :) Преди карах малко време AUDI A3 97 г. 1.8 125 к.с и със 140 мотора работеше с около 4100 оборота а беше значително по леко. Относно темата съм 100% ЗА 6-ст степенните кутии и ако си намериш такава от BEX с малко доработка и чипче ще стане супер, но все пак най - важния въпрос си остава заслужава ли си тази инвестиция, парите няма да са малко. Или най - добре си смени колата с такава с шестстепенна скоростна кутия (лично мнение).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря. Автора на графиката не е сложил БЕХ, но аз ще си го добавя...

Колата, за която е скоростната кутия е нещо като "проект" или по скоро пъзел: сега е на голо купе и си я кича както на мен ми харесва. 1.8Т с Гарет за извънградско. Колата е била С4 и имам мост, кардан и диференциал. Ще нагодя нещо с полуоските, но нямам идея за маховика и съединителя

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А каква мощност ще се гони? Ако е над 350кс, мисля от 2.5тди ще е подходяща, пък и по лесно се намират. Тези от 2.7тт страдат от синхронизатори и трудно се намират читави.

Sent from my LG-H955 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под 300 със сигурност.

Имах късмета да намеря кола, която е все още в движение, пробвах и тогава капарирах. Те синхроните са едни и същи. Само бензиновите са мъчени повече: тежко детство и средна възраст... :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да се изчерпа темата: http://www.audizine.com/forum/showthread.php/502396-B5-A4-01E-Swap-Info-Thread

Разнищено е всичко: полуоски, кардан, тампони/мост, диференциал, стартер, плочата блок-скорости, датчици, лостова система. Малко със съединителите не става ясно, но ще видим

Ето и още една сравнителна таблица на скоростите: http://www.audizine.com/forum/showthread.php/401119-Discussion-Gear-Ratio-for-01E-amp-01A

 

Догодина по същото време ще знам и аз: доста бавно върви сглобяването

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...