Jump to content

Профилактика и настройка на фаровете на А6 4F.


MSM

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • Отговори 81
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Вече близо три месеца карам с кеф на тъмно, но не намерих време да постна снимки на крайния резултат от почистването на фарките, така че ето малко снимки "след" :) :

 

 

0cah.jpgUploaded with ImageShack.com

 

 

Тук се вижда колко бистро свети през почистената лупа, благодарение на което си увеличих осветеността:

 

 

uqi4.jpgUploaded with ImageShack.com

 

 

А от днес най-после и с предпазно UV фолио за защита през зимата, от камъчета и слънце, поставено перфектно от alextuning от форума :flehan: . Фолиото не само че не личи, но ги направи да изглеждат още по-кристални:

 

Фолиране....

 

d4o4.jpgUploaded with ImageShack.com

 

и фолирани:

 

jgc5.jpgUploaded with ImageShack.com

Редактирано от MSM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и на мен фаровте като карам по павета или неравности лупите се тресат виждам в отражението на другите коли как мога да го оправя ясно е че трябва да се свалят и от там нещо трябва да се стегне но какво..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно проблемът не е в самите лупи, а в окачването на самия фар. Той се държи на общо три пластмасови щипки, някой от които при теб може да са счупени. Погледни първо за това. Продават се сервизни щипки.

Редактирано от petarik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лупите са закрепени здраво с четири винта на пластмасова подвижна основа, свързана чрез ябълковидно рамо с моторче което ги движи нагоре и надолу. Така, че ако не е от щипките, трябва да се погледне дали връзката с моторчето е здрава.

 

imag0107-8598499959989339926.jpg

Редактирано от MSM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А накой опитвал ли се е да разглобява фарове със завиване-нема такъф филм ....

Аз се предадох след около два дена борба. Имах проблем със завиващото моторче и накрая си купих други.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лупата (стъклото) и стъклото (предпазната пластмаса на фара)  сравнително малко на светлинният поток, Питали ли сте се как изглежда обаче рефлектора зад лупата? Вече вадих на едни лупи от една 4Ф /без рязане/ и нещата с отразяващият слой бяха трагични...

 

ПС - не мийте с вода и каквато и да е течност отвътре фаровете!

Редактирано от ogip
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо да не се мият с дейонизирана вода, колега?  Какъв друг начин за почистване без рязане на стъклата има?.

 

Що се отнася до рефлекторите съм на мнение, че ако няма ръжда по тях и покритието не е нарушено, не трябва да се дават за ново покритие, което в Еверт ще го направят огледално като на нормален рефлектор без лупа и е много вероятно да започнат да светят и разпръскват светлината опасно силно за околните. Покритието на моите рефлектори е здраво, но не е огледално като на външен рефлектор и мисля, че така трябва да бъде, но знам ли може и да греша (ОЕМ ново не съм виждал): 

 

m2o3.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ми интересно как ще се извадят рефлекторите на ЗАВИВАЩИ фарове без да се маха стъклото отред.И да 9самата лупа е само едно стъкло ,което се почиства ..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойте са рециклирани в Еверт и светят силно. Доволен съм. Сложих и 3М ventureshield фолио.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До MSM:

 

Защо да не се мият с дейонизирана вода, колега?

- защото липсващите "йони" на дейонизираната вода няма да спрат мизерията, останала по засъхващите капки и всички лъскави покрития ще останат на петънца

Какъв друг начин за почистване без рязане на стъклата има?

- аз успях да извадя лупите и да ги сложа обратно, след възстановяване на отражателното покритие, с декоративните пластмасови кръгове отпред на 4Ф /то реално това, с пластмасите отпред, е големият к*р/

 

ако няма ръжда по тях и покритието не е нарушено, не трябва да се дават за ново покритие

- пълна глупост, основната идея на покритието е да отразява ИДЕАЛНО, не говорим дори за ръжди и нарушени покрития, говорим само за  МАТИРАЛ слой, тогава НИЩО не отразява, а разсейва и през лупата излиза само директната светлина от крушката + отраженията от хаотичния облак светлина от матиралия слой

което в Еверт ще го направят огледално като на нормален рефлектор без лупа

- нормалните и ненормалните рефлектори имат еднакво покритие :)

и е много вероятно да започнат да светят и разпръскват светлината опасно силно за околните

- опасно силно за околните ще светят, като ти матира покритието отзад и нямаш изчисленият и отрязан сноп светлина и монтираш 55W ксенон да виждаш по-добре ;)

 

От тук-натам ти оставям пак да си правиш преценка и вътрешно комфортно внушение, че фаровете ти са ок с всякакви възможни доводи...

 

ПС съдейки по снимката на лупата (ако е твоя), виждам, че тя е "чао" от доста време...

Редактирано от ogip
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги изчистих си фаеовете и лупите всичко блесна и светна идеално и след монтирането ми изписва Headlight Range Control Defective

опитах да го изтрия през ваг кома ама нестава пак се показва и другото което е искам да ги вдигна нагоре че много ниско светят някой може ли да помогне?колата е а6 4f avant не е с въздушно окачване 2007год.

Редактирано от micra_k11_16v
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да ги дигнеш с шестограма и ще ти изчезне грешката и при мен така се получава. Това май се появява само, ако имаш по-нов софтуер на модула за ксеноновите фарки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Колега ogip, лупата от последната снимка е моята и покритието е такова каквото се вижда на снимката - не е опушено, няма нагар или шупли и не е тръгнало да се люспи и да пада, но не е и огледално както на външните рефлектори на дейлайта например. Текстурата на покритието също е различна и не е гладка като на външните рефлектори. Очевидно е, че покритието се различава от това на гладките и огледални външни рефлектори, но не мога да допусна, че (единствената) причина за тази "визия" на рефлектора на лупата е дългата употреба и стареене - всеки от нас може да види как изглежда стар "огледален" рефлектор на 10 или 20 годишна кола и да сравни с "матиралия" такъв в лупата на 4F. Не мога и да допусна (знаейки цената на нов фар), че от Ауди са решили да пестят точно от това и не са сложили качествен материал, вследствие на което той и като нов изглежда така или за 3-4 години матира по този "уникален" начин, несравним с нито един друг стар рефлектор. Не съм специалист, просто се опитвам да следвам някаква логика.

Крушките ми са Philips D2S, 35W и осветеността която ми дават е достатъчно комфортна в комбинация с почистените лупи и измити фарове. Разбира се, че всеки, който желае може да си ги даде в Еверт да му ги направят огледални, но аз не няма да ги правя такива, докато не видя, че покритието на нов оригинален фар е огледално.

 

В този линк например се предлагат нови лупи с рефлектори и се вижда, че има и такива с огледално и такива с  "матирало" покритие. Вярно е че са "оригинални" китайски, ама защо им е да правят и такива и такива? Аз лично го отдавам на различните видове лупи, но отново може да не съм прав. 

 

Иначе свалянето и слагането на лупите на фара, не е кой знае каква драма при свален фар, а самата лупа си я чистих с навлажнен памучен тампон и кърпичка за очила. От едната страна има достатъчно място да се задържи с ръка пластмасовия ринг колкото да защипе от едната страна без да се оставят отпечатъците по лупата; после с няколко завъртания ринга се щраква и от другите страни. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

arsov82 е виждал чисто нови лупи за камионите, които поправя. При камионите се продава само лупата с рефлектора като отделна част. Той може да внесе яснота дали HELLA слагат огледално покритие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина е така.Оргиналните хубави фарове на ХЕЛА са с огледално покритие.За смяна на рефлектора и лупата дават и специални ръкавици от нещо като плат.

Метнтетата да с леко матово покритие и НИЩО не  става от тях.Апарата за настройка на фарове го дава Replace-излъчената светлина е  недостатъчна.

А лупата си е лупа-елементарна и единствено мобе да се мие с вода и ако имаш желание се полират с паста за стъкла,но нема смисъл,,

Оказа се че на наште камиони фаровете са 1 към 1 с тези на 4ф и лупата и рефлектора...А за камионите се предлагат  и като резервна част ..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи е стандартен комплект лупа-рефлектор на HELLA D2S. То наистина няма как да е друго за D2S...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма причина рефлектора да е матов, като от него се иска да отразява. Прожекторните фарове си заминават бързо, защото покритието е много близо до крушката и всичко е затворено в малък балон, съответно се вдига много висока температура и т.н. 6-7 години и са матови (поне Хела). Матирането почва от крушката и плъзва по горният отразяваш слой, защото топлината се вдига нагоре, а именно горната част на рефлектора формира снопа за къси светлини. Най-добре да се извадят рефлекторите и да се дадат за нов отражателен слой, полиране не става, защото няма какво да се полира реално, забърсване също не става особено, защото всеки досег с парцал води до непоправима повреда, който не вярва да пробва на негова глава. Аз моите лупи направо ги посмених с други, тъкмо си насадих D2S с биксенон на душегуба. В "Направи си сам" съм постнал една тема където съм се заиграл с разни лупи, рефлектори и др. - http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=137943

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимал съм какво става с рефлектора зад лупата нагледно A6 4B Hella:

f8e17dbd9b5a5bc74647ff4aae81ec14_610x0.j

 

A6 4F Hella:

372589fba0931c3cefd7910f17aa864c_610x0.j

 

А това се получава при опит за триене с парцал:

322f95fbd48ccdbfb1037937395932be_610x0.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е на тия им е взета душата направо. А темата ти е хубава и полезна :).

 

Ето и снимчици  от темата на Герака как изглеждат рефлекторите "преди и след". Моите изглеждат точно като на снимката преди процедурата:

 

преди:

 

image.jpg

 

След:

 

image.jpg

 

Иначе видях, че Хела ползват какви ли не покрития - от метални през магнезиеви до цинкови, алуминиеви, хромирани и не знам още какви, и имат различно отразяване, но всички се скапват в един момент - все пак нищо не е вечно.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...