Jump to content

Профилактика и настройка на фаровете на А6 4F.


MSM

Recommended Posts

Миналата седмица имах възможност да си направя профилактика на фаровете и да почистя характерното опушване върху лупите, по стъклата отвътре, както и по вътрешността на фаровете. Много доволен, че постигнах ефекта без да се налага рязане и лепене на стъклата, което ми бе основна причина да не се обърна към Герака който щеше да ги направи перфектно иначе.

Преди време бях пуснал линкче за почистване на лупите , а в руския форум гледам направо ги къпят във ваната  :hilezh: . Аз ползвах идеи и от двете, но в процеса на почистване ползвах само дейонизирана вода при изплакването, безконтактно и някои мои идейки в процеса на разглабяне и почистване. Трябва да се внимава защото и най-малкия и лек контакт с повърхността може да увреди покритието на рефлекторите или да надраска стъклото отвътре, така че аз лично не се изкуших да ги пипам. 

 

Грешката  "Headlight Range Control Defective" , която набива на ФИС-а след монтирането им обратно се оправя веднага след изчистване на грешката с VCDS.

 

И понеже сега наистина прогледнах, започнах да се замислям дали не заслепявам и дали не бият малко нависоко фарките, - левия мисля, че свети малко по-нависоко. Прави ли се калибрация след махане, гледам че се самонастройват сами като преди, но трябва ли адаптация? Не мога и да намеря читава инструкция с параметри, в каква равнина и т.н. за къси, дълги за сравнение...

Другия ми въпрос е свързан и е относно ролята на една пластинка която е монтирана върху рефлектора на лупата и има две позиции. Аз ги оставих в позицията в която осигуряват по-голям просвет към лупата, а като гледам по снимките поне единия фар е бил така и преди демонтажа. Дали само единия трябва да е в това положение и затова сега левия да бие по-високо?  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 81
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Преди време като си оправях моите фарове и на мен ми светеха високо, отидох при един човек в Панчарево / Герака ме прати при него/  и той ми ги оправи. Схемата е следната:  с VCDS-а застопоряваш машинките за авто-калибрацията и после се донастройват, Ако се настроят без да са застопорени машинките няма смисъл, при следващото палене се разбалансирват пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи все пак си трябва магерене с кабела, ОК мерси :) 

 

Иначе ето за тая пластинка говоря (на немеца в снимките не се вижда):

 

m2o3.jpgUploaded with ImageShack.com

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навремето Йово ми каза, че имат специални инструменти за калибрация и пак трудно се постига заводския такъв. Виж Карлито е запознат с процеса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази пластинка е за премахване на чупката на светлината,която при нас е надясно,за да виждаш знаците и пешеходците.Идеята е ако отидеш в Англия да бръкнеш и да преместиш пластината и да шофираш в лявата лента,без да заслепяваш насрещно движещите се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаа, мерси колега точно това е станало - преместил съм я за страни с дясна дирекция  :) . Добре, че са на достъпно място. Предполагам трябва да преместя само лявата - сигурен съм, че поне едната (явно дясната) ми беше в положението в което сега са и двете?

 

 

blende-3268034978006931011.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също стигах до Герака, но после неговият човек в Панчарево не беше свободен. Във Враца ми ги регулираха без компютър, вече не помня дали бях запалил или колата беше само на контакт. Но е факт, че после не си е губила настройките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен тези пластинки, други механични настройки не съм пипал, така че след като преместя пластинката първо ще направя една проверка от 10м. При мен кът офф-а (5) на левия фар ми е отляво в момента, вместо отдясно както е на тази схема. В елзата инструкцията е подобна. 

 

 

headlamp_align.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Хардуерната" настройка чрез врътките на фаровете си остава и не се преодолява от машинките за ел. реглаж.

При мен десния фар беше малко по-ниско, вдигнах го на нивото на левия фар и всички е точно. Регулират се нагоре-надолу, но си вървят в синхрон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sag, отговарям ти тук на въпроса, за да не цапаме темата на колегата за ксенон крушките  :)

 

Сам ли ги изми? Трудно ли се свалят?

 

 

Фаровете казах да ми ги свалят и да ми ги дадат докато ми боядисваха капака и предната броня. Сам си ги измих отвътре заедно с лупите по описанията от линковете, които дадох в първия пост. Определено има тънкости, които водят до наистина отличен резултат без сваляне на стъклата, а аз не исках да ми се режат стъклата - това ме мотивира да измисля нещо по въпроса и така ми дойде на ум една супер проста, но уникална идея, която взе че проработи при миенето на фара отвътре включително и на секцията с мигача, а резултата може да се види на мойте фарки :)  Като си спретнем една среща, всеки който има интерес ще му споделя.

 

 

Рефлекторите според мен им няма нищо в масовия случай - просто не са толкова огледални като външните и това мисля, че е фабрично направено така по някаква физична причина, а не че покритието се е прецакало. Вече когато липсва покритието или е прогоряло - ОК логично трябва да се рециклират. За да се "рециклират" обаче рефлекторите, трябва да се разнитоват от лупите, което аз лично също не искам да правя. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойте фарове ги мих преди година и светнаха, но останаха петна от варовика на места, не ползвах за последното изплакване дестилирана вода. Но изведнъж тая година почнаха да ми помътняват фаровете ама много бързо, за 3 месеца целите станаха матови...Колата ми седи само в гараж.

Редактирано от kpematop
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябвало е да им сложиш едно УВ фолио ако си ги полирал. На мойте отвътре останаха само по 2-3 точки на фар от варовика, но са пренебрежимо малки по 1-2мм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3M и още едни, но им забравих името. Аз за мойте съм поръчал на alextuning да ми намери и да ми сложи такива дето после може да ги полираш отгоре ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз малко опит по темата:

Освен, че ползвах дейонизирана вода за последното плакнене, пъхнах един микрофибър за стъкло през отвора на дневните и с клатушкане го прекарах през цялото стъкло и рефлекторите, след което го извадих. Резултатът е перфектни стъкла без нито следа от капчици.

Преди това мъждукаха като свещи, че даже контурите за реглаж не се различаваха.

Пробвах го първо на старите фарове, след това добих кураж и за новите. Няма риск нещо да се оплеска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е в общи линии това е идеята,която приложих на практика и проработи отлично :). Всъщност с една малка разлика - аз ползвах снопчета намокрен памук- откъснат на парчета по перфорациите ;). Няма по деликатна материя от памука, а намокрен притежава уникалното свйство да седи хомогенно, така че няма шанс да останат парченца от него вътре (ако не след първо при следващото плакнене ) както и, че стига навсякъде и не драска така, че може да си шейкваш яко с него без проблеми. С микрофибър явно също става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Постилаш на пода едно одеало примерно, сваляш бронята, подпираш я и си стигнал до фаровете.

Обаче после как се напасват, за да няма луфтове - голяма играчка е!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойте бояджиите ги напаснаха добре, а мислех че ще е драма и даже си бях приготвил да им давам инструкцията за втори опит ако не ми харесат  :hilezh: . Ето я:

 

 

Инструкция поставяне на фарове:

 

 

Nastroika farove A6 4f.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите не  :hilezh:

Следващия път като ходя ще го принтирам и ще им го занеса, сигурен съм обаче, че ще си избършат **** с него, но ще се постараят повече. Не знам дали някой го спазва това изобщо, всичко е 'на око', все пак сме в БГ! :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...