Jump to content

Турбо-Какви са признаците,че турбината не функционира правилно


ACTROS

Recommended Posts

Здравейте колеги!
Може би някъде във форума има подобна тема,но аз поне не успях да я открия.
Та,въпросът ми е следният: -По какво да разбера че турбината ми не функционира правилно.Имам в предвид без да отида на диагностика?
Да,за повишаване на разхода-знам.За изгубена мощност-също знам.Само че при мен нито едно от тези неща не е осезаемо изразено.
Значи,мотора ми е 1,9TDI-131PH на A4 B6 2002 година,5 степенна скоростна кутия.
Разхода ми,с австрийско гориво,при каране  140-160 км/ч около 6л/100км.С Българско гориво от OMV през Румъния Унгария до Виена ми е 6,5л/100км като там разбира се в този участък съм карал с не по висока скорост от 120км/ч но това е било само моментно.Принципно скоростта средната в този участък на компютъра ми изписваше че е 89км/ч.Разбирате там има много населени места през които се минава и средната скорост съответно е много ниска.
В крайна сметка,притеснява ме един непривичен звук в мотора когато е в ниски обороти.Не чувам специфичното свирене на турбината а чувам друг шум,все едно че ми е хлабаво някое гърне!
Бих се радвал ако някой даде адекватно мнение!
Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно в ниските обороти има повече вибрации и тогава ако има нещо откачено се чува. Последните дни имах при запалване звук наподобяващ заминаваща си ролка. Точно на това приличаше шума. Оказа се съвсем друго. Една от металните щипки на кората отдолу беше разкачена и изпадаше в разни странни резонанси. Така че преди да се вкараш в някакъв сериозен филм слез по колата и огледай всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Да.Това ми е ясно.Принципно всичките и кори отдолу си стоят.Притеснява ме само това,че не чувам специфичното свирене на турбината!

А във филм сериозен няма да се вкарам,преди да съм чул доста мнения на колеги тук от форума.Иначе филма е, за 400 евро рециклиране на турбината тук в Германия.Това е в сервиз на наш сънародник.В AUDI AG Werkstatt не съм питал.Там вероятно е неколкократно в повече.Но ако се наложи ще попитам! hristtov

Благодаря ти за мнението!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си меката връзка. Стои след турбото преди катализатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при дизела се хваща лесно колата осезааемо не върви и почва да пуши доста......зашо мислиш че имаш проблем??виж да няма масло в турбо пътя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Ами аз обясних и в началото на темата.Не чувам специфичното свирене на турбината когато се натовари мотора,и чувам друг звук!А във вървенето ПОЧТИ няма промяна.За пушене,не пуши,или поне не се вижда да пуши

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с шумовете е малко трудно да се определя,трябва да е много фрапантен шумът,единственото сигорно е да свалиш маркуча,койтио излиза от кутията на въздушния филтър и се хваша за смучещия отвор на турбото,като го свалиш,провери оста дали има луфт -радиален или аксиален има ли голям луфт,по добре го рециклирай и в маркуча от турбото към кулера виж дали има масло(малко масло не е проблем,но доста масло е сигурен знак ,че си за ремонт)!!!Ако нямаш голям луфт и нямаш много масло в кулера си карай!!!Ако по принцип искаш да го караш и за напред, и хващаш един от двата признака ,който ти описах по добре си рециклирай турбината в германия,знаеш ,че ше го направят както трябва, сигурно ще дадът и гаранция ...в българия пак излиза около 800лв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

Ето 2 снимки.Понеже ми е ниска скоростта на нет-а,и не успях да дочакам качването на другите снимки!Но мисля че от тези двете най добре може да се разбере за какво иде реч,макар и на мен да не ми е много ясно.В смисъл че не съм сигурен къде е точно проблема!
http://prikachi.com/images/162/6584162W.jpg

http://prikachi.com/images/223/6584223d.jpg

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аре бе колеги!Няма ли някой мнение по тази тема след като погледнете снимките в линковете по долу?
http://prikachi.com/images/162/6584162W.jpg

http://prikachi.com/images.php?images/223/6584223d.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Омаслен ти е ЕГР клапана, съвсем нормално за кола на тези години. 

Направете лог на колата в движение на 100% газ и по възможност при изкачване на канал 011 и ще се разбере.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такова омасляване на ЕГР клапан или там както се казва го има и при мен на същото место. Преди време когато питах един майстор за моята турбина , каза че се натрупва гняс от маслените пари и градското каране на ниски обороти.  Моята кола е същата A4 1.9 TDI 2002г. и скоро може да сменям турбина понеже вие по-силно отколкото би трябвало дори и с махнат катализатор, а и казаха че е тръгнала вече, сигурно има луфт на оста но масло не харчи. Сега намерих турбина на около 120к километра от същата кола и се чудех на GT1749VA дали е нормално да има около половин милиметър луфт когато се мърда преката наляво-надясно от студената част, нагоре надолу няма никакъв луфт като се дърпа? Чувал съм че и на нови турбини имало лек луфт, гореспоменатия нормален ли е? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата се закача на диагностика и се вижда колко надува. Ако не надува първо се гледа и евентуално чисти променливата геометрия.

Ако турбината има големи луфтове и/или лее масло се сваля веднага и се пробва рециклиране преди да е ударила перки.

Със снимки и описание на звуци няма да стане:).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

колегата,май няма въжможност да го направи или не иска....за това и е пуснал темата.......

иначе съжалявам колега ,но по тези сними нищо не мога да преценя,но рядко се вижда която ,на тези години да не умаслява там....,май не си проверил нещата за ,които ти писах ?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата се закача на диагностика и се вижда колко надува. Ако не надува първо се гледа и евентуално чисти променливата геометрия.

Ако турбината има големи луфтове и/или лее масло се сваля веднага и се пробва рециклиране преди да е ударила перки.

Със снимки и описание на звуци няма да стане :).

Са,колега robobug,уважавам мнението на всички.Това всъщност е смисълът на форумите-всеки да изказва мнение.

Всеки от нас знае,че първо трябва да се дигностицира,и след това да се прибягва към каквито и да е действия и ''ПРОБИ''!И тъй като аз се смятам за разумен човек,не прибягвам до ''ПРОБИ'' а помолих за мнението Ви на Вас-колеги от форума.

Друго нещо: -Знаеш че като идеш на диагностика,не можеш да кажеш на специалиста който я провежда,какво точно той да провери!Той си проверява по негови си критерии!И още повече,че като отида тук в Германия на диагностика в сервиз на AUDI,те ще ми кажат че трябва да сменя турбината ЕГР-а и ред други неща,които ще ми стъпят на много висока цена!Аз съм готов да я платя тази цена,но искам да науча малко повече за проблема,и да взема адекватно решение.

А за ''леене на масло'' както ти се изрази-не няма ''леене на масло''...Да,на 10 000км ми е в момента маслото (оригиналното което наливат във VW-Audi) и е малко над половината на щеката,като след смяната беше на около 2мм под максимума!Така че тук мисля че не става дума за леене на масло.

А тук в Германия се кара със сериозни скорости (160-180,та и 200 км/ч) и мисля че е напълно нормално, за кола на 11 години, да харчи от 2 мм под максимума ниво на щеката след смяната, до около половината на щеката за 10 000км.

Благодаря ти все пак за мнението!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако я караш с 160-180км и ти харчи 500-600мл масло можеш да си спокоен Това омасляване го има при всички ПД и не е повод да ходиш по сервизи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://prikachi.com/images.php?images/574/6601574B.jpg

http://prikachi.com/images.php?images/572/6601572L.jpg

Ето още 2 снимки.

Благодаря ти за мнението колега Passi..:)

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Далече сме един от друг.В Speyer,Rheinland-Pfalz,Sued Deutschland.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...

Здрасти колега, имам същия проблем със същата кола! Предполагам, че за времето от 2013г до сега си го решил. Ако е така моля те пиши ми какво точно е било та се чува този шум.Защото където и да ходих се хващаха за неща който бях сменил с нови. Благодаря предварително!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега ACTROS,

 

И при мен гуменото уплътнение между ЕГР и колектора е омаслено. 

Реших да почистя и ЕГР, и колектора. 

Майстора ми, а на него имам огромно количесто доверие, ми показа снимки, положението си беше мн зле. Бяха много задръстени и двете. След почистването, колата е много динамична. 

Това е от мен. Масло до 10 000 км не е губила, чак на около 12 000 - 14 000 ми загуби, което е нормално.

:) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

"И при мен гуменото уплътнение между ЕГР и колектора е омаслено. 

Реших да почистя и ЕГР, и колектора. 

Майстора ми, а на него имам огромно количесто доверие, ми показа снимки, положението си беше мн зле. Бяха много задръстени и двете. След почистването, колата е много динамична."

 

Как и с какво ги почисти? Трудно ли се разглабят?

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как са почистени т.е. самия процес и препарати.

На лс мога да ти пратя информация за майстора ми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 years later...

Здравейте колеги искам да попитам за един проблем с моят голф 1.9 (101).От първа до трета има някакво забиване за секунда и после се оправя на четвърта и пета го няма.От къде може да идва проблема

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...