Jump to content

Смяна на леглото/"моркова" на щеката за маслото - 1.8Т AEB


KambOK

Recommended Posts

Добър вечер на всички!

 

Преди около две седмици ми се счупи леглото/"моркова" на щеката за маслото (щеката не може да се законтря и се движи свободно). Отидох в Porsche, но уви - нямаха тази част.

От Haas поръчах успешно въпросния "морков", днес си проправих път до стария, свалих го, но не успях да сложа новия. Влиза си спокойно в тръбичката до картера, но не слиза достатъчно. Сега щеката се законтря идеално, но не стига до маслото в картера...

 

Старото легло го развих с помощта на клещи, но новото просто не иска да се завие. След няколко опита го огледах отвътре, беше омаслен най-широкият диаметър, преди да започне да се стеснява. Тръбичката към картера има по-широка част най-отгоре, която според мен е причината в този случай, но и тя няма махане. А старото легло беше толкова пропукано, че не можех да направя сравнение с новото.

 

Къде да търся проблема? Частта ли не отговаря или аз не го правя както трябва? Благодаря на отзовалите се! :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да "щракне", просто натисни силно надолу моркова докато не влезне както трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VBI е прав, тази сутрин помолих бащата да пробва с натиск и нещата се получиха. "Морковът" си изщрака и щеката се законтря идеално.

Когато сменяте стария, проверете да не е останала част от него на самата щека, съответно, ако има такава - изкаряйте я.

Благодаря за отговорите!

 

Топран правят такива моркови или?

Редактирано от KambOK
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...

И аз имам същия проблем, та искам да попитам - вчера ми се строши окончателно оранжевата пластмаса на тръбата на щеката за масло. Беше започнала да се зачупва още преди две години, но все пак щеката се крепеше. Но вчера се потроши напълно и сега тръбата се е оголила нацяло и щеката слиза по-надолу и лъже за нивото на масло. Та искам да попитам колегите, които са се сблъсквали с такъв проблем:

 

- Кое точно се сменя - само оранжевата пластмасова втулка(морков) - легло на щеката или цялата стоманена тръбичка, заедно с пластмасата(моркова)?

- Налага ли се смяна и на самата масломерна щека? 

- Как се закрепва тръбичката в блока, ако се налага смяната й?

- Дали може да се намери такъв морков по магазините за авточасти или трябва да се поръча отнякъде?

 

Забравих да кажа, че колата е А4, бензин, 1,6, 1995 год., но предполагам, че тази част е еднаква за всички двигатели на Ауди?....

 

Ще съм благодарен на всички колеги за съвети и информация!!! :zustimm:

Редактирано от nastradin2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей! Аз смених само оранжевата част, на щеката й нямаше нищо. Но самата щека трябваше да се почисти от пластмасови останки от "моркова".
Тази част си я взех чисто нова от HAAS, струваше към 7 лева с ДДС. За тези пари не се занимавай да търсиш от морги, ще са също пред разпадане. а от магазините за авточасти най-вероятно няма да са оригинални.
Закрепването става или с много сила, за да я напъхаш върху тръбичката, която води до картера или я намазваш с малко масло от вътрешната част и пак с въртене и натискане трябва да влезне докато изщрака.
Внимавай, да не падне някоя пластмаса в тръбата до картера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! :zustimm:

Сега тръгвам по магазините да търся. Гледам, че и част от пластмасата на щеката се е зачупила отдолу, та ще се наложи и нея да я сменям...

Вчера едно момче ми разправя, че и при него така се счупил моркова, ама той докато реши да го смени и му задрали лагерите на коляновия вал...Та вместо няколко лева за морков, дал няколко стотин за ремонт.

 

Още веднъж благодарско за съветите и ако идваш към Варна - ще пием по някое и друго хубаво питие! :zustimm:  :zustimm:  :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Стана белята при мен. Моя "морков" също се счупи, но при ваденето на стария изпаднаха няколко парченца в тръбичката.
Какви са ми вариантите ? Има ли цедка в картера и ще помогне ли или трябва да се сваля картера. Как се сваля картер на А4 с ADR мотор?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има цедка. Перкай си без да се притесняваш. Кума ми намери гайка в един картер.  :hilezh:

Освен, че има цедка след това минава и през филтъра доколкото си спомням.

 

П.П. Картера се сваля тегаво.

Редактирано от Shubert
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...