Jump to content

Тонколони A3 8L


icaka95

Recommended Posts

2.по-скъпичък http://www.aval-bg.com/car-audio/hertz/govoriteli/hertz-dsk-165

 

Разликата идва в пищялката... че трябва да се монтира отделно. Но при всички положения май двукомпонентната система е по-добре.

 

Аз взех Pioneer, като имам уговорка с приятел, който иска същите пайнери че ако не ми хареса как свирят ще му ги продам за същата цена която съм ги купил и ще си взема херца.

Тази събота ще ги монтирам и след това ще пусна коментар как са :)

Пищялката побира ли се в "гнездото" до дръжката за отваряне на предната врата или трябва другаде да се закрепи? :unsure: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 66
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Принципно се побира спрямо диаметър. Иначе само малко стърчи назад което не е особен проблем понеже има достатъчно място :) Обаче трябва да се измисли как да се закрепи пищялката понеже оригиналната се захваща на щипки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стават но не пасват точно на предвиденото място. Аз преди няколко месеца трябваше да сменям моите защото оригиналните се биаха раздробили направо. Смених ги точно с тоя модел който си посочил. Сложих ги без да се старая да дистанцирам малко говорителя като се надявах че няма да има проблем. След като чух как пеят обаче щях да повърна. Все едно съм закъчил два ВЕФА на вратите. Оказа се че трябва да измислиш с какво да ги дистанцираш така че да прилепнат идеално към кората и да не минава свободно въздух от предната част на говорителя. Тогава вече звука е сравним с този на оригиналните. Пак не е нещо неземно но за тези пари колкото толкова. Така че намери си дистанцираща сверична лайсна или нещо което да свърши тази работа. Дебелина 1см стига.

Редактирано от julian jecov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стават аз съм с такива, но двулентови със 5 6 лв са по-скъпи. Иначе ти трябва преходни фланци, който струват 10лв чифта и си ги поръчваш от: 

http://www.proton-bg.com/Products.aspx?Category_ID=253&SubCategory_ID=0

и си готов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Здравейте, харесах си едни говорители и се интересувам дали ще мога да ги вкарам в предните врати на колата. Задните ми врати са фабрично без говорители и без окабеляване, но аз и не искам да слагам. Ако това което съм избрал не е подходящо може ли да ми предложите нещо хубаво до 150 лв. Плеъра ми е Pioneer 4x50w някъде. Не търся бас, а горе/долу хубави среди и високи.

http://aval-bg.com/3373/DLS+MK6.2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм също с Херц и съм много доволен. Купуваш фланци от Авител и аудио изолация + болчета с гайки ! Вече втора година, и съм много доволен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисълта ми е дали ще усетя някаква съществена разлика в звученето от заводските колони и Hertz DSK 130.3 например при положение, че ги ползвам без усилвател. Моите фабрични говорители са си наред, но да не стане така че да набутам пари пък да няма голяма разлика накрая.

Редактирано от evg_eni
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако са монтирани добре и свързани добре, ще усетиш. Смяна с говорители от същият размер е малко загубена кауза.

Темата е в грешният раздел!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, tufata написа:

Смяна с говорители от същият размер е малко загубена кауза.

Какво предлагаш тогава? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяна директно с 6".

5" е супер малак говорил, за да покрие честният спектър в такава скапана конструкция при 15 вата и всичката шумотевица.

Ако искаш да чуеш бас поне от 50-60хц, без смяна с по-голям и оправяне на обема няма да стане. Ако целта е да се чува дрънчене и всичко над 100Хц, ще стане и с нов от този размер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз първоначално се бях насочил към 16,5 см, но не виждам как ще го монтирам в предната врата. Не търся бас, във вратите искам хубави среди и високи, ниските честоти евентуално в багажника но и там вече ще трябва амп... но това след време

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ниски честоти без да имаш отпред поне от 50Хц, просто е излишно да слагаш суб.

Няма как да имаш 20Хц - 100Хц отзад, а отпред от 100-150Хц нагоре.

Картината е супер грозна за слушане.

Отпред е едно пищене, а отзад бумтене, като дори и да имаш процесор да изравниш времето за което идва баса като пълна до това на звука от предната линия, пак е супер грозно понеже реално ти ги чуваш от различни места тембрално.

Суб над 40Хц пуснат в колата звучи грозно, защото веднага го усещам, че е отзад, освен ако не е супер добра предната и задължено налична задна линия, за да покрие всички честоти нагоре до където свири, с амплитуда не по-ниска от неговата.

Ще ги монтираш с преходни фланци които още си изработиш сам, не е трудно.

 

Значи не ти трябват среди а мид баси. Чисти среди са си от 500Хц нагоре, което определено ще много над нужния честотен спектър.

Ако искаш наистина добра среда, то да я изкараш от говорител който да свири от 50хц нагоре е доста сложно и този не е евтин.

За това на времето си ги правих аз, тъй като искаш да свирят да кажем от 80Хц - 5000Кхц супер равно, с чувствителност над 90дб, и да държат на поне 150 вата. Такъв говорител е супер скъп...

Тука говорим за доста по-ниски изисквания. А и не знам какъв ти е критерия за качество.

Но както казах, ще има мнооого работа по обемите на вратите щом ще гоним 50-60Хц. Заводско както 80% от аудитата от тия години, си дрънчат на кухо. Те просто не са правени с такава цел.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изискванията ми не са кои знае какви, то няма как и за тези пари. Иска ми се просто една идея по чист и детайлен звук... сега ако вземем да навлизаме в подробности, и плеъра трябва да сменя и да не слушам mp3-ки и т.н. Фланците ще ги направя, но по скоро ме притеснява дълбочината на 6,5 инчовите, а не ми се правят сериозни реконструкции. В интерес на истината днес установих, че фабричните са едва 4,5 инчови (11см), опитват се да вадят някакъв бас макар, че ако колата работи и съм с отворен прозорец не го чувам. Виждам, че си наясно с нещата за разлика от мен и според теб има ли смисъл да сложа да речем мидбаси в 4-те врати и един усилвател и да не се занимавам повече. Тъй като на много места прочетох мнения, че е по добре без задна линия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чист и детайлен звук са две коренно различни неща. Ти слушаш от диск, а и на радио да е, звука ще е чист винаги. За детайлен не м ога да кажа, понеже точно ако искаш детайлност, ти реално искаш да чуваш всичко записано в песента. Там няма как да го постигнеш с какво да е. Темата ще си отиде за SQ... а там е мноогооооо сложно, а и по-скъпо.

Добре не каза кристален, че щях да те нахраня! :D

Не с лошо де, но просто като каже някой кристален звук, все едно казва буфер! :D

Звука може да е с дигитално звучене, което се различава от аналогово и наистина дразни, но кристален... не знам какво значи.

Както и да е.

Значи за Мп3 не се притеснявай, Мп3 в 192 и нагоре реални кб, звучат отлично в добра система. В 99% от колите, които уж са със супер класно озвучаване, дали си пуснал мп3 320кб или флак разлика няма, така че...

 

За фланци и дълбочина, зависи всичко от това как ги изработиш и какви ще са говорителите.

Както казах, главният и по-голям проблем освен говорителите като размер и възможности е точно обема на вратите, по точно контракцията им. Според мен направи следното. Отвори врата, виж колко мм ще трябват за фланец за да легне на равно 17см диагонал един кръг. След това виж назад колко остават.

За задните врати е напълно излишно да слагаш говорители, за мене 100% излишно! Защо?!

Тях ще ги чуват единствено които седят отзад. Ти ще чуваш от тях отпред само бас сравнително слабо и само в някои честоти.

Ако монтираш задна линия зад седалката, било то на кората дори и да не е насочена, ти ще чуваш всичко и много повече бас!

Това който го е казал, че задна линия е излишна просто е без коментар. Ясно ми е къде си го прочел, но там няма да коментирам сбиртака от хора и пишман професори.

Дори и при SQ винаги съм ползвал задна линия. Това кой какво слуша и че музиката се чува отпред, е съвсем друга тема различна от авто озвучаването.

Поставяйки задна линия, ти не слушаш основно нея. Няма да пиша повече по темата що е нужна, писал съм достатъчно там където си чел, че е ненужна. Чети още и ще разбереш защо... :D

Иначе за усилвател, то ще е нужен 100% както за задни така и за предни, но имай в предвид, че ще ти трябват още по-добре направени обеми, защото при 60-70 вата във врата да буха тоя говорител... налягането е доста над това при 15-20 вата от касетофона и всичко почва да резонира и да свири. Достатъчно ти е кората да засвири с противоположна фаза на тази която излъчва говорела. Тогава бас ще чуеш ама друг път. Ще има... намалено свири добре, усилено дрънчи и няма бас.

Да чуеш бас на отворен прозорец от предната линия не е никакъв проблем. За работещ двигател всичко е относително, за за това дизели не карам.

Ако трябва да кажа аз първо предна линия добра, след това решаваш задна добра или бас, ако не и двете. Ако ще слагаш суб бас трябва да се направи задната съобразена с това. Да направиш задна и после да добавиш бас, не става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...