Jump to content

Разлика в бензиновите времена


Recommended Posts

Когато гася вечер на газ и сутрин паля на бензин. Това е проблема. Трудно пали, тресе и изгасва. На второто палене след като изгасне проблем няма, но първото е някъв ужас и имам чувството, че двигателя ще изскочи от коша.

 

Това е някакъв абсурд защо въобще човека пита след като не чете какво му написах аз, и колегата след мене???

 

И към всички колеги в темата...хора проблема на колата не е разход, динамика, а СТУДЕН СТАРТ на БЕНЗИН. Аз си позволявам да се обаждам защото тоя филм съм го гледал поне на 4-ри автомобила. Иначе напътствията ви са ценни но са за друга тема! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Vankata_84

Напътствията на колегите са правилни. И напътствията са за темата. Идеята на цялата работа с МАП-картата доколкото разбирам е не да се оправя вървеж на колата или да се намаля разхода. Целта в момента е да се настроят бензиновите времена на газ и бензин да са едни и същи. Това е което си мисля че правим. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Немога да чакам до понеделник колега понеже доста тежичко ми идва с тоя бензин тея дни, понеже той прогресивно си свършва, а колата ми трябва и я карам. То не се издържа мама му стара. Не знам как хората дето карат само на бензин успяват със сходна кола като моята. Вероятно вземат по - стабилни заплати ли де да знам. Мен лично ме затруднява от финансова гледна точка. През последните 2 години колата не е видяла толкова бензин колкото за последните 3 дни. Айде до тук, стига съм се оплаквал вече! Иначе да имам кабел и софт. Само ми кажи по това което питах. по рано:

 

1. Колата трябва да е запалена и да работи на бензин по време на калибрацията?

2. Ще се изгубят ли другите настройки - време и температура на обръщане и т.н. ?

3. Колата на празен ход с изправен волан и без никакви консуматори ли трябва да бъде?

 

Ако се сещаш за някое друго условие което трябва да спазя, моля да го споделиш. А иначе за TeamViewer, може след това ако се наложи да се донапасва нещичко. То за автоматичната настройка реално няма какво да се го гледаш май. Само ако се наложи онлайн да пипаш ще трябва да го измисля, щото ако трябва да съм в движение трябва да търся начин за стабилна свръзка с интернет, а ако е на място... живея на 10-ти етаж в блок и ще трябва да усиля някак сигнала от рутера, за да направя стабилна връзка до задната част на блока където е паркинга, но това е моя грижа като цяло.

1. Запалена, загряла до работна температура, изключваш всякакви консуматори и пускаш калибровка веднага след като изключи перката.

50гр. са малко, защото бензиновите ти времена ще са все още високи.

2. не

3. взех, че в 1 ти отговорих.

 

След като свърши калибровката, ще ти каже малки или големи или правилни дюзи.

Почваш да гледаш работата на ламбдата.На ПХ трябва формата и да е синусоидална.

 

 

Идеята на цялата работа с МАП-картата доколкото разбирам е не да се оправя вървеж на колата или да се намаля разхода. Целта в момента е да се настроят бензиновите времена на газ и бензин да са едни и същи. Това е което си мисля че правим. [:)]

 

 

Затова ти писах, че като за начало не ти трябва таблицата ;)

Редактирано от emzo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми така и направих. С тая разлика че не дочаках да пусне перка и после да спре. накъде между 80 и 90 градуса беше температурата. То даже софтуера ме предупреждава че трябва да изчакам да достигне минимум 80 и да е максимум 90 темп. на двигателя. Не ми каза обаче дали са ми правилни или неправилни дюзите. Просто ми изписа "автоматичната настройка е проведена успешно, автомобилът се връща в начално състояние бензин" или нещо от сорта и си прехвърли пак на бензин и това е. Ще видим какво става нататък. 

 

ПС: Направи ми впечатление че сега бензиновите времена не са както преди 3.5-3.6 а са 3.11 - 3.22. И при смяна на газ вчера оставаха същите. При самата смяна малко скачат за 2-3 секунди на 3.4 - 3.5 и после се връщат като на бензин.

Редактирано от Иван Баев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно ти се мешам с намерение да ти помогна.

 

Докато имаш друг проблем на колата си възможно най-голямата глупост която може да си сътвориш е да ровиш "настройка" на двигател...било тя и на ГИ. Разбери ме ако колата ти меша газ/бензин заради газова, или бензинова дюза/и нищо не правиш. По скоро влошаваш нещата. Първо разбери защо не пали на бензин. После прави настройки на газовата. Едно време ако е нямала проблема и е настроена тогава според мен реглажа тогава е по-подходящия от този сега.

 

Извинявам се че се натрапвам като "някъв". Ама според мене тука се получава нещо странно...все едно след като се изкъпем да си убуем мръсните гащи...аз това не го разбирам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми така и направих. С тая разлика че не дочаках да пусне перка и после да спре. накъде между 80 и 90 градуса беше температурата. То даже софтуера ме предупреждава че трябва да изчакам да достигне минимум 80 и да е максимум 90 темп. на двигателя. Не ми каза обаче дали са ми правилни или неправилни дюзите. Просто ми изписа "автоматичната настройка е проведена успешно, автомобилът се връща в начално състояние бензин" или нещо от сорта и си прехвърли пак на бензин и това е. Ще видим какво става нататък. 

 

ПС: Направи ми впечатление че сега бензиновите времена не са както преди 3.5-3.6 а са 3.11 - 3.22. И при смяна на газ вчера оставаха същите. При самата смяна малко скачат за 2-3 секунди на 3.4 - 3.5 и после се връщат като на бензин.

Приемам, че е станало сега.

Отново виж, при отворил термостат и поне 2-3 мин работила на бензин колата, колко е времето на бензин. Средна стойност, то няма да е постоянно, ще играе малко.

Обърни на газ, нормално е да подскочат времената, докато пусне всеки цилиндър на газ  и виж пак бензиновите времена.

Ако са същите - ок, карай така и следи за паленето сутрин, по-натам ще логнеш във високите обороти дали иска корекция на сместа.

Виж и ламбдата, както писах по-рано.

 

Колега @Vankata_84 - прочети темата в А3 раздела, хубаво виж моите постове и разбери, защо се къпе и си облича мръсните гащи :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Vankata_84

Разбирам те колега. Искаш да ми помогнеш. Не съм тъп или пък да откажа да повярвам в нещо. Но както ти казва EMZO прочети и ще видиш за какво става дума. Обърни внимание какво съм писал. 5 ДНИ РАБОТА САМО НА БЕНЗИН И КОЛАТА НЯМА ПРОБЛЕМ. Нито веднъж не ми е изгаснала за тея 5 дни или да ми е палила трудно. Следователно проблема не е в бензиновата система на автомобила. Всички гимнастики дето ги правим тук са за отстраняване на проблема с газовата уредба на автомобила, защото явно тя е причината колата да се държи по този начин, при положение, че на бензин в период от време няма никакъв проблем. Не ти се изпъвам, но просто не знаеш предисторията на проблема. Има друга тема в А3 раздела "Трудно палене при Ауди А3" . Оттам започва всичко за моя проблем и още 5-6 колеги.

 

ПС: Ето графика от ламбдата. Правена е по ваг-ком при работа на газ-бензин-газ. Вижда се къде е смяната на горивата.

Редактирано от Иван Баев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е ценно което правите,оптимизирахте малко сместа.Аз обаче мисля че не дълбаете в правилна посока.Ванката мисля че е правия в случая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вчера идва при нас една А3-ка и казва че му гори повече. като включих компа и гледам че му държи 5-6 мс бензиново време на бензин и ламбдата стоеше в средата на графиката и му казах на човека да си оправи ламбдата първо и тогава да идва да гледам газта, защото колата влиза в сервизен режим и започва да работи по таблици докато се отстранят повредите 

Редактирано от nikom
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да ама видимо е че моята ламбда работи. + това е на 5000 километра. Скоро я сменях. Иначе да! Определено 5-6мс бензиново време е доста за тая кола. Скоро като паднат студовете ще се разбере какво сме направили. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е ценно което правите,оптимизирахте малко сместа.Аз обаче мисля че не дълбаете в правилна посока.Ванката мисля че е правия в случая.

Ти си мисли, каквото искаш.

 

@Иван Баев - екстра ти е ламбАдата на ПХ. За останалите режими ще ти пратя л.с., как да я провериш.

Дай ми скрийн от лог на ловатото с бензиновите времена при загрял мотор на бензин и после на газ ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЪЪЪЪ мисля че на ловато софтуера не може да се правят логове или поне не съм видял такава опция. Ако знаеш къде е подскажи :)

 

ПС: Или имаш в предвид само снимка на програмата (полетата) с времената?

Редактирано от Иван Баев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох и двете теми и ми става все по-интересно. Има някаква логика във всичко дето правите, ама все ми се струва, че малко надценявате електрониките на тия коли...Особено ранните модели с една ламбда сонда. Може и да сте прави, но в другата тема има два случая дето поне мен ме разколебават. Един колега пали с извадено маркуче на рег.на налягане на бензина, друг казва че е имал проблема преди монтаж на газова(поне аз така го разбрах)...Аз пък имам Голф 4 пред очите със същия мотор(1.6акл) който е вече 20 000км с ГИ и това което вие виждате ЗА СЕГА не се наблюдава. А като гледам монтажа на газовата, много не вярвам да е настроен да повече от 80% от максимално добрата настройка.

 

ПП - Искам да си призная че за първи път чувам че от "адаптация" може на студен мотор да стават такива неща.

Обаче искам да споделя и още нещо(в случая причината да пиша в темата). Карам 2.0 16в мотор с АБФ електроника(разбирайте двигател с нормална ел.инжекционна система, с АГУ). Слагането на ел.инжекцион се получи супер, върви добре. Обаче на студено НЕ пали, и не върви добре, на топло все едно няма проблем. Всичко съм проверил, не е инсталация, не е бензинова помпа, не е горивен филтър. Ново на колата ми е следното:

-кабели

-капачка с палец

-датчик на хол

-датчик на колянов вал

-Бобина с комутатор

-свещи

-рег.на налягане

-темп. датчик на главата(този за антифриза)

-проверен е Т.датчика за темп. на засмукван въздух

-При диагностика има грешка само за л-сонда.(и то защото я няма, още не е купена)

 

С други думи съм в същата сага. Това от което съм убеден че трябва да е проблема са дюзите. Купил съм други, тия дни ще ги сменя, и ще кажа какво е станало след смяната. Обаче възможно ли е при мен да има подобна глупост??? Единственото което при мен не е ново, проверено, или липсва това л-сонда. Но има колега дето кара без, и казва че при него всичко е 6+. Не можах да я закача с ВАГ-ком а с КТС Бош ми дава не повече от 11 живи данни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато е адаптация симптомите са палене на по-малко цилиндри (т.е. трудно), глъхнене, при подаване на газ оборотите падат.

Не случайно писах в другата тема, да се започне с манометър и проверка на налягането на бензина.

Кабели, свещи, бобини и т.н. се предполага, че на каквото и да е гориво, собственика трябва да е сигурен, че са му изрядни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филма става все по-готин...Днес смених дюзите с други...Резултата поразително никакъв!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай на бензин няколко дни и сценария ще се промени :D

Съдейки по колата на Иван Баев, бързо влизат в правия път, на една Соната и трябваха поне 10ина дни :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре човек с удоволствие бих пробвал ама без налична л.сонда според мене няма смисъл?

 

ПП - В момента търся да си купя, и ще пробвам....93 година компютър да има л.адаптация направо ме закара в джаза!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако са ти голями бензиновите времена дигаш налягането и/или коефициентите, моркираш всички квадрачета натискаш ентер, слагаш на процент не линейно и почваш докота времената станат каквито трябва(ако се наложи да ги намаляш после слагаш един минус). Ако не си го пробвал непремено го направи, нали колата/инжекциона не е full group! Не съм специалист но ми се наложи да се понауча малко, по трудния начин. Смени фирмуера ако е стар може да се оправят показанията на времената. Ако е easy smart последната версия май беше 730, по спомен а софтуера за настройка май беше версия 1.6.6

Редактирано от Ioan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само да попитам трябва ли някаква хардуерна тапа за софта на ловато, или става само със стандартен кабел USB към TTL

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След някоя си версия софтуера е напълно свободен. Внимавай че ако не ти е закачена ламбда сондата за газовата и не си го оказл в настройките ще береш ядове, ще се видиш в чудо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

Така е но при мен от някъде се индуцира 1 V и нещо и след около 2км при повече газ направо забиваше, беше дигнала бензиновите времена 2-пъти. На всичкото отгоре като я настроиха газаджиите не я бяха сложили на фул груп(субару) и тя отчиташе като си реши бедна смес нищо че беше точно обратното, според газовите времена, оборотите на свободен ход играеха а коефициента първия беше 108 по спомен после като я сложих на фул груп вече беше около 75 и накрая след като се сетих какво става ресетнах настройките и сега е на 112(първия при 1000оброта) и наистина вече копира бензиновия компютър.

Явно прибавя(вади) коефициент като остане постоянно на богата смес по дълго време може би и при бедна реагира така. И през ум не ми е минавало че може да прави такива корекции. В момента не съм я откачил, не ми се занимава но съм я изключил в софтуера за всеки случай

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...