Jump to content

Запотяване на стъклата от вътрешната страна.


Shawn

Recommended Posts

Ето с идването на зимата започват да валят и зимните проблем.... Днес докато карах една капка се спусна по предния прозорец, но като минаха чистачките не се махна. Последваха я още 2, 3, 5.... За задния прозорец ситуацията е по същия начин. Споделете как Вие се справяте с конденза? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам какво да кажа и аз,щото и при мен се потят отвътре и то стъклата на задните врати ,стъклата в багажният отсек и задното стъкло,предните не се потят,смених си поленовия филтер наскоро.Много странно,дори и при отворени прозорци ,пуснато парно,каквото и да правя си стоят запУтени...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам какво да кажа и аз,щото и при мен се потят отвътре и то стъклата на задните врати ,стъклата в багажният отсек и задното стъкло,предните не се потят,смених си поленовия филтер наскоро.Много странно,дори и при отворени прозорци ,пуснато парно,каквото и да правя си стоят запУтени...

При мен всичко е направо ... лещЪ! Предни, задни, странични.... всички са запОтени. Какъв е този поленов филтър ?

 

Смени си филтъра на купето. Ако не се оправи вземи си един http://www.gsstroimarket.bg/view/9227.html

Сменял съм го преди не повече от година :( това нещо действа ли наистина? 

Редактирано от Shawn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сте били в час по физика със сигурност щяхте да знаете че е нормално да се образува конденз на студена повърхност.

Още повече ако стоите вътре без включена вентилация. Може да се намажат стъклата с разтвор против изпотяване. Има и кърпи напоени с такъв. Помагат в известна степен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми се потяха защото там където стой акумулатора  имаше вода , махнах гумените простотии от доло и сагата приключи  няма потене няма нищо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз не съм ползвал, но мой колега го ползва миналата зима и беше много доволен. 

Редактирано от Stefan Stefanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не си сложите една торба с гипс в купето........гипса ще изсмуче всичката влага и няма да ви се потят стъклата.....пък ако сложите морска сол в двигателния отсек няма да имате нужда от чистачки, просто солта ще попива дъждовните капки и така челното стъкло няма да се мокри.

 

 

Хайде сега сериозно по темата.

Автомобил с добра и работеща вентилация НЕ трябва да запотява стъклата.

Ето някои от причините за потните стъкла:

1. Замърсен или еФтин филтър на купето.

2. Блокирала клапа за рециркулация на въздуха (Вентилатора на парното не вкарва свеж въздух в купето)

3. Блокирали клапи на изходящия въздух от купето (При повечето автомобили се намират в багажника на нивото на задната броня)

4. При автомобилите с КЛИМАТРОНИК не сработва климатика или ръчно е изключен (Климатроника включва компресора на климатика при температура на околната среда над 5 градуса дори когато сте си настроили отоплителната система да духа топъл въздух). Когато компресора работи, влагата в купето кондензира и така въздуха се изсушава и стъклата НЕ се потят.

5. Спукан радиатор на парното

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махането на филтъра помага много да не се изпотяват стъклата ,но това помага и за влизането на буклуци при радиатора на парното - можете поне да опитате ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да колега, махането на филтъра помага ноооооо.

Нека да видим какво става след филтъра.

Когато климатика работи изпарителя(един малък "радиатор" разположен в кутията на парното) е доста студен и по него кондензира влага или просто казано винаги е мокър и..... ако нямаме филтър на купето то прашинките които навлизат с въздуха ще се полепят по този "радиатор" и след време той ще е покрит с кал и ще се наложи демонтаж на таблото и ремонт на доста компоненти......и.....вместо да си улесним нещата ние ще ги влошим.

НЕ СЕ ПРЕПОРЪЧВА ПРЕМАХВАНЕТО НА ФИЛТЪРА НА КУПЕТО.

Вече има филтри за жълти стотинки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изпотяването в движение е от поленовия филтър.

Обаче аз мисля, че имате проблем сутрин със замръзването от вътре на стъклата.

Този проблем се решава много лесно - гумени стелки.

Може да звучи невероятно но го казвам от опит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Triger ме подсети за още една причина. Всеки автомобил има едни отвори на пода за отвеждане на водата. Ако тези отвори са запушени то под стелките се задържа вода и тя също може да е фактор за потните стъкла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5. Спукан радиатор на парното

Аз този вариант го изключвам .Защото ще има запотяване и то доста сериозно. Няма как да се обърка стои мазно и плътно. А човека е написал, че има конденз,а не запотяване.

 Иначе си прав за останалото. Ще ми бъде интересно колегата като открие каква е причината да сподели. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E  добре това,че на мен ми се запотяват прозорците плътно в обилен снеговалеж,значи ли че ми е спукан радиатора,нещо неми се вярва.При дъжд не ми се запотяват,снощи като брамчах по снега и яко се запотиха,даже като ги бърша с кърпа се 1 е яко мокра ,такива следи оставя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Е добре де, ти къде видя че потните прозорци са само от спукано парно или написа поста само за да си раздвижиш клавиатурата или да поспамиш в темата на колегата.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изхождам от поста на колегата преди мен,защото е написал че "Защото ще има запотяване и то доста сериозно. Няма как да се обърка стои мазно и плътно" , при мен мога да кажа че е доста плътно ,за мазно нз какво трябва да значи ,но парното 1 час върти на 22 градуса и запотяването си стои,само предното стакло е чисто...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Да де ама се поти само при снеговалеж.......

Повече прилича на филтър или заяла клапа

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, като за начало да се извиня за неактивността ми... имах ангажимент. Много съм благодарен на колегата obzor за изчерпателния отговор :respect: явно съм отсъствал от доста часове по физика... При мен запотяването е точно такова както го описвате ПЛЪТНО при избърсване на прозореца с кърпа тя е доста мокра. За мазно не знам какво имате предвид... :( Също така както казахте тези два дни (вторник и сряда) когато беше обилния снеговалеж само тогава имаше това изпотяване. Днес температурата е д/г същата няма снеговалеж, нямам и проблем със запотяване.
Според моите разсъждения до сега мисля, че само две може да са основните причини за това запотяване и те са ;
2. Блокирала клапа за рециркулация на въздуха (Вентилатора на парното не вкарва свеж въздух в купето)

и евтин филтър за купето. Правя си този извод от това, че колата ми има проблем с клапите от както съм я взел и филтъра ми наистина е евтин ако не се лъжа струва 2 лв. или 2.50 лв.
Сега изникват нови въпроси като например:
Къде се намира тази клапа (за рециркулация на въздуха) ? 
Ако е спукан радиатора на парното няма ли да се губи фреон и предполагам няма да духа топло ?
Оригинален филтър ли трябва да си купя ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв е тоя филтър за 2.50? Нормално е като вали да ти се запотяват стъклата. Духалките помагат но до някъде. Ако филтъра ти не пропуска достатъчно въздух пак е възможно да не се обдухват добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

Еми филтър като филтър.... типичен габровец съм :D Духалките ми помагат ако карам колата доста време или малко време, но с много газ и като казвам помагат имам предвид предните странични и предното стъкло само в ъглите вода.... 

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е спукан радиатора на парното няма ли да се губи фреон и предполагам няма да духа топло ?

Оригинален филтър ли трябва да си купя ?

Ако е спукан радиатора на парното ще губиш охладителна течност(антифриз)

Относно филтъра........вземи нещо по-скъпо не е важно да е оригинален.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моят филтер съм го сменил преди месец 2 и струва 21 лв от колегата Райно,незнам дали това е скъпо или евтино,клапата за рециркулация си работи коректно,а антифриза си стои на 1 ниво,по скоро отива на овлажняване на тоя филтер защото е точно под стъклото и няма начин да не пръсне някоя капчица вода там,макар че има пластмаси за отвеждане ама нещо е доста паянтова работата там...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато колата започне да се запотява просто махни филтъра и покарай малко без него - ако конденза по стъклата изчезне значи филтъра е запушен и е добре да го смениш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...