Jump to content

Разглобяване на дроселната клапа на А4 В5 ADR


leo

Recommended Posts

Колеги от известно време имам малки проблеми с оборотите и проблема отива към дроселната клапа.

Въпроса ми е следния, има ли някой който де е свалял и ревизирал клапата и, ако има тънки моменти в процедурата нека да ги сподели. Гледах снимки в нета, но не успях да разбера много от тях.

Ще се радвам някой да сподели, ако е правил подобно нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега лесно е.

1. сваляш въздуховода.

2. сваляш казанчето на антифриза

3. развърташ 4 болта (мисля че бяха тип звезда) и се изваждат няколко трабички, буксата и жилото.

Няма тънкости или поне не си спомням нещо да ме е затруднило освен кофти разположението на самия дросел.

После задължително ще трябва да се обучи с ВАГ. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шестограми са болтовете, няма кой знае какви тънкости както каза колегата. Само внимавай да не скъсаш гарнитурата като го сваляш. Обучението с ваг не е задължително, просто даваш контакт и оставяш колата за 1-2 минути без да пипаш газта. То се чува докато бръмчи и адаптира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пропуснах да кажа, че тази част със свалянето съм я правил вече няколко пъти.

Аз питам някой дали случайно е човъркал под черното капаче там където е потенциометъра и стъпковото моторче.

Аз искам там да се поразровя и да видя ТПС-а на какво дередже е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си мисля, че се отваря понеже има болтчета на чернея капак отдолу. Гледах снимки в нета и под капака се вижда ето това

dontouch-vi.jpg

Това ми показва гугъл, че е отвътре. Въпроса е след като стигна до тук дали ще мога да я разглобя сглобя след това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време един колега се беше оптивал да я прави тая процедура и проблема беше, че не може да се стигне до електрическата част, която ти се пада точно под лявата ос... тая с металната джаджа на нея. Все пак, като си се решил свали черният капак с винтовете и сподели тук да се знае. :)

 

П.П. Дали не беше колегата NIKO, но може и да се бъркам.

Редактирано от Shubert
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз като руснака съм се чудил, защо платката с контактните писти не е резервна част, след като тя е причината за некоректно работещ тпс и дросел като цяло, който струва 3-цифрена сума?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,виждал съм дросели на който това капаче е на винтчета но при мен дори това капаче не може да се отвори защото е с нитове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отворих ръпросното капаче понеже при мен е с болтчета. Не видях нищо по различно от това на снимката. Всичко изглеждаше ок вътре и платката и тя изглеждаше добре. Оста на клапата малко задържаше и й капнах няколко капки машинно ласло. Пораздвижи се за сега, но проблема пак го има. Явно трябва друг дросел за проба. Иначе на компа няма никакви грешки. Адаптирам клапата и пак си прави същите номера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен проблема,че неможе въобще се адаптира! :( Но онзи ден го разглобих и го смазах сега сякаш малко по добре работи. Държи ми ниски обороти само по енерция на празен ход иначе на място е бетон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Графитените пътечки трябва да се почистят, както при обикновените потенциометри на старите радиоапарати. Това по принцип става най- добре с чист спирт и после се смазва леко с технически вазелин от аптеката. По принцип има сходен проблем и при страничните огледала....понякога си правят каквото си искат и с такова почистване на самите писти на ключето се оправя този проблем. Но да не забравяме, че всичко си има и определен срок на годност...:)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е на друго място! Графитните писти са дебели и трудно заминават при Ауди.Като се отвори клапата ако моторчето е здраво и работи само може леко да се почистят пистите с контактен спрей и друго не може да се прави.Проблема с оборотите е на друго място!От опит го казвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема не е в дебелината на пътечките а от графитените миниатурни боклучета около контактните места. На пръв поглед всичко може да изглежда чисто, но не е...! Исках да кажа как се почистват тези графитени пътечки. А иначе други проблеми колкото искаш може да има. Темата е хубава и полезна :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чистих ги бърсах ги и като цяло ефекта не е никакъв. На моменти пак си прави номера разни и си взема сам решения. Бе к`во да ви кажа, колата си развива сама изкуствен интелект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смуче въздух от някъде.Виж всички гумени маркучи и уплътнителните пръстени около инжекторите и т.н.

VAG COM-a какво казва?

Редактирано от ru6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много често проблеми с бобините ,кабелите и свещите не се хващат на VAG COM, а също така пропуски на въздух,спукани мембрани на сервото,проблеми с клапна на налягането на рейката,инжектори и др.

 Добре е да се провери -дроселклапата позволява  ли обучение от VAG COM ?

Редактирано от ru6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, дросела позволява да се адаптира , но не всеки път. Проблема според мен си е в дросела понеже като го хвана, че сутрин пали и отиват нагоре оборотите само леко чуквам педала на газта и оборотите се нормализират. Също когато дойде време да паднат оборотите (като изключи смукача) тогава вместо да паднат оборотите те се вдигат и стоят на около 2000. Като стане така трябва пак да чукна педала за да паднат на 850. И от тук вече следва дросела да е виновен за всичко това.

Относно кабели и свещи - сменил съм ги преди няма 2000 км. А мизериите колата си ги правеше и преди смяната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак не може да се каже ,че е от дросела.Като чукнеш газта подаваш повече гориво и може би компютъра се стреми да стабилизира. Това покачвне на оборотите много ми прилича на смучене на въздух от някъде. При мен се беше  сцепил маркуча към сервото(точно отзад на сгъвката) и симптомите бяха същите. Много трудно го открих ,защото отпред си изглеждаше перфектен.

Трябва да се търси!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...