Jump to content

Recommended Posts

3 полюсни ...

Електроди са колега !

НасОооо - и с платинени пробвах .. .Все кОр !

Карайте си колите със свещите които дават .. Колкото и да е странно АБК не работи добре със свещи с 1 електрод ... С 4 тоже !

Сякаш усещаше че и навивам други и не та не !

НГК с три електрода и пеете !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 4 електродните със сигурност знам, че са кофти, защото веднъж пробвах едни такива БОШ. Колата окуця осезаемо, а след 500-600 км. две от свещите сдадоха дори багажа....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На АБК,АДА само NGK BUR6ET.

Пиша го за пореден път със едноелектродни свещи тези мотори "тъпчат" след 4000 об.

Купувал съм и NGK Laser (спеСиални за газ),Champion EON5 ,Beru  и ефекта е еднакъв.Мотора тъпче и не върви,върви само в ниските и до там.

Отначало си мислех че си внушавам ....Свалих свещите и ги дадох на приятел с АБК и му казах: Сложи свещите и покараи няколко дни и ми кажи впечатление.След 2 дни ми се обади и каза мотора умира след 4000 об/мин.

Това може да е вярно за коли с обикновено АГУ. За тези които карат на бензин и може би за тези с ГИ горното твърдение за еднополюсните свещи е невярно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И за бензин е така повярвай ми.Дал съм сигурно 200 лв грешни пари за свещи...иридиум,платиниум,2-3-4 електродни.Все тая....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм си карал и продължавам да карам 100-цата (ААД мотор) с 4-ри електродни на Бош или 3-ри електродни на Шампион (в момента е с тях) - никакви проблеми, двигателя работи екстра и карат по 25-30000км. С едноелектродни не работи по-добре според мен. Колата се кара основно на газ.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Колеги това е материал за иридиевите свещи, дано съм бил полезен.........Запалителните свещи в бензиновите двигатели се водят консуматив и от тях много зависи ефективната работа на двигателя. Много шофьори считат че не е проблем свещите да се ползват повече от предписанията на производителя, но това действително не е така. Високата температура, налягането и корозията на електродите в процеса на работа в бензиновия двигател си казват думата и след 20 – 30000 км пробег в обикновените свещи искроподаването вече е непълноцнно.

В резултат на това изгарянето на гориво-въздушната смес е неефективно и съответно се повишава разхода на гориво. В постоянния си стремеж за усъвършенстване на продукта си производителите на запалителни свещи откриват че качествата на иридия могат да дадат на запалителната свещ много по-голям живот и ефективност. Естествено цената на иридия е много по-висока от останалите метали, които се използват в продукта им но погледнато в общ план се оказва че те са по-изгодни и ефективни.

Основните качества с които иридия е толкова привлекателен за производителите на автомобилни свещи са:

·                     високата твърдост и износоустойчивост - иридия не реагира дори с киселини и техните смеси (царска вода) даже и при високи температури;

·                     високата температура на топене - 2450°С, за сравнение при платината - 1772°С, никела - 1453°С.

Тези качества на метала дават възможност на инженерите да изработят по-тънък електрод с диаметър от 0,4 - 0,6 мм., срещу 2,5 мм при обикновените свещите.

Какво дава тънкия електрод?

Първото и най-важно е че за искрообразуването с такъв тънък електрод не е необходима толкова напрежение както при обикновените свещи. Това гарантира стабилно искроподаване, по-комфортна работа на бобините дори и при ретро автомобилите които са с по-слаби бобини и генератори.

Електродите от друг метал биха се стопили от температурата и от корозията, която за иридия въобще не е страшна.

Тънкия електрод дава много по-стабилна и оптимална за горивния процес искра. За сравнение между искроподаването при нормални свещи с оптимално и увеличено разстояние между електродите и съответно иридиеви свещи с оптимално и увеличено разстояние между електродите. При нормалните свещи с увеличено разстояние искрата придобива червени отенъци и започва така да кажем да се „мята” а това въобще не се харесва на двигателя. А при идириевите свещи искрата е стабилна и в двата случая. Това сравнение показва на практика че иридиевата свещ дава ефективна искра и при по-влошени работни показатели.

Някой по-навътре в нещата веднага може да запита „А какво правим с високата температура която се развива на върха на електрода, това няма ли да доведе до неправилно предварително запалване на гориво-въздушната смес?” - отговора е в масата на „иглата”, тя е толкова малка, че за работния такт и изпускането на отработените газове, електрода успява да изстине до безопасна температура.

А как е положението с нагара? - Нагара който се образу в процеса на работа на бензиновия двигател е два вида. Първия е т.нар. „черен нагар”, той се образува при непълноценно изгаряне на гориво-въздушнаа смес - в процеса а работа при достигане на оптимални работни темпрератури този вид нагар изгаря. Вторият вид нагар е т.нар. „червен нагар”, той се получава при изгарянето на желязосъдържащите добавки в бензина и е характерен за некачествените горива, срещу този нагар както иридиевите, така и обикновените свещи за безсилни.

Другото много важно преимущество на иридиевите свещи пред обикновените е срока им на пригодност - производителите препоръчват да се използват до 50-60-100 000 км. пробег, което е с пъти повече от на обикновените свещи (25 000 км).

Основния недостатък на иридиевите свещи е че са доста по-скъпи, но и най-простата сметка показва че се изплащат и са по-изгодни в сравнение с обикновените свещи. Всеки може да умножи цената на комплект обикновени свещи по броя комплекти които трябва да купи за да измине пробега на един комплект иридиеви свещи. От друга страна погледнато има много хора, който ползват автомобила си да отидат сутрин до работа и вечер да се върнат вкъщи, и пробега им за година не превишава и 10 000 км, тогава инвестицията им в такива свещи е неоправдана, тъй като и без това не им се налага честа смяна на свещи.

Извод

Иридиевите свещи са изгодни както от финансова и екологична така и чисто техническа страна за автомбили които се ползват активно или влизат в графата ретро - автомбили, за автомобили използвани от типа „до работа и обратно” срока на експлоатация на комплект иридиеви свещи обикновено надхвърля скрока на ползване на дадения автомобил от един собственик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...