Jump to content

Пускат първата в света кола с лазерни фарове.


proba

Recommended Posts

Глупости. Фар на кола не може да бъде повече от 50 вата. Ако сте погледнали клипчето което пуснах всичко е обяснено. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На клипчето се вижда LASER източник + вторична фотолуминесценция. С подходящия рефлектор може да се сведе до минимум консумацията на енергия, но продуктът на това нещо не е лазерна светлина в чист вид. По-скоро може да се определи като лазерно-индуцирана светлина. Ако луминофорът е трифосфор, ще са необходими поне 2-3 години "бой" с LASER-a докато му свърши животът.

Рязко схванах идеята за лазерния източник- вероятно поради кохерентността на насочващия лъч може да се използва рефлектор с много малки размери..?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2-3 години и хоп ... 6000 евро за "крушка".

Вероятно чрез вторична емисия са успели да вдигнат КПД над 20% колкото е на модерните източници. И може би са по-студени от HID.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При газоразрядните (HID) лампи цветът на светлината зависи от луминофора. Ако няма луминофор, светят със спектъра на химичния елемент, застъпен най-широко в газовата смес (жълто, червено и т.н.). С LASER-a би трябвало да е същото- цвят според луминофора. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под "температура" нямах предвид цветната такава а излъчваната топлина от разряда което е сериозен проблем за пластмасови рефлектори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под "студено" разбрах "цвят".

Що се отнася до температурата, светлинният лъч не пренася топлина,  Топлина се получава при взаимодействие между фотоните и някаква повърхност / частици. Така че температурата зависи по-скоро от повърхността, която се бомбардира с фотоните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да го набият лъча и луминофора с лещата във вакуум че да не "загрява" въздуха лазера :)
макар че ще има яко разсейвана инфрачервена светлина от луминофора която ще генерира жега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло доста безсмислена е идеята с лазер-луминофор. Сегашния пробив в светодиодната осветителна техника се дължи точно на това че направиха кристали които нямат нужда от луминофор за да излъчват основно във видимия спектър. Идеята на луминофора в луминисцентните лампи е да се усвоява енергия излъчена извън видимия спектър.

 

Та максималния теоритичен добив от един светлинен източник е 683 лумена/ват който се докопа по-близо до това число печели. В момента в лабораторни условия се постигат 250-300+ а на пазара са на ниво 100-200 лумен/ват. Така че тези еквилибристики с лазера са излишни. Единствения проблем на съвременните осветителни тела в колите е как да запазят качествата им след като с формата се изгаврят дизайнерите. Светодиодите са все пак по-компакни и мобилни и според мен и за напред ще са опора.

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...