Jump to content

А4 Б5 1.8Т Куатро - въпроси


benzinovfen

Recommended Posts

Здравейте!

Преди време бях гледал за една тема, в която се описва, какво да се гледа при покупката на А4 1.8ТК 150кс , не успах да я намера обаче.

Стана време за смяна на Аудито и съм се насочил към 1.8ТК.

Въпросите които излизат на първо време са:

Какво да се гледа/слуша по мотора и куатрото?

Какви проблеми могат да се очакват с моторо и куатрото?

Вярно ли е, че трябва да се кара с 4 еднакви гуми?

Разход на гориво, понася ли ГИ?

Общо взето всичко което кажете ще е полезно.

Благодарности!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

- 1.8т си е железен двигател

- трябва да караш с еднакви гуми

- под 13.5-14 градско разход не трябва да очакваш

- заслужава си да си сложиш ГИ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А при оглед на даден автомобил, на кое трябва да се обърне внимание?

Странни звуци,луфтове, тракания?

Как се разбира дали турбинката е ОК, дали куатрото е Ок?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вдигаш на крик едно задно колело и на първа леко пускаш съединителя. Ако се върти значи има кардан под колата и куатрото работи. Шумове и звуци гледаш и слушаш като на всяка друга кола. Хубаво е да я закачиш и да и направиш една диагностика с VAG-Com, ще се добие някаква представа ако има нещо проблемно. Турбината за да разбереш дали надува и колко трябва да се закачи манометър. По принцип ако има проблем и не надува се усеща в невървеж, тоест бавно ускорява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха. Ще гледам. Дано имам късмет този път.

Ще съм благодарен и на още помощ!

Благодаря ви хора!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прегледай внимателно куатрото, всички са доста амортизирани и вземеш ли разлуфтено ще си го караш така макар, че никога няма да се счупи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще рече омекнали тампони, луфтове по дифове, скорости и карета. И ако тампоните може да смениш да каже, то надали ще тръгнеш да правиш дифа и скоростите. Като избираш кола тествай какво прави примерно на трета като даваш и пуска газта рязко 2-3 пъти едно след друго, върни от 3-та на втора малко по- бързо да за усетиш дали е прекалено голям луфта и също може да включиш по-рязко от първа да на втора за да чуеш дали има и метални звуци. Ако ще гледаш на подемник също включваш на скорост и въртиш някоя гума  за да видиш колко точно е луфта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето е "разлуфтено" и така го карам вече 3 год.Казаха ми,че имам някакъв тампон на диф. за смяна на цена 400-700лв.Няма никакви проблеми,освен това,че при смяна предавките 1-2,2-3 при по-рязко пускане на съединителя се усеща едно "думкане".А ти като я гледаш и караш няма начин да не усетиш,трябва да си върви като нормална кола,без никакви странни звуци.Ако все пак има някакво тупкане.тресене или виене най-добре я закарай на майстор да ти каже цена за ремонт и чупиш цената колкото те устройва...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно. За диагностиката-мога да намеря кабел ,но като не разбирам... Смисъл , пускам да търси грешки и то изписва какво й има (на английски) или показва цифри ,които означават нещо си?

Ако е на английски ,ще успея да прочета/ разбера за какво става въпрос, но ако са цифри - едва ли ще разбера нещо :D ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен като отида на място при колата и я огледам / диагностицирам да пиша в темата и да се надявам някой да помогне :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е някъде от тукашните автокъщи.

И ме улучиш да съм почивка.

Ще дойда и ще ти я закача на ВАГ КОМ за преглед по-всички възможни модули дето позволява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От къде си колега..

Колите които съм набелязъл са 4-ри. 2 от хасково, 1 плоифска и 1 сливенска :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Куатрото може да се брои за безсмъртно, но не и стегнато. Като отидеш някъде за проверка ти казват, че нищо не вие, тампоните са здрави и всичко е като ново, ама реално има луфтове навсякъде, които сумарно дразнят много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво има да гледаш толкова на кола 3-4хил.лв.

Ако пали без проблем, има съединител, държи стабилен празен ход,скоростите влизат без драми, няма странни шумове по мотора и ускорява нормално я взимай.

Окачването също гледай да не тропа :)

За тия коли има всичко по моргите, една скоростна кутия е 300лв., турбо 300лв., ново с връщане на старото пак е под 1000лв. -> просто в такъв кенеф няма какво толкова да те вкара в преразход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво има да гледаш толкова на кола 3-4хил.лв.

Ако пали без проблем, има съединител, държи стабилен празен ход,скоростите влизат без драми, няма странни шумове по мотора и ускорява нормално я взимай.

Окачването също гледай да не тропа :)

За тия коли има всичко по моргите, една скоростна кутия е 300лв., турбо 300лв., ново с връщане на старото пак е под 1000лв. -> просто в такъв кенеф няма какво толкова да те вкара в преразход.

Аз и сега карам Б5 , но с друг мотор и без куатро. Та , за това се притеснявам... Иначе другите им болести си ги знам...

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега бензиновфен няма от какво да се притесняваш.

Колегите точно и ясно ти споделиха над какво да наблегнеш.

Истината е че: Ще вземеш кола на която ремонта по някакъв възел е неизбежен.

- Тръгнал дебитомер

- Заминала Л.Сонда

- Поразлуфтено куатро

- Гняс от нередовна смяна на масло

- Потропващ носач/и

- Бучащ лагер на главина

- Износени дискове + накладки

- Акумулатор (сложен колкото да се продаде колата)

- Свещи за смяна

- и няма смисъл да продължавам щото е безкрайно това нещо ...

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, разбирам. Страх ме е , че тия далавераджийчета много прикриват дефектите с разни вайнца(добавки секви), и после като сменя маслото да ми паднат буталцата в картера  :hilezh:  :hilezh:  :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е толкова сложно.
Взимаш си лаптоп с ВАГ ком.
Взимаш някой който разбира от окачване.
Взимаш едно гедоре и гледаш:

1. Закачаш на ВАГ ком, след като си я покарал 10-20км и гледаш дали има грешки, след пълна диагностика или най-добре първо в частта с мотора, после с електрониката.
В зависимост кви са грешките ще си прецениш. Пише си грешките с кой модул са и лесно можеш да се ориентираш какво причиняват поради наименованието им.
Примерно Lambda Sensor - intermittent - ламбдата не подава сигнал към ЕКУ-то както трябва - вероятно тръгнала/заминала ламбда или скапани кабели.

Или пък - Knock sensor - явно проблема е с детонационните(или 1) датчици и тн. и тн.

2. Ако няма големи драми на диагностиката (задължително пускаш колата да се изтества пъл но от ВАГ ком-а) минаваш на турбината:
Откачаш въздуховодите отпред, откачаш турбопътя в предната част на турбината и пипаш перката - като видиш че има луфт на ляво - на дясно явно турбината е заминала. Навътре-навън може да има луфт, но малък. Омасляване би трябвало да няма, но леко е допустимо. Гледаш дали си има отличителните знаци на Borg&Warner (тва с някво огледалце), щото ако е китайче, дори да е здрава сега, след 10хил км вече сигурно ще е за смяна.
Гледаш за компресия двигателя. Гледаш за мазня (подобна на боза консистенция) в казанчето за антифриз и капачката на двигателя.
Гледаш да върви нормално и да няма стържещи шумове като ускорява.

Закачи един буустметър, като я тестваш стоковица трябва да пълни на 0.6 налягане.

 

ГИ прекрасно се сработва с колата, стига да го монтираш в кадърен сервиз. За София можеш да се ориентираш от подходящата секция в подфорума за газовите.

2 имам на газ и са си ОК, едната с Ланди, другата с Фобос. Тая с Ланди-то е с чип, другата без.

Редактирано от HEPBAKA
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...