becinko Публикувано 14 Януари 2014 Доклад Share Публикувано 14 Януари 2014 (Редактирано) Здравейте колеги, колата е 97 година , AEB мотор, 1.8Турбо Quattro. Започвам с малко предистория да се знае всичко, за да разгадаем проблемите.Взех я около Коледа със съмнение, че нещо не върви както трябва. Прибрах се от Пазарджик до Варна 400км. без проблеми, даде ми 8.5/100 при скорост около 130км/ч по магистралата.Закачихме колата на ваг-ком и се появиха 2 съществени грешки ECM (Internal Control Module ROM Error) и грешка в клапан N75.Изчистихме ги, но тази ECM се появяваше при всяко стартиране на мотора. Отворих ЕКУ-то и се оказа, че колата има слаган чип (но не в сокет, а запоен към платката). В интернет намерих информация за въпросния чип - по нашите ширини струва колосалните 55лв. (просто смешно, кой би си сложил такъв чип?!). Реших, че тъй като в плановете ми влиза газов инжекцион ще сложа сток ЕКУ. И така стигаме до днес, монтирахме ЕКУ-то обучихме всичко, запали си от първия път, закачихме и бустметър да видим какво се случва с налягането. Колата върви по-спънато от преди, налягането е МАХ 0,4 бара, а до 2000об/мин е вакуум (не знам дали е нормално това с вакуума). Стигаме до първия извод, че турбото е заминало и затова не прави необходимото налягане (доколкото разбрах от форума 0,6 бара трябва да прави.) Та към първия ми въпрос:Какви са другите възможности за занижено налягане освен свършила турбина.1) N75 цъка при тест с ваг ком, а на Празен ход при форсиране се вижда че уестгейта оста му мърда2) Няма абсолютно никакви грешки записани в компютъра. Втория ми въпрос с малко предистория: Още като взех колата палеше трудно и оборотите играеха. Викам си паленето може да е от кофти чипа, да ама не се оправи с новото ЕКУ...Оборотите, който в момента са ми НАЙ-големия проблем. Преди играеха малко, като освободя от скорост падаха до към 500 и се нормализираха на 850.Днес след като монтирах ЕКУ-то реших, че ще изчистя дросела. Свалих го махнах самата клапа всичко бе почистено до блясък, отворих и пластмасовото капаче, но не видях нищо наредно на прима виста и го затворих. НО при сваляне на самата клапа, едното болтче се скъса, и разпробихме на 5мм и захванах с друго по-голямо болчтче. След монтажа адаптирахме запалих и какво прави в момента:1). Държи 1100 1200 об/мин.2). При смяна на скорост на 2000 об/мин скачат до 2500 и после падат до 1500 и бавно слизат до 1100 ако съм спрял.3). Както си работи равномерно на 1100 оборота скачат на 1500-600 рязко и пак падат. Адаптирахме отново но пак без промяна, карал съм към 10км разлика - няма и това в момента ме тревожи, за да не се наложи да сменявам дросела, защото знам, че е една шапка пари... Но реално вътре където са писти, потенциометри и т.н. не е пипано. Отворих - погледнах - затворих.Да спомена, че при адаптацията се виждаше как клапата се мести. И ще се опитам да синтезирам 3-те си въпроса, че много дълго стана: 1) Причини за НЕнадув от страна на турбото.2) Причини да пали по-трудно от нормалното3) Играят оборотите и си правят какво си искат и не падат на 900. Малко по-късно ще добавя и клип за да покажа нагледно ситуацията с оборотите. Поздрави! Забравих да добавя: Дебитомера на 1-ва до прекъсвач дава стойност 120, а на 2-ра до към 4500 100 (нямах възможност да опъна до края) Редактирано 14 Януари 2014 от becinko Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
becinko Публикувано 14 Януари 2014 Автор Доклад Share Публикувано 14 Януари 2014 Не са много читави, но в движение сам - толкова. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
turbofen86 Публикувано 14 Януари 2014 Доклад Share Публикувано 14 Януари 2014 Колега, провери я за грешки и ако има пиши какви са, ако няма пак пиши да ти дам насока ,кое и как да провериш Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
becinko Публикувано 14 Януари 2014 Автор Доклад Share Публикувано 14 Януари 2014 Няма грешки никакви... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
turbofen86 Публикувано 14 Януари 2014 Доклад Share Публикувано 14 Януари 2014 Ако имаш ВАГ -КОМ виж стоиности на 8 ми канал поле 2 и 3 трябва да са до + - 5% , това ако си с ВАГ 311.2 ,ако си с друг стоиностите са си същите само местата са им разменениДебитомера щом дава 120 гр е добре, макар че го тестваи на 2ра или 3та до 6000 об, да видиш дали плавно покачва стоиности ,на празен ход трябва да е 2 -2,7гр За да имаш проблем с паленето и така да играят оборотите и да ти бяга буста провери за скъсан маркуч ,при проблем с дросела симптомите са същитетурбото трябва да прави налягане още на 1500об с газ докраи, даже и по -рано , като напълно надуло е на 2000 об. някъдеАко турбото е читаво, a не надува - н75, дросел,дебитомер ,датчик обороти,дупка по трасето,разтоварващия клапан (diverter valve) При проблем с картерната вентилация филма с оборотите е подобенПри тестовете педала на газта да е докраи( стоиността на дросела трябва да е над 85градуса) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GLS Публикувано 14 Януари 2014 Доклад Share Публикувано 14 Януари 2014 (Редактирано) Още на 1700-1800 оборота трябва да имаш около 0.2-0.3 бара, на 2000 са вече около 0.4 бара. Това. че на 2000 имаш вакум може да е от някаква механична повреда по турбото - постоянно отворен гейт, големи пукнатини по чугуна, задрала перка. Също така огледай турбо пътищата и кулера за пропуски - обикновенно има омазняване на мястото. На празен ход какво показва бустметъра? Трябва да е поне 0.6-0.7 вакуум. Пробва ли я колко надува с изключена букса на Н75? Това с оборотите може да е от дроселовата клапа или пропуски . Ако можеш вземи от някъде за проба друга. Според мен първо трябва да почнеш от нея, след това се занимавай с надува. Редактирано 14 Януари 2014 от GLS Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
becinko Публикувано 14 Януари 2014 Автор Доклад Share Публикувано 14 Януари 2014 Стойностите на 8ми канал са в норма.Бих започнал с друг дросел но преди почистването играеха но по-малко, докато сега ги вдига и падат бавно и прочие... някак не ми се връзва такава разлика изведнъж...Как мога да установя проблеми със самото турбо докато то е още на колата? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
becinko Публикувано 14 Януари 2014 Автор Доклад Share Публикувано 14 Януари 2014 (Редактирано) Утре ще тествам какво налягане прави с изключен N75 , но какво да очавам? По-ниско налягане предполагам? Също да вметна че бустметъра го връзваме между всмукателния колектор и горивната рейка. Редактирано 14 Януари 2014 от becinko Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GLS Публикувано 14 Януари 2014 Доклад Share Публикувано 14 Януари 2014 (Редактирано) И колко показва на празен ход? С изключен Н75 трябва да прави около 0.3 бара Редактирано 14 Януари 2014 от GLS Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
turbofen86 Публикувано 14 Януари 2014 Доклад Share Публикувано 14 Януари 2014 С изклучен н75– 0,3 бара, а ако откачиш маркучето към акуратора на гейта, или както аз го пробвах преди, като до прещипеш с едни от тея клещи дето щракат и държат сами, сега не мога да се сетя как им беше името, но става за минута и без да разглабяш нищо. Трябва с лекота да подминава 1бар. а ако я настъпиш и до 2 бара може да удари, но това се прави само за проба и за секунди ,за да се види затваря ли гейта Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
becinko Публикувано 14 Януари 2014 Автор Доклад Share Публикувано 14 Януари 2014 Ще пробвам и 2-те неща.Вакуума по спомен беше -0.5 бара, утре ще снимам стойностите, за да съм сигурен в стойносите.А хипотетично като затворя гейта и не прави с лекота 1 бар, да разбирам - съвсем заминала турбина? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
turbofen86 Публикувано 14 Януари 2014 Доклад Share Публикувано 14 Януари 2014 Геита няма как да го пипнеш без да сваляш турботоАко със затворен гейт не прави 1 бар още на 2300–2500об. има проблем Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shubert Публикувано 15 Януари 2014 Доклад Share Публикувано 15 Януари 2014 От мен съвет да си смениш свещите и лулите за начало. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
becinko Публикувано 15 Януари 2014 Автор Доклад Share Публикувано 15 Януари 2014 Какво общо имат те с надува и с внезапно появилия се проблем с оборотите Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shubert Публикувано 15 Януари 2014 Доклад Share Публикувано 15 Януари 2014 С надува не, но с паленето особено на студено имат значение. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
becinko Публикувано 15 Януари 2014 Автор Доклад Share Публикувано 15 Януари 2014 Проблема с оборотите е решен, смених дросела и всичко си дойде на мястото, явно нещо съм направил при чистенето... Направих теста с откачения Уестгейт. Прави 1 бар на 4000об/мин и колата влиза в авариен режим със записана грешка за високо налягане.Налягането продължава да бъде 0,4 бара, на празен ход вакуума е -0,7 бара, иначе започва да надува след 2500 об/мин. Поздрави! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
becinko Публикувано 15 Януари 2014 Автор Доклад Share Публикувано 15 Януари 2014 (Редактирано) Здравейте пак. Със закачен уестгейт и Н75 (без скобички на маркучите) колата пак пренадуваше и записваше грешка. Сложих скоби и ги затегнах и уж спря да пренадува, но преди малко пак започна. Понякога на 3000 понякога на 4000 об/мин забива муцуна и записва следното: Сложих друг Н75 пак без да съм сложил скобички - забиваше муцуната пак... Има ли други евентуални причини за пренадуване? Н75 или Уестгейт, друго има ли? Също така ме интересува докато е свален клапана как да го проверя дали работи коректно, на кой извод какво трябва да се случва? Моят е такъв: Редактирано 15 Януари 2014 от becinko Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Marian_Georgiev Публикувано 15 Януари 2014 Доклад Share Публикувано 15 Януари 2014 най-вероятно от много ръчкане си прекъснал кабела на куплинга на Н75. Запретни гумения маншон, и ще се види. Иначе 1 бар/4000 об. с изолиран гейт според мен не е добре, това налягане трябва да ти се получава още при 2000об. Май ще се наложи да смъкваш турбина.И още нещо, не е гаранция че ако дебитомера ти отчита 120гр. при пълно натоварване, той е наред! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
becinko Публикувано 15 Януари 2014 Автор Доклад Share Публикувано 15 Януари 2014 То колега по тази логика да си купя още едно перфектно 1.8Т и да започна да диагностицирам моята. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Marian_Georgiev Публикувано 15 Януари 2014 Доклад Share Публикувано 15 Януари 2014 (Редактирано) Ами за съжаление логиката е вярна, но веднъж стегнеш ли го като хората кефа си струва А и перфектните 1,8Т на днешно време хората не си ги продават Редактирано 15 Януари 2014 от Marian_Georgiev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
turbofen86 Публикувано 15 Януари 2014 Доклад Share Публикувано 15 Януари 2014 За пренадуването правилно си се ориентирал ,обаче и от неправилно работещ дросел пренадува без проблем,но при ниски и средни обороти, макс. буста си е почти същия . За н75 като духнеш през отвор 2 трябва да минава свободно през 3 и да е затворено към 1 .При подаване на 12в към 3 се затваря ,а към 1 се отваря,само 4е компа го прави по няколко пъти в секунда и така регулира наляганетоС това налягане 1 бар на 4000об. а сега ти пренадува е възможно и геита да ти заяждаВакуум –0,7 е екстра ,но налягане трябва да имаш още на 1500 –1600об.Ако буустметъра ти е китаец го провери вярно ли отчита, щото това 0,4 може да е 0,5 а пък 0,5 за АЕБ си нормално,все пак няма МАП и налягането е малко плаващо и не всеки път еднакво +–0.1,0,2бара, иначе 0,4 е малкоКажи какво е налягането като пренадуе Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
becinko Публикувано 15 Януари 2014 Автор Доклад Share Публикувано 15 Януари 2014 (Редактирано) Относно Н75 - пробвах го без да подавам 12В и е точно така, през единия отвор излиза въздух, другия е затворен. Ще пробвам да подам 12В да видя какво ще стане. Гейта на място при форсаж се вижда как се движи но чак на около 5000об/мин. Не знам при какви условия трябва да се движи. Бустметъра е този: Като пренадуе на 4000 оборота нялягането е 1 бар. На 2-ра предавка пренадува на 4000 об/мин, на 3-та на 3000об/мин. За съжаление бустметъра е 'хвърчащ' и няма как да го гледам постоянно. Едит: Когато карахме колата без скоби на 75Н пренаду на 1 бар, в последствие още на 0,6 бара Редактирано 15 Януари 2014 от becinko Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GLS Публикувано 15 Януари 2014 Доклад Share Публикувано 15 Януари 2014 (Редактирано) Провери дали отива 12В до Н75. Ако е наред остава турбото и по точно гейта. П.П. Това което се движи е актуатора. Гейта е вътре и не можеш да видиш какво е състоянието му. Може да му трябва само натягане(малко ме съмнява) за което също трябва да свалиш турбината. П.П.2. Пробвай за всеки случай как се държи с изключен дебитомер. Редактирано 15 Януари 2014 от GLS Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Marian_Georgiev Публикувано 15 Януари 2014 Доклад Share Публикувано 15 Януари 2014 ...... .При подаване на 12в към 3 се затваря ,а към 1 се отваря,.............. Според мен при захранена бобина и трите отвора са проходими, т.е. през които и да духнеш, през другите трябва да минава въздух Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
becinko Публикувано 15 Януари 2014 Автор Доклад Share Публикувано 15 Януари 2014 Следващото което ще направя е следното:1. Ще върна стария дросел, с който играят оборотите, за да видя дали с него ще пренадува2. Ще покарам с изключен дебитомер - какво да очаквам като поведение3. Ще сменя Н754. Ако пак няма промяна - сваляне на турбото да се провери гейта. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване