Jump to content

Няколко проблема при А4 Б5 1.8TQ


Recommended Posts

Здравейте колеги, колата е 97 година , AEB мотор, 1.8Турбо Quattro. Започвам с малко предистория да се знае всичко, за да разгадаем проблемите.

Взех я около Коледа със съмнение, че нещо не върви както трябва. Прибрах се от Пазарджик до Варна 400км. без проблеми, даде ми 8.5/100 при скорост около 130км/ч по магистралата.

Закачихме колата на ваг-ком и се появиха 2 съществени грешки ECM (Internal Control Module ROM Error) и грешка в клапан N75.

Изчистихме ги, но тази ECM се появяваше при всяко стартиране на мотора. Отворих ЕКУ-то и се оказа, че колата има слаган чип (но не в сокет, а запоен към платката). В интернет намерих информация за въпросния чип - по нашите ширини струва колосалните 55лв. (просто смешно, кой би си сложил такъв чип?!). Реших, че тъй като в плановете ми влиза газов инжекцион ще сложа сток ЕКУ. И така стигаме до днес, монтирахме ЕКУ-то обучихме всичко, запали си от първия път, закачихме и бустметър да видим какво се случва с налягането. Колата върви по-спънато от преди, налягането е МАХ 0,4 бара, а до 2000об/мин е вакуум (не знам дали е нормално това с вакуума). Стигаме до първия извод, че турбото е заминало и затова не прави необходимото налягане (доколкото разбрах от форума 0,6 бара трябва да прави.) 

Та към първия ми въпрос:
Какви са другите възможности за занижено налягане освен свършила турбина.

1) N75 цъка при тест с ваг ком, а на Празен ход при форсиране се вижда че уестгейта оста му мърда

2) Няма абсолютно никакви грешки записани в компютъра.

 

Втория ми въпрос с малко предистория:

 

Още като взех колата палеше трудно и оборотите играеха. Викам си паленето може да е от кофти чипа, да ама не се оправи с новото ЕКУ...

Оборотите, който в момента са ми НАЙ-големия проблем. Преди играеха малко, като освободя от скорост падаха до към 500 и се нормализираха на 850.

Днес след като монтирах ЕКУ-то реших, че ще изчистя дросела. Свалих го махнах самата клапа всичко бе почистено до блясък, отворих и пластмасовото капаче, но не видях нищо наредно на прима виста и го затворих. НО при сваляне на самата клапа, едното болтче се скъса, и разпробихме на 5мм и захванах с друго по-голямо болчтче. След монтажа адаптирахме запалих и какво прави в момента:

1). Държи 1100 1200 об/мин.
2). При смяна на скорост на 2000 об/мин скачат до 2500 и после падат до 1500 и бавно слизат до 1100 ако съм спрял.
3). Както си работи равномерно на 1100 оборота скачат на 1500-600 рязко и пак падат.

 

Адаптирахме отново но пак без промяна, карал съм към 10км разлика - няма и това в момента ме тревожи, за да не се наложи да сменявам дросела, защото знам, че е една шапка пари... Но реално вътре където са писти, потенциометри и т.н. не е пипано. Отворих - погледнах - затворих.
Да спомена, че при адаптацията се виждаше как клапата се мести.

 

И ще се опитам да синтезирам 3-те си въпроса, че много дълго стана:

 

1) Причини за НЕнадув от страна на турбото.
2) Причини да пали по-трудно от нормалното
3) Играят оборотите и си правят какво си искат и не падат на 900.

 

Малко по-късно ще добавя и клип за да покажа нагледно ситуацията с оборотите.

 

 

Поздрави!

 

Забравих да добавя: Дебитомера на 1-ва до прекъсвач дава стойност 120, а на 2-ра до към 4500 100 (нямах възможност да опъна до края)

Редактирано от becinko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 180
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ако имаш ВАГ -КОМ виж стоиности на 8 ми канал поле 2 и 3 трябва да са до + - 5% , това ако си с ВАГ 311.2 ,ако си с друг стоиностите са си същите само местата са им разменени

Дебитомера щом дава 120 гр е добре, макар че го тестваи на 2ра или 3та до 6000 об, да видиш дали плавно покачва стоиности ,на празен ход трябва да е 2 -2,7гр 

За да имаш проблем с паленето и така да играят оборотите и да ти бяга буста провери за скъсан маркуч  ,при проблем с дросела симптомите са същите

турбото трябва да прави налягане още на 1500об  с газ докраи, даже и по -рано :hilezh: , като напълно надуло е на 2000 об. някъде

Ако турбото е читаво, a не надува - н75, дросел,дебитомер ,датчик обороти,дупка по трасето,разтоварващия клапан (diverter valve)

 

При проблем с картерната вентилация филма с оборотите е подобен

При тестовете педала на газта да е докраи( стоиността на дросела трябва да е над 85градуса)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още на 1700-1800 оборота трябва да имаш около 0.2-0.3 бара, на 2000 са вече около 0.4 бара. Това. че на 2000 имаш вакум може да е от някаква механична повреда по турбото - постоянно отворен гейт, големи пукнатини по чугуна, задрала перка. Също така огледай турбо пътищата и кулера за пропуски - обикновенно има омазняване на мястото. На празен ход какво показва бустметъра? Трябва да е поне 0.6-0.7 вакуум. Пробва ли я колко надува с изключена букса на Н75?

 Това с оборотите може да е от дроселовата клапа или пропуски . Ако можеш вземи от някъде за проба друга. Според мен първо трябва да почнеш от нея, след това се занимавай с надува.

Редактирано от GLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стойностите на 8ми канал са в норма.

Бих започнал с друг дросел но преди почистването играеха но по-малко, докато сега ги вдига и падат бавно и прочие... някак не ми се връзва такава разлика изведнъж...

Как мога да установя проблеми със самото турбо докато то е още на колата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще тествам какво налягане прави с изключен N75 , но какво да очавам? По-ниско налягане предполагам?

 

Също да вметна че бустметъра го връзваме между всмукателния колектор и горивната рейка.

Редактирано от becinko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 И колко показва на празен ход?

 

С изключен Н75 трябва да прави около 0.3 бара

Редактирано от GLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С изклучен н75– 0,3 бара,  а ако откачиш маркучето към акуратора на гейта, или както аз го пробвах преди, като до прещипеш с едни от тея клещи  дето щракат и държат сами, сега  не мога да се сетя как им беше името, но става за минута и без да разглабяш нищо. Трябва с лекота да подминава 1бар. а ако я настъпиш и до 2 бара може да удари, но това се прави само за проба и за секунди ,за да се види затваря ли гейта

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще пробвам и 2-те неща.

Вакуума по спомен беше -0.5 бара, утре ще снимам стойностите, за да съм сигурен в стойносите.



А хипотетично като затворя гейта и не прави с лекота 1 бар, да разбирам - съвсем заминала турбина?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Геита няма как да го пипнеш без да сваляш турбото

Ако със затворен гейт не прави 1 бар още на 2300–2500об. има проблем

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема с оборотите е решен, смених дросела и всичко си дойде на мястото, явно нещо съм направил при чистенето...

 

Направих теста с откачения Уестгейт. Прави 1 бар на 4000об/мин и колата влиза в авариен режим със записана грешка за високо налягане.

Налягането продължава да бъде 0,4 бара, на празен ход вакуума е -0,7 бара, иначе започва да надува след 2500 об/мин.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте пак. Със закачен уестгейт и Н75 (без скобички на маркучите) колата пак пренадуваше и записваше грешка. Сложих скоби и ги затегнах и уж спря да пренадува, но преди малко пак започна. Понякога на 3000 понякога на 4000 об/мин забива муцуна и записва следното:

 

2.jpg

 

Сложих друг Н75 пак без да съм сложил скобички - забиваше муцуната пак...

 Има ли други евентуални причини за пренадуване? Н75 или Уестгейт, друго има ли?

 

Също така ме интересува докато е свален клапана как да го проверя дали работи коректно, на кой извод какво трябва да се случва?

 

Моят е такъв:

 

DSCN7500_N75J.jpg

Редактирано от becinko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най-вероятно от много ръчкане си прекъснал кабела на куплинга на Н75. Запретни гумения маншон, и ще се види. 

Иначе 1 бар/4000 об.  с изолиран гейт според мен не е добре, това налягане трябва да ти се получава още при 2000об. Май ще се наложи да смъкваш турбина.

И още нещо, не е гаранция че ако дебитомера ти отчита 120гр. при пълно натоварване, той е наред! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами за съжаление логиката е вярна, но веднъж стегнеш ли го като хората кефа си струва :)

А и перфектните 1,8Т на днешно време хората не си ги продават :)

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пренадуването правилно си се ориентирал ,обаче и от неправилно работещ дросел пренадува без проблем,но при ниски и средни обороти, макс. буста си е почти същия . За н75 като духнеш през отвор 2  трябва да минава свободно през 3  и да е затворено към 1 .При подаване на 12в към 3 се затваря ,а към 1 се отваря,само 4е компа го прави по няколко пъти в секунда и така регулира налягането

С това налягане 1 бар на 4000об. а сега ти пренадува е възможно и геита да ти заяжда

Вакуум –0,7 е екстра ,но налягане трябва да имаш още на 1500 –1600об.

Ако буустметъра ти е китаец го провери вярно ли отчита, щото това 0,4 може да е 0,5 а пък 0,5 за АЕБ си нормално,

все пак няма МАП и налягането е малко плаващо и не всеки път еднакво +–0.1,0,2бара,  иначе 0,4 е малко

Кажи какво е налягането като пренадуе

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно Н75 - пробвах го без да подавам 12В и е точно така, през единия отвор излиза въздух, другия е затворен. Ще пробвам да подам 12В да видя какво ще стане.

 

Гейта на място при форсаж се вижда как се движи но чак на около 5000об/мин. Не знам при какви условия трябва да се движи.

 

Бустметъра е този:

 

img0780om.jpg

 

Като пренадуе на 4000 оборота нялягането е 1 бар.

 

На 2-ра предавка пренадува на 4000 об/мин, на 3-та на 3000об/мин. За съжаление бустметъра е 'хвърчащ' и няма как да го гледам постоянно.

 

Едит: Когато карахме колата без скоби на 75Н пренаду на 1 бар, в последствие още на 0,6 бара

Редактирано от becinko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Провери дали отива 12В до Н75. Ако е наред остава турбото и по точно гейта.

 

  П.П. Това което се движи е актуатора. Гейта е вътре и не можеш да видиш какво е състоянието му.

 

 Може да му трябва само натягане(малко ме съмнява) за което също трябва да свалиш турбината.

 

 П.П.2. Пробвай за всеки случай как се държи с изключен дебитомер.

Редактирано от GLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...... .При подаване на 12в към 3 се затваря ,а към 1 се отваря,..............

 

 

Според мен при захранена бобина и трите отвора са проходими, т.е. през които и да духнеш, през другите трябва да минава въздух 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следващото което ще направя е следното:
1. Ще върна стария дросел, с който играят оборотите, за да видя дали с него ще пренадува

2. Ще покарам с изключен дебитомер - какво да очаквам като поведение

3. Ще сменя Н75

4. Ако пак няма промяна - сваляне на турбото да се провери гейта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...