Jump to content

Няколко проблема при А4 Б5 1.8TQ


Recommended Posts

Колега

Marian_Georgiev за н75 маи си прав ,че опита го правих отдавна и може да се бъркам

Относно дебитомера изключиш ли го турбото не надува повече от 0.3бара

Все пак за надува на турбото наи–важна информация компа взима

от него ,от дросела и от датчик за обороти

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 180
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Къде се намира датчика за оборотите и как му е абривиатурата на английски да погледна в аутодата как се диагностицира?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, но тия 0.3 бара ще ги направи още на 1700-1800 оборота.

 

 П.П. Става въпрос за изключения дебитомер.

Редактирано от GLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен,

по метода на изключването, и най-ефтин ремонт ще е най добре колегата да започне с проверка на DV клапана, и след това другите неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е блоу оф-а нали така? Когато карах колата с изолиран уестгейт блоу оф-а се чуваше много добре точно на 1 бар при 4000об/мин на 2-ра предавка. Което ме кара да мисля ,че работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако ти е фабричен клапана, то той не е блоу-оф, а рециркулиращ.

Това значи, че не трябва да чуваш нищо...ако чуваш, той ти е "фира".

взимаш си оригинален от порше, обаче за 180 коньовото ТТ - към 60 лв.

при всички случаи, този клапан се сменя на определени километри, заради некоректна работа (от амортизацията).

относно Н75 - дори да ти работи, не е гаранция, че работи коректно.

при мен невървежа, беше от турбо теч (маркучи и кулер), Н75 и рециркулиращия клапан.

смени си вакуум маркучите (взимаш силиконови на метър)...без пари са

 

п.п. аз смених работещ Н75 с такъв от морга...ей така за пробата. колата литна

п.п.2 забравих да кажа и за дебитомера...той беше поредната "спънка". работещ, но не както трябва - караше колата да пренадува или да не върви. просто подава различни показатели на еку-то. на ваг-ком не даваше признаци на тотал щета и това ни подвеждаше.

накрая го смених с един китайски, който 2 месеца накара колата да се съживи. после и той се прецака и след смяната с bosch...нещата заспаха. пробвай с чистене със спрей за дебитомер - дали ще има промяна

Редактирано от kalinat28
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината се чуваше, когато клапана на картерната вентилация беше махнат и дупката му не беше запушена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес за съжаление нямах много време да се занимавам с колата, но все пак направих 2 неща.

 

Прочетох от форума как се тества DV клапана. Откачих вакуума от всмукателния колектор и опитах с език да проверя дали има вакуум. Еми няма. Правих го на загасен двигател, тъй като там няма електроника и не мисля че има значение за мембраната дали е запален или загасен. Да смятам ли че клапана е заминал?

 

Второто нещо, откачих вакуума от Н75, който отива към клапана на уестгейта и се опитах с уста да направя вакуум да видя дали ще помръдне оста. НЕ мърда. След това запалих колата с откачен уестгейт и закачихме вакуума на всмукателния колектор, където вакуума е -0,7 бара. Оста пак не помръдва. Трябва ли да се движи лесно на ръка или въобще какво е нормалното поведение на уестгейта?

 

Другото нещо което направих. Попретегнах 3-те скобички на Н75 направих тест до към 4500-5000 об/мин не заби муцуната. Цял ден колата седя паркирана тръгвам към вкъщи и хоп на нова сметка започна да пренадува. Този път грешката в компютъра е само една:

 

3.jpg

 

Вече не знам от къде да я подкарвам... дайте мнение за блоуофа и уестгейта дали да сменявам DV клапан и т,н.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DV е заминал. От Н75 към актуатора на гейта отива налягане, не вакум. Трябва да надуваш. Пружината е доста силна и трудно ще я мръднеш с уста. С ръка се движи.

Редактирано от GLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току виж заради  единия DV си се вкарал у филма :mrgreen:, принципно от там се почва  с проверките, щото е най -лесно и бързо :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно ли е да пренадува заради него? Следващата стъпка е сваляне на турбо да се види как е гейта и като цяло турбото

Sent from my HTC One using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пренадуване-мисля че не  ,като е спукана мембраната клапана започва да изпуска още на 0.3, 0.4бара, понеже няма налягане върху мембраната и клапана не уплътнява добре. 

Смени го , щото като не разтоварва налягането , бързо ще извие турбото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи хипотетично като го сменя проблема с пренадуването остава. Утре слагам другия дросел да видя дали ще пренадува. Ако спре значи няма такъв карък, че да трябва пак да купувам дросел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да пренадува - по някаква причина пропада налягането от изхода на студения охлюв към цилиндъра с пружината (актуатора), който отваря гейта (байпаса) на топлия охлюв. Тази причина може да е не добре затварящ (уплътняващ) Н75, или или неправомерното му задействане, поради получаване на грешна информация в ECU-то от някой датчик, или защо не обратна - некоректна информация от дросела.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко върнах стария дросел и с него пренадува. След това раздвижих гейта с компресор за въздух. Движи се нормално на 1во четене по късно ще направя няколко теста с бустметър и ще пиша как в положението.

Sent from my HTC One using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата пак пренадува, вдига до около 0,9 бара и изключва. В понеделник ще сложа DV и N75 от работещ АЕБ да видим тогава какво ще се получи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери какви са стойностите на 8ми канал в meas blocks и по-точно второто и третото поле. Ако трето поле ти е над + - 20% е доста възможно от там да ти идва проблемът.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, стойностите са ти в норма, така че няма да е от това.. В такъв случай аз бих почнал от Н75 клапана, проба с друг и замерване на съпротивлението му - трябва да е между 25 и 35 ома. Проверка на трите маркучета около него. Проба с друг дросел и дебитомер. След това проверка на актуатора и разтоварващия клапан в топлата част на турбото.. Виждам, че всички тези неща си ги писал вече в темата, така че щом нямаш други грешки, остава само да пробваш едно по едно.. При мен пренадуването беше от грешни смеси при каране на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми понеделник ще сложа друг н75 и DV за проба. Днес слагах стария си дросел и с него пренадува, съмнява ме 2 да имате еднакъв проблем. Дебитомера и дросела от А3 AEB стават ли за А4?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

AEB на А3 няма , там кода е AGU и въпреки ,че двигателите са на практика еднакви, не е точно така  и имат разлики. Дросела мисля ,че няма да стане(не е същия) ,а дебитомера би трябвало да няма проблем да стане,въпреки че твоя изобщо не ми се струва да е проблемен.

AEB  го има в А4, А6 и  Пасат

Редактирано от turbofen86
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, най-накрая мога да кажа, че решихме проблема с пренадуването! Оказа се, че Н75 е навързан погрешно, от което идваше пренадуването... Доста тъпа грешка, но какво да се прави... Поведението на колата с 2-та Н75 беше напълно еднакво, което ме кара да мисля, че все още не е за смяна.

DV клапана от своя страна е сдал багажа, и искам да помоля за номер на този от ТТ да отида до Порше Варна да си взема един...

 

Ето снимка как е в момента Н75  и не пренадува колата, да се изкажете дали е вярно поставен:

 

IMAG0874.jpg

 

 

Другото което е ,че с работещ DV колата пак прави 0,4 бара налягане, също така когато пренадуваше правеше 1 бар чак на 3-4к об/мин, което ме води на мисълта че просто турбината е тръгнала да си заминава, затова не може да направи необходимото налягане. Все пак на километража пише 230 000км, който едва ли са реални... 

 

Другия ми въпрос е относно ЕКУ-то. Днес отворихме 2-рото ЕКУ (което се води стоково) но пак не съм на 100% сигурен, че и там не са правени интервенции, ето снимки на чипа, който е пипан при старото ми ЕКУ. Въпросния чип е този с лепенката, но нямам идея на какъв производител трябва да е ако е стоков и не сменяван, макар че спойките изглеждат безупречно...

 

IMAG0873.jpgIMAG0871.jpgIMAG0869.jpg

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...