Jump to content

с4 2.5 tdi AEL тресе на празен ход


stakito

Recommended Posts

За предварението съм пробвал,и моята кола не върви по-добре.При от 3-4 градуса и 2,5-2,8 мг гориво,се държи най добре,според мен.Тая помпа е толко капризна че вече ръце съм вдигнал от тая кола.Малко да се бутнат настройките и гори много пък не върви и пуши,запомнил съм при кои ми върви най хубаво и само така ми я правят вече.Както казах по рано, бил съм от 13 градуса предварение до 7 закъснение.ако знаех че в бг е толко трудно да намеря кой да ми прави центровка,нямаше да взимам таква кола.Значи датчика ако само му казва кога да се включи,наистина няма файда да го сменям, майстора ме увери че имал значение и за предварението при старт,за това питах,ако той греши,няма смисъл да сменям.Чакам някой ден да не запали изобщо и тогава ще гледам ,пак грешките на ваг.Винаги съм бил против тезата:"Като искаш да ен перфект,купи си от магазина!" е явно че не мога да си купя и ще се примиря,че е барака.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 144
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

..милиграми,градуси, ала бала,АЕЛ-а е явно космическа технология....аз да питам:Кога сместа е по богата,при 2.8мг. или при 4,2мг....примерно...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакам някой ден да не запали изобщо и тогава ще гледам ,пак грешките на ваг.Винаги съм бил против тезата:"Като искаш да ен перфект,купи си от магазина!" е явно че не мога да си купя и ще се примиря,че е барака.

като стане скоро над 17-18 градуса сътрин и ще си пали нормално.Пък ако не те затруднява направи едно клипче да видим колко е това дългото и трудно палене.

..милиграми,градуси, ала бала,АЕЛ-а е явно космическа технология....аз да питам:Кога сместа е по богата,при 2.8мг. или при 4,2мг....примерно...?

ми тя не е косми4еска ама ве4е станаха по на 400-500 хиляди и помпите почват да дават фира и моторите по малко и настройките не са тез от завода преди 17 години. А това за 2,8 или 4,2 е писано къде ли не и е обратно пропорционано , по малко 4исло пове4ко гориво и обратното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На разхода едва ли влияе забележимо.. 

Като е по-малка стойността дава повече гориво при палене и при каране - т.е. при един същ волтаж на соленоида на помпата при по-малки мг реално влиза повече гориво. Това обаче се усеща при ускорение, ако караш с постоянна скорост няма значение.

 

За другия въпрос - компютърът постоянно ползва показанието на датчика за темп. На база на него се определя аванса и количеството гориво. Не съм чак толкова запознат при показание 50 и 90 дали има някъде разлика в картите, но между 15 и 90 със сигурност има - установил съм го - вижда се с ваг-ком.

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ползва ама май от този датчик на дебитомера за температурата на входяшия въздух и другия за температурата на горивото в помпата, нали се сещаш 4е на скалата на тайминга хоризомталата е темп на горивото,комбинация по скоро от трите датчика и единия и да е с проблем другите решават проблема.ВАг кома ги хваща тез датчици ,така че ако няма грешка не се вкарвай във филми да сменяш.

Редактирано от ivajlo petroff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ти такъв срещал ли си  или  мислиш че така става, аз поне от 20 години ремонти по телевизори и битова техника такова "съпротивление" да старе повишавайки си проводимостта не съм срещал. Тоз датчик с времето си повишава стойностите и вместо на 7-8 градуса да спира подгрева , свещите си греят и до 11-12 и резултата е по 4есто сменяне на изгоряла свещ / то всяко нещо си има ресурс/ ;)

Редактирано от ivajlo petroff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Днес направих експеримент,откачих датчика преди да запаля сутринта.Лампичката на свещите не угасна ,т.е. греят,колко там 30 секунди ...не знам точно..и запали от четвърт.Отидох и закачих датчика докато работи колата.Веднага оборотите и утихнаха.Работи перфект,и като тръгнах отзад нямаше черния дим който всяка сутрин ме съпровожда.Изводи?Всяко следващо палене на колата е от четвърт,без проблем.Въпросът ми е,защо само при първото палене иска помощ от свещите?Тоя датчик според мен има много по голяма роля от това да казва кога да включва подгрева.За мен ,нещата клонят към 55лв и hella ;)

Редактирано от stakito
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Срещал съм следните 2 странни повреди на такъв датчик, не на АЕЛ.

единият менеше оборотите, не знам защо, но явно менеше съпротивлението, което с ваг ком не се виждаше.

другият беше на бензинова - много трудно палеше, гледаш с вагком - нормална температура, мериш съпротивлението-нормално и след смяна на датчика се оправи.

Не знам какво, но им става нещо понякога и то не е по някаква логика.

 

При такива показания намирисва на датчик. Може и да се пробва адаптация на канала за паленето, да не би пък някой да е бърникал там и да е направил да грее при по-ниска темп.

Но пък колегата казва, че при един път при 8гр грее, друг път при 5 - не.

 

И наистина дай да видим колко е трудно това палене, да не си е нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ви го запиша аз,обаче по-ме притеснява,че при тръгването изхвърля облак  черен дим.А при паленето бял дим.И тръгването е трудно,става с повече газ, когато излязат черните облаци ,се отпушва колата и тръгва нормално.А днес когато запали от четвърт,нямаше никаво пушене.и псоле ми вървеше перфект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тук или в дизел форума имаше тема как се избягва тоз проблем с по трудно палене до към 14-15 градуса ,като връзваха последователно на датчика 240 ома май беше съпротивление и лъжеха еку то да има подгрев и при тез температури,а като се столело времето го шунтирали това съпротивление. Аз не бих си играл ама идеи разни има. То май тоз който пи6еше за това казваше че експериментирал и избрал такова съпротивление 4е за 5-6 секунди да има подгрев.Дали не съм 4ел беларуския ауди форум :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В шкода форума го има.

слагаше се реле да шунтира допълнителното съпротивление след запалване, за да мери вече вярно.

Но първо може да се провери да не си е играл някой с настойката за палене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко до тук е много добре.Аз лично не съм запознат в детайли,ама хич, само чувам какво коментират майсторите.Че за този тип мотори,както и на фолксваген съм чувал че палят бе грижа без подгрев,ако всичко друго е О.К.

Аз лично на предния ми АЕЛ,като го купувах преди осем години и бях мераклия,че тогава си беше нова кола за нашите разбирания и веднага го закарах в Ауди на цялостен преглед.Там се оказа,че всичките пет свещи са изгорели и тогава се притесних да няма някакъв проблем който да ги гори.После се оказа,че просто с времето са си горели и никой не ги е сменял,даже някои нямаха лули на кабелите.И преди и след смяната им колата си палеше по един и същ начин без проблеми и без пушеци.Естествено като всеки дизел от едното време като запаля не тръгвам веднага и не го юркам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Цитиране на предходен пост!

и аз така знам колега.На -5 като не работи подгрева пак пали.За това търся проблема другаде.ама хората гледаш,побългаряват и карат,аз като не мога така...:)

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пали, но с повече въртене. То освен, за да печелят производителите, има и някакъв смисъл.

 

Като е по-нова колата пали по-лесно без подгряване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз така знам колега.На -5 като не работи подгрева пак пали.За това търся проблема другаде.ама хората гледаш,побългаряват и карат,аз като не мога така... :)

направо ни вкара в тъча, сега се оказа 4е на -5 пали без подгрев а на +5 не ще.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добавя нещо и аз, моя АЕЛ преди обслужването което направих на есен ремъци,ролки и т.н. при всякакви условия палеше от четвърт оборот без значение от външна температура,загряване и др.След обслужването единствено при първо палене и студен двигател и без подгрев му трябват два,три оборота за да запали но пак е от раз.Първоначално майсторите я бяха направили с малко предварение,но после се върнах при тях и им казах да дадат повече предварение,но пак не можаха да я докарат както беше преди обслужването.Не че е проблем,но като знам как беше и се дразня.Иначе с подгрев колкото и да е студено пали от раз,както и на топъл двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят проблем е почти решен със съдействието на колегата Ивайло Петров и ще споделя когато съм готов а относно колегата stakito е хубаво да чете какво му казват другите ако иска да не дава излишни пари. Нищо лично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...