Jump to content

A6 2.4 AGA C5 4B прегря


ivcho-b4

Recommended Posts

   Здравейте колеги ,

вчера температурата на маслото и антифриза се качиха доста над нормалното (на охладителната течност стигна и подмина с 2 милиметра първата черта ) а маслото до около 100 градуса ,(околната температура беше 23,5 , карах без климатик ) Веднага парното на макс и прозорците долу , добре че се бях качил вече на международното та да я пусна на 5-та . Температурата падна до около 92/3 след това започнах да качвам един баир и докато стигна пред блока прегря отново  (над първата черта) , всичко се случи от нищото просто два пъти я закарах до 5к оборота на 1ва и 2ра .  След като паркирах веднага я угасих и отворих капака  за да чуя шушне ли , смуче ли   :unsure:  не открих течове не чух шушнене и смукане . Останах  без думи защо по дяволите  прегря  :huh: . И преди съм и давал газ даже повече  но без проблеми. Бутах радиатора през питата на климатика но като не съм го барал преди нямам база за сравнение  но ми се стори учудващо хладен. Свикнал съм от Б4-то да пари  :) маркучи не съм стискал да пробвам твърди ли са.Нивото в разширителния съд е 5мм над минимума. предния радиатор , капачката и температурния датчик са чисто нови на 2к километра

 

1во - тая кола лампа нещо сигнализация няма ли та да светне да викне 

2ро - електрическата перка не отрази ставащото , не се пусна дори за секунда  - тя по принцип пуска ли се  ако да на колко градуса .

 

Четох досега за виското  и се чудя тоя вестник колко да е дебел и твърд  "утро" ли "монитор" ли или диплянка от кауфланд  , да не взема да си натроша перката :)

 

   Някой с идеи ???

 

Поздрави!

 

 

  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз си го помислих но колата си вървеше нормално на 90градуса и в един момент хукна да прегрява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виското прави нещо при скорости до 20-30км/ч, след това въздушният поток е много повече от това което може да създаде виското. Търси проблема по термостат и/или водна помпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бих се съгласил с теб  , но нали този виско съединител играе ролята на ел вентилатор и колкото по горещо става толкова по стяга маслото вътре.Все пак прегря  в града Русе то в 6ч само с до около 40 50км не може да се кара. После старата кочинка  Б4  имаше 3 режима на двете перки , това нали уш по съвременно тази ел перка за какъв чеп е там , нито лампа светна нито звук издаде . преди да започне да грее наистина я бях спрял за 10 мин и може би там е станала работата термостата е закучил на затворено , хм басси живота , тъкмо бях се навил на 2  нови стопа и ГИ .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика за перките е на радиатора. Ако термостатът е затворен, водната помпа е фира или радиаторът бесно менте, до датчика за перките няма да стигне топлото...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бих се съгласил с теб  , но нали този виско съединител играе ролята на ел вентилатор и колкото по горещо става толкова по стяга маслото вътре.Все пак прегря  в града Русе то в 6ч само с до около 40 50км не може да се кара. После старата кочинка  Б4  имаше 3 режима на двете перки , това нали уш по съвременно тази ел перка за какъв чеп е там , нито лампа светна нито звук издаде . преди да започне да грее наистина я бях спрял за 10 мин и може би там е станала работата термостата е закучил на затворено , хм басси живота , тъкмо бях се навил на 2  нови стопа и ГИ .

Виското не играе роля на ел. вентилатор, то си е перка с виско... и то играе роля и прави нещо, ако се движиш с много ниска скорост, над нея вече с виско или без виско или с пет вискота няма разлика, защото въздушният поток създаден от скоростта, охлажда в пъти повече от перката зад радиатора. Ел. перката/перките в някои случаи и виското са да помагат като седи колата на едно място, за да не изври. В движение не правят абсолютно нищо. Audi V6 ге много прав.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз уж не си купувам боклуци ама не купувам и най-скъпото  дачика е лемфйордер , капачката топран ,радиатора BNR.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

днес пробвах виското загрях колата на 90 спрях угасих и с два пръста си врътках виското където си исках

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мани го виското и да е свършило курса колата ще прегрее седйки на място или на много ниска скорост (като в задръстване). Обаче щом е тръгнала да катери темепература при баира (все пак си се движил а не пъплил по баира) значи ядовете са други. При нормално загряла кола си пипни маркучите да видиш дали са топли (говоря за дебелите на радиатора) ако не са значи нещо термостата те будалка, ако са топли евентуално помпа не смогва. Има модели с пластмасови турбини (перки) които се чупят без да разбереш и постепено системата губи дебита си. Не го отлагай за да не прецакаш нещо по мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

    Здравейте , да чукна на дърво досега вече 2 седмици нямам проблеми явно е задържал термостата тогава  , не че няма да го сменя де ама за сега ми е по спокойно , само дето рязко ми изчезнаха 100грама течност ,вчера вдигам да си налея течност за чистачки и гледам а охладителната паднала на 2 сантиметра под минимума  :huh:  преди 7 дена беше точно на минимума. а преди това 2 месеца не мръдна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

БА ли го колега от два месеца я имам почти всеки ден я карам аз  лично си сменях радиатора и капачка и сензор  , чак сега да се е обезвъздушила не знам. Ще я видим ... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя мотор с виско ли е?

 

От опит ви казвам, че и при качване на баир с 50-60 има значение. Откъде знам ли - на времето бяхме купили 1 мерцедес ван и си го кара шофьора и по баирите около Гоце делчев все разправя, че загрява. Пращаме го на сервиз - оказа се, че я няма перката та ходих да купувам втора ръка перка и ново виско.

 

И аз си го помислих за въздуха. Като е въздух много рязко вдига температурата, защото спира циркулацията. Тия много трудно се обезвъздушават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема днес ми се изясни , карах 100км извън града , температурата бе 90 градуса , през целия път , щом влязох в града 4 мин по късно (малко след като едно младо гъзи (не че аз съм дърт де ама..) опита да ме удари с някаква спагета Фиат Браво, кой им дава книжките на тези неграмотници ) започна да подминава 95 градуса ,добре че бях вече пред блока , според мен това е само виско.

Все пак бих проверил и нещо друго ако се сетите колеги.

Поздрави от Русе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти не го ли провери вече това виско - като е на 95гр вдигаш на място оборотите и трябва да вие. Може и някой друг да гледа как се върти перката и да слуша.

Другото е да видиш дали са горещи 2- та дебели маркучи - ако е от термостат или водна помпа, но едва ли, щеше да загрява и при по-висока скорост извън града.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето какво видях вчера , колата беше на 95 ,6,7 градуса  спрях я угасих я  отворих капака мърдах виското  на ръка

 и като го засиля прави половин оборот  от ускорението което му подавам , горния маркуч беше горещ и мек , долния всеки който кара V6 бензин знае че няма достигане на ръка  ако не си на канал   , иначе като му подавам газ си го чувам че вие  ама то си вие и на незаграля кола , щото перката изпада в резонанс някакъв и иска да се троши , освен това забелязах и някаква свинска опашка пристегната отзад на виското .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

половин оборот значи че е стегнало.

При мен като е студена колата прави по 2-3 поне.

 

Но не е това пробата - писах да провериш колко въздух духа - ако работи както трябва ще усетиш разликата на студена и топла кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Публикувано (Редактирано)

разбрах аз ама как да го проверя колко въздух духа с какво ?  на базата на какво  ? и бай дъ уей твоето виско има ли луфт аксиален? щото днеска докато я гледах тя както се върти на 100 градуса днеска като я бутнах на студено пак толкова се въртеше ,само дето като я хванах и разклатих отгоре в посоки ДВГ радиатор видях доста голям според мен луфт от порядъка на 15 20 мм. (на върха де не долу при оста)

Редактирано от ivcho-b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

При мен вчера се получи подобно нещо. 

Колата я имам от 7 години, никога не е прегравяла и вчера, както си карам, гледам температурата 100 градуса.

Погледнах какво показва датчика на охладителната течност на дисплея на климатроника ("скритите" кодове) - там пишеше 90.

Сега не знам на кой показател да вярвам: на стрелката от таблото или на информацията от климатрокина.

 

Колата е А4, двигател 2.6 (ABC).

Редактирано от SvetBG
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...