Jump to content

LED крушки за фарове


koko60

Recommended Posts

колега koko60 поста ми беше съвсем добронамерен без никакво желание за заяждане и остроумничене.

Диода Е създавен от диод и органично-фосфорно покритие което му се взима здравенцето при температури над 55-60 градуса. така че понятието което визирам не е част от електрониката а от физиката и химията.

целта на органично-фосфорното покритие е да се опита цялата монохроматична гадна светлина да я разпръсне в колкото се може по-голям диапазон спектъра. Хубавите диоди от тоя вид обикновенно успяват да докарат форма на графиката като змията глътнала слон в "Малкия Принц" на Екзюпери - в диапазона 3000 - 5000 келвина с пик в 5-те хиляди. :)

 

колко са дълги напред и има ли вариант за лупа ? 

Редактирано от Ngoro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 84
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Кое колко е дълго?

Ако имаш в предвид самата крушка, тя е с габарита на халогенната.

Редактирано от koko60
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

рамото на което са диодите, при теб си го вградил в рефлекторен двусекционен фар?

аз съм с лупи и ми е интересно дали има модел с диода напред вместо да отразява в чашката на лупата

иначе навремето се загледах по едни 50 вата диоди с огромен радиатор, един диод но нямаше как да го набутам във фара

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук е безмислено да се търсят диоди 50 вата, не може да се охлаждат, дори 20 вата са много. Не съм правил за лупа, но мисля да опитам, но нямам намерение да обърна диода напред, в такъв случай рефлектора на лупата е излишен. Опита мога да направя за фара за мъгла, но там е малко тесняк работата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

я тъкмо участваш в тая тема и си мастер на новите тампони за б4, ще помогнеш ли с жокер за моя въпрос за тарелките ? :)

да, на 50 ватовия имаше около половин кило мед и още 2 кила алуминиев радиатор отзад затова и се отказахме

 

П.С. чак сега зачетох внимателно мнението ти със снимките. Ако са твоя изработка - перфектно се е получило :) направо ме подведе че са mass production и тъкмо да те питам от къде си ги купил че да забода на моята кошара на дългите и видях че ти си ги правил:)

Редактирано от Ngoro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Ибах! Извинявам се за израза... Тук виждам РЕАЛНИ тестове (по-скоро приложения) на LED приложено в ОСНОВНО осветление във фар! Басимо! Аз търся таква тема от година... Евала на колегата koko60 ! Доколкото мисля това са CREE 1512 от първо пололение (разбирам ръчно изработени):

https://lh3.googleusercontent.com/9KvLv85X0PcNnEY15dlCmrVc5IwaQ6P_DtWnxGqy-uOvHhm7wOt4tdr46HaTI65Jmgn8xth8o_8=w1248-h653

https://drive.google.com/file/d/0B5y7umPMihBNQU5wWUhXV1pacmM/view?usp=sharing

Ако съм прав добре, но много по-добре би било да споделиме начинът на изработка, източникът на материали и т.н. По-надолу съм приготвил още по-нови технологии, но всичко по реда си... В случая забележете как от двете страни на алуминиевата подложка LED чиповете са на различно ниво. Демек късите са по-напред (по-към края на крушката), а дългите са по-близко до сокета. Това е от голямо значение за оформянето на сетлинният лъч от самият рефлектор. Ако не сте наясно:

https://drive.google.com/file/d/0B5y7umPMihBNOWFaeDJxN0ZtUjQ/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B5y7umPMihBNTUxicUw3TXNXaWs/view?usp=sharing

Та много се радвам на тази тема. Подкрепям това изпълнение, макар и по-скъпо, отколкото някой малоумник с неговите HID ксенони в рефлекторен фар, пръскащи бяло навсякъде, но не и на пътя, еле пък и като светне и светлините за мъгла и те отново ксенонови... Карайте по пътя и някой такъв пишлегар отсреща като ви метне бяло не ви ли се иска да го спрете, да му дадете чука и да го принудите сам да си ги счупи?! Аз лично съм им го пожелавал много пъти :-) Просто не съм толкова смел, че да го сторя...

Та следващата технология от 2014г. са XML и EDI чиповете... Мнозина от вас са виждали или имат LED фенерчета за по 10-15 лв, с които могат да осветят тъмният заден двор или задънена уличка, така че там да стане ден. Ама на колите фаровете са такива след 2012г... НО да се върнем към старите ни дръги... Следните варианти са налични, но неизпробвани от членовете на тоз или други форуми. Разглеждам само H4 лампи, щот на моята са такива...

XM-L2 чипове:

https://drive.google.com/file/d/0B5y7umPMihBNQWM2SWZtcDRBSjA/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B5y7umPMihBNSnc2UU05RFdUOTg/view?usp=sharing

Забележете как на втората снимка (втори вариант) светодиодите са монтирани странично, но са прикрити от отражател от долната страна. Такава схема не е възможна при плоските CREE 1512 от първо поколение. Тук имаме по-концентрирано, точково емитиране на светлината, но незнам дали отражателя няма да даде разсейки и да има предпоставка за заслепяване на насрещнодвижещите се. Това няма как да стане при крушка от първата снимка (тази с трите диода), 'щот они са разположени от "горната страна" и излъчват директно в горната част на рефлектора. Диодните чипове XM-L2 са всъщност COB (chip on board) и нямат нищо общо с тези, които се монтират в пропановите запалки и имат "фенерчета". Не мога да се впускам в подробности сега...

Такаа... Ето и ETI чиповете:

https://drive.google.com/file/d/0B5y7umPMihBNZC0xTElKTGNkVnc/view?usp=sharing

Тук не ми е ясна историята, но изглежда това са COB LED's произведени от "Elec-Tech International".

ПФф... Не мога повече! Отне ми 1.5 часа да изпиша това по-горе. Дано снимките са наред...

Идеята ми е ако някой има опит с поставянето/закупуването/направата на ЛЕД светлини за основно осветление моля да сподели. Пожелавам си аз да съм следващият някой...

Поздрави!

Редактирано от dekzz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, много се радвам, че се интересуваш така задълбочено от тия неща, и най-вече, че следиш новостите на пазара. Аз като започнах да правя моите LED крушки, ако се бях забавил още 1-2 месеца, щяха да излязат още 2 поколения диоди, и моите трябваше да ги хвърля, но проявих здрав разум и ги направих, смея да кажа доста сполучливо, въпреки, че някои колеги смятаха, че LED осветлението става само за осветление на хигиенно-санитарни възли, което ме засегна кръвоносно! Гордея се, че успях да направя основни светлини с LED, което за 99% от хората е някаква фикция. Понеже спомена за разместване на късия и дългия диод,  ето как на моята крушка късия и дългия диод са разместени, от тази снимка се вижда добре:

 

http://media.snimka.bg/s1/3798/033840174.jpg?r=0

 

Все още съм с LED фаровете, не са изгорели, както някои предричаха, много добре светят, винаги нощем изпитвам удоволствие, като карам. И в това е смисъла, според мене, в това, че съм положил усилия за нещо, и после виждам че съм успял донякъде. Между другото, познатите ми оттогава смениха два пъти крушки на късите.

 Искам да ти кажа, че изработката на тези LED крушки, които аз направих, и много приличат на тези от интернет, ми костваха много усилия, не са никак лесни за изработка, просто е игра за Големи Мераклии. Много работа е, красиви са, изглеждат добре, обаче докато изчистих всичко, видях голям зор. Искат се завидни шлосерски умения и доста добри познания по електроника, иначе няма да стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да кажа поне едно голямо БРАВО! :rock::bindafuer::respekt::flehan:

Та оня ден след като изписах по-горният си пост се навъртех с домашарка (53 градуса) и жената ме бъзна, че идвал ден за подаръци и какво ли съм искал... Викам си веднага - ЛЕД крушки. Добре, че съм в боничен отпуск и си виснем дома. Ама пустий компутер ме тегли към него... Припомних си набързо какво съм постнал оня ден и се зарових надълбоко в китайските сайтове. Та нема да се кривя и ще си призная, че сле още 3 часа верем си поръчах мнооого китайски крушки. Мнооого дълго ровене беше... Разбира се те са от тип CREE XM-L2 и съдейки по фенерчето за EUR70, което имам би трябвало да стават за осветление на тъмен път или за употреба в градска среда (за H4 говоря). Засега нма да обяснявам повече, но като дойдат крушките и ги монтирам ще се постарая (дано не се изметна) да оповестя резултатите от тестовете. Дори и резултата да е плачевен ще се опитам да дам обратна връзка. Наистина много трудно успявам да намеря в Интернет ревюта на такъв тип лампи. Информация или липсва или е оскъдна и има снимки и видео главно през деня срещу фаровете, виждайки неясни отблясъци. Рядко се прави сравнение м/у халоген и LED 1:1 например върху стена на тъмно визирайки отпечатъка. Затова и се кефя толкова на това, което колегата koko60 е споделил с нас (видео, снимки), засега. Аз също разбирам от електроника на "хоби" ниво, освен това практикувам шлосерство. Т.е. имам възможност да обработя алуминий и стомана включително и чрез заваряване. И ако не мога да си направя драйвери за лед CC (constant current), CV (constant voltage), то поне от брат Китай мога да поръчам. А пък и усвох силата на arduino, наред с PWM сигналите, атоматичният контрол с реален PID регулатор и т.н. Това си беше автореклама :blush: . А освен това разбирам, че си прекарал проводници и в купето, за да следищ температурата на LED-чиповете "на живо" или си използвал друг метод? Доста работа си свършил, но разкажи за твоя проект от самото начало. И най-вайното: какви са COB-овете и дали са от оригинални китайски крушки или си ги купувал допълнително? Тялото на крушката, радиатора, вентилатора какви са? Откъде? И все такива неудобни въпроси :hilezh:

Следя темата с интерес и както казах по-наоре "дано следващият да съм аз".

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тялото, радиатора и изработката са марка "koko60" ако все още не си разбрал. И по моя оценка далеч надвишават 200$ на купешки такива.

 

Инвестиция подобен развой има смисъл ако произвеждаш такива неща. В противен случай е ужасно скъпо и ефекта е трудно да бъде оправдан. Не че и аз не съм правил подобни дивотии но ги избягвам по принцип (примерно налудничавия проект "Електронен тунинг на пазарска чанта" с над 5000 реда код на асемблер която все още е в употреба).

 

За сега ЛЕД светлините са по-слаби от ксеноните, по-скъпи и за самоделка са сложни. Ако се купи някое готово тяло "ментак" с добра механика и калпави диоди би могло да се тунингова със съвременни. По нататък не бих си губил времето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото оправдание в моя защита е, че кефа цена няма. Предполагам всички ще се съгласят с мене. Честно казано, тези крушки ги направих на инат, защото всички хора покрай мене твърдяха, че няма да стане. И понеже доста мразя израза "няма да стане", ги направих. И се оказа че ще стане. Вижте началото на темата.

  Диодите са CREE 1507, вентилаторите ги има по магазините, радиаторите са за охлаждане на светодиоди и те се предлагат. Драйверите са с константен ток и се намират значително по-трудно от другите неща. Цената за крушка е около 50 лв за материалите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега ЛЕД светлините са по-слаби от ксеноните, по-скъпи и за самоделка са сложни. Ако се купи някое готово тяло "ментак" с добра механика и калпави диоди би могло да се тунингова със съвременни. По нататък не бих си губил времето.

 

Всъщност в следствие на трудното охлаждане на LED крушките, се налага да се сложат по-слаби чипове. Тези 13W чипове, които са използвани при въпросните крушки на koko60 светят горе-долу като 'малките ксенони' (тези които са 35W), може би една идея по-слабо, но за тая цел трябва просто на една стена да се изправят една ксенон и една LED крушка. Така че е идеалка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги! :)

От около месец съм се разболял по LED историите. Изчетох хиляди мнения за различните източници на светлина и стигнах до извода, че всеки хвали това което притежава. Според мен LED светлините могат да бъдат манипулирани до доста по-високо ниво спрямо комерсялните ксенони, съответно може да се постигне доста по-желан ефект. Та както каза колегата малко по-горе, тестовете са малко, а още по-малко са тези при които придобиваш ясна представа и правиш разлика между източниците на светлина. Идеята ми е следния - от няколко седмици насам ми я щукнало, че искам да си сложа във фара LED габарит, който разбира се да е достатъчно мощен, за да мога да го ползвам като дневна светлина. Това според вас колеги възможно ли е или си граничи с абсурда, както повечето хора ме убеждават. :) Поздрави на всички и евала на koko60! :)

Редактирано от rockett
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Идеята ми е следния - от няколко седмици насам ми я щукнало, че искам да си сложа във фара LED габарит, който разбира се да е достатъчно мощен, за да мога да го ползвам като дневна светлина. Това според вас колеги възможно ли е ...

 

 

Аз съм си мислил за подобно нещо и мисля че е възможно да се постигне.Но трябва да си подбереш диодите или диода и да прецениш ориентацията му в рефлектора.

Браво за добрия резултат на колегата коко60,признавам си че съм мислил за подобно изпълнение на светодиодна "крушка",но при мен си остава за сега само като идея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги! :)

От около месец съм се разболял по LED историите. Изчетох хиляди мнения за различните източници на светлина и стигнах до извода, че всеки хвали това което притежава. Според мен LED светлините могат да бъдат манипулирани до доста по-високо ниво спрямо комерсялните ксенони, съответно може да се постигне доста по-желан ефект. Та както каза колегата малко по-горе, тестовете са малко, а още по-малко са тези при които придобиваш ясна представа и правиш разлика между източниците на светлина. Идеята ми е следния - от няколко седмици насам ми я щукнало, че искам да си сложа във фара LED габарит, който разбира се да е достатъчно мощен, за да мога да го ползвам като дневна светлина. Това според вас колеги възможно ли е или си граничи с абсурда, както повечето хора ме убеждават. :) Поздрави на всички и евала на koko60! :)

Здравей колега, ако си със стандартен фар, крушката на габарита е точно под крушката Н4, мисля че диодите ще се опечат много бързо. Това ако си с халогенна крушка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да със стандартния фар съм. Мислех си за тези , струва ли си да експериментирам?

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднага споделям опит с тези BA9S LED габарити. Само, че се чудя как да кача снимката...

 

post-8896-0-86905500-1416090614_thumb.jp

 

Успяяяях!

Това са таква светодиоди с 9 бр. LED 5050. Купих си ги за 5-6 $ комплекта. Не е евтино...201204191505368824.jpg

Получава се много добре на сумрак или нощем, но през денят е тегаво. Но не се виждат от полицаите. И се разправяш... Не объръщайте внимание на лентата отдолу под фаровете - тя се вижда най-много. С две думи ако са много по-добри от тези по-горе и се виждат добре през деня, то и денем и нощно време би трябвало да светят жестоко!

Тези седят във фарове с халогенни крушки H4 повече от година и не са се опекли много. По един брой светодиод на всяка светодиодна крушка вече не свети, но имайте предвид, че късите не се гасят. Тоз автомобил е продаден преди повече от година и съм чувал, че още се движи и свети по същият начин, демек 2.5 г. с тези габарти. В момента на Бе 4-ката съм със същите от поне 1.5 г. и не се опичат габаритките... Същите 9 бр. 5050, но не смея да ги карам без къси през денят... Имам в жабката 25 бр. 3528 или там какви бяха, но не влизат в дупката - главата им е по-голяма от стъклената или на тази с 5050 диодите, иначе светят много добре според мен. Аз ги набих на плафоните отзад. Сега в колата е ден нощно време...

М/у другото трябва да си снимам двойносветещите габарити/стоп светлини отзад. Изцяло LED, преправени от оригинални китайски с допълнителни светодиоди за стоп-светлините. Но това е за друга тема. Всъщност целият пост не е по темата. Извинявам се, за което...

Отделно всички сме виждали автомобили със светодиодни светлини на бронята монтирани допълнително, които и дори нощно време работят като светлини за мъгла... Пак е вариант...

В колата е булката! Там не гледайте ;-)

Ако има интерес ще си снимам и крушките отзад. Всъщнот имам 2 варината крушки за отзад. Това ме прави габаритно "LED отпред, LED отзад" ИЗЦЯЛО! Ако си забравя фаровете акумулатора ще ми падне след 3 дена, щото свети на LED габарити отвсякъде...

Та факт е, че ефтините не се опичат, но на тази цена ако се посъветваш с koko60 ще си вземеш материали за цяла H4 LED, но... Аз съм на мнение да пробваш това, което си харесал и да споделиш тук. Все пак е няколко пъти по-мощно от тези с 9 бр. 5050... ПЪк и като гледам ще влезне през отвора за нормалната крушка... Следя темата.

Ама пак се извинявам, че темата е за фарове... Аз си чакам супер китайската доставка от преди няколко поста...

Редактирано от dekzz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте отново!

Ето вчера дойдоха китайските лампи H4. Изглеждат добре изработени. Сложих ги на масата в хола, наснимах набързо и посъбрах впечатления за светене/охлаждане. След 10 минутна работа тялото, на което са монтирани светодиодите се беше позагряло дотолкова, че да мога да си задържа пръста в/ху него 2-3 секунди. Не съм мерил с уред, но температурата е не повече от 60 градуса по Целзий. Радиатора с вентилатора отзад мога да кажа, че беше се нагрял с около 3-5 градуса над стайната температура. При отнемане на захранването радиатора се позагрява за около 10 секунди, но през това време фрезованото тяло отпред истива доста бързо. Светлината е бяла и доста мощна. Мога да осветявам хола само с една крушка. Не дразни очите според мен лично. На къси светят двата диода, които са един до друг, а на дълги се пали и третият едновременно с това. Превключването на дълги го тествах както на самостоятелният пин, така и "замостен" заедно с пина на късите.

 

Ето малко снимки:

https://drive.google.com/#folders/0B5y7umPMihBNZ0VIZkQxbFF1VGM

 

Лампите ги взех от "алихпрес" за $40 и с доставката се получиха около 62 лв за двете. Имаше и по-скъпи и по-евтини. Според китаеца LED-овете са CREE. И така... Тестовете...

Таз' сутрин излезнах за работа с кутията подмишка. Веднага сложих дясната крушка на мястото на халогенната H4. Свързването стана за секунди. Оставих нещата без кръглият капак (прашник) и без плъзгащият се капак. Е така - на волята на елементите :hilezh: . Седнах на шоф. място и пуснах късите... О чудо! Пред колата се разпростя бял килим. Лявата халогенна лампа, която не бях сменил се губеше от бялата светлина. Това светеше окло 2 пъти по-видимо от нормалната кушка. Застанах пред колата на 1, 2, после 3, 5 и 10 метра - залепяване нямаше. Сега се сетих, че трябваше да набюдавам по-отляво и отдясно, но другият път. На около метър отпечатъка по дънките ми изглеждаше разсеян в сравнение с халогенката и малко безформен, но определено нямаше разсейки нагоре. Карането на тъмно и зле осветено е много приятно дори и само с една крушка. Дългите бачкаха също, макар че халогена взима надмощие след 15-тият метър и нататък. След 25 мин. стигнах до работата, отворих капака и пипнах радиатора с вентилатора - беше все едно да се ръкостотскаш с човек, който е бил на топло. Поставих само плъзгащият капак. На обяд си тръгнах и без да му мисля сложих другата крушка (лявата) като затапих с кръглият прашник. За половин час се прибрах и при работещи фарове проверих температурата - радиатора около 40, драйвера (баласта/металната кутийка) - около 60-70. Можех да пипна драйвера за около 2-3 секунди макс преди да почне да пари, което значи, те повърхността директно под светодиодите е била още по-топла. От дясната страна беше по-добре Можех да държа баласта без проблем за по-дълго време. Имайки предвид, че затапвайки одзад с противопрашният капак почти няма циркулация на свеж виздух според мен трябва да се измисли нещо, 'щото лятото (ако още работят тез лампи) ще се нагряват доста повече. Някоя нощ ще се постарая да сложа една халогенна крушка и да направя сравнение за вас. Моите наблюдения обобщено засега са: По-силни от халоген, неправилен отпечаък, по-ниско светят, не заслепяват насрещните. Засега ще покарам така, пък да видим.

 

Ако не пиша скоро - весели празници на всички!

:santa::rock::balloon::xmas:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново!...

Честито колега! Само че имам въпрос до автора, свързан с тези крушки, които си е купил колегата. За фаровете, които са една секция е за предпочитане единия светодиод да е по-напред, а другия от другата страна да е по-назад нали?

Редактирано от grizzly
Излишно цитиране.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега! Само че имам въпрос до автора, свързан с тези крушки, които си е купил колегата. За фаровете, които са една секция е за предпочитане единия светодиод да е по-напред, а другия от другата страна да е по-назад нали?

Да , така смятам че е по-добре. Диода за късите е от едната страна, другия диод е от другата страна, разместен както е на халогенната крушка.Така е най-добре не само за едносекционен фар, и за трисекционен. На дълги аз светвам и двата диода, за да покрия по-голяма площ от рефлектора. Струва ми се, че тези крушки, които е купил колегата с трите диода, няма да имат добри дълги, защото диодите са само от едната страна и не се покрива рефлектора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита Коледа най-напред!

Наистина дългите са зле - светят малко по-широко и 2-3 метра пред късите. А късите макар и доста по-ярки от халогените са доста "къси". Нещо и фокуса не идва, а и реглажът изглежда невъзможен. Подлагах разни неща под цолъла, но не става много по-добре. Трябват още експерименти. Надявам се това е само едно начало. Целият радиатор е прилично изработен и може да се използва за експерименти по-натам като например да се фрезова задната части там да се сложи друг емитер, а предният да се замени с такъв като на крушките на koko60  :bgdev:

 

Здраве на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е, че рефлекторите са направени за точков източник. Когато светят повече от един диод, те не са във фокуса и светлината се разсейва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ще е доста по-добра опция от това, което аз избрах. Давай смело и като ги получиш не забравяй да напишеш ревю ;-)

Ще чакам с нетърпение, а мисля и не само аз :lupe:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...