Jump to content

Температура от духалките на климатроника на охлаждане 1,8Т


Marian_Georgiev

Recommended Posts

Здравейте,

струва ми се че климатроника в режил Lo не изстудява колкото трябва. 

Вчера ходих на профилактика на климатичната система, оказа се че трябва да се допълнят около 200гр. газ. Машината го зареди до необходимото количество включително и масло, запалих колата пуснахме климатроника да поработи около 3..4 мин. Майстора каза че по часовниците на машината с наляганията всичко е наред, но при затворена клапа за рециркулация и вентилатор на половина, неможа да смъкне под 10 градуса на духалките (термометъра е с дълга сонда). Иначе на пръв поглед всичко си работи както трябва, вентилатора на кондензатора си включва, дебелата тръба си орусява сериозно, но ми се струва че тези 10гр. на духалките са си множко. Освен това досега не съм чувал виското да включва сериозно, но и не ми е вдигала на 90гр. 

 

Другото което забелязвам е, че не се отделя капка конденз под колата, дори и след 10-тина мин. работа на място. Да приемем, че се е запушила тръбичката, но къде отива водата, след като и мокета под джапката е сух ?

 

Някои може ли да даде насока за решаване на проблема, нормално ли е да държи такава висока температура на изпарение в изпарителя, аз мисля че трябва да смъкне температурата на духалките поне до 5...6гр.?

 

А и къде може да отива водата от дренажа, и изобщо дали успява да събере достатъчно конденз изпарителя при тази температура която мерим на духалките? 

 

Двигателя е 1,8Т (APU), 2000г. Блока на климатроника е от тези които имат копче OFF. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На първо време не е лошо да измиете с вода радиатора(кондензатора) на климатика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втората перка работи ли правилно? Ако след измиване на радиатора и електрическата перка си работи нормално, следва да се смени капилярката, но лошото е че за нея се източва фреона.

При мен след смяна на маркуч и смяна на капилярката на място без да е затворена клапата за рециркулация на въздуха в купето и 3 000 об/мин на двигателя термометъра отчете 5 градуса, за около 1 мин работа при тези параметри. На празен ход (840-900 об/мин) температурата беше 6,3 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Кондензатора не сме го мили, но ще го измием (въпреки че не ми изглежда заталачен). Втората перка (т.е. при мен са виско-вентилатор и електрически вентилатор) мисля че си работи нормално, тъй като винаги си включва малко след като включи компресора, и съдейки по шума работи на доста високи обороти.

Ще говоря с майстора да подменим капилярката.

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уж системата е затворена, а с времето се получава това:
post-7482-1178828257.jpg
а новата изглежда по следния начин:
post-7482-1178828127.jpg

Аз използвах момента когато системата ми беше без газ и сменихме тази "цедка", в приятелски разговор между мен и майстора, той ми сподели, че точно от този елемент идвало студеното в купето. Оказва се, че това е изключително евтин елемент, а никой не го сменя. Хела предпочетох да ми поставят, като стойността на покупката беше 5 лева. :lupe:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ето една снимка от Пасат - мястото, където е т.нар експанзионен вентил (или по нашенски: разпръсквач), е с червената стрелка.

 

Характерно за необходимостта за смяна било типичното обледеняване/заледяване на тръбата на климатика.

6opf-6.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам и нещо друго да поитам,

тъй като дренажната тръбичка с гумената клапа на климатичната система при нашите Ц 5-тици се намира непосредствено над крайя на катализатора преградена с алуминиевия термо кожух, възможно ли е конденза попадайки върху нагорещения алуминиев щит веднага да се изпарява и затова да не тече на земята ?

 

При вас виждали се конденз на земята ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За статистиката ще кажа че Вектра Б-то която имах правеше 3 градуса на духалките при 2000об.

 

Аудито с проблемни клапи, и кранче на топлата вода 8-9....

 

Сега вече съм оправил клапите, сменил съм кранчето, радиаторчето, папилярката, но не съм мерил! Обаче докато карам, не може да си държиш ръката на духалката...Според мен падна на 5-6 градуса. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

някой успял ли е да развие най-вътрешното болтче на дренажната тръбичка - вътре под мокета (за цялостно почистване на дренажа), или просто се шомполира с тел между края на тръбичката и гумения маншон ?  :steinigung:

както е показано в тази тема:

http://www.audi-club.ru/forum/showthread.php?t=198970

 

 

Иначе ето къде е изхода на дренажа (от руските форуми):

 

http://www.audi-club.ru/forum/attachment.php?attachmentid=181073&d=1273697813

 

http://www.audi-club.ru/forum/attachment.php?attachmentid=181074&d=1273697903

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали съм прав, но на коли с филтър купе, мисля че не тече много вода. На един приятел 100-цата която няма филтър купе прави големи локви. Моята сега студи доволно, но също водя няма. Има по някоя капка, но няма нищо общо със 100-цата. Дренажа е по-различен и съм го чистил два пъти заради същите опасения като на колегата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

ти усештш ли виското на твоята кола да "включва", т.е. на слух при добре загрял мотор при продължителна работа на място или при движение в колона или на светофар? До сега имам чувство че не съм чувал моето, а колата винаги си държи косъм наляво от делението за 90гр.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като загрее след поне 20 минути каране, с навит вестник внимателно опитай да спреш перката на виското. Ако успееш, НОВО!!! Ако не успееш и се върти със сила значи работи. Внимателно без да бързаш, аз и с ръка го правя  :hilezh: , добре че никой не ги сменя :flehan:  :respekt: Като уцелим здраво ще чуете :pale:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Само да споделя,

тези дни направих леко "подобрение" относно засмукването на въздуха при режим на вътрешна циркулация. Оказва се, че нашите коли в режим на вътрешна циркулация трябва да засмукват през отворите на пластмасата под жабката през 2см. кече за обезшумяване. След 14г. работа незнам колко чисти порички на това кече са останали - през които да минава въздуха. Реших да го отлепя и изпера, нямате си напредстава каква боза остана във ваната  :hilezh:, и не ми побира ума от къде е успявало да си дърпа нужния дебит при повисоки степени на вентилатора, тъй като отдоло всичко е доста добре уплътнено.  

В крайна сметка след като залепих кечето на мястото му, реших да го обрежа около дупките през които би трябвало да се засмуква въздуха в режим на вътрешан циркулация.

Незнам дали това имаше някакво значение, но температурата успя да падне на 5..6 градуса.

Другото което направих докато джабката бе доло беше да смъкна вентилатора, да му смажа втулките и почистих въздуховода около него докъдето успях да си натикам ръката.

Профилаткично демонтирах машинката на клапата за топло-студено да огледам някоя от  щангичките и да не е охлабила и дали машинката успява да натегне клапите в краините им положения, т.е. да не би клапите да остават леко отворени - да не им стига ход. Всичко ми се стори нормално.

Само ми направи впечатление, че при изключен климатроник, и при подаване на контакт автоматично всички машинки застават междинно положение, след като се включи климатроника всичко си застава според настройките, явно си е такъв алгоритъма на работа.

 

PS. И докато си почивах успях да възстановя 3 прекъснатите златни нишки на АБС модула,  в резултат на негоден ремонт от времето когато колата е била в предния собственик. Друго си е да караш без светеща лампа на ABS-а, от както съм купил колата не съм я виждал огаснала  :dance: .

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво! Удоволствието да направиш нещо сам е не сравнимо! Само да ти кажа че цитираните от мен температури горе са на външен въздух. До скоро никога на моя кола не съм ползвал клапата за вътрешна циркулация.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...