Jump to content

AEL, загрява маслото и губи налягане


radi_nrj

Recommended Posts

И какво се получава като светне лампата? Губи мощност ли?

 

Чета цялата тема, но се чудя кое е това, което е първопричина според теб - че вдига повече отколкото трябва температура на маслото или смяташ 120 за нормална(при мен никога не е ставало толкова) и губенето на налягане е проблема?

 

Ако се вдига повече отколкото трябва сигурно е оправяемо.

Ако губи налягане без да е нормално е по-сложно. Аз съм чел по теми, че на хора им е светвало при висока температура на маслото. Маслото кастрол ли е и какво, че не ми се търси, а и не знам дали пише.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 86
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Публикувано (Редактирано)

Губи мощност в ниските обороти, но не много. Масла сме пробвали Comma X-flow 5W-40, VAG Special Plus 5W-40 и сега е с Motul 8100 5W-40. И при 3-те масла ефекта е един и същ.

 

Вчера тръгнах да се катеря към Симеоново. Малко след околовръснот лампата светна както си карах на 4-та с 50км/ч. Като я изфорсирам да вдигне над 2000 оборота гасне, паднат ли под 1800 оборотите пак светва. Като обърнах надолу след 200-300 метра спускане на скорост без газ лампата угасна и колата продължи да си върви все едно нищо не се е случвало. 

Редактирано от radi_nrj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А каква беше темп. на маслото за толкова малко качване.

 

Това е било преди завоите явно, за да можеш да караш с 50 на 4-та. Не би трябвало да мръдне изобщо температурата за това качване.

 

Според мен нещо загрява и затова губи налягане. Търси причина за загряване. И наистина охладителя е най-силно заподозрян, макар че той едва ли толкова много охлажда. Вземи го смени тоя охладител преди да бракуваш колата.

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При катерене на баир температурата се покачва и някъде межди 110 и 120 градуса светва лампата. По-назад в темата колеги писаха, че са вдигали и 140 градуса на маслото без да губят налягане. 

 

Иначе ей го как работи:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре си работи.

Не е ясно тоя датчик дали показва вярно температурата на маслото. Може да е много повече.

 

Търси причина да загрява маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

С таблото на другата ми 6-ца показваше даже по-ниски температури. Ще проверим охладителя и евентуално центровката пак. Може при подаване на газ при баир аванса да ходи на майната си защото имам чувството, че като катеря и постоянно подавам газ трака повече от нормално.

Редактирано от radi_nrj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж маслото дали има нафта в него.

Виж с ваг-ком какво дава за дюзите - май на 13 канал беше. Да няма някоя много зле. 

Пуши ли?

 

Не мисля, че аванса може да се отрази така какъвто и да е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия дни ще свалиме картера и ако фунията на помпата е задръстена мисля да се застрелям. То даже си има и тема за тоя проблем, даже съм писал в нея, даже сваляхме картера да сменяме гарнитура и пак не се сетих да проверя фунията за мизерии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Нещата никак не са на добре. Купих маслена помпа, но при свалянето на ангренажа се останови, че има следните щети:

:arrow: луфт в зъбно колело на колянов вал,
:arrow: луфт във водна помпа

:arrow: Разбит обтегач на преден ангренаж

 

Явно предния път са сменили само ремъците  :wall:  Взех пълен комплект ангренаж, ролки, зъбно колело и водна помпа. Ако след всичките интервенции ми светне лампата на маслото пак ще и драсна клечката...  :cussing:

Редактирано от radi_nrj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си мой клиент просто щеше да се возиш с глицеринов манометър, като светне спираш отваряш и гледаш. Ако на празен ход си 0,7-1,5 бара налягане на масло значи мотора е ЗДРАВ! Какво му е не мога да кажа дистанционно! 

Ако НЕ е здрав налягането трябва да е под 0,7 или по скоро около 0,2/4(има спецификация, важно обаче е показанието на празен ход): 

-масло и филтър си сменил

-маслена помпа, клапан, смукател

-охладител, турбо, вакумпомпа, пръскалки. 

Това са предполагаеми. 

 

Това което си мисля от написаното(като предполагам коректни проверки на всичко което каза):

-спукана глава/блок

-духнала гарнитура(мисля че е метална, и трудно бих повярвал да е от нея)

Това са двете предположения който са най-близко ако наистина маслото се загрява до 120 градуса. Тогава Е възможно да се отваря моментно спукване и от там да пропада налягането...Обаче без да си сигурен НЕ наливай пари в тоя мотор!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

А разбитата водна помпа не се ли връзва? Иначе на 100C на маслото е 1бар налягането на празен ход. Отделно клапана за пръскалките е в самата помпа и има голяма вроятност той да прави мизерии. Като загрее колата да не затваря защото му е омекнала пружината.

Редактирано от radi_nrj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Луфта на водната помпа определя най-вече за правилна сходимост на ангр.ремък върху ангр.колела. Вече износени лопатки на водната помпа са нещо което може да обясни частично ситуацията, но пък трябваше да хвърля водата, да нямаш парно, да не отваря термостата..

Клапаните на маслената помпа винаги имат надиране, омекването на пружината е пренебрежимо. Там важното е като я свалиш да видиш има ли дори леки наченки за блокиране на буталото. Ако има нова, или друга. 

 

Налагането на масло ти е чудесно!(съвсем нормално за двигателя)

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Забравих да кажа, че всички чаркове са купени и колата вече се сглобява.

Редактирано от radi_nrj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искрено стискам палци да се оправи. Като те слушам как искаш да я разглобиш ме боли душата. Колата съм я виждал и не го заслужава....

...Заслужава само правилните шенкели да изглежда подобаващо :)

 

Пиши какво е станало и ако трябва вместо да търкам клавиатурата да я видя :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докладвам от Симеоново. Качих баира бе стрелката на маслото да отлепя от 100 и вече лампи не светят. Ууууууурррраааааа :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега трябва да го качиш все едно АЦЕ Витиня на 4-та и ако пак няма проблем значи всичко е напред. 100гр. с лек(някакъв) зор за кола с турбо и нафта според мен е най-нормалното нещо.

 

ПП - Няколко пъти ти казах в диагностичен режим на климатроника на 51-ви канал ти пише т-мотор от "различен" т-датчик от този на двигателя и стрелката на таблото. Така лесно може да проверяваш колко градуса е водата. Твоята кола е с виско съединител ако на въпросния баир при обороти минаваш на половината газ и темп.мотор по климатроник ти е над 92/4 градуса според мен трябва да се погледне виското. Най-често проблемите по автомобилите са няколко водещи към масивен  :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подозирам, че е била комбинацията от маслена и водна помпа, но няма как да сме сигурни. Важното, е че пороблема вече го няма :D

 

Сега с адекватно работещ ангренаж без луфтове във водна помпа и ангренажно колело на колянов вал колата работи много по-мазно и почти не пуши.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега трябва да го качиш все едно АЦЕ Витиня на 4-та и ако пак няма проблем значи всичко е напред. 100гр. с лек(някакъв) зор за кола с турбо и нафта според мен е най-нормалното нещо.

 

ПП - Няколко пъти ти казах в диагностичен режим на климатроника на 51-ви канал ти пише т-мотор от "различен" т-датчик от този на двигателя и стрелката на таблото. Така лесно може да проверяваш колко градуса е водата. Твоята кола е с виско съединител ако на въпросния баир при обороти минаваш на половината газ и темп.мотор по климатроник ти е над 92/4 градуса според мен трябва да се погледне виското. Най-често проблемите по автомобилите са няколко водещи към масивен  :zustimm:

нещо не ти се схваща мисълта, баир обороти газ на половина.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има предвид да е в обороти с най-голям въртяш момент, газта да не е е до край и това на баир.

 

Аз като качвам витиня с газ до дупка със 130 на 6-та маслото се вдига до не повече от средата между първото деление и вертикалното положение, което май значи към 110гр. Предполагам, че ако баирът беше по-дълъг щеше да е повече. И това е в жега.

На стрелката на таблото няма промяна. На климатроника не може да се види, защото клапана ев затворен лятото. Компютър не съм слагал да гледам.

 

При дълго качване на планина(2-ра и 3-та) маслото не ми се вдига особено, но съм виждал на климатроника 95гр, защото беше на отопление, вън беше 10-15гр.

А перката ми вие като загрее мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно по едно...

 

1.Имам предвид да настъпи колата здраво за да е сигурен че белята е решена. Защото тук е "контролирано" ако тръгне за море не е добре там да разбира че има проблем. 

2.После имам предвид че като си карате "нормално"(АЕЛ-ките) около 2400об+ по баир и турбината ви направи фул буст...реално няма значение къде е педала(двигателя е на макс). А съветвам Ради в тия моменти да си гледа и темп. на мотора чисто контролно да видим как се държи колата. Все пак кара А6 което е с "неподвижна" стрелка за темп на водата. Ако беше стотица там показанието за темп. е реално :)

3.Витиня съм качвал с газ до ламарина на 4-та за тва и така се пошегувах. АЦЕ-то видна 165км/ч като на излизане от тунелите карам с 80, това на ГАЗ. Темп. на маслото само тогава отиде 130/140 градуса, колата беше с 5-30 Мобил. Нито лампи са светнали, нито нищо. После истина за 3-5 минути. Маслото не го е пипнала. За да си го позволя сами си представете колко съм вложил, за да съм сигурен че няма да ме остави(и пак не бях сигурен, но не ми дремеше  :hilezh: )

4.Вискотата ги гледайте само на топъл мотор. Можете ли да ги спрете с вестник значи са чао. 

5.При работещо виско мисля че 95 градуса са малко височка темп. Аз съм с ел.перки но 92 не преминава никога! Това по климатроник, на 51-ви. Може да е от задръстен отвън или вътре радиатор, терм. и тн. :zustimm: Просто като мнение. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиаторите ми са много чисти.

Но това беше качване в продължение на 30-40 минути по много голям баир в алпите. И се притесних и спрях да се поохлади на място, но под 92 не падна и продължих. Но не се и включи ел.перката, която работи иначе.

 

Какво значи това с вестник?

 

Ти да не казваш, че не вдига повече от 165 на тоя баир?

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да при така описаната ситуация темп. ти е била нормална. Горе се изказах като имах предвид 2-4км изкачване. 

 

Вземаш навит вестник при отворил термостат внимателно допираш перката, Ако бута здраво, значи виското "работи". Ако спре и си намали оборотите до почти нула е чао.

 

С 3ма нормални човека на газ толкова. Пак казвам излизам от тунелите с 80км/ч. Само информативно АЕЛ-а колко прави на подобно изкачване? Карал съм няколко от който само една преднячка плашеше с вървеж. 

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налягането на маслото се осигурява от дебита на помпата и луфтовете на лагерите в коляновия вал.

 

В охлаждането на маслото обаче играе само дебита на помпата за да има необходимата циркулация. За съжаление не се отваря лесно тая помпа и не съм я гледал отвътре на какво мяза, но едно е сигурно - не е осигурявала необходимия дебит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...