Jump to content

AEL, загрява маслото и губи налягане


radi_nrj

Recommended Posts

1.Налягането на маслото се осигурява от дебита на помпата и луфтовете на лагерите в коляновия вал.

 

2.В охлаждането на маслото обаче играе само дебита на помпата за да има необходимата циркулация. За съжаление не се отваря лесно тая помпа и не съм я гледал отвътре на какво мяза, но едно е сигурно - не е осигурявала необходимия дебит.

 

1. и всички други детайли изискващи смазване(турбо, вакум помпа, разпр.вал, пръскалки). Те обикновено не правят проблем защото на входовете си имат рестриктор ограничаващ "макс" дебита който могат поемат. Важно е да се знае че маслената помпа е няколко пъти по-мощна от колкото трябва за да може при всякаква ситуация да се осигури добро мазане на всичко. И понеже тя е способна да вдигне практически на моменти и над необходимото налягане а това освен че не е необходимо е и опасно за турбо и тн. Има разтоварващ клапан! Той подобрява нейното КПД, като я ограничава по "налягане"...Енергията която взема маслената помпа от един мотор не е пренебрежима! Клапана редуцира и това.

 

2.Не съм запознат АЕЛ-а да има маслен радиатор. Тогава това което казваш е вярно. Обаче ако нямаш маслен радиатор(а все си мисля че нямаше) не се съгласявам, макар да изглежда логично. Помпата ако не е имала дебит не е способна да направи и налягане, сам го каза. Въпроса е че ако направи "голям" дебит през разтоварването го връща директно в картера :) Дали това се случва или не, не е важно. Идеята е че движението на маслото в мотора го загрява. Аз не стигам до логично обяснение за загряването.  Все пак щом мотора не се е счупил налягането не е било толкова ниско. Не знам как са били лопатките на водната помпа те вече може да са отговора за греенето и на маслото. С омагьосана стрелка винаги седяща на 90 градуса трябва да имаш едно на ум винаги!  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 86
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Да при така описаната ситуация темп. ти е била нормална. Горе се изказах като имах предвид 2-4км изкачване. 

 

Вземаш навит вестник при отворил термостат внимателно допираш перката, Ако бута здраво, значи виското "работи". Ако спре и си намали оборотите до почти нула е чао.

 

С 3ма нормални човека на газ толкова. Пак казвам излизам от тунелите с 80км/ч. Само информативно АЕЛ-а колко прави на подобно изкачване? Карал съм няколко от който само една преднячка плашеше с вървеж. 

 

Не съм правил повече от 160, но със сигурност може, защото е под 3000 оборота. Ускорява си по баира на 6-та. Обикновено там изпреварвам тия, които са ме изпреварвали преди това, защото с повече от 130-140 не карам, а повечето там са под 100.

Освен това в момента там в посока софия на изкачването има ограничения и не съм пробвал от преди 2 години. То и без това са такива неравности там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако прочетеш цялата тема ще забележиш, че сме пробвали с три различни и даже в момента е с чисто нов оригинален.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес я сканирах с Vag-Com. Беше записала любимата ми грешка 00550 start of injection regulation. Явно е била в следствие на "танцуващия" ангренаж. Изчистих всички грешки и на последното сканиране ислезна любимото ми съобщение: No faults found :D

След ремонта я тествах как върви:

 

Не само, че работи доста по-мазно ами и дърпа доста по-сериозно. Резултата от клипчето е далече от завоските 9,9сек, но лекинко я тръгнах на първа да не вадя душата на съединителя.

 

От тогава проблема не се  е появявал и го смятам за приключен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А сега колко ти играе аванса на канал 4 като е сигурно, че не мърда колелото на ремъка.

При мен се мени с 1-2гр и съм чел, че е нормално, но някак си не ми се струва нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е да мени с +/-1, 2 градуса. Онзи ден се преглеждахме АЕЛ на колега от форума и толкова играеше. След центровка. Преди центровка не мърдаше, но колата не работеше правилно. Във втория прозорец на 4-ти канал даваше 2,5 градуса, в третия 13. Тогава седеше мирно, предполагам защото динамичния аванс на помпата не можеше да достигне правилна позиция, и разбира се беше бутнала грешката като на Ради 00550(демек го беше изключила).

 

Аз имам едно друго питане към АЕЛ-листите  :hilezh: Колко ви държи след каране поне 20 минути температурата на горивото? Онзи ден за първи път за мен видях АЕЛ който седи на 42,5 градуса. Обикновено си спомням че винаги е била 50 до 80 градуса. Следователно не можах да определя дали направихме коректна центровка на ГНП-то? Просто таблицата ако не ме лъже паметта е от 40 градуса на горивото. Колата според това което видях беше добре, в 4-ти канал на "базови настройки" в третия прозорец я оставихме на 4,5 градуса. 

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да се грее нафтата моята скромна логика е явно помпата подава прекалено много и се върти много нафта през обратното гориво. Ако е малко нафтата в резервоара бързо ще я стопли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда правилно мислиш. Но циркулацията на помпата до някъде зависи от клапана на изхода на помпата. Количеството в резервоара е фактор, но мисля че не е определящо...Не знам? Чувал съм и за проблем с т-датч. за гориво в ГНП-то....Идеята е че на колегата за който говоря колата не сгря повече от 42,5 което ми се вижда малко. От тая температура зависи работата на динамичния аванс на ГНП-то(правилната работа). Иначе е възможно вместо мощност да си правим само топлина :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При АЕЛ е масово да дава висока темп на горивото. 

Аз докато още не знаех толкова 2-3 от големите известни тук "майстори"(айде да ги кажа - Мишо и Жоро) ме посъветваха да сменя температурен датчик. Смених го и разлика никаква. Само 40лв назад.

 

Тук има един момент - това на графиката не са градуси, а относителни единици. Май 7-ми канал беше с температурите. Там гледайте.

 

На мен след дълъг път ми дава 90гр на горивото при половин резервоар. Има проблем сигурно, ама какво да го търся като си върви идеално. 

Имай предвид, че за 20мин градско и при мен не е 90, а 60 примерно. Вече не помня, отдавна съм спрял да гледам. За 1-2 часа извънградско се вдига много. 

Имаше нещо за филтърче на изхода на помпата за излишното и се запушвало, ама не ми се търси. А може и защото при мен е на малко мг попата да дава повече и да не минава през дюзите и да се връща, ама не ми се струва много логично. 

Но аз не виждам как да е ниска темп. на горивото като тая помпа е закачена с топлопроводимо желязо за мотора и е вряла колкото него. Как да е вътре 50гр като отвън е 90. То няма чак такъв дебит на нафтата. А и да има тия 40л в резервоара ще ги загрее за 1 час.

Всеки го съветвам да не си играе с темп. на горивото, защото освен да даде пари друго няма да стане.

 

Това 4,5 на канал 4 е много. Защо го слагаш толкова много. 2,5 е идеално, колкото го иска.

И се чудя как така там е било 2,5 в кл.2, а при мен е 0,7 като загрее. Виждал съм АЕЛ-та , на които 1,1 и подобни, ама 2,5 не.

Дали това е кодиране да работи с повече аванс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...