Jump to content

AEL, загрява маслото и губи налягане


radi_nrj

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Имам голяма драма с единия AEL и вече се чудя какво да го правя. Като карам на баир или поддържам над 2000 оборота ми грее маслото до към 120 градуса и в момента, в който върна газта и оборотите паднат под 1800 светва "Лампата на Аладин". Колата се кара с масло 5W-40 като съм сменил 3 различни марки и ефекта е един и същ.

 

Вече на 2 различни места я гледаха и казват, че налягането е ок и на място или в града немогат да я накарат да вдигне над 110 градуса на маслото. А налягането е в норми, че даже идваше височко за толкова стара кола. Не помня точна стойност но беше далеч над минималната, та отпада варианта износени лагери.

 

:arrow: Прегледани са настройки, аванс, бууст и всичко е в нормата та отпада варианта да грее от пренадуване или лоша настройка.

 

:arrow: За сега се сещам за запушен охладител на маслото и той ще е първия, който ще проверим,

 

:arrow: Казаха ми, че може пръскалките в цилиндрите да не работят адекватно, оттам да загрява, а ако не се затворят като паднат оборотите от тях да губи налягане.

 

:arrow: 3-ти вариант е маслената помпа.

 

За друго ако се сещате ще съм благодарен. 

Редактирано от radi_nrj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 86
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

И моята вдигаше дажe до 130 като я изгърбя карах я с 10w40 на кастрол но никога не ми е святкала лампата.Да нямаш проблем в някой датчик или в таблото. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Датчика за налягането на маслото го сменяхме 3 пъти и в момента е с най-скъпия и най-оригиналния, който успях да намеря, резултата е същия. Въпроса е, че дори и като си карам със 120 по магистралата вдига 120 градуса, а на другата ми кола, която е със същия мотор не мърда от 100-105 по същия маршрут, със същата скорост.

Редактирано от radi_nrj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А интеркулера някога почиствал ли си го ?  Имаш ли катализатор  ?  центровката на колко предварение е и горивото на колко млг ?

Колата губи ли охладителна течност ? самите маркучи твърди ли са и пукат ли ги като ги стиснеш.....термостата пробвай да го махнеш  възможно е да е блокирал пък и така ще видиш дали вдига температура ако да не е добре работата

 

:hilezh:   Дигал съм повече от 150градуса на маслото ....повече не можеше да върви

 

10 в 40 е по -подходящо за тази кола и непременно махни катализатора ако имаш такъв

Редактирано от optimist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Кулера е чист, катализатор няма, предварение и порции били в норма (не знам точни стойности, но мога да вярвам на майстора), не губи охладителна течност и маркучи са меки, термостата е нов и работи. Според майстора проблема е маслена помпа и/или пръскачки заради, което трябва да се отвори мотора. Май ще заминава за части :(

10W40 няма как да е по-подходящо защото пълната синтетика е много по-устойчива на високи натоварвания.

Редактирано от radi_nrj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата на маслото няма да ти дига налягане и при свободен ход \особено като загрее\... В ауто датата пише, че трябва да е 2 или повече бара на 2000 об....Датчика не е на много куцо място имаш ли вариант да навъртиш манометъра и да следиш налягането на маслото в различни режими..

С диагностиката като се закачи показва ли идентични стойности на Т с тези на таблото...

Ако приемаш съвети :gruebel: сложи добавка за промивка в маслото  примерно бардал имат такава 10 кинта много добре почиства отлагания и мръсотии.Не е съвсем изключено да имаш наслагване на утайки и боклучи по маслените магистрали и има шанс с нея да минеш метър..само с ново масло и филтър.

Правил съм си опити с цетнровката и горивото и има разлика която стига чак до Т на маслото :ja:   така че ако все пак ти заяват некви стоиности може да опитаме да помогнем и от тази гледна точка.....

Антифриза как ти в смисъл цвят примеси ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налягане на маслото на 100 градуса 2000об 3,5Атм, На 3000об удря 5Атм и ги държи 5 до максимални обороти. Проблема е, че на мято повече от 110 градуса не ще да вдигне.

Мисля да пробвам с добавка и ако мине.

Антифриза е червен Hepu G12 със съвсем малко ръждица, системата е промивана 2 пъти и на всяла смяна оставаше все по-бистър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен шанса в маслената система да има проблем е минимален. Даже след всичко проверено, според мен двигателя е здрав. Пък и щом не е счупила турбо, значи реален проблем няма. Да не говоря че при реален проблем с налягане двигателя ще се разтрака така, както никога преди това. 

 

Като имаш две коли що не смениш таблата, не е по-сложно от доста други неща. 

 

Информативно ти казвам че индикацията "лампата на Аладин" зависи от:

-налягане

-обороти на мотора

-и малко комбинации от токове... в стил тука има тука няма

 

Според мен температурата на маслото ти е нормална!!! Особено като се има предвид факта за какви режими споменаваш. Това че някой тука карат без термостат, и при тях едва отлепва от 60 градуса, съвсем не значи че така трябва да бъде. С други думи опитвам се да кажа че от евентуална студена спойка таблото "мини чека" не чете обороти и от там ти светва лампата. 

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва за оборотите ти го гарантирам! Нали тва е големия пиниз при мен да тръгне мини чека с АБФ компа. Като не си подал обороти на таблото, свети всичко в "чековете", МФА, или как там се казва. 

 

Мисля че би трябвало да е студена спойка защото не казваш за проблем с оборотомера. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Multifunktionsanzeige (MFA) e това дето му викаме бордови компютър  ;) . Тия дни ще пробвам, и без това на черното трябва да сменя крушката на Air Bag-a.

Редактирано от radi_nrj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно да те питам ти как определяш 120 градуса? В смисъл че първоначално на мен ми беше малко мислерия показанието на т масло. После обаче видях че е относително точен и че първата чертичка е 90 градуса. 120 градуса на маслото на 2.5тди при извън градско с 2000 об на 6-та ми се вижда много нормално. Все пак това трябва да са едни 120км/ч поне.... 

 

Тази която е куатро ли ти дига 120 градуса? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Преднячката загрява, куатрото на 120 извън градско на 6-та седи от дясната страна на първата чертичка, а преднячката отива милиметри преди 130 градуса.

Редактирано от radi_nrj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали тук успях да помогна или да те объркам...

...Колата според мен има 2 проблема:

 

-Лампата за масло е от таблото според мен. След смяна на таблата ще си сигурен в това. 

 

-Показанието за температура е друга работа. Лично аз вярвам на уреда, и когато имах проблеми с аванса на голата единствено т-масло ми показваше завишени стойности, охл.течност си седи на 90 винаги(до 110-115 градуса). За да си сигурен че колата работи топло и че маслото е 120 градуса можеш да погледнеш показанието на 51-ви канал на климатроника когато уреда ти отчита 120 градуса. На 51-ви канал ще видиш водата постъпваща в парното(трябва да е пуснато на някакви градуси желателно на една чертичка на вентилатора). Показанието там трябва да бъде поне 95 градуса и нагоре според мен за да кажа че колата ти има проблем...А евентуалния проблем на колата може би е термостат. При мен щом термостата се прецака т-масло не вдига над 60 градуса. При теб защо пък да не е обратното. Другото евентуално нещо от което може да грееш без индикация е виското, но при него симптома е при градско каране.

 

Успех и спирам че ставам досаден :)

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

аха явно цяла зима съм карал без отопление ;)

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто го казах като лесен метод да се види има ли "хардуеърен" проблем мотора. Другите варианти са все по-трудни :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно не ти е в ред датчика или куплунга.

 

Какво показва?

остави го моя датчик ,да не сменяме темата на колегата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошото е, че майстора ми е напълно убеден, че проблема е в помпата или пръскалките, а вероятно и 2-те. Още по-лошото е, че до сега каквото е казал винаги е познавал и отиваме към отваряне на мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай бе човек...С манометър на празен ход при загряло масло какво показва? Без да си измерил трябва да си луд да отваряш мотор!

АЕЛ-а е сериозен двигател от към разходи, 5 пъти мисли 1 път прави да не съжаляваш. 

 

Какво да им е на пръскалките? Ако са има развалени не са всички! Ако 1-2 са дефектирали:

-ако са затворени "загряват буталата" не мотора не маслото!

-ако са отворени няма как да караш градско без постоянно да пищи лампата на маслото. 

 

Помпа и пръскалки може да се сменят само със сваляне на магаре и картер. Защо да я отваряте?  

 

Не искам да звуча като някой...Просто за мен поне по това което казваш, се пропуска проблема. Смени от едната на другата, таблото и датчиците. Гледай и при двете какво става! Ако тогава всичко е същото вече може и да се съглася че има проблем в мотора. 

Един пропуск в голям ремонт може да те накара да я намразиш така както не си си представял!

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...