Jump to content

Странен проблем с налягането на 1,8т


Knight Rider

Recommended Posts

Колата ми е 1,8т АЕБ,няма чипове или каквото и да било.Имам си уред за налягането.

Днес ми се случи нещо странно  (за първи път го прави). Тръгнах за Рилския манастир колата си вървеше,надуваше си 0,6 бара,свих на отбивката на Е-79 покарах още малко и ми се стори ,че нещо не дърпа както трябва.Згазих педала на газта до долу и опа изненада не надува повече от 0,3 бара и така до горе.Като цяло не си я усещах като моята кола.Качихме се горе гледах маркучите,но нищо.Колата постоя 3/4 часа .Тръгнахме на долу пробвах я няколко пъти и никаква промяна ,викам си изгорях с Кът оф или н75 .Минах камерата на Мурсалево и пак я сръчках и си дръпна както трябва дигна си 0,6 бара .Прибрах се успокоен ,пред нас спрях без да я гася и хванах маркуча дето влиза в дросела и няма удържане.Оставих я пред нас към 1 час .Паля тръгвам и си викам я да я пробвам пак и пак засечка повече от 0,3 неще.Вече се нервирах и обрат у нас грабнах компа ,закачих я и имаше само 2 грешки за mixture adaptation,но те ми се появяват от време на време.Тествах н75 цъка си без грешка,кабелите са му здрави.Запалих и пак тръгнах и пак си надуваше на 0,6 (да е стояла 5 мин.) ,направих и няколко ластика и все си беше 0,6.Като не надуваше пробвах да спра да изгася и пак да я запаля нямаше промяна, и няма значение на коя скорост съм ,да ли от място ще я сръчкам.

Оставих я така да нощува и сега се чудя какво да гледам утре.

Дали кът офа нещо не откача ?

Като държеше 0,3 дори и с крак в пода турбина не се чуваше вообще ,като си надува на 0,6 се чува.

С тия номера на налягането ту го има ту го няма ми стана много итересно.

Колеги давайте идей.

Извинявайте доста дълго стана :)

 

Благодаря ви !!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Имах абсолютно същия проблем,оказа се N75.Ако намериш за проба от някой познат ще е добре,а не да даваш излишни пари,че да не се окаже друга причината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре да кажем,че н75 дава фира ,но като не работи правилно не трябва ли да набие грешка.

 

Попаднах в тема на колега на следното нещо :

N75 С - това е в сток А4 1.8Т
N75 F - също сток, но описват я като подобрена версия на педходната
N75 J - често пишат за нея като 225ТТ N75 (и затова съм предполижил, че се слага на ТТ - всъщност може и на него да я слагат), и ДА - ОЕМ е за по-стари модели (така че тея от Порше не са излъгали). Според разни форуми тая е най-добра за чипнато А4 1.8Т.
N75 Н - наричат я рейсинг N75 и е пропръчвана за по-сериозни сетъпи.
N75 К - признавам си малко знам за нея за да пиша

 

То ако се купува нов по добре тоя от ТТ-то.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес доста я покарах и доста пъти спирах,но всеки път си работеше нормално.Сутринта само му откачих да видя буксата и го по размърдах малко.

Той този клапан има ли вариант ту да работи ту не (според мен или работи или не ) ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има такъв вариант, на предишната ми кола беше така и не винаги ще го видиш като грешка. При мен дори разликата върви - не върви беше по-голяма заради повечето налягане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето от сутринта не съм я спрял и си работи нормално, 0,6 си ги прави без проблем и си ги държи. Не знам споменаха ми за Кът офа,че изпускал.

Дано е било нещо моментно. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

Колега, оправи ли си проблема? Интересувам се, защото имам подобна драма. Смених наскоро дебитомер и колата тръгна добре за около 1 седмица, като налягането по бууст метър беше 0.6, но някой път като я настъпя рязко на по-висока предавка, пиква на 0.8 а колата няма чип. И така вървеше до преди няколко дни, когато умря по начина, който описваш, всеки път надува до 0.3. Разликата при мен е, че не се оправя от самосебе си, ами когато разкача и закача отново акумулатора. След това, започва да надува пак до 0.6 и да пренадува леко, но за кратко и отново забива на 0.3... Сменил съм н75 с чисто нов, разлика никаква. Грешките за които говориш ги има и при мен от време на време. Реших да пиша в темата ти, защото проблема ми се стори идентичен.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш грешки за смесите и затова компа реже налягането на 0,3(което е аварийния режим при АЕB),за да предпази мотора от последиците породени от лошите смеси.

 

Като откачаш акумулатора  адаптацийте започват отначало и затова колата си върви добре известно време ,докато отново не превиши максимално зададените корекций на горивото и набие грешка ,с което реже бууста

Възможно е компа  да засича пренадуване въпреки ,че няма МАП ,а по данни от дебитомера

 

Виж с ВАГ КОМ живи данни и вероятно ще се разбере откъде идва проблема,който може да идва от доста места ,но най-често при коли с лошо настроена газова ;)

Редактирано от turbofen86
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ахам, разбирам. Аз обаче, когато разкачих акумулатора и адаптациите започнаха на ново, карах само на бензин нарочно, за да изолирам ГИ-то. На бензин обаче, се получи същото. Възможно ли е проблема да е в ламбда-та или по-скоро и този дебитомер не е читав. Между другото, когато разкача и закача акумулатора, в началото колата работи много зле- мъчи се да не загасне, но постепенно се нормализира. Какво друго, може да причинява проблема?

И възможно ли е ако гейта е леко пренатегнат, от това да пренадува?

Редактирано от vladyp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На дросела също му трябва време за да се адаптира ,ако не правиш адаптация  с Ваг кома,макар че не прави така, освен ако не е доста замърсен.

 

Сондата при пълна газ не участва в смесообразуването,но виж дали задържа на богата смес( 0,8-0,9в) при пълна газ.

 

Гейта ако е пипан е възможно да надува повече,но ако е от него мисля че при авариен режим нямаше да държи 0.3, а  повече.

 

Имам нов дросел с който бих ти услужил за проба,ако минаваш през Перник,също и разни други чарколя за тоя мотор , с които съм се оборудвал докато търсех и аз откъде идва невървежа на мойто АЕБ

 

Понеже съм минал по тоя път  ти казвам, откарай да я види  някой форумен майстор и слагай части от приятели за проба преди да купуваш,защото ако тръгнеш като мен както направих, скоро ще отвориш автоморга и ще разбираш повече от майсторите :hilezh:

Редактирано от turbofen86
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дросела, го чисих преди месец и след това го адаптирахме с ваг ком.

Ламбдата е мудна, според доста хора, които са закачали колата, но при пълна газ в движение не е гледана.

Гейта го бях натягал с един оборот на гайката, преди години, но след това рециклирах турбото и предполагам са го нагласили?!?

Утре ще я гледаме с един колега, да видим кво ще видим :D

Иначе, говорих с Мишо от Герман, според него е някакъв електрически проблем, но ще я види по-натам че сега нямал време.

От предложенито ти ще се възползвам задължително, ако не открием проблема, че наистина към автоморга съм тръгнал и аз :D

Сутринта, не запали от първия път а от втория и нямаше грижи, пиква на 0.7 и държи 0.6 но ще видим до кога. Карам на бензин само...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kолкото и неприятно да е да караш на бенДзин при газова :hilezh: ,това е правилния начин

- поне 3-4 дена само на бензин,понеже компа мисля правеше дългия трим и по броя палене и гасене(може и да бъркам,но съм го чел някъде)

 

Това с по трудното сутрешно палене също е признак за кофти адаптаций

 

 Покарай така и вероятно ще си изясниш доста неща

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен не ме бърка за пробата да покарам на бензин. Лошото е че след разкачане на акумулатора и закачане, почнах да карам само на бензин, но след 30тина км, колата пак влезе в сервизен режим.. А от както смених клапанчето за бензиновите пари, проблема със сутрешното палене беше изчезнал...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колега, оправи ли си проблема? Интересувам се, защото имам подобна драма. Смених наскоро дебитомер и колата тръгна добре за около 1 седмица, като налягането по бууст метър беше 0.6, но някой път като я настъпя рязко на по-висока предавка, пиква на 0.8 а колата няма чип. И така вървеше до преди няколко дни, когато умря по начина, който описваш, всеки път надува до 0.3. Разликата при мен е, че не се оправя от самосебе си, ами когато разкача и закача отново акумулатора. След това, започва да надува пак до 0.6 и да пренадува леко, но за кратко и отново забива на 0.3... Сменил съм н75 с чисто нов, разлика никаква. Грешките за които говориш ги има и при мен от време на време. Реших да пиша в темата ти, защото проблема ми се стори идентичен.

Поздрави!

Колега извинявай,че се забавих с отговора си.

Проблема го оправих.

Започнах с тестове на Н75 вак-ком щракаше си,приятел имаше работещи Н75 и разтоварващ клапан и ми ги даде да пробвам.Смених ги и изтрих грешките и покарах може би 1/2 седмици и хоп пак ги наби грешките.Ходих по майстори дати кажа какви ли не работи не се наслушах,може това да е може другото.

Един ден си се возих и забелязах.че след като изтрия грешките и след 15км. пак се показват.Реших да пробвам както колегата turbofen по горе ти е казал да карам на бензин (понеже имам ГИ) спрях газта от кранчето на бутилката,изобщо да няма допир с газта.Карах и бавно и на ръчка грешките не се показаха и установих,че на газта нещо смесите са си е**ли мамата.И се почна едно ходене по газаджии първо ми разправяха газта била не знам си каква ,после вече почнахме с настройки,но пак същото.Да не забравя че и разхода се увеличи,а не върви колата.

Един ден след много кратни настройки и разговори ми писна (понеже при слагането ми дадоха и диск с програмата за ГИ-то) взех за 20 лв. кабел и от това кое бях гледал при газаджиите как го правят и по прочетох малко нещта за смесите се заех сам да си я оправя.

Закачих вак-кома и програмата за ГИ и тръгнах да се возя и в движение смесите бяха много бедни.При допустими стойности от +/-12%,на мен ми стигаше до +29,5%(вак-кома до толкова показва). Заедно с двете програми си ги до изкусурих нещата.

Сега стойностите повече от +3/4% не вдига.НЯМА ВЕЧЕ ДОСАДНИТЕ ГРЕШКИТЕ !

И друго нещо което ни вълнува всички шофьори разхода, падна с до около 2 литра.

 

 

А колега този клапан за бензиновите пари къде точно се намира и колко пари е ?

post-56401-0-62527900-1434322659_thumb.j  Това ли е или бъркам ?

Редактирано от Knight Rider
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво че си оправил колата колега. Изисква се много време и нерви а майсторите, които могат да кажат какво се случва с колата, се броят на пръсти..

Карам само на бензин, кранчето на газта го спрях и аз. Колата днес вървеше що годе добре, но се мъчи да пренадува. По едно време почна да надува пак до 0.3 и след това се оправи от самосебе си, без да правя нищо, но като смачкам газта, пренадува сега до 0.9 та чак до 1 бар стигна и връща на 0.6- 0.7, но не върви въобще добре. Не знам къв е тоя гявол....

Иначе за клапана това е на снимката. Намира се над кутията на въздушния филтър, близо до комутатора. Струва 60-70лв с отстъпката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един съвет ако позволиш.Щом в момента караш на само на бензин откачи маркучите от газовите дюзи които отиват към смукателния колектор,запуши ги с по един болт и стегни скобичките им.Напиши после как ти е бууста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да пробвам това със затапването на маркучетата. Мислиш че може да смуче/губи въздух от тям ли? Развръзката от вчера е следната: Закачихме колата с колега от форума и имаше 3 грешки.

2 за адаптациите и една за ламбда сондата.

Изчистихме ги и запалих колата. Работеше много зле и забелязахме че ламбдата забива на 25% обогатяване на сместа.

Врътнахме едно кръгче, колата беше много зле, регулацията на сондата се движеше, но спрем ли на място, веднага забиваше на 25%.

Дебитомера, на 2ра до прекъсвач даде 90гр. сек.

Решихме да пробваме с дебитомера на колегата, но неговия завършва на 117 а моя на 112. Сложихме го за пробата, въпреки разликата в номера, запалих и колата заработи нормално. Сондата си показваше нормални стойности и не забиваше. На втора почти до прекъсвач, дебитомера даде 110гр сек, но бууста беше м/у 0.4 и 0.5. Днес си върнах, стария дебитомер и колата си работи нормално, няма претрисане, няма аномалии. Бууста е 0.4 и стига до 0.5 със зор. Струва ми се слабичка а и знам че сток трябва да надува до 0.6. Забелязах, че номерата на дебитомерите по бош са еднакви, но буксите са им с различен номер. Да не би от там да идва драмата и да трябва да търся дебитомер със същия номер и на буксата?

Някой колега от София с 1.8т АЕБ 97-ма с читав дебитомер за проба? Ще съм много благодарен и ще почерпя :)

Това са номерата на буксите, моят дебитомер е първия на снимката.

post-48797-0-69341700-1434454953_thumb.j

post-48797-0-53105800-1434454972_thumb.j

Редактирано от vladyp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз имам проблем с налягането - като дам цялата газ, колата показва 0.4 по бустметър, след малко се покачва на 0.5 и пада на 0.3-0.4. Колата е абсолютен мъртвец. AEB е мотора(сток), с махнат катализатор..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да на сток кола налягането е 0,6,а за дебитометара знам,че трябва да показва 120г/с по-малко от това не било добре.Аз като имах проблема и го тествах няколко пъти на втора на трета стига до около 130г/с.Не съм по София сега,иначе бих ти заел моя за проба.

За ламбдата на 8 канал в кое поле ти показва 25-те % второто или третото ? Видя ли и окабеляването на ламбдата,защото на приятел му се беше нарушила изолацията на една от жиците и правеше големи мизерии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента пренадува или не надува достатъчно?

 

Като имах проблеми със смесите ,породени от газовата и на 1.1-1.2 бара немаше душа да откине :hilezh:

При корекции над 5% търси причина,не слушай майсторите, че до 10-15%  е добре,дори и така да е аз усещах разликата

При мен вече година се въртят около 2% и на газ и на бензин си е Ок.

 

И моята като беше сток надуваше 0.5 без никакви пикове, а и винаги има вариант буустметъра да не е много точен.

 

И на последно място направи едно кръгче и с друго АЕБ ,да не се окаже че на това налягане ,толкова си може(все пак мое мнение е, че е грехота 1.8т да се кара сток :) )

 

Както описваш, нещата отиват на дебитомер

Редактирано от turbofen86
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карах друга А4 1.8Т аеб ...повече върви от моята

При моята за да качи на 0.5, трябва да и дам газ до ламарината, а другата си вдига 0.6 без да я тъпча до долу...

Не знам вече.... :@

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Окабеляването на ламбдата не съм гледал, къде да погледна около самата сонда ли? Мисля че в 3то поле гледахме ламбдата но не съм сигурен, защото не го чаткам много ваг ком.

В момента, колата не надува достатъчно, държи на пълна газ 0.4 и рядко като я настъпя на по-висока предавка, вдига 0.5. Помня преди как вървеше, сега няма нищо общо...

Карал съм други а4-ки с АЕБ и вървят повече, както вървеше моята преди време..

Това беше и причината да се насоча към дебитомер, но тези които взех втора ръка, явно не стават, въпреки номерата по бош..

Сега остава да намеря, някой с работещ дебитомер на АЕБ 97-ма, защото май и годината е от значение..

Колега, гледал ли си гейта на турбото и топлата част за пукнатини?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми тръгваш от ламбдата и проследяваш за нещо видимо и ще стигнеш до буксата която е под казанчето на антифриза (кафява мисля беше).

Също се сещам се правеше тест да я откачиш и да покараш без нея и да ли ще се промени работата на двигателя в сравнение с когато е закачена.

По турбото не съм пипал нищо никога.

На ваг-кома на 8 канал Второто поле е за адаптации на празен ход,а Третото е за в движение (трябва да се покара малко за да почне да показва).

А маркучите прегледал ли си да не изпуска от някъде ? (На една А3-ка без турбо обаче и колата неще да върви и се оказа че имаше на един маркуч от долната страна незабележима малка цепнатина и сумати време си играхме докато я видим,смени се маркуча и всичко заспа)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...