Jump to content

Audi A8 D2 с хидропневматично окачване


algiil

Recommended Posts

Здравейте,

Новак съм в този форум и от скоро съм собственик на Audi A8D2. Повече от 8 години карах Ситроен ХМ с хидроактивно окачване и честно казано това е единственото нещо, което ми липсва най-много. Идеята е ми е да реализирам Аудито с Хидроактив 2 (спорт и софт режим). Знам, че следващите модели са само с пневматично окачване, но не е това, което ми трябва. Питането ми е към тези, които имат нещо ненужно останало. ^_^ В автоморгите продават само части втора употреба за работещи автомобили, а аз ще слагам хидравлични цилиндри от ситроен и ми трябват изпуснали(не работещи амортисьори от ауди А8д2) за сваляне на размерите.

:machaugenauf: :machaugenauf:

Редактирано от algiil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята ти е страхотна. Адмирации, минавали са ми такива мисли. Но нямам куража да го почна това начинание. Хидроактив 2 предлагаше ли някакви варианти в промяна на лифта?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, промяна във височината има, според както се зададат  настройките. Идеята ми е следната: имаме 4 хидро цилиндъра с 4 сфери пълни с азот на мястото на 4те амортисьора, височината на колата се определя от два датчика монтирани на торсионната щанга, която им дава инфо къде е позицията на купето. Имаме два хидроактивни клапана с по една сфера всеки( 1 отпред и 1 отзад) те се контролират от ЕCU Hydroactive взимайки информация от следните датчици монтирани на колата: ъгъл на волана, натискане на спирачката, натискане рязко на газта, отклонение на купето и скорост. При наличие на ситуация ECU-то изключва чрез хидроактивните клапани средните допълнителни сфери и окачването се втвърдява тъй като сферите на предните и задните хидро цилиндри са с много малък централен отвор(0,7-0,5мм). Маслото бавно и трудно минава през централния отвор на сферата и окачването е твърдо(режим спорт) Когато ситуацията отмине се вкл. двете централни сфери и окачването е меко. Знам как да направя всичко това но имам нужда от счупени части от Ауди А8Д2 за да сваля всичко на 3Д  като проект. :blush:

Редактирано от algiil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не смятам монтажа, не вярвам за части да надхвърли повече от 1300-1500лв :unsure: Това включва  6 нови сфери, 2 хидроактивни блока втора ръка, 4 хидроцилиндъра втора ръка, нови клапани + ел.хидравлична помпа (втора ръка), ECU Hydroactive2 (втора ръка)маркучи и управление на помпата и клапаните.

 

П.П. 

Определено смятам, че хидропневматичното активно окачване е черешката на тортата :runningdog:

Редактирано от algiil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема който виждам е имплементацията на датчиците от ситроена в аудито, не са малко. Няма ли връзка между всичките модули, включително и двигателния?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първоначалната идея е да се вземат сигнали от датчиците на  Аудито,  тези които  са налични разбира се. За сега ще е се добави един  от ситроен (Body movement sensor)който дава информация за рязко отместване на купето,  тъй като ECU Hydroactive 2 трябва да си го вижда, и още 2  level control system sensor  от ауди за да дават информация на управлението на помпата и клапаните за позицията на купето . :schlaumeier:   

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А мислиш ли да запазиш, екстрите на аудито? Примерно без АБС и ЕСП е голям проблем за този голям шлеп.

Може ли информация, схеми за датчиците за ситроена. Да видим какво може да се измисли за паралелна работа.

Не знам дали знаеш, Д2-ките имат стандартно задно хидроактивно окачване. Там може да си се използват стандартни за ауди. Вече за предните амортисьори ще е проблема. Не съм се интересувал сериозно и не съм сигурен как трябва да се монтират сферите.

 

пп Моля не приемай мненията ми за заядливи, просто мисля ще са градивна критика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Днес в това слънчево време направих предварителен/пробен монтаж на компонентите, както и екстремен тест на предните тампоните в "авариен режим":D. Теста разбира се е в български стил :D -

Ето и мнението на един мой колега:D -

IMAG0043-01.thumb.jpeg.5d4e745ce5d310f10IMAG0046.thumb.jpg.4e149415fbb425fa5c7d8IMAG0047.thumb.jpg.59a0736794bc26442cb83IMAG0049.thumb.jpg.06b8bc1be96040264b327IMAG0051.thumb.jpg.4e204a2c0cfb98b90fe5b

 

 

 

IMAG0055.thumb.jpg.50826a9044490e05c642a

Ето как изглежда колата като е в най-ниско положение (на тампони)

IMAG0057.thumb.jpg.7a68abea62228cfb961a5

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

След монтажа, аз съм мега happy от резултата. Имам си Ауди в ерата на Ситроените:lol:. Ще се правят донастройки на задните хидроцилиндри. В момента клиренса и помпата се регулират ръчно (чрез свързване на кабелите отзад), но след 1-2 дена ще бъде с управление ;) Надявам се скоро да я завърша съвсем :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=teLdOz1H8ME

https://www.youtube.com/watch?v=4JJniWQTAU0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето още едно видео (на което се вижда колко дълго трае вдигането от най-долно сервизно положение):
https://www.youtube.com/watch?v=DAEOzh1YKh4

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

3 minutes ago, algiil said:

Ето още едно видео (на което се вижда колко дълго трае вдигането от най-долно сервизно положение):
https://www.youtube.com/watch?v=DAEOzh1YKh4

 

This video is private.

Не се отварят клиповете :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво за идеята и изпълнението колега! Надявам се, че всичко си записваш и калкулираш защото много от съфорумците ще искат същата екстра, а това си е чист доходен бизнес! ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Малко да обновя темата :) След много тестване, се наложи да произведа изцяло нови амортисьори, които са изчислени и направени точно за тази кола :) В момента е само с предните, тъй като задните са в процес на изработка :Dc6e5027f603616c38b87692cd21a98d7.jpgfa11172d3b9af4a59cfed95d9b7a0264.jpg

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Дойде време да съживя тематаB). Точно 2 години от както започнах проекта и с радост мога да кажа, че резултата е впечатляващ! Днес завърших  с всички настройки по налягания, обеми, както и демпфери на хидроактивните блокове и сфери. Окачването има два режима :  Soft и Sport, както и регулиране на височината според нуждите (за сега се управляват ръчно). Колегата Tvard ще е първият, който ще има честа да направи тест драйв. Според мен Sport режима е значително по твърд от заводския вариант, най вероятно и от спортното стоково окачване, поради което колата се държи много добре в завоите при голяма скорост. Soft режима пък е доста по мек и изключително комфортен от нормалното окачване, но за всичко това ще пиша после след като мине тест драйва на колегата. Само за протокола ще допълня, че вече успях да  измина над 5000км пробег като първоначален тест. Скоро ще кача още снимки. :)

0-02-05-3e928519c77379707061bbfdd33e69f5a669df9acb7942283a8f9bac3600595f_full.jpg

0-02-05-380af44c2e01f0c8fc3b08bc83e23397ad551468c8ef9ccf9d348a5b275e582e_full.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...