Jump to content

1.8T - Разход на масло (Продължение 2)


MAPTO7007

Recommended Posts

Нова инфо от днес след сваляне на главата.

Майстора ми вика че съм за бутала??????
Били клапали в цилиндъра?
Колата си имаше компресия и си вървеше прилично ... как аджеба съм за бутала немога си обясня?
Някой да каже нещо за диагностика или симптоми???

 

По думите на майстора идвало момент буталата се свивали????

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 128
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

 

Майстора ми вика че съм за бутала??????

Били клапали в цилиндъра?

 

 

Ако "клапали" означава - голяма хлабина в цилиндровата втулка.

Изважда се буталото с мотовилката и се мери всичко. Най-важното условие е кадърен майстор. И не много алчен .....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За кадърност незнам.

Звънна ми и ми вика - буталата клапат в цилиндъра - значи си за бутала?!?!?

Аджеба ако бях за бутала колата ми трябваше да дими - да не върви и да няма никаква компресия преди да я оставя за ремонт ... незнам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами отиди и погледни бе човек за какво става въпрос. Да премерят пред тебе има ли елипса на цилиндрите. На времето проверявахме има ли износнане като се сипваше бензин в цилиндъра над буталото и се гледаше за колко нреме ще отиде в картера. Ако са добре сегментите изобщо не трябва да се просмуква надолу.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Немога да отида днес щото съм на работа до утре следобяд.

И си контактуваме по телефона с майстора за момент.

Изпратил съм други хора при него да гледат и да ми кажат второ и трето мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Второ майсторско мнение - Цитирам:

 

Сегментите са се износили и оттам буталата са се свили.

От температурните промени и износените сегменти идвало свиването и горенето???

Аджеба как се свиват бутала?

Как така колата ми е вървяла и е имала компресия?
Как така не е пушлявела като трактор?

Вече съм объркан и незнам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как така ще се свият буталата? :stupid:  Къде ги намери тия майстори? Според мен трябва да се свалят буталата с биелите и да се премерят. От читав майстор.

 

Нещо не ми се вярва да са износени буталата. Колата трябва да е милионник ако е така.. :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен не ми се вярва.

Километрите поне от уверение от ПОРШЕ ми казаха че са реални.

Тоест Аз съм и врътнал над 120.000 хиляди за тия 6 години.

 

И аз незнам как се свиват бутала?

Чудя се дали да не сменя сегментите и гумички и водачи и да я затворя и да я карам.

Аз толко време я карах и си доливах масло ... та тепърва да и бера ядове.

После на части като умре тотално и така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз незнам как се свиват бутала?

 

Майсторът да не говори на някой диалект. Аз като приказвам с някой от западната част на България си падам от смях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми незнам дали е на диалект.

Цялата процедура се извършва в гр.Дупница откъдето съм и Аз.

 

Утре ще се валят буталата и ще се мерят и те и цилиндрите.

До колкото разбрах цилиндъря не трябва да е станал конусен а буталата какво износване е допустимо изобщо има ли допуски или?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това със свиването на буталата е най -голямата простотия ,която може да бъде !! Износва се блока ,втулката -затова се правят замери на втулката ,а не на буталото.Естествено повечето сервизи ,нямат необходимия микрометър ,за да направят качествено замерване.

 Доколкото знам при ново бутало ,нова втулка хлабината е 0.05 мм .До 0.5 мм е максимума -после следва ремонтни размери бутала.

 

 На буталата се изноства каналите ,където лягат сегментите -не и размера им .

 Втулката /цилиндъра е нормално да  стане конусен -в горната част /горивната камера е най - голям размера и той е определящ.

 

Със сигурност си доста над 0.05 мм ( и при мене "клапаха " буталата ,250000 км пробег) ,съответно не мога да кажа точно с колко ,щото нямаше микрометър .

 

Моя съвет е да си сложиш хубави ,качествени сегменти,независимо каква хлабина имаш и да си разработиш добре колата ( за разработване из нета има доста писано).

 Аз я разработвах първоначално с минерално масло -100,200 км и пълна газ :)

Редактирано от DIDOO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смело сменяй сегментии. Най лесно да видите дали са износени сегментите е като се постави в цилиндъра и се гледа ключа. Трябва да е не повече от 0,5мм на стар сегмент а за елипса на цилиндъра съветвам те наистина грамотен Стругар да хванеш да ти замери колко е елипсата има ли я в горния и долния край на цилиндъра колко износване има. На бензинови мотори сме пробвали до 0,25 износване само сас смяна на сегменти всичко е ОК. Успех!

И не вярвай мн на тия майстори няма как да се свият буталата може да се износят но не и свиване

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Били клапали в цилиндъра?

Колата си имаше компресия и си вървеше прилично ... как аджеба съм за бутала немога си обясня?

 

По думите на майстора идвало момент буталата се свивали????

Не знам дали се свиват буталата, но това е най-лесното за мерене нещо - цилиндър, на който се знае диаметъра (има достъпни ПДФ-и с всички размери и допуски за този мотор) - да се премери с микрометър.

 

Компресията на турбо мотор е нещо относително.

И какво като са били клапаните - ако не са криви и има компресия на празен ход, значи няма проблем в клапаните....може да има прецакан повдигач. 

Като си отворил мотора и отдолу - сменяй сегменти. Аз бих купил мале от в и д.

Главата я дай на цифрова машина и задължително смени и водачи...поне на изпускателните клапани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.

Благодаря за компетентните мнения най-вече се радвам и че колегата Робобъг се намеси.

 

Значи ... сегменти ми е взел някакви на Гьотце за 45лв. 3бр. в кутийки със щампи и прочие.

Въпроса е че незнам дали в скапания град ще намеря човек с микрометър да замери и да си каже компетентното мнение.

Така и така съм отворил то е ясно ще сменя сегментите но въпроса е като се премери да се каже дали това няма да е напразно.

 

Относно гумички и водачи както казах главата ще я пратя в София кв.Хладилника и предполагам те като майстори ще сменят гумичките и водачите и ще паснат всичко и ще ми я върнат готова за монтаж.

 

За гарнитури ми е взел майстора за да не стане така че Аз съм донесъл отнякъде части и не са качественни ... на ЕлРинг.

Семеринги на валовете съм взел само 2 и се чудя дали да сменям всичките 6 ли са нямам представа.

 

Картера ще се свали и ще се измие както и цедката на помпата и всичо де що има достъп.

Маслената магистрала и нея ще я сваля и измия докато не започне са изкарва хубава струя.

Антифрийза ще сменя с нов.

Масло минерално за разработка какво препоръчвате Вие?

 

Друго за сега не се сещам.

Отново благодаря на всички ви за мненията и препоръките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Внимавай с препаратите за миенето на маслената магистрала, за да не прецакаш гумените части.

Твоята не пуска ли масло? Ако все пак се налага смяна, по-скъпо е, но вземи нова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пуска си ... последно преди 25.000 когато рециклирах турбото я чистих с обезмаслител и си изкарваше хубава плътна струя масло ... но сега пак мисля да я профилактирам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента за нея хич не се притеснявам.

Притеснявам се от факта че един път в живота ми се наложи да ходя по майстори с колата в сервиз и нищо няма да се получи - баси каръка съм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко бях при колата.

Гледах въпросния луфт на още не свалените бутала и едвам се напипва луфт и на око и на пипане но го има немога да отреча и то на 1-4 цилиндър дето беше нагара най-много на изпускателните колектори.

 

Цилиндрите са чисти и се виждат следи от заводския хонинг ли както там се казва.

Имам спукана тръбичкаа дето излиза от картера най-вероятно за картерната вентилация е въпросната тръбичка и долу при мотора се пада дето има яко греене и с времето се е сцепила.

 

Масло е изпускало и отзад от гарнитурата на капака доколкото огледах на свалената глава.

 

Ще сменя само Сегменти,Гумички,Водачи,Семеринги,ще измия картера и цедките и масл.магистрала.

Ще сменя всички гарнитури + антифрийз.

 

И ще кара докъдето докара ... по моята логика Аз близо 2 години я карах горяща масло с доливане най-интересното е че за тея две години и над 40.000 пробег не промени разхода на масло все си беше един и същ независим от този пробег.

Аджеба вървеше прилично но не и гладко както я купих.

Компресия имаше щото винаги пред гаража я спирам в наклон и не помръдва на скорост,както съм тествал и на други наклони.

 

Ще споделям вече евентуално като я взема и разработя какво се е променило след всички интервенции.

Майстора до последно с пипане на ръка твърдеше че луфта е много голям,буталата са се свили от температурните промени или прегряване и са за смяна.

Аз немога да си обясня как оригиналните бутала "уж ковани" по анонс от една друга тема на колега ще се свият,а уж ги давали до 300к.с да издържат.

Даже майстора се заяде с реплика "ако тия бутала са ковани,Аз еди кво си!?!?"

И да не изпадам в полемики.

 

Искам да попитам имам някой знае ли номер на тази тръбичка на картерната и откъде мое се купи?
Искаше ми се да махна сега картерната вентилация но нещо така разглобена немога да се ориентирам къде да затапя и кой маркуч да изведа във подкалника - този от тройника или този от металната тръба дето се свързва с гофрирания маркуч при PCV клапана.

Явно има някаква малка разлика от BFB и моя AWT незнам.

 

Мерси на всички за пореден път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май това е сцепено отдолу по картерната вентилация:

06A 103 213 F

 

06a103213f-respiro-do-oleo-90-06a-103-21

 

Другото е със следния номер:

06A 103 247

06a_103_247.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко това от снимката по картерната вентилация от картера до всмукателните колектори се е разпаднало.

Коляното + Тройника с клапанче вътре.

 

Тройника го поръчах оригинален от Порше.

Коляното излизащо от картера алтернатива на SWAG

Това до преди да се ориентирам да изведа картерните газове във атмосферата,да отбележа че не съм имал грешки или колебливи обороти.

crankshaft.jpg

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...