Jump to content

1.8T - Разход на масло (Продължение 2)


MAPTO7007

Recommended Posts

  • Отговори 128
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Буталата си останаха тези.

При допустими норми на износване - не сметнах за нужно да ги сменям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам няколко въпроса

 



Днес мерихме бутала,цилиндри,биелни лагери.

Цилиндрите са перфектни и в норма със съответния хонинг.

3 от буталата са в допустимите норми на износване,1 от тях е едва 0.01 стотна вповече.

Лагерите по думите на майстора може да изкарат но било редно да бъдат сменени щом ще сменяме сегменти.

Картера е във видимо добро състояние от гледна точка на боклуци и утайки очаквах повече да е насъбрал.

- очаквано, защото колата е карана няколко години с хубаво масло, което е сменяно редовно

 

 

 

Обобщение:

 

- Сменени биелни лагери - Glyco (по препоръка на robobug)
-интересно, носят се слухове, че няма за моторите 150-180 к.с.  ?!?
 

 

 


- Почистен и адаптиран дросел.
-не се ли самоадаптираше след чистене

 

- Сменени свещи NGK
-с кой модел
 

 




 



Като загърбим профилактиките и ремонтите ти пожелавам да наливаш само масло (не преди 10к км) и гориво !
Много правилно си отговорил горе на колегата, който не вижда смисъл в ремонтирането на малко по- стар автомобил.
Явно стандарта му позволява да кара коли с възраст от по година- две... не всички са като него, а и не е логично да захвърлиш автомобил, който е поддържан за да вземеш друг/а "морга" (купчина ламарини)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Биелни лагери - по каталози и програми все на първо място по магазините им излизаха лагери Глико за моя мотор и то два вида цитирам: Стандартни и Ремонтен комплект.

Пък и колегата Робобъг (да ме извинява не съм запомнил името му и ползвам ника) каза че са тествани и проверени.

 

Дросел - и първия път и сега го адаптирах т.е ще го адаптирам с ВАГ КОМ така знам и правя не ми е известно да се самоадаптира.

 

Свещи - NGK PFR6Q Made in Japan

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер !
Нека разбием мита на майсторите за самоадаптирането и т.н. :hilezh:



Марто, темата е много хубава и важна !
Дано помогне на много колеги
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи известно е че има два вида дросел-клапи.

- Механична с жило (възможно е да се самоадаптира - незнам)

- Електрическа т.е Е-газ (знам че със сигурност се адаптира с ВАГ КОМ)

 

 

 

п.п Дано помогне и дано пък на никой не му се налага да прави чак такива ремонти.

 

 

Ето за адаптацията взаимствано от друга тема:

Адаптацята става като се инициализира (Group 98) от (Basic settings)
с VAG-COM:
- избирате (Engine 01)
- Group 98
- Switch to basic settings
- Чакате поне 30 секунди
- Switch to measuring blocks
с това адаптацията е готова.


На ТУРБО  двигателите адаптация може да се направи автоматично,като се завърта ключа на запалването на контакт и се чака 6 секунди без да се пипа нищо. - за това не съм сигурен дали е така,просто го копирах от друга тема.

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Резултат: Никога не карайте колите си при приятели майстори или познати.

Реално: Бях на работа - а майстора ме взе за мезе.

Още по реално: Колата ми не е готова т.е не е дори започната да се събира тъй като били закъснели сегментите на Mahle,пък незнам откъде са поръчвани и откъде ги чака,моето мнение е че умишлено съм забавен и съм вече 16 календарни и 12 работни дни без автомобил.

 

Развръзка: Незнам каква ще бъде.

 

 

 

 

п.п Модераторите да почистят ненужното вкл. и този мой пост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес: 01.03.2015 - Взех колата.

Първите 70-80 километра преход - смяна веднага на маслото и филтъра с други.

 

Ефект:

Колата върви много добре.

Мотора е тих - не се чува.

Течове и странни звуци след ремонта не установих.

 

п.п Единственния проблем е че меката връзка пак ми се е скапала и утре ще трябва да я сменя и вече незнам с каква купувах евтина първия път - после по-скъпа не стават максимум една година и малко и си заминава.

 

п.п (1) Пожелавам си само каране и безаварийни километри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, Марто! Само безаварийни километри от тук нататък ти пожелавам!

Не е зле да направиш едно финансово обобщение на части и труд, за хора като мен, които ги интересува :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Да ще направя и ще се опитам да съм максимално подробен за цени и марки.

 

- Майстор (Труд) 250лв.

- Гарнитури за Капак,Свещи,Глава (ELRING) 90лв.

- Сегменти (MAHLE) 280лв.

- Болтове (ELRING) 30лв.

- Биелни лагери (GLYKO) 40лв.

- Глава т.е Гумички и Шлайф без Водачи (Judy Head-Service) 160лв.

- Масло (1) + Филтър (1) 35лв.

- Масло (2) + Филтър (2) 40лв.

- Масло (3) + Филтър (3) 65лв.

- Семеринг/и на валовете 20лв.

- Гумчки на клапаните 25лв.

- Тройник-Картерна вентилация (OEM) 10лв.

- Коляно Картерна вентилация (SWAG) 30лв.

- Свещи (NGK) 80лв.

- Антифрийз (SWAG) 30лв. (3л.)

 

Крайна цена: 1185лв.

 

Мисля,че е това и не съм изпуснал нищо.

Дано съм бил полезен не само на теб но и на останалите колеги с темата си.

Нека модераторите да я почистят от ненужните мнения които са по-нагоре.

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гликото като биелни лагери излизат два модела.

 

Единия покрива 150 коня 1.8т и 2.5TDi и струват една кофа пари (това са така наречените усилени)

Другия номер е за 125 коня 1.8 и най-странното е че и за един модел 180 коня 1.8т което ако не се лъжа беше AJL-а (тези са нормалните) и са доста по-евтини, въпросните 40 лева. Аз лично затворих моя барутник с такива.

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, за подробния ценоразпис. Очаквах приблизителна сума.. Може би ще отварям и моя мотор, но този път и за сегменти, защото преди 15к свалихме главата, но от 5к се появи отново сериозен харч на масло, както и пушеци..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм от няколко дена пак с пушеци. Преди 3 месеца смених турбото с такова втора ръка, което беше много запазено. От както стана топло колата почна да припушва и да мирише на масло след като поработи на празен ход. Може и да пуши като сменям предавки, както при колегата, но не съм сигурен. Марто колко време я кара така пушеща преди да направиш ремонта?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

п.п Единственния проблем е че меката връзка пак ми се е скапала и утре ще трябва да я сменя и вече незнам с каква купувах евтина първия път - после по-скъпа не стават максимум една година и малко и си заминава.

 

 

Като я сменяте преди да завари майстора иди и издърпай от задното гърне цялата генерация леко назад.При готово положение трябва да има лек натиск към меката връзка,а не да я дърпа.Със сигурност и най-евтината ще те изкара над две години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ще го направя това с издърпването колега и ще видим какъв ефект ще има.

 

Колата я карах близо 2 години с доливане и харч на масло и за този период не промени разхода въобще все си беше един и същ за километрите дето изминавам.

Мирис на масло и Аз имах на място като застои на празен ход - но го отдавам на факта че от гарнитурата на капака сълзеше леко масло и коляното на картерната вентилация се беше раздробило и вероятно оттам беше мириса.

На място след каране като застоеше и при подаване на газ на празен ход изпушваше силно и изчистваше също така.

 

 

п.п Пешо незнам за Глико в магазините им излизаха точно така както ти казваш - за лагерите усилени и за обикновенни.

Ето снимки на кутиите до колкото може да се съди по тях за истинност.

 

Mahle_Glyko.jpg

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз мисля, че на нормална цена ти е стъпил ремонта. Като се има впредвид, че едно ново турбо е същите пари си е екстра. Аз не изключвам при мене да е лош късмет с турбината, ама ще видим. Поне ме успокои, щом две години си го карал така:) При мене е много странно. Харчи масло само на градско. На дълго със 150-180 по магистралата почти не го пипна за 700 км. Вървежа си е наред, разхода на газ си е 13,5-14 градско. При теб така ли стояха нещата горе долу?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

- Глава т.е Гумички и Шлайф без Водачи (Judy Head-Service) 160лв.

Според мен няма как водачите да са читави, а сегментите за смяна. Но за 280лв добре си ги сменил, да не ги мислиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро в главата е проблема, колега ако е турбото, трябва да пуши нон стоп по принцип. И аз си мислих че е турбото при мен, но май ще се окаже че не ми направиха главата като хората първия път...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Значи турбото имаше нормален луфт и никакво масло отпред и отзад т.е нормалното омазняване но не и масло,нямаше масло нито по тръбите нито в кулера нито дросел-а.

 

Разхода ми е над 12 градско но точно колко никога не съм засичач.

Извън града с мойто пенсионерско каране варира между 9-10 газ. (до 140км/ч.)

 

robobug така са казали тия от Джуди до колкото Аз разбрах водачите не били сменяни пък де да знам - пратих главата и я взех готова по Еконт-а,дано са знаели какво правят и преценката им да е вярна.

 

п.п След източването на първото масло след 70-80км пробег се удивих как може да тече чисто бистро масло все едно сега съм го сипал  :hilezh:  но нали всичко е измито и изчистено от нагар и все и няма как  :nixweiss:

 

п.п (1) Една поправка само,адаптирането на дросела поне при моята кола с моя мотор е на 60-ти канал на ВАГ КОМ не на 98-ми както съм опоменал от друга тема по-горе.

 

п.п (2) Имам ЕГР щото в съседна тема някой колега беше питал кой мотори имат и кой не.

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро в главата е проблема, колега ако е турбото, трябва да пуши нон стоп по принцип. И аз си мислих че е турбото при мен, но май ще се окаже че не ми направиха главата като хората първия път...

Най-вероятно това ще се окаже. Странното е, че като смених турбото наистина не усещах мирис на масло. Може би е защото маслото е било ново. Абе поне вървежа оправих с това турбо. А какво ви е мнението за смяна само на гумички без да се сваля главата? Има ли смисъл или по добре да си се види всичко?

Значи турбото имаше нормален луфт и никакво масло отпред и отзад т.е нормалното омазняване но не и масло,нямаше масло нито по тръбите нито в кулера нито дросел-а.

Разхода ми е над 12 градско но точно колко никога не съм засичач.

Извън града с мойто пенсионерско каране варира между 9-10 газ. (до 140км/ч.)

robobug така са казали тия от Джуди до колкото Аз разбрах водачите не били сменяни пък де да знам - пратих главата и я взех готова по Еконт-а,дано са знаели какво правят и преценката им да е вярна.

п.п След източването на първото масло след 70-80км пробег се удивих как може да тече чисто бистро масло все едно сега съм го сипал :hilezh: но нали всичко е измито и изчистено от нагар и все и няма как :nixweiss:

п.п (1) Една поправка само,адаптирането на дросела поне при моята кола с моя мотор е на 60-ти канал на ВАГ КОМ не на 98-ми както съм опоменал от друга тема по-горе.

п.п (2) Имам ЕГР щото в съседна тема някой колега беше питал кой мотори имат и кой не.

Аз вчера дръпнах маркуча до дросела и там имаше една капка и леко омасляване на края на маркуча. Абе ще я карам да се почва преглед на всичко, като почна от картерната вентилация, след това турбото, в случай, че не съм улучил читаво и чак тогава мотора :) Редактирано от kosio85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Незнам как да те посъветвам - защото всичко е свързано с пари и време.

Интересното което недоумявам и до ден днешен е следното:

Преди рециклирането на турбината за 4000км. гореше 0.500мл. масло.

След рециклирането на турбината за 1500км. гореше 0.500мл. масло.

Тоест нищо друго правено,само рециклаж,ново масло и антифрийз драстично намали пробега,а разхода на масло остана същия през целия период в който я карах и доливах  :nixweiss:

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам как да те посъветвам - защото всичко е свързано с пари и време.

Интересното което недоумявам и до ден днешен е следното:

Преди рециклирането на турбината за 4000км. гореше 0.500мл. масло.

След рециклирането на турбината за 1500км. гореше 0.500мл. масло.

Тоест нищо друго правено,само рециклаж,ново масло и антифрийз драстично намали пробега,а разхода на масло остана същия през целия период в който я карах и доливах  :nixweiss:

Има вероятност да е съвпадение с друг проблем, който се е появил.

По- вероятното е - некачествен ремонт (макар и да няма луфтове).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да но ако беше некачествен - би трябвало да има омасляване на турбото отпред или отзад а то няма ... има само мазнотия от картерната вентилация дето е насъбирало - това е.

Кулера - тръбата и дросела са сухи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...