Jump to content

Въпрос за фланци, офсети и т.н


gemballa.bg

Recommended Posts

Според мен не е проблема в пружините, а в офсета /и ширината/ на джантите /и гумите/. Пружината е отговорна за височината на колата, но колелото при хода си нагоре в калника не трябва да закача никъде, независомо колко е висока колата. Можеше да направиш опит без амортисьор да надигнеш колелото да видиш дали опира някъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 52
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Какво да гледам без амортисьор дали опира колега, като то си има следи по подлалниците и го чувам ясно и отчетливо самото опиране. Освен това обърна ръба на калника. По принцип ако спортните пружини са достатъчно твърди няма да опира. Смятам, че моите са омекнали  и затова опират. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Аз вчера сложих 16мм фланци за проба. В момента съм със 7,5х17 ЕТ45(29) джанти и 225/45 гуми и карам по трапове за да видя дали ще опре някъде. До момента не се е случило. Смятам да покарам до неделя така , за да видя какво става. Направих и снимки

 

035049105.jpg?r=9

 

035049115.jpg?r=4

Редактирано от gemballa.bg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С трапове не става. Намери си една хубава неравност/бабуна на прав път и мини със 160+, тогава ще разбереш дали ще опре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С трапове не става. Намери си една хубава неравност/бабуна на прав път и мини със 160+, тогава ще разбереш дали ще опре.

 

:) Боби, ако мина с такава скорост през сериозна неравност ще ми се разхвърчи колата, все пак е доста ниска  :hilezh:  ще покарам по агресивно през някои места които съм си набелязъл 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма, тествано е, отлепят се само задните гуми. Мога да ти пратя клипче като го намеря къде е.

 

 

Поръчах H&R предни пружини, дано да са по твърди. Експериментите продължават

Ако сменяш пружини, гледай да смениш 4-те. При смяна само на предни или само на задни променяш баланса на колата. При твърдо предно окачване и много меко задно ще започне да ти тръгва гъза в неочаквани моменти по завоите и няма овладяване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отзад съм със спортни ейбах на -30мм каквито се водят и тези HR

Цялата драма идва от омекналите предни ейбах... Няма друго обяснение

Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от becinko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, не си ме разбрал. Теста без пружина трябваше да го направиш в самото начало, преди да тръгнеш да я караш - нямаше да се стигне до обръщане на ръбът. Джантите/гумите са неправилни и опират, ти искаш с твърда пружина да ограничиш хода...това нормално ли е според теб?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според теб 225/45/17 , ет35 и 8J толкова ли е неправилно? Защото едва ли ще намерим много хора каращи с различен размер гуми 17ките си на А4 Б5.
Искам това, защото примерно, на gemballa.bg  ако не са му твърди пружините и той ще опира с това ЕТ29 с което е правил тестове, ама уви не му опира? 
Нека той да каже с какви пружини е? 

Едно аверче е с 7,5J , 225/45/17 и ЕТ35,  и стандартно окачване, ако предположим хипотетично че колата му слезе надолу и той ще опре на същото място като мен.

 

Освен това 8J е с 1,2см по-широка от 7,5J, което значи ,че е с 6мм по изнесена, дори да бяха 6мм навътре моите джанти пак щях да опра с меки пружини. Сега като издевателствам над неравности в завой и влизам със 60 в кръгово защо не опира, а преди опираше като влизах с 6км/ч...

Редактирано от becinko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Градски, пружинките ти меки баце, там ти е ключа за храстите. А като добавим и наглед работещите, но вероятно компрометирани амортисьори, "обръщаш калници".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите пружини са Айбах, ако не се лъжа, че ги купувах преди бая години нови (20/20- пак е под въпрос). Амовете са ми стандартни от 1ВА. Според мен цялата драма при колегата е от омекнали пружини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той колегата мисля има в предвид темата за волана, където влязох по-остро, но в крайна сметка бях прав :) Демонстрирах му как мултиволан бачка с Alpine :)
Ще се радвам да чуя всяко мнение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Монтирахме пружините H&R 29989, колата се вдигна леко, може би със сантиметър. Доволен съм от визията. Проблема обаче остава. Пак опира, много по-рядко и само в завой при неравности. Като повече зависи от това колко е крив пътя, а не от скоростта с която влизам в завой примерно. Следващия ми въпрос е за амортисьорите. Реално червените по-къси или твърди са от черните такива? Някой с ОЕМ номера на червени амортисьори да търся такива или няма значение номера, да ходя да търся амортисьори по модел на колата?

 

П.С. Цялата драма с различните амортисьори се оказа, леко фалшива. В крайна сметка тарелката на която ляга прижината е просто заклинена в амортисьора и с леко почукване излиза и може да си я завъртиш както пожелаеш..

 

П.С. Как трябва да се държат тези газови амортисьори? в смисъл при натискане трябва ли да излизат сами, трудно нагоре, трудно надолу как трябва да влиза/излиза стержена?

Редактирано от becinko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

На червените им е по-къс стержена и са по-стегнати от нормалните. Нов газов амортисьор излиза сам след като го натиснеш, трябва движението и нагоре и надолу да е трудно при опити да го движиш на ръка.

п.п. Аз взех едни червени уж за а4, но се оказа че са от а8/s8, много са корави но ми се струва че долната чаша е с около сантиметър по-нагоре и ще застанем като немска овчарка.

Редактирано от mitko85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Такаааа

На 8х18 ЕТ45 с гуми 225/40 сложих 12 мм фланци и почна леко да ми стърже отпред в завой при неравности.

Зимата с джанти 7,5х17 ЕТ 45 с гуми 225/45 сложих 16мм фланци и нямаше грижи. След груби сметки излиза че сегашният сетъп е по изнесен с около 2,5мм, което се оказа фатално.

Сега се чудя ръба на калника ли да подгъна или да махам фланците.

Разглеждах калника, малко не ми е ясно как се подгъва, като има и пластмасов подкалник, който следи ръба на калника...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо трябва да се подгъва калник и да се съсипва дадената кола,за едни джанти,които не са за съответния модел Ауди. :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тонко, моито уважения, но не помагаш по този начин ;)

 

 

В калника или в подкалника опира? Защо не намалиш с 2mm фланците?


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Не мога да разбера къде точно опира, склонен съм да мисля че е калника, защото при най горната част на калника от вътрешна страна, подкалника е прибран и стърчи само ръба на калника.

Идеята да хвана фланците ми мина през главата, ама не ми се съсипват комплект качествени фланци и да се окаже че пак нещо не става :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...