Jump to content

AEL вибрира мотор


ru_bobi

Recommended Posts

Здравейте колеги.

Преди няколко месеца си купих А6 С4 2.5 tdi с AEL мотор. От скоро започна да се чува шум от към мотора (в ниски обороти), най вече при заграял мотор и най-осезаемо се чува при гасене на мотора и при каране на полусъединител. Консултирах се с майстор, който ми каза че проблема е от демпер (успокоител-трепт.вибр.) пистов ремък. Въпросът ми е дали е само от него и тр ли да се смени нещо друго. Казаха ми че цената на това чудо е 500 лв. в комплект с някаква ролка или шайба. Таза цена реална ли е ??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ролката може да се купи отделно и е към 80лв

Пружината с амортесьора я сменям вече 2 пъти. Последно я взех за 130лв.

На останалата част от обтегача се износва втулката и застава накриво. Стругар може да ти направи нова за 20-30лв

 

Иначе цялото може да е към 500лв Гледах преди цена и за 400 си спомням.

 

Обаче това, което обясняваш по-скоро ми прилича да е от демпферния маховик. Може да се разбере.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как може да се разжере дали е маховик?

Интересува ме също колко време карат прожината с амортисъора?

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти гарантирано е от амортисьора с пружината на обтегача. И при мен се чува, както и видимо вече ми е кривнало рамото на обтегача. Намерение обаче да подменям тази недомислица нямам никакво. Просто ще я пратя в коша :)

Ако искаш все пак да запазиш автоматичното обтягане на ремъка и ще купуваш нови части, то поне заме у обтегача с такъв за ауди 100 с ААТ мотор (същия като АЕЛ) ,поне няма амортисьор със скапани тампони ;)

Редактирано от krasitt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбито демпферно колело се вижда и с просто око как бие/мята докато работи ДВГ. Реши първо проблема с обтегача, защото сега ремъка ти най-вероятно е хлабав, щом имаш вибрация на ДВГ проблема няма да е само в обтегача. При изправен демпфер и читав амортисьор на обтегача при работа на ДВГ обтегача не трябва почти да се мести. С гаечен ключ изпъни малко ремъка принудително докато работи ДВГ, за да елиминираш работата на обтегача и наблюдавай за да диагностицираш проблема по-лесно.  Аз залагам на обтегач и маховик :hilezh: 
Дано не си поредния станал собственик на евтин ААТ/АЕЛ.

Редактирано от venciii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема все още го има. Вижда се как играе амртисъора с прожината.

Просто ми беше чудно как това нещо струва 500 лв. :unsure: . Проблем ли е ако се замени с подобна по-евтина част от мотр ААТ както казва колегата ??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е да си намериш 2-ра ръка да си купиш :hilezh: Тези теми са мляскани много във форума потърси. Колкото за цените ако не ти понася по-добре разкарвай колата, този ДВГ е скъп за обслужване. Ремонтите изискват повече разглобяване от където и майсторлъка е по-скъп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти е проблема в самия амортесьор с пружината той се продава отделно, писах ти - беше 130лв. Няма нужда цялото да сменяш.

 

Ако е криво - втулка. 

 

Аз имах предвид маховика на съединителя, не шайбата, но и тя може да е рязбита.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.

Преди няколко месеца си купих А6 С4 2.5 tdi с AEL мотор. От скоро започна да се чува шум от към мотора (в ниски обороти), най вече при заграял мотор и най-осезаемо се чува при гасене на мотора и при каране на полусъединител. Консултирах се с майстор, който ми каза че проблема е от демпер (успокоител-трепт.вибр.) пистов ремък. Въпросът ми е дали е само от него и тр ли да се смени нещо друго. Казаха ми че цената на това чудо е 500 лв. в комплект с някаква ролка или шайба. Таза цена реална ли е ??

това дето ти го е казал майстора ДЕМПФЕР май няма да е Демпферна шайба на вала или ролката с амортисиора ами е имал на идея демпферния маховик/ двумасов някъде го пишат/. Тук нещата са към 1000 поне, е някой втора рука читав може и по тънкаж да излезе. Абе филм голям става, бая занимавка за майстора ;).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маховика за AEL на LuK е 1400лв и не на всякъде го държат наличен, но той се усеща основно при потегляне. Ако вибрацията е постоянна трябва да се види демпферната ролката на коляновия вал дали бие и успокоителя както писаха колегите.

 

Вибрации може да има и от ниски обороти на празен ход както и от заминали тампони на мотора.

Редактирано от radi_nrj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Не знам къде ти е точно проблема колега  :huh: Но аз миналата година сменях прословутото амртисьорче.От форума го поръчах от КОКО 100, 124 лв, (коректен е ). Четох някаква тема , че вместо амортисьорчето слагат  фраилаифна ролка на алтернатора .Но и тя излиза към 80 лв.  Демпфера е 300 лв средна цена.

Редактирано от Emo Nikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тя ролката за динамото предпазва /удължава живота на амортисиор4ето и демпферната шайба/ но не замества амортисиорчето, заместването става с комбиниран обтегач с ролка от ц4 100 ААТ.

Редактирано от ivajlo petroff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На този от 100 няма амортесьор. Ще е като с повредения амортесьор.

 

Според мен са били големи вибрациите на 100 или пък е по-слаб алтернатора и не товари толкова. Затова после са го сменили с това творение в А6.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И онази на 100 има пружина, но е вътре, поне така мисля, не съм пипал. не може да е без пружина. 

Като обтегача на ангренажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече над 30 к км карам АЕЛа с обтегач от Ауди 100 и никакви грижи. Само ремъка се ползва като за стотака.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. Това е важно, но въпреки, че го знаех забравих по-горе да го отбележа.

- Няма проблем да се замени обтегача на А6 Ц4 2,5ТДИ с такъв от 100 Ц4 2,5ТДИ, но задължително се заменя и ремъка с този за 100!

Редактирано от krasitt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое да вибрира?

Върши същата работа като другия, но не струва толкова и е с по-малко компоненти които могат да се повредят.Допълнителната екстра е че като тръгне да се ебава не ти дразни ухото.

Доста са различията м/у един и същи мотор в 100 и А6 и в същото време разлика в работата/поведението им няма, а като се опре до ремонт на А6 и се скубят коси и текат сълзи. Чести примери: лагер виско, обтегач пистов, маховик....Достатъчно скъпи части. АБС няма да го намесвам...

Редактирано от krasitt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм имал жигула.

Но знам, че има най-много 2 неща на него и алтернаторът не е 120А.

Освен това сравнение между дизел и бензин точно за това не може да се прави. Би трябвало да знаеш защо.

 

Това всичко е най-вече заради алтернатора.

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моето съм му изхвърли автоматичния обтегач, както и виско перката, алтернатора ми е с твърда ролка. ААТ мотор и няма проблеми и съм сигурен, че няма и да има. Всичките тези неща са много хубави, но може и без тях както са вървели колите преди тях без тях. Като цяло тези екстри са направени да се трошат и да кихаш в сервиза за ремонт и магазина за части. Кое не разбираш не ми е ясно. Може би защото наистина не си поддържал кола тип лада.

Редактирано от venciii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм писал, че не разбирам. 

Виждам, че обтегача вибрира. Ако се сложи друг не вярвам да не вибрира, защото причината за вибрацията не е в самия обтегач.

 

Освен това тозаи обтегач на АЕЛ поема голяма част от ударите в ремъка и пази демпферната шайба. Допускам, че като се сложи от 100 ще замине бързо шайбата. Вече ако я смениш и нея с твърда може би няма проблам.

 

Колко ампера ти е алтернатора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...