Jump to content

AFN не ускорява


papi92

Recommended Posts

Здравейте! Днес сутринта колата ми се стори малко по мудна. Вечерта, след работа я настъпих и видях, че колата не набира както преди. След 2000 оборота няма този ряз. Малко след 3000 оборота се усеща дръпване, но не е като преди. Диагностиката не казва нищо, всичко изглежда да е наред (помапат дава 3,2mg на загрял двигател и свободни обороти). Да спомена, че вчера вечерта заредих 55 литра (до горе) на Газпром (София, Дружба).

 

Къда да търся проблема? Вакумни маркучи, запушен катализатор, горивна помпа или лошо гориво?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 74
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Първо се започва от най елементарното вакумните маркучи.Провери ги всичките преди да пипаш каквото и да е друго.Колата влиза ли в авариен режим след като забие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 При мен в началото бяха такива симптомите.Мина време и стана още по мудна. Започна да ме дразни ужасно много и след като бях проверил всичко останало се оказа задръстена турбина

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най-вероятно е от задръстена променлива геометрия!! трябва да се закачи с ваг-кома и да се кара не да се гледа за грешки :D ако имаш интерес пиши ми ЛС. https://www.facebook.com/groups/819055091461836/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес смених маркучетата. Имаше няколко които бяха закъсани от към страната на захващането им, но промяна нямаше.

 

Забелязах следното:

- Турбината не се усеща при 2000 оборота. Започва да се усеща към 3000 оборота.

- При движение на трета със 100 км/ч (3500 оборота/мин) и подаване на рязко газ до долу се наблюдава забавяне в ускорението. То започва след около 1,5 сеунди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги и аз зада не пускам нова тема ще използвам тая,аз имам можеби същия проблем,както си вървеше колата докато си карам,гася с престой 1 час,след това тръгвам и няма мощност,не влиза в авариен режим ,не пуши ,маркучите са нови всичките,работи равномерно ,няма никакъв ряз при всякакви обороти,набира сууууупер бавно и неосетно.На диагностика излезна Н75 ,но като я изчистих и тествах пак колата ,нямаше никаква промяна ,режех я до 4к оборота и незаписа отново грешка.Къде да търся проблема

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изключи ли проблема "ковти гориво"? Не мисля, че е от него, но ще изчакам да изхабя резервоара, за да предприема ремонти. Най-вероятно колегите ще се окажат прави за турбината. От както се появи проблема я пробвам доста често как ще ускорява и забелязвам от време на време, че за момент се отпушва и тръгва малко по-добре. При теб това наблюдава ли се?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен не е имала никакви проблеми до вчера и всичко става изведнуж както си вървеше добре,спирам,тръгвам и не върви,нито за миг нетръгва подобре ,върви си като чист дизел дърпайки кола отзаде,никъде не се усеща ряз в набирането ,а пък като набира колкото и бавно да е то си стига лютеницата без да забива носЪ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм за зацапана геометрия. Опитай нещо. Правил съм го и се получи. Ускори на 3-та примерно до 4000 об./мин. и я остави да падне до 1200 и така няколко пъти. Понякога помага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По скоро на 4 ,ускорявай до 4000,пусни педала,около 100 км в час пак газ до дупка,така караш геометрията да се движи в пълния и ход,може и да не чякаш да падне много скороста,ако не е запекла мниго ще помогне.Раздвижи лоста преди това с права отвертка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега един приятел имаше същото оплакване и се оказа някакво вакуумче което отива до компа на колата, което беше напълнило компа с масло. Не съм много наясно с този двигател, но провери може да е окаже това. След смяната пича каза,че колата не е вървяла така до сега. Дано съм помогнал и успех с отстраняването на проблема !!!  

Редактирано от Morket
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

След малко ровене намерих тази схема на вакумите на AFN. По схемата го има този вакум, но аз не го видях, като сменях всички маркучета към турбината. Явно не съм гледал на правилното място.

post-91381-0-25296200-1431079891_thumb.j

Редактирано от papi92
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той мапа е вътре в компа. И аз сменях маркуча. Пука се вътре в компютъра маркучето и всичко беше пълно в масло. Даже имаше и надолу към педалите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги при мен проблема беше маркуча от Н75 до управлението на геометрията,беше спукан от долната страна и не си личеше ,но го открихме гадината му с гадина и сега е самолет :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, при мен май ще се окаже дебитомер. Снех живите данни от колата при 860, 1500, 2000 и 2500 оборота. Показанията на дебитомера не се променят много, даже в един момент тръгват в обратната посока.

Също и ми изписва грешка която не може да се изтрие, но не мога да разбера какво означава: post-91381-0-60138200-1431248639_thumb.j

 

 

860 оборота:

post-91381-0-86412200-1431248532_thumb.jpost-91381-0-62897300-1431248533_thumb.jpost-91381-0-42804100-1431248534_thumb.j

 

1500 оборота:

post-91381-0-27031600-1431248555_thumb.jpost-91381-0-96703400-1431248555_thumb.jpost-91381-0-71081700-1431248556_thumb.j

 

2000 оборота:

post-91381-0-05925800-1431248574_thumb.jpost-91381-0-77969800-1431248574_thumb.jpost-91381-0-46540200-1431248575_thumb.j

 

2500 оборота:

post-91381-0-85771400-1431248595_thumb.jpost-91381-0-69830800-1431248596_thumb.jpost-91381-0-38997100-1431248597_thumb.j

 

Кажете си мнението дали съм прав.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май само ще похарчиш едни пари,това се гледа под товар,4 скорост,газ до ламарината от 1700 до 4000 0борота и тогава се вижда дали дебитомера дава исканите стойности.

А грешката е за липса на комуникация можежду мотора и скоростната кутия

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много са му ниски стойностите на MAP-а. на 2500 оборота, ако му е развъртяло турбото, налягането трябва да е над 948. Доказателство за нефункционирането на турбото е и ниската стойност от MAP-а. СТойността е ~ равна и при Idle режим и при 2500 оборота. Гледам EGR-а не функционира, което позволява лесно да се проследят актуалните стойности на въздуха от MAF-а.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Тези дни ще я замеря и в движение, както каза buzzi между 1700 и 4000 оборота. А ЕГР-а не съм го пипал, даже мислех да го затапвам с пластинка, но се чудех дали трябва да го изключа и по някакъв начин от компютъра и дали участва в картите?

Редактирано от papi92
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти графика, снета от колата ми преди година. Тогава също бях с нефункциониращ EGR, за това MAF-а показва реалния обем въздух, който постъпва в мотора. Оранжевото е Mass Air Flow (mg/str.), а синьото са оборотите (rpm.). Забележи как при едни 2500 оборота, стойностите на MAF-а отиват на към 1000 mg. per stroke. Според мен проблем с дебитомера или MAP-а нямаш. Проблема ти е в турбото. Когато (ако) ти е затапван софтуерно EGR-а, да не са ти махнали реда с грешки за Engine. Ако са го направили, ще видиш записана грешка, ама през крив макарон.

 

179698179.gif


buzzi, когато турбото вдигне потока на въздух към мотора, независимо дали си в движение или даваш газ на нулева, количеството въздух което влиза в мотора се увеличава.


А при колегата си седи ~ на 450 mg/str., колкото може да поеме 1,9 TDI без турбина.


Когато турбото вдигне 2 бара налягане, количеството въздух преминаващо през MAF-а при затапен EGR прябва да стане х2, или ~900 mg/str.


Така се хваща неизправен MAF или MAP, с кръстосани данни.


Виж, че при 2500 оборота турбото ти е на 1000 mbar (тоест, изобщо го няма).

Закачи се пак на комп. и изкарай стойностите на N75 при Idle и при 2500 rpm. 


А ЕГР-а не съм го пипал, даже мислех да го затапвам с пластинка, но се чудех дали трябва да го изключа и по някакъв начин от компютъра и дали участва в картите?

Той, така или иначе не работи.  :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знъм къде е стойността на клапана. И на вагком мога да я закача. А за ЕГР-а предпочитам въпреки че не работи да го направя както трябва да е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери да нямаш проблем с вакумите. EGR-а ти е с вакум, турбото също (N75). Започни от там. Видно е, че проблем с MAF и MAP нямаш. На кръстосани данни отговарят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...