Jump to content

Претрисане на празен ход 1.8т АЕБ


vladyp

Recommended Posts

Здравейте колеги. Накратко, от няколко дни мотора работи нестабилно на празен ход, претриса леко и от време на време оборотите пропадат за част от секундата. Прави ми впечатление, че по бууст метър-а седи на -7 вакум, но от време на време се мени на -6 или -5. Свещите са сменяни преди 15к км. Дросела е чистен преди година, дебитомера днес беше сменен и проблема си остана. Проблема го има и на газ и на бензин. На газ обаче колата върви до 5к оборота и след това умира, на бензин няма проблеми до края на оборотомера. Не знам дали е свързано.

Някакви насоки, къде да нищя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално на газ колата да е по-зле, тъй че това последното надали е следствие на проблема. Клапан за бензинови пари, бобините са на доста километри на тия стари талиги

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Мислех си, че проблема е решен, но уви.. След като оправих, маркучето колата спря да работи нестабилно на празен ход, работи си идеално, но от време на време когато е изключена от скорост, оборотите пропадат изведнъж се едно че ще угасне, чак лампата на акумулатора присветва и след това се нормализират. Прави го и на бензин и на газ. Отделно от този проблем, колата не върви всеки път еднакво. Смених дебитомера, с втора ръка вървенето се подобри много, преди надуваше максимум до 0.4, сега надува до 0.6, но не всеки път. Прави ми впечатление че след 3.5к оборота надува до 0.6, преди това се едно се мъчи при пълно натискане на газта... Вчера чистих дросела, подобрение няма... Грешки на ваг, също няма. Дайте съвет, какво още да гледам или ако някой от форума има желание да я погледнем или да ме прати някъде. Естествено си плащам. От София съм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапана N75 може да е причината за надуването, намерин някакъв за проба. За играенето на оборотите търси омазнен маркуч по турбопътищата, картерната вентилация под всмукателите или интеркулера

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре ще пробвам с друг н75. Оборотите не играят, колата работи супер на място, но от време на време оборотите пропадат се едно че ще угасне, когато не е на скорост. По някой път има и леко забиване, когато подам газ, но след това поема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

М сега надува до 0.6, но не всеки път. Прави ми впечатление че след 3.5к оборота надува до 0.6, 

Нормално е сега.А също трябва да изпробваш надува при еднакви условия всеки път.Един е надува на 1-ва скорост и друг на 5-та.Провери също и на разтоварващия клапан да не му е скъсана мембраната.Еднопосочния клапан за маслените пари ,под смукателния колектор може да не затваря добре,но той ще пречи само на надува.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Проверявам налягането, винаги на лек баир и от 3та скорост нагоре. След 2к оборота надува на 0.5 горе долу, и се усеща че се мъчи, повече бучи от колкото върви, това е при натиснат педал до долу. Около 3.5к оборота вече надува до 0.6 и върви много по леко. Разтоварващия клапан е двубутален бейли и си работи нормално. Как да проверя този клапан под смукателя?

Редактирано от vladyp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж мнение #3 на AgopXX.На снимката,където ти е белязал да провериш пластмасовата тръба,от върха на стрелката започва един т-образен маркуч(тройник).Вътре в него има еднопосочен клапан за,който е захванат свободния маркуч.Този влиза в колектора отдолу до дросела.Като надуваш трябва да не пропуска изобщо.


Този маркуч ми се е цепил,тъкмо ще го провериш.Изобщо по тая верига ако взима въздух отнякъде ще ти разваля оборотите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропадането на оборотите може ли да е от пробив по картерната вентилация, защото иначе на празен ход оборотите са супер. В случая, не е ли по-добре и по-лесно да изолирам направо вентилацията?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля да изолирам вентилацията направо, защото видях че е омаслена доста на едно место под колектора. От форума разбирам че това е маркуча който трябва да затапя с два болта. Правилно ли съм разбрал?

Става въпрос за мъркуча по средата на снимката.

post-48797-0-33107800-1432287582_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи има малка дупчица и оттам губиш налягане, като надуе турбото. Дупчиците се появяват по средата на тройника или точно там където е дай омазнено. Мисля че е по добре да се оправи, все пак трябва да излизат някъде парите. Аз съм изкарал навън вентилацията от страната на турбото

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също ще изкарам вентилацията от към турбото, но до колкото разбрах се затапва и мъркучето от вентилацията към колектора? Това ли е въпросното мъркуче?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Развитието е следното: Нов н75, може би бууста е малко по-добър или си въобразявам. На диагностика показа, че клапана за бензиновите пари е сдал багажа( този с буксата) и от него пропадат оборотите. Посъветваха ме да карам на леко отвита капачка на бензина, защото вакума бил толко голям че можел да смачка резервоара, дори имало такива случаи. Сега дилемата ми е да изолирам клапана или да купя нов, но ме е малко шубе с това побългапяване.. За сега няма да пипам картерната вентилация, защото я прегледахме и е ок.

Един въпрос към колегите със стоково АЕБ. При вас бууста как е, при мен след 2к оборота се вдига почти до 0.5 и чак на 4к става 0.6. Нормално ли е или още от 2к, трябва да се вдигне на 0.6?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да му вадиш куплунга, вадиш двете тръбички от клапана и ги затапваш, нищо страшно. Ето четиво по въпроса:

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=171685

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, доста интересно четиво, изглежда този клапан и сдухания дебитомер са били проблема на колата... Все още се чудя, дали да не взема нов или да го изолирам..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи работещ, а нов или моргов, избора си е твой. Без него не стават работите, на студено може би ще трае, но сега лятото на слънце ще стане инфекция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой имал ли е претрисане по време на шофиране? С постоянна скорост, от нищото почва едно давене на пресекулки, стигало се е да изгасване на двигателя. Гася, паля и претрисането изчезва. Идеи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес смених въпросния клапан с нов бош. За съжаление, положението не се оправи и последва чесане по кратуната.... Айде пак на диагностика имаше 2 грешки, едната за бедна смес, другата за лош сигнал към дебитомера. Решихме да пробваме със стария дебитомер и хоп, пропадането на оборотите изчезна, както и другите аномалии, но колата пак умря, повече от 0.4 бууст не иска. Явно и двата дебитомера, които имам са щета. Нов на бош е 380лв с отстъпката, за други марки чух че не са удачни, остава да търся пак втора ръка читав...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За твоя двигател дебитомера на втора до прекъсвач трябва да дава около  120гр,ако нямаш чип.

Редактирано от ksi1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...