Jump to content

Монтаж на Гирлинг 60 на Б4 - въпроси


Sklepi

Recommended Posts

Колеги, най-накрая се сдобих с въпросните спирачки и имам няколко въпроса относно монтажа на колата? На първо четене ми се вижда, че ще станат "plug&play" - набавил съм спирачките, супортите, нови спирачни маркучи и комплект нови дискове и накладки "АВЕ" уж полски :) Спирачната помпа няма да я пипам - остава тази от АБК.

 

1. Има ли някакво подобрение в спирането след монтажа или просто да го пиша поредния загубен ден?

2. Предпазните ламарини зад диска сменят ли се и те с други или моите ще станат? Купувал ли е някой нови такива ламарини?

3. Избрах този комплект дискове и накладки, защото е на половин цена на същия комплект АТЕ или Делфи, и малко по-скъп от комплект Бош :| Някой ако е пробвал този производител и може да каже мнение? Още не е отварян комплекта и мога да го върна/заменя в магазина с друг.

4.  Ремонтни комплекти за тези спирачки има ли, какво включват и добре ли стават уплътненията от комплекта? Засега няма да рециклирам нищо виждат ми се читави маншончетата, не са текли.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам с АBE дискове! Доволен съм, но не съм минал много км ! 
Рециклирай докато не са на колата ! Няма смисъл за 20-25 лв да се занимаваш два пъти да правиш и да махаш !!!
D4084 на Аутофрен е номер на комплекта - 7 лв е ! Не се занимавай с глупости за 15 лв !!!
Ето по темата - http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=77590
и още - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=243517&f=5

Редактирано от Vitcig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега в момента рециклирам Гирлинг 60, колата е на сина ми - компетишън. Така я купихме, оригинално не е с тия апарати. Довечера ще им слагаме уплътненията и ще ти кажа как са. Ремонтния комплект е D4556 по Аутофрен. Съдържа 2 маншона за буталата, 2 маншона за водачите, 2 уплътнителни пръстена за буталата, и една тапичка за обезвъздушителя. Цената е 8 лв на апарат. Помпата на колата беше 23,8 мм. Педала имаше доста свободен ход, но си спираше добре. Преди 1 година сложихме помпа 25,4 мм, и сега е добре, хода е доста по-малък.

Кажи с какви апарати си бил преди, предполагам Гирлинг/Лукас 54 и диск 280, вентилиран, той е дебел 22 мм, а дисковете за Гирлинг 60 са 276 мм и са дебели 25 мм. Ако си бил с такива дискове и апарати, с тези ще е по-добре, но не много. За мен Гирлинг 60 е по-сериозен апарат. Лошото е че накладките и дисковете са му по-скъпи от Гирлинг 54. Според мене рециклирай, не е скъпо. Ожули ги с телена четка за ъгложлайф с дебели нишки, ако няма песъкоструйка и боядисай. Тези апарати заслужават такова уважение!

   Успех!

Редактирано от koko60
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, ще ги рециклирам :) Иначе съм с Лукас 54 и вентилирани дискове. Неразбрах само кой е номера D4084 или D4556? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Апаратите се държат както трябва (доста по-добре), когато боднеш помпа 1 цол.

 

Като изработка Гирлинг 60 по-добре от всичките Б4-ови, добре измислен апарат.

 

Също така на доста места плюят Гирлинг 60 като големо утежняване, големи топузи били. И в темата от VW форума по-горе плещят нечувани цифри за масата на тея спирачки. Ето мита разбит:

 

Гирлинг 60:

- гол апарат - 3,6кг

- супорт - 1,7кг

- бутала - 0,5кг

- водачи, болтове - 0,2кг

-----------

общо 6кг.

 

Нямам разглобен Гирлинг 54, но имам цял:

4,6кг.

 

Имам и варианта Лукас 54, който е малко по-лек по спомен около ~4кг.

 

Така, че който е бакалия и гледа да е лек - да слага Лукас 54, ще се кефи на 2 кила по-леки спирачки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз  съм взел D4556, в каталога на Аутофрен дават още 4084 и 4709. Нямам представа защо, може би различна комплектация.

Редактирано от koko60
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двата стават !
Разликата е че единият няма двете маншончета за водачите !
4084 е без тях  ///  4556 е с тях !
Факт е че тежат ! Аз не знам как го мислят ако от плътен диск, минаваш на 60-ка с вентилиран :hilezh:  !
Ко толкова им тежи нямам идея, но да кажеш че нещо тежи за сметка на това че спира в пъти по-добре - даже няма и да го отбележа предвид разликата ..  :zustimm:

Редактирано от Vitcig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ги готовите апарати:

http://koko60.snimka.bg/automobiles/girling-60.867507.35450979

 

Към автора на темата: Всички елементи от комплекта заспаха, нямам забележки, най-важното - буталата влязоха плътно. Маншоните са добре направени.

Редактирано от koko60
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди няколко години като си реставрирах 90-ка се натъкнах на проблем със слагането на Girling 60 на други главини.Имах виещ лагер и разбито каре и реших да сложа шенкели с главините от Б4 2.0 16V заедно с каретата - че ги имах налични в добро състояния.Но се оказа че на главините от Б4 са по изнесени(или по малко изнесени - не се сещам в момента) от 90-ковите главини.Просто диска(276мм от Girling 60 апаратите) не съвпадаше с прореза на супорта.И си оставих оригиналните шенкели с нови лагери и нови външни карета.

Инъче ето и моите реставрирани отново преди месец спирачки:

20150330_103758.jpg

 

20150328_142032.jpg

Редактирано от swetli4ko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да така е, както казва Светличко,аз също съм с такива апарати на б4 куатро, наложи се малко по дълги маркучи и подлагане около 3мм между супорта и шенкела.Сега обаче съм с главини 5х112,дисковете са същите,само са пробити допълнително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След такава ода за спирачките от Коко60 - ето ги и моите рециклирани :) Единствено неразбрах предпазните ламарини сменят ли се или не?

 

http://prikachi.com/images.php?images/740/8140740k.jpg

http://prikachi.com/images.php?images/744/8140744X.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След такава ода за спирачките от Коко60 - ето ги и моите рециклирани :) Единствено неразбрах предпазните ламарини сменят ли се или не?

 

http://prikachi.com/images.php?images/740/8140740k.jpg

http://prikachi.com/images.php?images/744/8140744X.jpg

според мене гирлинг 60 са  сериозни апарати    просто им  трябва 312 диск

снимкатами е голяма иначе  щях да ви  покажа нагледно

 

Редактирано от auditeam
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Днес най-накрая им дойде ред на спирачките :) Оказа се, че съм с вентилирани дискове, но по-малък размер от новите. Сега спира по-добре, но не е това което очаквах :) Друго питане имам:

 

Свети и лампата на АБС - така я взех и според предишния собственик е светнала след като обърнал клемите на акумулатора погрешка. Вече бях пробвал да сменя ЕКУ-то под седалката и пак си светеше, реших да сменя и модула при двигателя. Пак си свети и не изгасна :) Тези смени на ЕКУ-то  и модула съм ги правил при откачен акумулатор - номерата са същите като моите и са работещи. Имам и бутон за пускане/спиране на АБС и като натисна отзад, релето с бушона цъка, самия бушон е здрав. В кутията при бушоните също няма проблем. Може ли някак да се разбере дали датчиците са здрави със мултицет?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес най-накрая им дойде ред на спирачките :) Оказа се, че съм с вентилирани дискове, но по-малък размер от новите. Сега спира по-добре, но не е това което очаквах :) Друго питане имам:

 

Свети и лампата на АБС - така я взех и според предишния собственик е светнала след като обърнал клемите на акумулатора погрешка. Вече бях пробвал да сменя ЕКУ-то под седалката и пак си светеше, реших да сменя и модула при двигателя. Пак си свети и не изгасна :) Тези смени на ЕКУ-то  и модула съм ги правил при откачен акумулатор - номерата са същите като моите и са работещи. Имам и бутон за пускане/спиране на АБС и като натисна отзад, релето с бушона цъка, самия бушон е здрав. В кутията при бушоните също няма проблем. Може ли някак да се разбере дали датчиците са здрави със мултицет?

Колега, може ли да кажеш, като ти свети лампата на АБС, имаш ли блокаж на диференциала, и като натиснеш копчето до ръчната, светва ли лампата му?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

@buzzi - ще пробвам дано да проработи

 

@коко60 - имам блокаж и се включва - светва оранжевия триъгълник на бутона и после зелената лампа на задния мост. При включен блокаж трябва да свети лампата за АБС на таблото, като изключиш гасне и се чува звук откъм сервото и си работи АБС-а. При мен липсва тази част със звука :) 

Редактирано от Sklepi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледал ли си бушон номер 31 (ABS, Differentialsperre) в таблото при мотора, имах случай  той да е здрав, а да не прави добър контакт в леглото, защото не беше оригинален, с тънки пера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Релето ми се стори че е здраво и работи, или поне бобинката която бута една пластина вътре :) Тия дни ще намеря и някакво друго работещо за проба. На червения кабел на буксата има ток - без контакт 13.2В. Бушон 31 нямам има празно място там, по-скоро 30-ти номер е 15А но е здрав и читав. Нещо под волана има ли за гледане - окислени или недобре контактуващи букси/релета? Другата седмица ако ми остане време ще сменям задни накладки и ще разгледам и датчиците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема, който имахме, беше на Б4 компетишън, не вярвам да има разлика с твоята, 31 предпазител не контактуваше. На всяка Б4 на капака на таблото го пише, и на моята, но аз нямам АБС и блокаж,  и го няма. Да не би да е махнат, щом така си я взел.

Редактирано от koko60
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Релето се оказа наистина скапано - по съвет на един специалист тука в града замостих 2 и 6 краче на буксата на релето и лампата угасна, даже модула отпред работи. Не ми работи бутона, но ми е последна грижа :) Тия дни ще пристигне друго реле и се надявам всичко да стане перфектно.

 

Благодаря на всички участници в темата за помощта и насоките   :flehan:  :respekt:

Редактирано от Sklepi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@buzzi - нямам подходящ поялник иначе ще го оправя релето.

 

@bagera979 - работи дори връща педала - изпробвано. Срещнах някъде из форума в една тема твое мнение и също си дал такова замостване, но си обяснил, че на червения кабел тока идва след контакт. При мен си го има постоянно без контакт. Предполагам, че така няма да работи блокажа, но забравих да го пробвам. 

 

Колко да струва едно такова реле ново - 8A0 927 826 ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...