Jump to content

Проект - фейслифтинг към 2008+


qnkov

Recommended Posts

Здравейте колеги.
Правя тази тема, за да може да се обобщи покрай моя проект всичко, което е необходимо да се смени, адаптира, напасне и т.н. за да се премине от м.г. 2003-2008 към м.г. 2008+.
Необходимите части, които трябва да се сменят са следните:

 

- преден капак - алуминиев 1120 лв. оригинален (ако ползвате отстъпка може да се вземе и за около 870 лв.), при крайно финансов недостиг има и железен вариант (тъкмо ще сте iron man) за 250 до 300лв на фирма Prasco, което на мен нищо не ми говори нито като качество, нито като реноме.

 

- калници - 2 броя, разликата е малка (освен липсата на мигачи) 400-500 лв им търсят в бг, въпрос и на пазарене - прилагам снимка 
QA0cgrs.jpg
ZDGPGDx.jpg
daR3P6K.jpg
Има едно подгънато ухо което е перпендикулярно на калника с дупка - точно това е ключовия елемент, тъй като surrounding-а на фара, който се захваща за радиаторната маска се хваща точно за това място.

- 2 броя - буфери им казвам аз, не знам дали е правилно, които стоят отстрани на радиаторната маска и захващат краш-бара към шасито. Старите също могат да се ползват ама трябва да се изрежи малко от тях защото ще подпират на радиаторната маска - ако сте толкова мераклии, може и така.
0CGPC69.jpg

- радиаторната маска 8p0805594C + surrounding-а за фаровете (300-400 лв), тъй като може да ви ги продадат и отделно + ключалката за предния капак и жилото - при мен жилото е отрязано в края точно където минава по калника да влезе и захване в кожуха и не съм я разглеждал по-подробно, но май не може да се смени и съм се прецакал. Ако някой знае дали може да се освободи от ключалката и смени нека ме светне, да не купувам друга заради едното жило.
JrugzJd.jpg
*алуминиевата греда, доколкото четох изисква смяна или изпиляване само при монтиране на с3- броня. Ще разбера в последствие, дали наистина е така.

 

- всички водачи - водачите за бронята и калниците по 2 от всяка страна. Това са малко дреболии, които открих и като номера:
8P2 823 531 G - Lid Lock Cable £5.53 
8P0 807 183 A - Front Bumper Guide £4.32
8P0 807 184 A - Front Bumper Guide £4.32 

8P0 821 469 - Wing Bracket Rear QTY:2 £1.09 

8P0 821 467 - Wing Bracket Center QTY:2 £1.09 
8P0 821 471 - Wing Bracket Front QTY:2 £1.34 
8P0 823 301 B - Bonnet Lid Hinge -Left £8.54
8P0 823 302 B - Bonnet Lid Hinge -Right £8.54

 

- фарове - рефлектрони или би-ксенонови. Аз съм купил 2 броя би-ксенонови с индекси BE - което означава, че не са адаптивни, тъй като там филма е по-голям и финансово тежък. 

 

aRzotrc.jpg

 

- към фаровете са необходими и баласти на Митсубиши с номера: 

Bwyr6EC.jpg

NZnyp2q.jpg

* разбира се и съответните крушки D3S за би-ксенона и още една крушка за мигачите.

- за да работят фаровете е необходим и central electric modulе - който да поддържа съответно би-ксенон и да се адаптира, номера ще го намеря довечера, кой беше точно за него.

- за да се свържат си закупих от кауфатек от Германия адапторни букси за би-ксенон - (non-adaptive lights)
https://www.kufatec.de/shop/en/audi/a3/a3-8p-8pa-cabrio/xenon-hid-curve-light-adapter-audi-a3-8p-8p-sport

 

- странични огледала с мигачи - моите са тип "dumbo wings" по големи са с ЛЕД-мигачи. За момента имам само дясно, струват доста и  трудно се намират. Тук имам малка дилема, какво да правя сега, след като сменя калниците с буксите за мигачите, от които предполагам ще се вземе сигнал за огледалата, дали да ги привържа някъде встрани нещо или друго? Тук също е необходима след това адаптация.

 

- броня + централна грил решетка и решетки около фаровете за мъгла. Има няколко типа - стандартна, с-лайн и с3. Ще търся с-лайн
Dkod0xf.jpg

 

Може да изпускам нещо дребно, но в движение ще допълвам.

Какво се случи дотук: налични части
- радиаторния панел

- фарове

- адапторни кабели с букси

- калници

 

Вчера продадох цялата си предница почти - фар, преден капак, предна броня и радиаторна решетка (много ми се свиди с-лайн бронята, но такъв е живота, новата ще бъде отново с-лайн надявам се). Сега се търси предния капак, ако изпадне втора употреба на разумна цена - не както по автоморгите за 800 лв, тъй като за тази сума ще си купя нов оригинален с отстъпка. Бронята също се издирва, наскоро изпуснах една точно, каквато трябваше. И трябва да започна да следя търговете в ebay за central electric module.
Тези дни, ще сваля старите калници и ще монтирам новите (между другото старите калници са сиви на цвят и се продават). Като разреша въпроса с жилото ще монтирам и радиатрорната маска, че момента съм подпрял радиаторите на една гума.

Актуална снимка от снощи: Things got serious :D
rT5maVv.jpg

Редактирано от qnkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 185
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Аз имам един въпрос....каква точно е разликата между броните преди и след 2008?Т.е. не може да се сложи само бронята на модел от 2008 на такъв от преди 2008,така ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, не може разбира се :) Калници, капак, държачи, фарове... общо взето всичко наоколо е различно, включително страничните огледала! Тук се виждат добре разликите.

Колегата го е поописал отчасти вече дори навлизайки в подробности.

 

Проектът е сериозен и го следя с интерес още от самия му зародиш. Стискам палци за положително развитие!

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Вчера взех калниците, които бях спазарил. Тоя пич ми извади нервите, трябваше да му звъня 10 пъти (през които ми затваряше) и накрая от скрит номер ми вдигна и вика ела малко по-надолу до сервиза, та ги взех и тях вече. Черни на цвят, но пък не се знае в крайна сметка дали няма да сменя и цвета направо. Питах го дали има налични буферите на краш-бара, докато ме разбере мина известно време и после ми обяви цена 100 лв - а те са просто две железа дори не са алуминиеви, казах му да ги си ги държи.
Тези дни ще ида да сваля старите калници и да сложа новите. След това ще видя, как стои проблема с жилото, защото искам да монтирам и радиаторния панел, за да не са подпрени радиаторите и да може да се придвижва по-лесно колата за останалите монтажни дейности, че гаража е тесен. Ще постна снимки след това.
Някой има ли идея, или ако може да се провери дали жилото на ключалката се демонтира или върви заедно с нея? (нещо като Елза и т.н. дали не го описват)

Редактирано от qnkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На ето този адрес: http://www.partsbase.org/audi/audi-a3-sportback-a3-us-2011-body/

Има за всеки един детайл партиден номер и илюстрация за отделните елементи по шасито - мисля че ще е много полезно за всеки.
А тук се вижда, че самото жило е отделно. Сега остава да разнищим демонтирането му. Филтъра ми за търсене е 2011г на илюстрациите колата изглежда друга, но може би не е от значение това.

 

9326a33e1d23b821734f84bba0da9726.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, колата на илюстрацията не е фейслифтова, но това не трябва да значи нещо непременно и действително жилото си изглежда отделно и вероятно (ще погледна) се продава отделно, остава само демонтажа да се изясни...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ELSA и за 2005-та и за 2010-та е показано абсолютно едно и също. Дано ти свърши работа, че е доста постно:

 

Screen_Shot869.png

Screen_Shot870.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От този край точно е срязано и трябва да го извадя от другия край откъм заключващия механизъм. Ще го снимам тези дни хем да се види нагледно отблизо какво представлява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз поне го виждам така:

1. Отвиваш лоста за капака:

Screen_Shot871.png

2. Откачаш жилото от лоста:

Screen_Shot872.png

 

3. Измъкваш маншона от купето:

Screen_Shot873.png


От този край точно е срязано и трябва да го извадя от другия край откъм заключващия механизъм. Ще го снимам тези дни хем да се види нагледно отблизо какво представлява.

Кое е срязано? От "снаждащия" механизъм

Screen_Shot874.png

до заключващия се сваля с поглед. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Необходимата смяна е на участъка от снаждащия механизъм до отпред между фаровете - ключалката. Тоест където е снаждащия механизъм е срязано, но в другия край (между фаровете, където влиза в ключалката) е здраво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колега, затрил съм си инфото, какъв модул Centr. Electr. Module ми трябваше, за да подкарам би-ксенона. Моят едва ли ще е съвместим (2006г) дори не съм го проверявал, какъв е като индекс накрая и с колко байта:

 

Тези бяха възможностите от модули, като не помня дали само байтове ми трябваха повече или base/highend също?

8P0-907-279: 17 byte (base) 
8P0-907-279-A: 17 Byte (Highend) 
8P0-907-279-B: 21 bytes (base) 
8P0-907-279-C: 21 Byte (Highend) 
8P0-907-279-D: 17 Byte (Highend) 
8P0-907-279-E: 23 byte (base) 
8P0-907-279-F: 23 Byte (Highend) 
8P0-907-279-H: 24 Byte (Highend) 
8P0-907-279-J: 30 bytes (base) 
8P0-907-279-K: 30 Byte (Highend) 
8P0-907-279-L: 30 Byte (Highend) 
8P0-907-279-M: 30 bytes (base) 
8P0-907-279-N: 30 Byte (Highend) 
8P0-907-279-P: 30 Byte (Highend) 
8P0-907-279-Q: 30 Byte (Highend) 

 

П.С. при готова инсталация - адапторни кабели, баласти, крушки и т.н. без този модул, изобщо нещо би ли светнало или веднага ще набие грешка и само ще премигнат светлините? Мисълта ми е ако светят дори само късите, ще мога малко да я покарам :D ако се поозоря да го открия.

Редактирано от qnkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ето и ключовия момент. Ето как с маха самото жило - лесно е само се издърпва ябълката посредством отвертка. Сега някой да каже и цената:
QhIOWqM.jpg

c8cGXmB.jpg

QA7Uty5.jpg
RGlX8De.jpg
87csOGT.jpg
8B7UJbm.jpg

 

8P2823531G lid lock cable; rhd; 929MM II Редактирано от qnkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се, че при свалянето на калниците, двата болта в областта на вратата са трудно достъпни и не мога да ги развия с Г-образните торксове. Необходима ми е тресчотка или винтоверт. Къде около центъра да ида да потърся тресчотка (само без други излишни камъни) и отделно ще си взема 3-те номера на торксовете?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да ти услужа с гедорето си за днес, да си свършиш работа.


Иначе, ако искаш да си купиш, в Ташев имат хубав раздел инструменти...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купих едни вече, ще трябват за повече от един ден.... Ъпдейт: предния капак е намерен от ибей светло сив, какъвто е моя цвят (разбирам, че ще има отново нюансна разлика с моята боя малко или много) и ще го чакаме сега да дойде. Простата аритметика показа, че на пръв поглед евтиния железен капак на prasco -250 лв + кука с ръкохватката + киче + панти + боя - ще наклони цената около 600 лв. и не си заслужава дори да се замисли човек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Проблем - при сваляне на калниците - единия се заяде с мен и, не знам дали аз, но май си бяха леко заоблени двата болта, които се намират под самия мигач на фара (между бронята и калника). Какви са вариантите при заоблени еврейски звезди? - флекс, друго?

 

2. Проблем - калниците се различават малко повече отколкото очаквах (питал съм вече колегата от форума Iko 1, тъй като той е сменял и ще каже как става). Разликата е в тази хоризонтална част, която ляга по дължина на капака и се завинтва за шасито с болтове. Старите имат само хоризонталното перо което е на снимката, докато новите имат подобно перо*, което слиза на малко по-плитко* разстояние надолу, и под него има U-образни планки, които го повдигат и имат дупки за завиване (планките са занитенис по две нитчета за перото). Утре ще снимам, как са точно новите калници, че ми падна батерията и не можах тази вечер. Та, като се монтира го държи повдигнат и не може да пасне. Ако се махнат пък тези U- образни планки, ще стои пък хлътнал прекалено надолу.....
Mu5uKFD.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Замазани (скъсани) болтове се развиват с телоподаващо... или бой (по трудния вариант). За такива случаи, моя механик има ударна отвертка. Като се закучи винта, взимаш ударната отвертка и чука и започваш. С удара, механизма и пидава и известно въртете. Нагредно го видях... За фиксиращите винтове на спирачния диск, няма равна!

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ги въпросните планки/скоби, които надигат калника - това е на кола, която е претърпяла фейслифтинг! Вижда се, че планката която трябва да е в средата на калника липсва (нитовете са празни), може би точно тя повдига и гледам, че се е разширявало като отвори, но дали са и леко поизкривени..
6bbGaDS.jpg
Gz0of1A.jpg

tGgXT3e.jpg

b5pJJfd.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой да помогне, че направо вече откачих. Два от болтовете се заболиха - толкова бяха затегнати, че колкото и да напъвах освен прескачане друго не се получаваше (а от другата страна на калника си ги развих без проблеми). Така като гледам единствения начин е с боргия да се разпробият, само че нито в гаража ми има контакт, нито имам боргия .... Ако някой е меракля да ми услужи и ли дойде на място с нея ще съм повече от благодарен.
qR67Qmo.jpg
 

Този и той май натам отива, не е заоблен напълно, но прескача и не може да се развърти/лашне:
QDTpNpA.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, нямам. По принцип имам и 3 дрелки и какво ли още не, но не тук в София, а на 400 км. А там няма кой да ми изпрати дори. А тези глупави болтове започват сериозно да ме нервират.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...