Jump to content

Предстои ми махане на катализатор


ares 1967

Recommended Posts

Предстоими махане на катализатора.Къде да я направя тази операция.Изкам всичко да е изпипано за да не почне да ми набива грешки и да стане шумна колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предстоими махане на катализатора.Къде да я направя тази операция.Изкам всичко да е изпипано за да не почне да ми набива грешки и да стане шумна колата.


Мотора е AVJ 150 коня А4В6

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи си като моя мотор с две ламбди. За самото махане избери читави гърнеджии и задължително резонатор. Съвет къде точно да го направиш не се наемам да ти дам. Ще ти споделя моя опит. Махнах моя в Ем комплект на околовръстното. Много добро изпълнение, без забележки, с изключение на една-че ме убедиха, че няма смисъл от резонатор и ми праснаха правата тръба. Да ама после при тръгване и като цяло в ниски обороти, гърнетата отзад плякаха много гадно. Звука беше точно между дрънкане и плякане - отврат. Проблема реших като монтирах резонатор тип пуричка, по-назад по генерацията и звука е прекрасен. След махането трябва да отидеш да ти изключат втората сонда софтуерно, или както се изрази човека, който ми го направи - лъжеш колата,че не е правена да има катализатор. За това с чиста съвест мога да ти препоръчам Адлер ауто в Годеч (тези, които слагат чипове). Цената на услугата беше 100 лв преди година и половина. Никакви проблеми и драми след операцията. Колата стана една идея по-пъргава, но нищо сериозно не очаквай. Приготвяш си към 200-250 лв някъде и си ти ;) Това при положение, че си в София. За друг град не мога да те посъветвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Какво ще рече махането на генерация? Ако искаш да махаш генерацията и после пак да я сложиш, няма да има проблем. Ако искаш да махаш катализатор и колата има две сонди, тогава има проблем. Решението е описано малко по нагоре ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А с какъв категоричен мотив ще се маха тоя катализатор? Силов тунинг?

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Колега,аз съм с AVJ,като махнах катализатора колата се отпуши осезаемо. Заварчика направи едно прозорче, извади "златото" и пак завари. Не съм слагал права тръба,като колегата(обмислям го), не съм махал втората сонда. Като карам извънградско ми светва чека и пише нещо от сорта, че ефективността на катализатора намалява(с една диагностика блутут за 16лв си трия грешките).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересува ме има ли разлика в шума след премахването, че и аз обмислям премахване. Същия мотор съм само че 163 кс. Не бях виждал някоѝ да го е избушил а ме интересува този вариант. Ти защо обмисляш слагането на права тръба?

 

 

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагал съм веднъж резонатор след премахване на катализатора и не усетих разлика в шума, но това на атмосферен двигател където катализатора е по далече и надолу спрямо този на 1.8T BFB. Конкретно при мене не ми се струва удачно поставяне на резонатор, първо заради близостта до двигателя оттам и доста по високата температура заради която няма да издържи дълго и второ не ми се иска да се реже и заварява.Предпочитам запазването на оригиналната сглобка и именно за това се интересувам от резултата след така нареченото избушване. От друга страна има ли някакво предимство ако се постави права тръба пред това да се избуши и даде остане само оригиналното гърне?
При мен си има осезаема миризма на сяра само след няколко "настъпвания" до 4/5к оборота и колата като цяло е по мудна напоследък. Нямам записани грешки и разхода е нормален, сменил съм Н75 и блоуофа, турбто надува на 0.6 и дебитомера стига 130мг/с след 6к, но колата не върви както преди.
Тези неща ме карат да се съмнявам в катализатора.

 

 

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разлика в шума нз, може би турбото се чува една идейка по-силно,но нищо осезаемо, но като цяло колата си е тиха,даже на моменти мисля, че е угаснала, толкова тихичко работи,а при настъпване е супер. А за правата тръба го обмислям, защото чета мнения , че трябвало потока от газове да излиза в права тръба, а при стария кужух като остане презен, се получавало завихряне и не знам си какво си още, заради това ми е за правата тръба, но още не съм го решил. Махай без да го мислиш и с това "става по-шумна" е банално, но всеки си знае за него си. Ела да те повоза да видиш колко "по-шумна" е :D  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм с катализатор, с избушен катализатор(само гърнето му, вътре празен), с права тръба 57ммм(такава е оргиналната) , с прав тръба 63мм и от няколко дни съм с резонаторно гърне на 63мм.

Най-шумна беше с избушеният катализатор. Със 63мм тръба(пайп) също беше доста шумно, почти колкото с избушеният катализатор, само, че звука беше по-различен. Най-тиха естествено беше с оргиналният катализатор. В момента с резонатора на 63мм е що годе добре. Предполагам, че с резонатор на оригиналната тръба 57мм(само това не съм пробвал) ще е най-добре и ще е ПОЧТИ неразличимо от оригиналния катализатор. Това е мое мнение. На всеки критериите за шум са различни.

Колата е 1,8Т. Във вървежа разлика не съм забелязъл. Няколко пъти е минавала на дино(по други причини) с различните "сетъпи" и разлика там също не видях. Аз лично съжалявам, че махнах КАТ-а. Няколко познати имам, които също са махнали катализаторите и се оказа абсолютно не нужно. За бензинова кола става въпрос.

Редактирано от GLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам с резонатор на 57мм на мястото на катализатора. На място и при нормално каране вътре в колата не се долавя никаква разлика. При по-здраво настъпване се чува малко турбината и е много малко по-шумна, но освен мен друг няма да хване разликата ако го возя. На магистралата си е тишина в колата. Разликата във вървенето не намирам. Моя го махнах защото се счупи питата. Ако е здрав е безмислено да се маха, ако кола няма да се засилва сериозно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с 1.9 дизел и махнах катализатора поради това,че колата щеше да се ремапва. Махнах го 2 дни преди това и разликата беше единствено,че в ниските обороти живна малко. Иначе дилеми с шумове и вибрации няма. Ако няма да се 'позасилва' за мен е абсолютно ненужно да се маха. Е, освен ако не играе ролята на тапа с годините. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...