Jump to content

Не отчита отворена врата


AudiFan7

Recommended Posts

Здравейте. Става въпрос за Ауди А3 2005г с 3 врати. Колата не отчита когато е отворена шофьорската врата. Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и как да го оправя?

Благодаря предварително

Редактирано от AudiFan7
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С голяма вероятност микроключе в бравата. Доста игра е за да се извади, а и ще ти трябва заместител. Бих отишъл при автоключар, той ще го е правил много пъти най-малкото на по-старото поколение, напр. Голф 4 където е масов проблем. Ако си от София мога да те насоча. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съмнява ме дали не са се събрали боклуци/прах около него, защото когато (при отворена врата) натисна "палецът", който се вижда отвън се чува как цъква и отчита вратата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До болка познат проблем при над 10 годишните 8Р-та. Там си им е слабо място. Ето как си е решил проблема, колега от английския Ауди форум:

 

It’s been said before, but it’s worth repeating. Don’t leave the car with the key in it if you have these symptoms:
Car locks itself when it shouldn’t
Lights-on warning buzzer stops working
Dashboard door-open display stops working
If fitted, the door-edge warning light and door courtesy light (puddle light) stop working.

These are all symptoms of a failure of the door-open signal, which may be due to a problem with the door lock microswitch. Whatever the cause, you risk being locked out of the car - which is especially embarrassing when the engine is running, as I discovered the hard way.

My experience of the problem On my car, a 3dr A3 8P, the problem turned out to be that furry plastic was interfering with the action of the microswitch. It proved perfectly possible to do a repair, contrary to the received wisdom that you have to replace the complete lock. For the gist of the repair, skip to the sketch later in this thread, or for the whole tedious story, read on.

The diagnosis Owners will be well aware of the priceless feature that if you unlock the vehicle but do not open a door, it will re-lock itself after a time delay - a frequent source of frustration and unkind thoughts about the idiot who thought this was a good idea. That’s when it’s working properly.

But if it does not receive the signal that a door has been opened, the system will re-lock itself after the given time, come what may.

On my car, the problem was intermittent. If any door other than the driver’s door was opened, the system worked OK. Only the driver’s door sometimes failed to send the correct door-open signal. It’s not surprising that the driver’s door should tend to give problems first, since it is used the most.

My vehicle has the red warning light on each door edge, which comes on when the door is opened. It was apparent that the light failed to come on whenever the door-open signal failed. This was a really useful trouble-shooting aid - much easier to watch the light than wait for the doors to re-lock.


nCode.png Click this bar to view the original image of 1024x768px.

Lock3.jpg

Many vehicles have just a reflector on the door edge, so don’t assume there’s something wrong if it doesn’t light up, as I did with my newly acquired A4 recently! If you only have reflectors, you will have to use the lights-on warning buzzer or the dashboard door-open display to monitor what’s going on. Note that the interior overhead light is not a useful monitor, because it’s not dependent only on the door-open signal.

Anyway, with the door open, I could open and close the lock by manipulating the latch plate. When closing the latch the light would always go off correctly.


nCode.png Click this bar to view the original image of 1024x768px.

Lock2.jpg
Latch closed, light off.

When opening the lock, (by lifting the exterior handle), the light sometimes failed to come on, and this failure seemed to be linked to a reluctance of the latch plate to spring to the fully open position. When I encouraged it into position manually, I could just hear the click of a microswitch. (You need good hearing and really quiet surroundings for this. A stethoscope might help, but then you run out of hands to hold everything........) When the switch clicked, the light always came on. This suggested that the switch itself was OK, and the problem was friction in the mechanism.

If the problem is not intermittent If the door-open signal refuses to trigger, there is less scope for diagnosis with the lock in situ, but it may still be worth exploring.

If when you open the lock the latch plate springs fully open, you will need to restrain it manually and allow it to open slowly while listening for the microswitch. You can then repeatedly operate the microswitch by jiggling the latch plate. If the light can be persuaded to come on sometimes, this would suggest an intermittent contact within the microswitch. If it refuses to come on at all, this might also suggest a poor connection or a broken wire outside of the microswitch.

If you don’t hear the click at all, this could imply the microswitch button is worn down, or the switch mechanism is broken, or background noise is obscuring the click, or perhaps you are deafer than you thought.

Audi diagnostics / VCDS There is always the possibility that the failure of the door-open signal is due to an electronic failure either within the lock or in the central-locking control unit. I have no knowledge of VCDS, but I assume it should be able to tell if this is the case. Perhaps someone can confirm? But I would always look for a mechanical failure first.

The solution On my vehicle as I say, friction in the mechanism appeared to be the problem. Application of WD-40 to the latch plate did not help.

The microswitch is not available separately, and Audi quoted nearly £100 for a new lock, or about £230 fitted. It must be said that the lock incorporates the central-locking solenoids and components, so it is quite a complex mechanism. No doubt it includes a number of buried microswitches, but the one we are interested in turns out to be easily accessible once the lock is removed.

Plenty of incentive then to try a diy solution. First we must remove the lock.

Removing the lock The procedure is in the Haynes Manual. It’s quite complex because of four connections to the lock which have to be removed, those to the lock cylinder and the exterior handle being particularly tricky to get at. For this reason, the procedure includes removal of the window glass and window frame, the lock cylinder and the exterior door handle, as well as all the door interior trim. 

I have to admit that I didn’t have the benefit of the Manual at the time, so I removed only the door interior trim and kept the window fully up throughout. This forced me to remove the lock connections entirely by feel in a very limited space, and re-attach them in the same way - almost impossible, and I wouldn’t recommend it unless you have loads of time and unlimited patience. The Haynes method involves a lot more disassembly, but is less risky to your sanity.

I’ll not dwell further on the procedure, just include the odd photo.


nCode.png Click this bar to view the original image of 1024x768px.

Lock4.jpg


nCode.png Click this bar to view the original image of 1024x768px.

Lock5.jpg
A method of levering off the black plastic inner panel which seemed to work.



nCode.png Click this bar to view the original image of 1024x768px.

Lock6.jpg


nCode.png Click this bar to view the original image of 1024x768px.

Lock7.jpg
The easy bit, removing the lock fixing screws - 8mm XZN (12 spline) bit.



nCode.png Click this bar to view the original image of 1024x768px.

Lock8.jpg


nCode.png Click this bar to view the original image of 768x1024px.

Lock1.jpg
The lock removed.

The repair With the lock removed, the microswitch is found on its bottom edge, held in place by a spring clip, so is easy to detach. The connecting wires between lock and microswitch prevent you from moving it far, but that’s OK.

It was immediately clear that the microswitch is operated by a cam on the latch plate. The latch plate is plastic-coated and the problem was that the plastic coating had shredded where the microswitch bears on it, so that furry bits of plastic were interfering with free action of the cam and microswitch.


nCode.png Click this bar to view the original image of 1024x641px.

Lock9.jpg

The solution was simply to cut away the plastic coating locally with a knife, so that the microswitch could bear directly on the metal cam.

Removing the plastic left a gap between cam and microswitch, so I had to relocate the microswitch closer to the cam by a mm or so. There are two round plastic locating pips on the microswitch which had to be trimmed with the knife, as shown. I then added packing under the microswitch to hold it in its new position. Needed a bit of trial and error to get it right.

Then it’s just a matter of putting everything back together.

Conclusion Not the quickest or easiest of jobs, but satisfying , as it cost nothing. The lock has been operating successfully for over a year now.

Design fault or one off? I have no idea how common this problem of shredding of the plastic coating might be. My A4 appears to have the same sort of plastic coated latch plate and I imagine a similar arrangement of latch plate/microswitch may be used on other VAG vehicles, and maybe across the industry generally. The problem appeared on my car at about 5 years/85,000 miles. If anyone out there has a comparable experience, I hope they will share it with the Forum by posting a reply.

If the shredding problem happens a lot, it would seem like something of a design fault. Of course if the industry can charge for fitting a new lock each time, it won’t be in a hurry to do anything about it.

Replacing the microswitch If the switch ever needs replacing, I would have hopes of finding a not-too-dissimilar replacement from component suppliers such as Maplin, though one might need to be inventive with the mounting. Again, if anyone has experience of doing this, I hope they will post a reply.

Inability to disable the alarm sensors Another consequence of a door-open signal failure which should be mentioned is that the alarm disabling switches stop working. These are the two push-buttons which allow you to
a. disable the interior monitor if you want to leave a pet in the car
b. disable the vehicle movement sensor if you want to leave the car on a ferry or tow it away.


You will not be able to disable the sensors using these buttons, but at least this should be apparent because the little light on each button will fail to light up. The only alternative I can think of is to leave the car unlocked - not very desirable, and an extra incentive to get the problem fixed before the need arises. Many thanks to Forum member Roosterman for highlighting this aspect of the problem.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвет от мен, преди време тръгнах да го правя с пасажерската врата, преди да дърпаш корите да ги сваляш оглеждай хубаво, че много боли като счупиш нещо, а има много какво да се чупи.

Ако не си правил подобно нещо отиди при няйкой, който го е правил. Щипките са много шантави и трудно се целят, ако счупиш достатъчен брой от тях, или не уплътниш вътре хубаво черният капак, който има ивица каучук по ръбовете, ще ти дрънчи музиката. Погледни отдолу до плафона има болт аз го пропуснах и после лепих кората. Накрая замразих ремонта докато ида при майстор, че се оплаших. Успех ти желая.

Редактирано от LTPetrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно кората се сваля с поглед. После идва мъката. Но е хубаво да си купиш някоя друга резервна щипка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на мене пък ми отчита,че вратата е отворена, но лампичката на вратата не свети.иначе на дисплея ми изписва коя врата е отворена и плафона ми свети..доста страноо  :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на мене пък ми отчита,че вратата е отворена, но лампичката на вратата не свети.иначе на дисплея ми изписва коя врата е отворена 

Просто нямаш лампичка а червен слетлоотразител. Светлинния пакет е екстра. Малко хора го имаме.

 

 и плафона ми свети..доста страноо   :nixweiss:

Дефинирай по-точно виждането си за странно (стана ми интересно). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто нямаш лампичка а червен слетлоотразител. Светлинния пакет е екстра. Малко хора го имаме.

 

 

Дефинирай по-точно виждането си за странно (стана ми интересно). 

Ясно.Незнааех,че е опция. Преди имах голф 4 и светеше затова имах предвит,че ми е странно.Тогава като не работеше плафона спираше да свети.Но ти като ми отговори ми стана ясно за какво става на въпрос :) Благодаря за инфото 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой колега има ли свален механизъм. Искам да взема спецификацията на микроключето. 

Вече имам пълните характеристики на това, което е на дръжката за отваряне на багажника. Това ми позволява да  мога да оправям проблемът с багажника, отварящ се само с дистанционното или от десетото натискане на дръжката. Но е време да добия характеристиките и на тези на вратите  :lupe: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и при мен багажникът се отваря след няколко натискания (понякога и от първия път, но по-рядко). Би ли пояснил къде е проблемът и как се отстранява? Или постни някой линк, ако имаш да четем :D

Редактирано от Ivan_Ch
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

POPCORN - действително при Голф 4 колбинирания плафон на вратата е към базовата конфигурация, при A3 8P обаче както ти е казал и колегата е част от голям "светлинен пакет", който включва доста интериорни светлинки и е отделна екстра. Ако напишеш "светлинен пакет" в търсачката на раздела ще намериш доста писано по въпроса и ще се ориентираш още какво нямаш :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нищо толкова за четене. Просто демонтираш от вратата на багажника цялата дръжка:

aa0147_img_6176.jpg

 

и вътре ще видиш микро-ключето:

 

IMG_20150910_103351.jpg

 

Сменя се с ново, и драмите с отварянето приключват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не. На мен ми отне 3 часа в мерене и четене на стандарти и спецификации, докато разбера точния му тип и после 1 час, докато установя че в БГ няма такива и да поръчам от вън.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Ако ти е за пръв път, наистина е филм (и по-добре си го спести). Но от постът ти разбирам, че вече си започнал "прожекцията му". Това би ти помогнало:

 

180679256.gif

180679257.gif

180679258.gif

180679259.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В "Алиекспрес" ги гледах по 17$ парчето. Ляво и дясно са различни и съответно с различни номера. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://audibg.com/forum/index.php?/topic/147841-Микроключе/бутон-за-врати/брави/Багажник-(микрета)

Sent from my E5823 using Tapatalk

Аз си сложих преди 2 седмици от тези и за сега нямам ядове

Sent from my E5823 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А микро ключе оригинално от каде мога да си взема

http://olx.bg/ad/mikro-klyuche-burgess-za-lyava-shoforska-vrata-vag-vw-seat-skoda-ID5HMfQ.html

Аз разглобявах цялата брава и при мен проблема се оказа не в ключето, а в износеното покритие на палеца, който го натиска. Понеже не бях чел за това ршение от англ. колега, реших проблема с подлагане на тънка ламаринка между износената повърхност и ключето. Засега всичко работи отново без никакви проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...