Jump to content

Смяна на гумички на клапани на ADR


ge1e

Recommended Posts

Здравейте,

 

Моля някой да даде инфо дали се сваля ангренажа за смяна на гумички на клапани на ADR мотор.

Майстора каза, че поне един ден му трябва, свалял се ангренаж и двата вала  :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ти им дай и едни 300 отгоре, бакшиш. :hilezh:

Само смяната гумички, пасване клапани без водачи, ценицата е 250, ако се наложи водачи/клапани, расте.

Не знам какво се разбира под "труд", свалянето на главата ли, или обслужването и, но за всичко като профилактика, при условие че не се пипат легла, водачи и клапани, а само гуми и почистване, 300 лв. е максимума. Това при хора, които си разбират от работата и залагат на оборота, инцидентни "главочи" могат да поискат и 1000 (хиляда), въпрос на нахалство.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е 300лв ми се вижда прекалено без сваляне на главата. Нали само свалят ангренажа деева. Освен инфлацията да ги е ударила толкова, че 200лв вече да им малеят. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми казаха 200 лв за такава операция на 1.8t. Предполагам нещата са аналогични. В Хеед 91  - доста голям и сравнително скъп сервиз ми обявиха 250 лв, така, че 300 наистина е много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Хед сервиза във Варна, за шлайф,напасване,мивка,гумички и смяна на 8 водача за 1.8т = 280лв

*главата им я закарат свалена.

Редактирано от Str.AhiL
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, тази седмица се захванах с ремонт на моя мотор 1.8 ADR. Смяна на гарнитурата на главата. 

Ето малко цени:

- гарнитура - 60 лв.

- Шлайф на главата, измиване, смяна на гумички - демонтаж и монтаж - всичко - 76 лв.

 

Всичко: 136 лв.

 

Цени на труд не мога да кажа, тъй като сам си отворих мотора. Не е кой знае какъв зор. Сваля се главата, разоборудва се, махат се валовете с обтегача и веригата. Вадим буренцата и т.н. Трябва да имате специален инструмент за свиване не обтегача на веригата, но с малко мерак може и сами да си направите, както аз направих (Прилагам снимки). Гарнитурата я сменям, защото започна да омазнява антифриза, а и започна да харчи по малко масло, вероятно от гумичките. 

 

post-50972-0-25413100-1443547978_thumb.j post-50972-0-95958000-1443547988_thumb.j post-50972-0-11054000-1443548008_thumb.j post-50972-0-41492700-1443548015_thumb.j post-50972-0-41233800-1443548029_thumb.j post-50972-0-50439500-1443548036_thumb.jpost-50972-0-65526000-1443548050_thumb.j post-50972-0-94556100-1443548055_thumb.j post-50972-0-80656300-1443548074_thumb.jpost-50972-0-77851000-1443548081_thumb.j post-50972-0-66839300-1443548088_thumb.j post-50972-0-76472900-1443548094_thumb.j

 

Важно е да бележите центровката на валовете. Има едни триъгълничета на снимките се виждат.

Сваляте главата и я давате за процедурата по смяна на гумичките и шлайф. 

Друдното е докато разкачите всичко по мотора за да освободите главата. Започвате от въздуховоди, двете бубини вакуми, маркучета, особенно на дроселовата клапа бележите всички. Аз си слагах и газово (с плочка) и е голяма плетеница. Махате капака на ангренажа, докарвате белезите на центровка и махате ремъка. Всичко се бележи с някакви знаци за да знаете кое от къде вадите и т.н. Отделяте шапламента. Сваляте главата заедно със смукателните колектори (имат едни мноооого друдно достъпни конзоли, които ги държат. Виждат се единствено като слезете в канала и погледнете нагоре. Как ще ги слагам - не знам ... 

 

Голям зор видях с инструмента за свиване на обтегача. Струва 20-тина лева, но проблема при мен беше, че нямаше от къде да си го купя, а и време нямаше. Започнах ремонта в събота сутринта след обяд вече свалих главата махнах колекторите и ... до там. Не знаех че трябва подобен ключ. Няколко клипчета в нета и вече разбрах какво ми трябва. Понеделник съм на работа и нямам време за губене. Шпилк 6мм дължина 100 м. Заваряте една гайка за да направите болт (ако имате дълък болт ще свърши идеална работа, но аз нямах). Шина дебелина 3 мм електрожен и правите краче. На него заваряме разпробира гайка 8мм. Снимка №10. Освобождавате веригата и вадите всичко заедно с двата вала. Кобилиците се подреждата така, че после да ги наредите на същите места. 

Тази събота и неделя ще сглобявам и ще споделя разултата.

Надявам се да съм бил полезен. :)

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кобилиците се подреждата така, че....

Поздрави за труда, определено с инструмента ще си полезен.

Уточни само за кои кобилици говориш ;)

Редактирано от krasitt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Мотора ми е вече сглобен и всичко е 0.к.

 

Какви трудности срещнах при оборудването на главата и мотора.

 

Ред на сглобяване:

 

1- Махате ремъчната шайба на водещия вал - има фиксиращ чом и няма как да се монтира неправилно.

2- Изтривате "Буренцата" от старото масло, смазвате леглата им, след това слагате масло на самото буренце и монтирате. Спазвате реда им на монтира, всяко да е да мястото където си е било. След монтирането им с помоща на магнит /нмого полезен инструмент с телескопична дръжка/ раздвижвате всяко буренце в леглото му. Трябва да се движат много леко. 

3- Монтирате валовете заедно с веригата - тук проблема беше колко да е опъната веригата при монтажа за да бъдат синхронизирани валовете. Добре че правих снимки при демонтажа. От белега на центровката на водещия вал до белега на втория вал трябва да има 8 звена от веригата. Обтегача опъва веригата от горната страна, а в долния край на валовете е почти хоризонтална. Прилагам снимка. Когато демонтирах валовете, ги махнах заедно с веригата като идеята ми беше да не ги отделям от нея, но в някакъв момент съм се разсеял и съм ги отделил и така има загубих позицията. 

 

post-50972-0-64535900-1444298758_thumb.j

 

4- Отпускате веригата правите 5-6 оборота на валовете и следите центровката. Ако всичко е наред стягате валовете, ако не вадите и монтирате отново. Стягате валовете, като започвате от средните лагер-фиксатори и последователно към крайните. Стягате 4-те болта на всеки лагер на "кръст" а тези с 2 долта както ви падне. Аз лично не намерих с колко Nm се стягат тези болтове и ги притегнах на усет. Ако някой знае нека пише. Преди монтирането на лагер-фиксаторите, задължително слагате масло на леглата им и на самите тях.

5- Валовете имат уплътнение от към страната на ремъка. Ако ви се виждат не добре уплътнение слагате силикон. 

6- Монтирате ремъчната шайба.

 

7- Монтирате всмукателните колектори. 

 

ПРЕДИ МОНТИРАНЕ НА ГЛАВАТА ВЪРХУ БЛОКА.

 

- ЗАДЪЛЖИТЕЛНО - премахвате охладителната течност от блока. В моята имаше и доста количество масло, тъй като гарнитурата не е уплътнявала добре.

- ЗАДЪЛЖИТЕЛНО - сваляте топлообменника /много често причината да смесва маслото с антифриза е и от там/.

  Как да проверите: запушвате единият край добре /маркуч със скоба към топлообменника и с болт също със скоба в другия край/. За улеснение слагата и маркуч със скоба и на дригия край. Потапяте топлообменника в кофа с вода. През свободния край /където влиза водата/ надувате съвсем леко с компресора въздух, за да       образувате налягане. Ако излизат балончета, значи топлообменника е за смяна. Ако не може да рискувате да го сложите. При мен всичко е добре. Препоръчително е да се купи нов. 

- ЗАДЪЛЖИТЕЛНО - проверявате местата на болтовете на главата да не е попаднала вода. Издухвате с компресора с въздух и подсушавате с малка гъбичка увита около отверка примерно. Ако попадне вода в местата на болтовете при стягането им ще се пукне блока!

- ЗАДЪЛЖИТЕЛНО - проверявате всички водни съединения и най вече фланеца на температурните датчици. 

- ЗАДЪЛЖИТЕЛНО - проверявате всички въздуховоди и вакууми дали са здрави. Най-често е спукан отдушника на маслените пари. Тази "пластмаса" се намира много трудно. Търсите по моргите, Audi, Passat или Golf със същия мотор с код ADR. Намира се под всмукателните колектори. Маркуча му влиза във въздуховода преди дроселовата клапа. Вакуума от дроселовата клапа към рейката също да се провери. Ако някой въздуховод или вакуум е сцепен твърде вероятно мотора да не работи добре. Най-често свмуче въздух през сцепен въздуховод или от маркуча за маслените пари и при диагностика показва че дебитомера или ламбда сондата не работят добре, все скъпи неща. Или показва проблем с дроселовата клапа. При мен беше така. Даваше грешки и при дебитомера и ламбда сондата. Имах сцепени вакууми и въздуховоди. Сега всичко е наред. Слагате гарнитурата и МОНИРАТЕ ГЛАВАТА. Внимавате да легне хубаво на блока има чопове.

 

Стягате болтовете на главата: Препоръчително е използване на динамометричен ключ. Ако нямате стягате на усет, като внимавате стягането да е равномерно. Обирате с камъка болтовете и преброявате колко оборота стягате. Стягате на два или три етапа. За тези които имат ключ това е от книгите за ADR:

 

I-ви етап  - 40 Nm

II-ри етап - 60 Nm

III-ти етап  - 2 пъти по 1/4 оборот

 

Ред на стягане на главата - ПЪРВО двата средни болта. След това стягате болтовете в посока на ляво и дясно на средните болтове на "кръст" / Горен ляв после долен десен/ 

 

 7            3            1             5              9 

 о           о            о             о              о 

 

 о           о            о             о              о 

10           6            2             4              8

 

Проверявате центровката на коляновия вал. Гледате белега на ремъчната шайба да ли пасва на стрелката върху капака. Когато пасне трябва да видите дали първия цилиндър е в горна мъртва точна. Проверява се с отверка през отвора за свеща. 

Сваляте обтяжната ролка и амортисьорчето.

Свивате амортисьорчето на менгеме и слагате щифта /перончето в моя случай/

Монтирате отново амортисьорчето и ролкта.

Слагате ремъка. 

Дърпате щифта и ролкта се натяга.

 

Оборудвате двигатела, като се стараете да не ви останат свободни маркучета, букси и кабели :D

 

Препоръчително е преди да затворите капака на разпределителните валове да налеете маслото и да въртите на стартер докато огасне лампата за маслото.

 

Аз първо налях вместо антифриз вода, за да промия системата. Казаха ми за някаква добавка но така и не я запомних, ако някой колега знае каква да каже за промиване на системата. 

Карах ден два така после си сложих антофриз.

 

Процедурата преминах успешно! 

Успех на всички!

Редактирано от flame
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...