Jump to content

Аз ремонтирам душегуб 2.5 TDI


loshdancho

Recommended Posts

Някой може ли да даде обяснение как от филтъра ще станат мехури в маркуча към помпата, ако не е пробит или маркучите да са му нацепени? Изключвам клапана, който блокира връщането на горивото, защото той е извън филтъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 636
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

от гумичките на клапана, от малкото болтче за обезвъздушаване, от хлабави скоби,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е самата запресовка да не е изпълнена добре. Отделно никой не се замисля че с падането на цената пада качеството на даден продукт. Това за един горивен филтър от този тип може да означава лоша филтрация и проблеми с корпуса. Хубав филър за Ауди с горивна уредба Бош би трябвало да е:

-Ауди - ВАГ

-Бош

Поне така се твърди сред колегите занимаващи се с ремонт на горивни уредби. 

 

Не знам дали проблема е във филтъра! Аз бих почнал от там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Душо е с нов филтър и леко скъсена аорта, поради липса на желание за поставяне на стенд. След махане на скобите и маркучите от стария филтър, се появи те тава нещо.

 7R7GhR2.jpg

 

От престягане и вибрации се е поразкъсал лекинко :hilezh: 

Интересното е че нямаше никаква нафта над/зад/около филтъра или по маркуча(от филтъра към бомбата). Явно съвсем леко си е просмуквало въздух или поне се надявам да е от там. Хирурга влезе остро с ножицата до здрава тъкан. После се позачуди дали да запали мръсника, иска да се предава. Въпреки системите за подпомагане на нафтоснабдяването, трябваше и 12V помощ. Не се предаде де, възпламени на 1876403 път, вдигна въздух и за десерт остана едно блажно продухване, примесено с много кикдауни :hilezh:

За сега е добре, пали и няма мехурчета при подаване на обороти. 

Благодаря за насоките :bia:

 

П.П. за втори ден отварям мобилето и ме сърбят ръцете вече :hilezh:

 

 

Редактирано от SCHwabata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно същото беше и при мен на старата ми кола. Не е болка за умиране ама тогава като не запали първото нещо дето ми мина през главата е ГНП - 2000 лв ремонт [emoji23] Имах чувството,че косата ми побелява [emoji16]

Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се учудвам как все още работи, след толкова въртене, ама да не дърпам дявола за опашката :hilezh:

Между другото, има ли голяма разлика с мекотата на возене, сега като си на въздух, сравнение със старото С5 ? С две думи струва ли си ъпгрейда при положение, че купе, двигател, скорости ще са същите ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има разлика определено но като цяло не е нещо за прехласване. Колата е по-висока на степен комфорт и се усеща по друг начин. При скорост над 120 на магистрала за повече от 30 сек се спуска на 1 степен автоматично и се "залепя" за асфалта,и се 1сеща по-сигурна като цяло. Приятна екстра е но като подръжка е скъпа и даде ли нещо фира а то ще даде все един ден,бърка дълбоко в джоба. Един датчик за нивомата е 300 кинта след отстъпката а те са 4-и [emoji23] възглавница 1 бр рециклирана 300 кинта,компресор рециклиране 200 лева...Абе тежка откъм подръжка екстра е. Като цяло мотора е по-тих от старата макар и 180 коня,старата беше 150 АФБ мисля ако не бъркам кодовете на моторите а тази БАУ,уж излекуван откъм болежки. Дано. Ще я видим. Хубавото е,че поне не е въртян километража и й знам истинските километри. Автомата е по-приятен за каране и има S степен която като цяло съм ползвал 2-3 пъти но върши работа определено. Ако имах време да търся кола може би щях да пропусна модел със въздушно окачване заради дебелата подръжка. Не ми е проблем да я подържам но аз не ходя да катеря планините и имам налична екстра която я използвам 5 пъти я не,а трябва да я подържам. Аз не бих направил умишлен ъпгрейд от обикновено окачване към въздушно със сигурност. Да удобство е и по-комфортно но и разходите по него са..... И така [emoji4]

Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, SCHwabata написа:

Душо е с нов филтър и леко скъсена аорта, поради липса на желание за поставяне на стенд. След махане на скобите и маркучите от стария филтър, се появи те тава нещо.

 7R7GhR2.jpg

 

От престягане и вибрации се е поразкъсал лекинко :hilezh: 

Интересното е че нямаше никаква нафта над/зад/около филтъра или по маркуча(от филтъра към бомбата). Явно съвсем леко си е просмуквало въздух или поне се надявам да е от там. Хирурга влезе остро с ножицата до здрава тъкан. После се позачуди дали да запали мръсника, иска да се предава. Въпреки системите за подпомагане на нафтоснабдяването, трябваше и 12V помощ. Не се предаде де, възпламени на 1876403 път, вдигна въздух и за десерт остана едно блажно продухване, примесено с много кикдауни :hilezh:

За сега е добре, пали и няма мехурчета при подаване на обороти. 

Благодаря за насоките :bia:

 

П.П. за втори ден отварям мобилето и ме сърбят ръцете вече :hilezh:

 

 

А по някой път с къса вътрешния слой маркуч(маркучите са двуслойни с оплетка межу слоевете), и не се вижда от вън нищо, докато не го свалиш и стиснеш.

За обвзввъздушаването...

Слагаш помпичката на засмукващия маркуч преди филтъра... И помпиш докато стане твърда, след което отвиваш дюзите, и пак помпаш....докато не изкара нафта през тях. Всяка  дюза изкарала нафта я завиваш, после следващата изкарала нафта също я завиваш. Може да се наложи да врътнеш на стартер(един оборот) да дойдат освободени други дюзи и да изкарат нафта.(като през цялото време си помаш ). След като си докарал нафта до всички дюзи и си ги стегнал....си продължаваш да помпаш докато спре да минава въздух през прозрачната шлауфка. После заедно с помпането(то не трябва да е спирало през цялото време)...някой трябва да завърти на стартер. На 2-3-4път със сигурност ще бръмне.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги когато ще въртите много на стартер просто откачвайте буксата на гнп-то. След това я слагате и палите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпах, помпах, ама не съм се сетил за дюзите да ги отвия. За буксата на гнп-то също. Застрелян човек, добре, че не изгоря (веднага) :hilezh: 

Сега като продам АРЛ-а и си взема, ще раздвижа темата. To be continued.... :hilezh: :hilezh:

 

Преди 3 часа, mitaka7717 написа:

Има разлика определено но като цяло не е нещо за прехласване.

 

Благодаря за информацията :bia: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За разликата от Олроуд до нормална бих казал, че тия 2000лв+ за окачването си заслужават всяка стотинка. Освен 4-те нива от които и аз ползвам само едно от тях колата се движи по съвсем различен начин. Ако искате се смейте, но най-точното описание е, че е по-Мерцедес от 90% Мерцедесите. При мен с бензинката озадачава всеки който се качи. Не е имало случай да возя някой, и да не ме пита каква е точно тая кола(тишина, возия, динамика, и тн.) Отделно на мен визията ми допада много. Хем раздута хем не е S-ка. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ц5 никога не ми е харесвал,като модел и мислех да го прескоча.

Но олроуда ми изглежда съвсем друга кола.А и с въздушното –нищо общо.Стига да е подържана,че изваждането е голямо.

Ванка ти откога си с олроуд.Продаде ли Ц4 ката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте! аз имам сходен проблем, мотора е афб 150к.с. само,че при загрял двигател по трудно пали а по някои път даже и не запалва сякаш няма гориво. След като махна температурния датчик колата пали от раз!грешки не показва ! възможно ли е нещо центровка да бъде?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемен температурен датчик според мен. Подава грешна информация на компютъра а той от своя страна на помпата. Смени първо него и от там ако има проблем с диагностика го търсете.

Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След ц4 имах:

-Гранд Чароки 4,0 бензин страшна машина, но при 3000км+++ на месец на асфалт аз мъча нея тя мен. Горските приключения остават незабравими! 150 на 2400об. Също!

-А4 б5 1,9тди куатро фейс с 6 скорости с чип и по-голямо турбо. Страшна кола. Не вярвах, но А4 е прекрасен модел на марката. Разхода като за динамиката беше под 7 нафта и колата ме остави очарован. Икономична и много приятна печка.

-Олроуда за сега ме оставя безмълвен. Няма толкова тиха и приятна кола. Взех го заради мисълта висока А6, но реално си няма нищо общо. Колата вози меко, върви доволно, много тиха, с 250 коня автомата върви често с 1400об. на последна предавка, опций да вози ниско-виско, а бе за сега най-доброто което съм имал. При евентуална продажба вече хич няма да мога да си харесам друга кола. Бих го продал само по финансови причини, и ще ми е мъчно много. 

 

Сори за офф-а

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, elektro88 написа:

здравейте! аз имам сходен проблем, мотора е афб 150к.с. само,че при загрял двигател по трудно пали а по някои път даже и не запалва сякаш няма гориво. След като махна температурния датчик колата пали от раз!грешки не показва ! възможно ли е нещо центровка да бъде?

Полей помпата с 2-3л студена вода когато откаже....ако запали после, ще се мисли. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имал съм такъв проблем на старата ми кола. Писах за въпросния датчик по-горе в темата. Това като за начало е най-евтиния вариант за отстраняване на проблема. Аз тогава смених него,рециклирах динамо,стартер и си закупих нов 100Ah акумолатор. Проблема изчезна но това е по-скъпия вариант а при теб може да е за смяна само датчика. Тази гимнастика излиза около 350 лв. Много хора тогава твърдяха,че ГНП-то е за смяна но в имам собственик в БОШ сервиз приятел и той твърдеше,че това ако се направи проблема ще изчезне. Оказа се прав. Дано това ти помага и успех с отстраняването на проблема.

Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес смених температурния датчик-но мисля,че няма промяна.Запалването при  загрял двигател е пак е по трудно,днес не е отказвала да запали но запалва по трудно. Възможен друг проблем какво може да е? Пък дали е възможно от топлото гориво да е? Да слагам някакъв охладител за гориво? Студена пали от раз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз, залагам  блокиращ клапан за дебит.

Закрай я в читав  сервиз за дизели да я тестват.

 Има няколко проблема известни. Твоя е все още в началото. И ако въртиш дълго на стартер...ще  се задълбочи. Може да гръмне прословутия транзистор в помпата и ремонта е  между 1300-2000лв.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На по-старите версии на 2,5тди имаше драма с количеството гориво на загрят мотор при определени обороти на развъртане. Решението - нов акумулатор и ревизиране на стартер (както спомена Митака), или корекция на таблиците в компа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Д-брос. Това са твойте хора. Много колеги там си подържат колите и са доволни.

Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

15 hours ago, elektro88 said:

Днес смених температурния датчик-но мисля,че няма промяна.Запалването при  загрял двигател е пак е по трудно,днес не е отказвала да запали но запалва по трудно. Възможен друг проблем какво може да е? Пък дали е възможно от топлото гориво да е? Да слагам някакъв охладител за гориво? Студена пали от раз.

 

При мен беше 1-2 седмици така, докато помпата не умря тотално на магистралата :hilezh: Клапана за дебит се цака, в един момент пали без никакви проблеми, в друг трябва повече въртене. При мен нямаше връзка с температурата на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...