Ibrahim_buz Report post Posted October 24, 2015 Здравейте колеги наскоро се сдобих с ауди а4 б6 2003 1.8Т обаче излезнаха едни проблеми.Така първо ми светна лапмпичката за чека , след като колата ми ''заглъхна'' с 160км/ч но просто светна и колата пак си вървеше... просто ускоронието не е като преди ... включихме е в компютър и излезна ''Misfire detect'' на 3/4/2 цилиндър след това изчистихме грешката и след определено време пак ми светна и същата грешка на 1-ви и 3т-и цилиндър и ми казаха че е от бубините .. ( по между другото след светване на втория чек колата работеше на 3 цилиндъра не даваше искра на 1-вия цилиндър. и е смених и сега пак светна и е на другите 3 )... това значи ли че всички бубини трябва да ги сменя ? и найстина от тях ли се получава това?Другият въпрос е защо колата ми харчи масло, няма течове колата си врви много добре няма пушек като е карам на 6/7 хил оборота ... днес си взех 1 литър масло репсол 5/40 и щще видя след колко км пак ще ми светне лампата на борда ... нормално ли е този двигател така да харчи масло ?! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Brazer Report post Posted October 24, 2015 Нормално е да харчи, въпроса е колко. Турбо мотор с 20 клапана. Моето 1.8 Т си ми гори между литър и литър и двеста за 10 000 км. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CVT Report post Posted October 24, 2015 Най-вероятно е от бобините. Можеш да провериш много лесно след като имаш една нова - просто я сложи на друг цилиндър и изчакай да се появят грешки. Но ти препоръчвам да си купиш още една нова и да си я държиш в багажника, за да си готов когато следващата откаже напълно. Карането на 3 цилиндъра е хубаво да се минимизира до нула. Quote Share this post Link to post Share on other sites
manchorov Report post Posted October 24, 2015 Много съмнително изведнъж да се обадят всички бобини едновременно.Колко масло ти гори на 10 000км.Ако турбината не ти е зле и няма течове,най вероятно е от гумички на клапаните.На мен така ми гореше около 1 литър на АЕБ.След като му направих профилактика на главата спря да гори масло,или поне не доливам от смяна до смяна. Quote Share this post Link to post Share on other sites
AVJ 1.8 T Report post Posted October 24, 2015 Колега и аз от 5 месеца карам б6-ца 1.8Т.И при мен има горене на масло,въпроса е да не е фрапиращо.А за бобините и на мен ми даваше,че не подава искра на 1-ви цилиндър,смених бобината,оправи се после пак се появи проблема с подаването на искра.Смених и 4те свещи,сега си е ок. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mountebank Report post Posted October 25, 2015 Преди да се изръсиш с една чанта пари за бобини опитай да смениш само лулите и свещите. Аз така се излекувах. Мой познат от сервиз на Бош ми е казвал, че трудно изгарят тези бобини. А че обичат масълце си е общоизвеатен факт - 1-1,5лт. доливане си е нормално.Sent from my SM-P905 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ngoro Report post Posted October 25, 2015 И аз почнах с прекъсване и подозрения за бобина и завърших с пукната глава Quote Share this post Link to post Share on other sites
robobug Report post Posted October 25, 2015 Мой познат от сервиз на Бош ми е казвал, че трудно изгарят тези бобини. А че обичат масълце си е общоизвеатен факт - 1-1,5лт. доливане си е нормално.В сериозна заблуда си.Ако твоят познат говори за първите бобините на 1.8Т, до 2000г - да, те горят рядко. От 2001 са новият тип бобини, с вграден комутатор и горят толкова често, че Ауди сигурно са пуснали над 10-12 ревизии в опити да ги оправят.За маслото също си в заблуда. Ако говориш за моторите с директно впръскване (след 2007-ма), да те може да горят масло. Първите 1.8т нямат проблем с масло. За да гори литър и повече за 10к км или се използва некачествено масло (което иска смяна примерно на 7к км) или някъде в двигателя или турбината има голямо износване. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Joro Irl Report post Posted October 25, 2015 Явно е до подръжката на автомобила. 'Да чукна на дърво', мойта не е имала проблем с бобините, но от Ауди ми ги смениха гаранционно, и сега разхода на гориво е по-добър. Масло започна да пипа едва когато и сложих Castrol Edge 5W-40, около 250гр за 8000км, после пак го смених с оригинално от Ауди 5W-30, и отново не пипа. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ibrahim_buz Report post Posted October 25, 2015 Значи колеги , поръчах 4 бубини на Beru общо 300 лева ми излезна вторник ще дойдат и ще ги сложа , за маслото не знам колко гори , колата е имам близо месец и не съм обърнал внимание докат не ми светна на борда че е на минимума ... да, майстора ми каза че избива някъде ток тоест искра нема на бубините ... изчистих сега пак греките и си върви колата перфектно , но ще чакам да дойдат новите да ги сменя ... А има ли вероятност след като бубините ми дават тоя проблем да влияе на ускорението ? защото онзи ден с 5 човека и багажника пълен нанагорнище едвам едвам от 100км/ч да дигне , педала на гъзта до ламарината и пак се мъчеше ... а колата е с чип 192 коне... а когато съм само аз и още 1/2-ма колата си върви. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ibrahim_buz Report post Posted October 25, 2015 и да спомена че колата е с Г.И. на Агис Quote Share this post Link to post Share on other sites
kosio85 Report post Posted October 26, 2015 Нормално е турбо кола на 10+ години да гори масло. Въпроса е да не е 1л. на 1000 км. Моята гори 2л. на 10000. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Del Piero Report post Posted October 26, 2015 Колеги и аз имам проблем с маслото. Колата е А4 1.8Т, 2003г., 163 коня. Като я настъпя по магистралата (говорим за скорост 150-160 км.) и на хиляда километра заминава 1 литър Castrol Edge. При скорост от 120-130 не гори масло. Имам опасения, че е турбината? Quote Share this post Link to post Share on other sites
manchorov Report post Posted October 26, 2015 (edited) Нормално е турбо кола на 10+ години да гори масло. Въпроса е да не е 1л. на 1000 км. Моята гори 2л. на 10000.Нищо нормално няма това поколение 1.8Т да ти гори 2л.масло на 10 000км.Това,че не ти се занимава да си оправиш проблема не означава,че е нормално. Edited October 26, 2015 by manchorov Quote Share this post Link to post Share on other sites
CVT Report post Posted October 26, 2015 Моята е 2.0Т и гори ололо 0,5 Л на 10 000 км. Аз пък мисля че това е нормално, но може и да не е. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Del Piero Report post Posted October 26, 2015 При разход 1 литър на хиляда километра как се решава проблема? Смяна на турбината освен? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Brazer Report post Posted October 26, 2015 Възможно е и да е от нея.Сегменти,гумички,семеринги.... Има доста заподозрени. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kosio85 Report post Posted October 26, 2015 Нищо нормално няма това поколение 1.8Т да ти гори 2л.масло на 10 000км.Това,че не ти се занимава да си оправиш проблема не означава,че е нормално.Ми аз след като колата си върви нормално, върти доволно километри, не ме оставя на пътя и за две години разхода на масло не се е повишил, не виждам проблем На 13 години няма как да са като от завода Quote Share this post Link to post Share on other sites
robobug Report post Posted October 26, 2015 Проблемът се състои в завишен разход на гориво и намалена мощност (спрямо автомобил, който не гори масло).Това без измерване няма как да го "почувстваш".На 13 години има как да са и по-добре, отколкото "от завода". Въпрос на желание. И сметки. Quote Share this post Link to post Share on other sites
manchorov Report post Posted October 26, 2015 Ми аз след като колата си върви нормално, върти доволно километри, не ме оставя на пътя и за две години разхода на масло не се е повишил, не виждам проблем На 13 години няма как да са като от завода На пътя трудно ще те остави 1.8Турбо.Това е дуракоустоичив двигател .Но това,че се движи не означава че е напълно наред.Ако се поддържа добре не би трябвало да има разход на масло.Нормално би било може би заради годините да изчезва по малко тук там,но не и по,и над 2л. на 10 000км.Според мен 500-600г(най-много 1л.). на 10 000км.е напъно допустимо,но повече е равно на проблем някъде.А че може да си наливаш и караш спор няма.Ти си решаваш. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kosio85 Report post Posted October 27, 2015 Така е. Съгласен съм, че ако всичко е наред, не трябва да има разход. При мен най-вероятно са гумички на клапаните, защото в момента при кулера и дросела е сравнително чисто. Като дойде време за смяна на ангренаж (след 17000 км), ще направя една ревизия на главата и ще се види дали проблема е бил там. Дотогава се долива и се кара Quote Share this post Link to post Share on other sites
manchorov Report post Posted October 27, 2015 Аз съм правил ревизия на главата.Майстора каза,че гумичките били станали на пластмаса. Quote Share this post Link to post Share on other sites
robobug Report post Posted October 27, 2015 При мен най-вероятно са гумички на клапаните.......Като дойде време за смяна на ангренаж .....ще направя една ревизия на главата и ще се види дали проблема е бил там. Ревизия на главата обикновено означава сваляне на главата. Ако наистина си решил да го правиш - дай я за пасване на клапани на хубава машина и задължително отдели внимание на водачите на изпускателните клапани. Това е другото място, което е потенциален виновник за харч на масло. Цялата работа в работилница по главата е върти около 170-200лв. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kosio85 Report post Posted October 28, 2015 Да точно това съм решил да направя. Просто чакам да дойде време за обслужване, за да ги съчетая нещата Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pav3l Report post Posted October 28, 2015 В тая цифра какво влиза като услуги и части? Щото само за гарнитурата на капака ми се върти цифра от 40-на лева, гарнитура за главата към 70-80 по спомен...Пасване на клапани и смяна на гумички към 50-60 (по спомен)... Quote Share this post Link to post Share on other sites