jorodankov

проблем с турбина на скоростна кутия

Recommended Posts

здравейте колеги!Така проблемът ми е следния имам ауди а6 2005г 3000 дизел куатро.при ниска скорост при горещ двигател се получава едно тресене когато подавам малко газ подам ли повече изчезва,ходих в няколко сервиза и диагнозата е турбината на скоростната кутия ремонт около 1000лв.та въпросът ми е следния ако има някой запознат дали този проблем няма да се реши и с смяна на маслото на кутията логиката ми е такава ,че при студен двигател тези симптоми ги няма и дали на маслото не са му се загубили качествата!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ама точно така ли ти казаха - "турбина на скоростната кутия"?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Със смяна на маслото няма да се оправи, най-много да стсне по-зле ако до сега не си го сменял

Виж по-надолу темата "Вибрации при движение"

Edited by pe6koo

Share this post


Link to post
Share on other sites

За 1000 лева ще ти сложат рециклиран torque converter, ако мислиш да я караш си сложи нов.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Във сервиза във Варна, където ги рециклират им дават 100к км гаранция. До тогава всички останали компоненти ще се сгромолясат.

Share this post


Link to post
Share on other sites

На около 300-350к км заминава тая турбина, до колко км мислиш, че ще кара той?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мойта кутия отскоро започна съвсем леко да рита между 1 и 2 в трафик но както казах съвсем леко само при загрял двигател и има чувството че между 2 и 3 и 4 при подаване на газ задържа малко и тогава превключва на следващата скорост. Та дали трябва да сменя маслото или само да долея. Имайте впредвид, че колата е на 270 000 километра и маслото на кутията никога не е сменяно ,а честно казано незнам как да постъпя.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако не е сменяно маслото, най-вероятно и флаш не е правен, а той оправя това приритване между 1ва и 2ра. Пробвай смяна на масло + флаш - доста хора го направиха и останаха доволни.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако бях в България нямаше да имам проблем с флаша до колкото знам всички са останали доволни от kremator но съм в Англия, а до колкото знам няма кой да го направи това упражнение тука. Ще сменя маслото тогава и филтърът на първо време пък дано се оправи. Някой може ли да ми каже парт.номерът на маслото за скоростната кутия.

Edited by Tipp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нямате ли официални сврвизи, тук по-спомени в Порше беше 30-40 лева.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има но за всеки случай да си сравня . Има някакъв спомен, че се говореше за два вида масло но какво точно беше не си спомням.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пълна синтетика и минерално по спомени, за теб би трябвало да е 6-цата, 8-цата беше по-новото пълна синтетика. Не трябва да се смесват.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пресичат ли се?

Tipp коя ти е версията на кутията?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нямам си на идея колата е 2005 quattro. Затова питам тук дали някой знае със сигурност да си вържа гащите , че понякога стават обърквания и при дилърите. Преди месец си поръчах пълнен комплект ролки и пистовия ремък и се оказа че една ролка липсва и ремъка е по къс .

Edited by Tipp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да питам и още нещо относно смяната на маслото защото ще го правим двамата с майсторчето което ми поддържа колите тук в Англия и ще ни е за сефтето да го правим на Ауди и точно такава кутия. Та въпроса ми е как да източим всичкото масло и въобще възможно ли е . На мерцедеса си спомням че след сваляне на капака и филтърът откачахме маркучите към радятора палехме мотора и подавахме газ само и изкарваше маслото от хидротрансформатора. Та при Ауди по същия ли начин е и ако е друга системата то каква е тя да не вземем да опрасим кутията набързо. Другият варят е каквото изтече това смяна на филтърът почистване на капака и магнитните събиране и предполагам доливане на 7 - 7,5 литра ново масло.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мисля,че само от пробката и махането на капака изтичаха 4,5 макс 5л. но може и да бъркам.

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен излязоха 6,200л но това е по-скоро опресняване отколкото смяна.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нямам си на идея колко реално изтича и колко остават в хидротрансформатора затова и питам за подробности :lupe: , а 6,200 литра на фона на 9 литра който ги дават си е наистина опресняване което ако има ефект не виждам нищо лошо. Но така и така ще се занимавам бих искал да махна повечето , а си нямам представа как точно става при Ауди докато някой колеги тука знаят :) Дори незнам как се мери нивото на маслото като се налива новото на мерцедеса имаше щека и се мереше от горе при загрята на 80' кутия

Edited by Tipp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тук нямаш щека. На загрят автомобил, на 'P' при запален двигател развиваш пробката на кутията и ако потече си идеален (това за меренето на нивото).

Иначе при мен имаше доста положителен ефект след това 'опресняване'. Доколкото знам така при такова опресняване маслото в хидротрансформатора си остава и не се източва.

За да се смени цялото масло се ползват някакви машини за издърпване на де що има.

 

Тук можеш да видиш повече:

http://www.gemini4.com/atf.php

 

Не съм ходил при тях и не съм им ползвал услугите, така че не мога да ги препоръчам, но поне можеш да придобиеш престава за машините от клипчето на сайта.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Маслото се мери на 35 градуса на студена кутия.

http://www.zf.com/media/media/document/brands_3/service_information/sitematrix~1/transmission/cars_4/bulgarisch/modelluebergreifend_16/ZP_SI_Oelwechselkit_BG.pdf

Edited by Rosen9449

Share this post


Link to post
Share on other sites

Голяма зор с това сменяване на маслото на tiptronic кутия нито има някакъв материал във YouTube и дори в нета е супер малко. Виж за BMW и др. марки колкото си искаш. Днес в Ауди направо ме вбесиха тия са някакви тъпи идиоти. Викам им искам да си сменя маслото на кутията те ми викат че не се сменяло по принцип викам добре но аз искам да го сменя колкото ще ми струва , а те няма заложена фиксирана цена за тоя тип кутия и не могат да ми кажат цена нито пък ми дадоха някаква информация. Пълни роботи какво им каже компютъра това е .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ходих преди време в сервиз на Ауди да ми кажат какъв е кода на мотора,защото го сменях и ония 1 час свети с един фенер,гледа,чекна се по колата и на края не можа да го намери.Така че не са само в Англия така!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.