Jump to content

1.9 AFN 98г + Чип - Тракане и неравномерно работене


tedoto90

Recommended Posts

Здравейте, 

 

Колата имаше проблем с дюзите, след смяна на разпръсквачи проблема с трудното палене се реши, но за кратко. Има два много странни и плашещи проблема: Първия е едно неравномерно работене, чукане и адско тресене на двигателя. Второ - Забелязах, че откъм долната част на главата след минута-две работене запучва да пуши. Какви може да са причините?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клатушкане, тракане, хлопане, на първо време диагностика с VAG и проверка на центровката на ГНП
За пушенето ако е от към страната на колекторите, може да тече гарнитура на капака на клапаните и да обгаря на изпускателен колектор.
От кои град си ?

Редактирано от venciii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Постоянно е, а що се отнася до центровката -  на графиката излиза точно преди зелената линия. От Варна съм.

 

Още нещо важно което пропуснах: Колата е взета директно с чип. Вече една глава беше сменяна. По принцип ремонтите не са ми проблем, но бях известно време в чужбина, когато е счупила повдигач, и нямаше как да се заема с ремонта. Съответно баща ми я е закарал при един майстор с много съмнителна репутация (в последствие разбрано), като по думите на баща ми, майстора му е взел пари и за нова гарнитура, което силно ме съмнява, че реално е сменяна. Също така преди няколко дни се установи, че и самия чип изобщо не е правен за този код двигател. Сменен е, но проблема реално излезе преди тази корекция.

Редактирано от tedoto90
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж какво става с ангренажа, може да е хлабав болта на коляновия вал и да си разбита шпонка.

Редактирано от venciii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Toва също е сменяно съвсем на скоро. Става въпрос за зъбното колело + болта и демпферна шайба, до колкото видях тогава преди смяната нямаше поражения по челото на вала. Самия ремък е на не повече от 1000 км.

Редактирано от tedoto90
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автоматичният обтегач на пистовия ремък и ролката на алтернатора в какво състояние са? Ремъка подскача ли?

Редактирано от krasitt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ролката е в идеално състояние, а обтегача не забелязах да има някакви поражения. По какво мога да разбера?

Редактирано от tedoto90
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ролката на алтернатора е запекла ремъкът започва да подскача от което играе и тайминга. Другите негативи са чупене на обтегач и(или) разбиване на демпфер.

Счупен обтегач се забелязва лесно-стои необичайно изкривен.

Редактирано от krasitt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отворих главата току-що. 7 от 8 подвигача са си заминали. Надолу "цирка" е още по-голям. Заставайки срещу двигателя в лявата част около буталата в дупките има антифриз. Гарнитурата както се съмнявах не беше сменяна и беше в ужасно състояние. Възножно ли е именно заради нея да идват проблемите с работата сякаш е на 3 цилиндъра и трудното палене + причина за антифриза на това място? Слава Богу всичко надолу по блока е ок...

Редактирано от tedoto90
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай малко :) Какво те накара да свалиш главата, как прецени че повдигачите са аут и за кои отвори около буталата имаш в предвид че има антифриз, какво те кара да мислиш че гарнитурата не е сменяна? На долу дали е добре или не е няма как да знаеш преди да го доразглобиш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накара ме това колега, че повдигачите почти всички бяха като камък и не се натискаха дори минимално с ръка, с изключение на един. Също ме накара това, че около главата имаше теч на масло, в началото беше сълзене, после се увеличи. И по-добре че съм я отворил, понеже гарнитурата беше на "салата" (ако имам възможност и снимка ще кача за да стане по-ясно състоянието й) а и имах съмнение че не е сменяна преди време и се оказа вярно. Оттам се продължи и с огледа още по-надолу, когато видях антифриз в дупките на блока (там където се завиват болтовете на главата и по-специално съседните до тях, също ще опитам да снимам). Сега се чудя как най-лесно ще мога да изкарам течността и да спася положението...

Редактирано от tedoto90
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен повдигачите трябва да са твърди. А този мекия е проблемен. Но и ако са блокирали напълнени ще удари клапан което не споменаваш...значи са наред...освен мекият. За антифриза в болтовете... може би е проникнал там при свалянето на главата. Понякога не изтича всичкият остава достатъчно да намокри при разглобяване. Не прибързвай толкова категорично с заключенията. Занеси главата на шлайф, надуване и смяна водачи напасване клапани и смяна гумички. Това според мен е реда на ремонта, а и почиствате на повдигачите. А за антифриза в блока... да не си с въздушно охлаждане та да искаш да е сухо покрай цилиндрите?!?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, 3 изкривени клапана има, нямах възможност вчера да я гледам по-обстойно. Закарах я преди часове за шлайф. Факта че гарнитурата не ставаше за един. .. и има следи от масло около блока какво говори? До сега като съм гледал никога не съм засичал антифриз да има на това място. Дано се разминат нещата

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем нормално е блока да остане пълен с антифриз. Също е съвсем нормално да се налеят и резбовите отвори при свалянето на главата.

НЕ Е нормално повдигачите да остават твърди. От тях няма да удари клапани, но най-вероятно няма да затварят на пълно.

Кривите клапани са или от проблеми с ангренажа или от сглобяване с неправилно подбрана гарнитура.

Мери ли компресия преди да отвориш?

Редактирано от krasitt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да колега, беше под нормите. Днес ще взема главата, купил съм нови болтове и гарнитура. Само притягането с градусите обаче ми е малко мъгла, защото нямам съответния инструмент с който да гледам.

Редактирано от tedoto90
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взимаш креда или канцеларски коректор, и бяла блажна боя става , дори лак. Стягаш на килограми/нютони и драсваш внимателно с кредата или ако е боя с четка за лакиране  вертикална линия  отгоре по главата на болта(на всички болтове) (I). После ако трябва да въртиш 90градуса прикарваш чертата на главата да дойде на 90гр (-). Мисля, че не е сложно.(I) (-)=90градуса.

 Така се процедира когато нямаш инструмент. ...по евтиният начин.post-93099-0-08271800-1455442918_thumb.j

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
Публикувано (Редактирано)

Първо благодаря на всички отзовали се колеги. След смяна на глава, нова гарнитура , нов ПРАВИЛЕН чип и по-големи дюзи, не мога да си позная колицата.... Има един засега малък проблем, но искам колкото се може по-бързо да го реша, за да не повторя "гимнастиката" отново. Изминах около 900км и забелязах теч на масло откъм изпускателните колектори. Ясно е, че е от гарнитурата нА главата, явно при затягането на болтовете, някъде нещо не е както трябва, защото имам единствено там теч. Опитах от схемата описана тук с градусите ... но явно нещо не е ок

Редактирано от tedoto90
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам си купил нови болтове , издухал си с компресор отворите им . Аз ползвам и една самоделна пас плоча за челото на блока , врътвам леко вала да се приберат буталата и с пас плочата докато се почисти челото идеално.

Задължително топвам болтовете преди монтаж в съд с масло , обирам с парцал излишното и така ги нареждам. Лека му пръст на дядо ми ( стар тракторист :) ) мажеше със свинска мас резбите на такива шпилки и болтове по глави, и аз съм го практикувал, напоследък признавам- позабравено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Абсолютно всичко което описа колега, издухах отворите доколкото е възможно и новите болтове съм им капнал масло както е описано в инструкциите на листа който беше в опаковката на гарнитурата. Почистил съм челото на блока преди това. Сега въпроса е, да дообера ли само тези от страната от която сълзи тъй като само оттам се вижда...

Редактирано от tedoto90
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не ми се вярва да е това масло от гарнитурата . Няма логика да е оттам. Не барай засега болтовете по главата

Виж обаче ако има нещо проблем със смук.колектор  ( незатегнато, криво чело, гарнитурки ) там е много вероятно да просълзи и да прави следа по ръба на гарнитурата/тиквата

Редактирано от samo_pechka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...