Jump to content

Странен шум,1.8 20в


W-12

Recommended Posts

Здравейте,колеги.Появи се странен шум,от ДВГ-то и по моя преценка идва от дросел клапата.Звукът е като,стържене и виене.Колата,има стабилен празен ход,не клати обороти,има намалена мощност в ниски обороти,до към 3000.Питането ми е, от какво може да е, и дали някой не е имал такъв проблем.Двигателя е 1.8 20в AGN.Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То тоя мотор по принцип си е муден до 3000 оборота. Въпроса е колко е спънат. А щом не клати обороти защо мислиш че стърже от дросела? Ако там има стържене би трябвало да сиима доста аномалии в оборотите. Да не е случайно да ти вие хидравличната помпа. Ако можеш запиши го на клип и го качи да видим какво се случва. От колко време я караш тая кола че ти се струва мудна и така ли е било преди или от както си я взел е така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука имаме съвпадение с W-12. Може да си въобразявам, но наистина се чува нещо от дросела. Колата държи що годе стабилни обороти, с много малки отклонения (все пак е почти 20 г. кола),  но има едно "църкане". С подаване на газ  честота на църкане се увеличава и обратното. Карам си я така, но ако симптом за нещо е хубава да разбера :).

 

И един въпрос извън темата. Знаете ли как се вади гърловината, пластмасовата, в която влиза щеката за масло. Поръчал съм си нова, чакам да пристигне, но не ми е ясно как се вади старата...с дърпане или резба?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т. нар. "морков" се вади със сила, като просто се издърпва. Лошият момент е, че тази пластмаса е на 15-тина години и шанса да се счупи е голям. Ако това се случи, вземаш клещи с дълги човки и внимателно изваждаш останалите парченца. Има колеги, които не са успели да извадят цялята пластмаса, затова са го счупили и извадили на части. Внимавай да не попаднат частички в двигателя! Идеята е, че те няма да навредят, а дори можело да се разтворят, но за лично успокоение се постарай това да не се случи.
Защо ще го сменяш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора! Сменям го, защото се потроши горната част и сега щеката не се закрепя добре :).

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.Не мога да кача видео защото е твърде голямо.Колата я имам от 4 години и винаги е била мудна в сравнение с другата ми кола, която е 80-ка карбуратор.По колата е сменено ангренаж- комплект всичко,кабели и свещи и термостат.Стърженето се чува най-добре около дросела.С увеличаване на оборотите и честотата на звука се променя.Не мисля че е от хидравлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как,да разбера дали е от веригата на валовете?Шумът е най-силен около дросела.Може ли да е,от маслена помпа?Преди доста време,имаше колега който беше писал,за подобен шум и се оказало от маслена помпа.Не мога,да намеря темата,но описаното от него е подобно на моето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е от веригата колега като подаваш газ ще се чува леко да шушне но кат отпуснеш газта ще е по силен шума наи лесно свали капака и погледни какво е състоянието ако е от нея сменяй защото бърка газоразпределението на мотора и мощноста пада клапаните работят не правилно и ще почнат да пропускат 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва ли,да се сменя и обтегача заедно с веригата,или не е задължително?Каква е цената им?Обтегача е електронен,има букса с 2 крачета,и към него влизат 2 кабела.Доколкото знам е от по-скъпите.Как,да проверя дали работи този обтегач?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако не работеше обтегача досега щеше да е прескочила зъб  като отвориш ще разбереш кое е точно проблема повечето случаи е веригата обтегача рядко се прецаква .Веригата е около 50 лв зависимост каква вземеш , мой съвет е да  хубава марка и съответно по скъпичка :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обтегача се разбира дали работи, на равна улица, когато колата не е на смукач, потегляш без да даваш газ. Ако изгасне, и не потелги значи не работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво,може да и стане на тая верига?Разтегната ли да е,и по този начин да бърка центровката между валовете?Няма ли да излиза грешка,при диагностика?Нали има датчик(разпределителен вал)който да следи положението на валовете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото съм запознат, когато веригата е тотал щета, а именно е разтегната и почва да чука по стената на капака на клапаните, се получава разминаване на центровката с ангренажа и колата почва да работи зле, и да няма пъргавина. При теб, не знам как е, ти си знаеш двигателя дали работи добре, или зле. Но от клипа горе, до колкото слушам, от там идва шума. Може обтегача да ти е здрав, само веригата да е разтегната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя работи добре,но няма пъргавина(мощност)в ниски обороти.Сравнявам вървежа с ауди80 (90 коня)която е по пъргава.Не записва грешки,при диагностика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То мотора се развърта след 3к оборота. Тогава се усеща тяга. Иначе си е мъртвец от всякъде. Но ако всичко му е изрядно извън града с постоянна скорос 100км/ч дава 6 литра бензин, като разход.

Ако не ти е проблем, пробвай това което ти писах по-горе. На равна улица спри, и потегли на 1-ва без да пипаш газта, като отпускаш плавно съединителя. Ако колата тръгне, без да сеца и претриса, значи си работи обтегача, а веригата явно е разтегната и от нея чука.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато гледате само конски сили ще продължавате да правите такива заключения и сравнения... W-12 опитваш се да сравниш едновалов с двувалов мотор, които нямат много общо като поведение и особено как тръгва единия и другия при ниски обороти. Атмосферен двувалов(особено 20v VAG) си иска обороти за да върви, така че не очаквай пъргавина и чудеса преди 4000 оборота, нито е 4.2 осмак, нито е турбо дизел за да върви още от 1800 оборота(образно казано, да не наскача някой да обяснява, че осмака тръгва още на 1000 оборота :hilezh:).

Редактирано от GTX3071R
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм и други двувалови мотори от VAG групата,1,8 и 2,0 на които,вървежа е приличен и няма нищо общо с 80-то.Тука говоря че на 2-ра предавка с 1500 об. като,почна да давам газ за да се изтегля от кръстовище,колата се чуди и се изтегля мудно до към 2700 об.след това става друга,и има пъргавина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко обновление по темата.Направих,теста за който,колегата lceHeart е описал в по -горен пост.На равна улица без газ и с плавно отпускане на съединителя колата потегля без проблем,но при отпускане  на съединителя като при тръгване с газ колата пак тръгва,но претриса.При обстоен преглед на картерната вентилация не открих проблем,но видях сериозен теч на масло под обтегача на веригата на валовете.Забелязах също и че изпускателния колектор спукан и има сцепено около 2-3см

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом обтегача е здрав, това е добре! Остава разтегната верига, която е евтина. А относно теча на масло, не се притеснявай от гарнитурата на капака е, и при мен го има. Просто не пасва точно на извивката и затова се получава така, и при мен го има. А дупката на изпускателния колектор, е желателно да я оправиш, защото колата губи мощност така. И на клипа се усети, че мотора боботи, но не можех да съм сигурен.

Оправи това с колектора и направи пак клип, може да се окаже, че проблем няма, а само така ти се струва :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново.Знаете ли,дали изпускателните колектори на всички 1.8 20в(БЕЗ ТУРБО) са еднакви?Не мога да намеря такъв колектор за AGN.Намирам от други кодове двигатели 1.8.В дилема съм.Чудя се дали да го заварям и да видя какво ще стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега живо ме интересува разбра ли от къде идва шума ,защото и моята се опитва да шуми, но само сутрин при палене шума е за кратко след като загрее изчезва.Аз също мисля че всичко идва от веригата на разпределителните валове.но не съм сигурен.Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...