Jump to content

Въпрос за диагностика на дебитомер.


leo

Recommended Posts

Като я закача на ВагКома погледна ли си стойностите на температурните датчици и специално този на антифриза? При мен показваше грешни стойности през зимата и палеше с много въртене. Но в интерес на истината си записваше и грешка.  

Почни с пробна замяна на бобината и кабелите. Свещите сигурен ли си, че са ОК? Датчика на вала смятам, че трябва да ти дава грешка ако е сдал багажа. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 52
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Датчика си дава адекватни стойности. Мерил съм му и съпротивлението при различни температури и е в границите. Не ми е изписвал грешка поне за сега. Свещите са на 2000 км 3 електродни NJK. Кабелите са TESLA на 3 години. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бързай да ги изключваш като потенциален проблем. Мириса на бензин и детонациите в 1-2 цилиндър говорят за недобро изгаряне. Пробвал ли си как пали след изключване на акумулатора?

Скоро мисля, че tanuco имаше проблем с паленето и в крайна сметка се оказа от газта (май мембраните изпускаха). Ето темата му - цък . Виж и тези  цък , цък  

Редактирано от fx rookie
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето до къде стигнах днес. 

Смених кабела (единият) понеже си правех експеримент с един оригинален стар, но явно не е много читав вече. Сложих си другият 3 годишен Тесла кабел и смених бобината и запали доста бързо. 

Смъкнах рейката с инжекторите и имах 2 видимо не добре.

Ето от първи и втори

http://prikachi.com/images.php?images/554/8829554d.jpg

и от трети и четвърти цилиндър.

http://prikachi.com/images.php?images/555/8829555G.jpg

Ще си търся други дюзи и ще видя как ще е с тях.

Гумените пръстени на всмукателният колектор са в много добро здраве. Меки и без пукнатини. 

Ще си поръчам комплект нови гумички за дюзите и ще видя как ще са нещата.

За сега това констатирах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз отдавна се каня да сваля рейката с инжекторите да видя как са и да сменя гумичките. Ако можеш пиши откъде и колко са ти стрували. 

Инжекторите може да са с такъв цвят, защото не е било добро горенето заради кабела. Предполагам. че би трябвало да е както се гледа цвета на свещите за ориентир. В тубата има клипчета за тестване на инжектори в домашни условия. Може да им закачиш на 12 волта и със спринцовка им подаваш гориво под налягане и гледаш как разпръскват. Вероятно има и пинизи за измерване на количеството. Другото е вече да идеш на специализиран стенд и да ги прегледаш.

 

Намерих едни клипчета за проба и почистване в домашни условия, ако се разтърсиш ще намериш и по-хубави, както и такива на които се вижда капещи инжектори и такива с добра и лоша струя на разпръскването.

 

 

 

 

 

 

Редактирано от fx rookie
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите са чисти. Без сажди, налепи масла или ръжди или каквото и да е. Дюзите нямат отношение с горенето понеже не пръскат директно в цилиндъра и да се зацапат от евентуално недоизгаряне. Но така става когато се кара 90% на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето едно ръководство по смяната на 0-ринговете, за който предстои да се захване с тази процедура. 

http://www.audiworld.com/tech/eng.html    -    Replacing Fuel Injector Gaskets

Редактирано от fx rookie
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За паленето най-вероятно е от датчик за температурата при мен бесхе това.На таблото си отчита 90 градуса ,но всъщност лъже компа че колата е топла и пуска по-малко гориво.Можеш да го тестваш като разкачиш буксата на датчика,когато ти направи тоя номер колата разкачи биксата,която се намира одзад на двигатела точно под маркуча на картерните газове(най-вероятно е синя),ако запали с разкачена букса значи е от датчика.При мен след  известно ходене по мъките и съвети от разни маистори,че някъде ми окъсява помпата или няма достатъчно налягане на бензин реших да пробвам с разкачена букса и колата запали от раз.Пробвай и пиши.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика съм го мерил според това което показват в ауто дата. Стойностите изглеждат наред. На ваг-ком го гледах и показваше толкова колкото е. Не ми е изкарвал грешка. Ако се наложи ще сменя и него имам 2 оригинални втора ръка обаче от работещи коли свалени. За мен не паленето идва от двете проблемни дюзи които показах в поста по горе. Миришеше и доста на бензин след като запали и докато работи на бензин. Утре чакам дюзите, гумичките за тях и ще видя какъв ще е резултата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених дюзите, гумичките им и гарнитурата на дросела. Колата запали добре въпреки, че и трябваше малко време да подкачи бензин понеже бяха свалени дюзите. Работи добре сега, и установих от къде мирише на бензин. Оказа се , че маркуча от помпата до горивния филтър е нацепен целия и от няколко места капе и на тънки струи пръска бензин. За едно палене прави локва около 20 см в диаметър. Извадих бушона на помпата и сега карам така. Тези дни ще го сменям, че доста бензин заминава. 

Може това да се окаже причината за трудното палене. А лошите дюзи само да са допринесли за проблема.

След смяната на маркуча ще съм сигурен дали е от него понеже сега паля директно на газ и се води аварийно палене и пали малко по-трудно от нормалното, но въпреки това пали доста по добре от преди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно да. Не че дърпа въздух, а не може да задържи налягане в системата. Днес ще сменя нацепения маркуч и горивния филтър и се надявам утре да запали както преди. Ще пиша какво е станало след това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема с паленето като че ли си остана, но вече малко по слабо изразен. Ще трябва да търся някъде другъде проблема. Сега пали по-бързо от преди, но пак върти повече от обичайното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 28.06.2016 г. at 0:54, leo написа:

Закачихме я и даде само тази грешка

00561 Mixture adaptation

15-10 Adaptation limit (add) not reached - intermittent. 

 

Дебитомера си даде 100 gr/s както си трябва. Обаче проблема с паленето остана. 

Опитах да я запаля с бутане и запали веднага. 

Друго на диагностика не показа. 

Къде да търся проблем.  Оказва се ,че май не е от дебитомер.

Някой знае ли какво точно означава гореспоменатата грешка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неможе да коригира смесите на празен ход ,най вероятно не добре настроена газова уредба,или смуче въздух от някъде

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази грешка не ли когато е нужна адаптация. При мен с обикновена газова е набива като е карам само на газ, т.е е паля и на газ лятото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам, не мога да кажа. Нека по запознатите да кажат от какво се поражда. 

Вчера ходих да зареждам гориво и си викам да видя как ще запали. Запали от четвърт. След малко имам пак работа до паркинга и ще я запаля пак да видя как ще е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Запали добре. Съвсем малко се замисли. Друго сега ми прави впечатление. 

На 51 канал на климатроника е температурата на охлаждащата течност. Като дадох на контакт и влязох на 51 канал показваше 23 С. Стоейки на контакт забелязах, че температурата започна да се покачва с градус на всеки 5 секунди някъде и както си беше 23 С след минута стигна до 42 и вече угадих контакта. Не я изчаках да видя до къде ще достигне. 

Всичко това става преди да запаля колата, само на контакт. 

На какво може да се дължи това? 

Дали температурният датчик не е в ред и това е някакъв сервизен режим в който компа сам корегира температурата плавно от времето на подаване на контакт за да може да запали мотора и да го приведе в някакъв работен режим? 

Вие кажете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Проблема с паленето се оказа от регулатора за налягане на бензиновата рейка. Смених го с друг който също протече и сега съм с трети. Сложих еднопосочен клапан след помпата преди горивния филтър

Мерих налягането на бензиновата помпа и при палене и работа на място държи 4 бара. При подаване на газ се качва към 4,5 бара и при пускането на газта пада до 4 пак. Като угася колата налагането в системата е 3,5 бара. След 8 часа престой падна до 1 бар. Не знам дали е нормално така или от някои инжектор пуска по малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма много смисъл от тоя клапан след помпата,ако регулатора на налягането е заминал или с омекнала пружина.Принципа му на действие е да подържа постоянно налягане в рейката чрез ограничаване на потока от бензина който се връща в резервоара.На празен ход вакума който се получава в смукателния колектор през маркучето издърпва мембраната нагоре и пуска по голям дебит от бензина да се върне обратно в резервоара,при натоварване на двигателя(отваряне на дросела)вакума намалява и пружината връща мембраната надолу и ограничава количеството бензин което се връща,за да може да се задържи налягането защото тогава инжекторите впръскват повече гориво.При загасен двигател няма вакум в колектора и тогава мембраната трябва да е затворена за да има нялягане при следващото запалване.Правилно си се ориентирал или изпускащ инжектор или тръгнал регулатор,ако имаш достъп до вакуум помпа откачи маркуча от колектора  към регулатора и свържи помпата към него за да видиш дали той изпуска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По скоро мисля, че проблема може да е комплексен и от двете понеже и регулатора не е нов. При едно от ваденията на рейката инжектора на 4 цилиндър беше мокър все едно капка е капвала от него. 

Тестовете продължават. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам 3 бара за повече около час. След това пада до 2.5 и на сутринта е паднало до 0. Въпреки това колата си пали. Смених дюзите и регулатора и за сега е ок. Все си мислех обаче, че трябва да има налягане в горивопровода  не по малко от 2 бара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...