Jump to content

2.6v6 1995g. A4 b5 - Не се форсира на студен двигател


galin_krastev

Recommended Posts

Здравейте, преди седмица си купих ауди А4 б5 2.6v6 150k.s ръчна кутия. Имам няколко проблема да чистя, като единият е сутрешното или първото палене след престой. Двигателят е студен, при завъртане на ключа чувам помпата да подкачва и да спира след има няма 1-2 секунди. Завъртвам ключа, стартера върти, но двигателят не запалва, като се опитва да стане, но не се форсира. Връщам ключа и пак въртя, колата пак се опитва да работи, получава се нещо като запалване, но оборотите са около 500-600 и се опитва да гасне. Пак изключвам и така в един момент след 5-6 проби колата започва да работи около 1000 оборота. След като вече я усетя че няма да изгасне, решавам леко да подам газ, но резултата е че се опитва пак да загасва. След около 30-40 секунди, малко като по работи, сякаш идва всичко на себе си и вече колата няма проблем с подаването на газ. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Паленето всеки път е едно и също и не се променя при студен мотор. Смених бензинов филтър, който излезе че е оригинален когато е произведена колата 26.9.1995г. Изглежда Швейцарците не знаят че има такъв и трябва да се сменя, а преди това имах ауди А6 и то беше с оригинален филтър, също внесено от там. Не съм ходил все още на диагностика, но интересното е че колата след като запали не се форсира и заработва под 1000 оборота. 30-40 секунди след запалването колата идва на себе си. Нямам проблем с колебания в оборотите. Подавам газ оборотите се повдигат, задържам газта, като продължават да се вдигат и ги задържам на около 2500 и няма никакви признаци на колебания в работата на мотора. След пускане  на газта падат докъм 1000 и малко след това се кротват на около 700-800 колкото са ниските. Колата си загрява сравнително бързо до 90 градуса и нищо не се променя в работата на двигателя, като всичко си е ок. Всяко следващо палене си е нормално и никакви признаци на проблем. Само това първо палене си остава загадка. Колата може да не е експлоатирана 1 година откогато се вижда че е минала Швейцарски преглед. В следствие на това си мисля че някъде може да е клеясало или дюзите нещо не пускат първоначално гориво, както трябва и колата се удавя, защото после паленето не става изведнъж, а сякаш се вижда как със всяко въртене сякаш идва горивото или се отпушва нещо докато се отвори "кранчето" на 100%, което навява мисълта че има някаква връзка с налягането или сместа в следствие на някакви отлагания и намаляване на първоначалният дебит, докато не се избие тази сутрешна "тапа". Това пояснение може да даде яснота. Мисля си да почистя дроселовата клапа, но като гледам малко тръднодостъпни са задните болчета, но не знам дали това трябва да се направи, за да се намалят комбинациите за проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапан за празен ход,черен от страни на колектора,като го свалиш ще видиш чернилка, чистиш,сваляш дросела и ще видиш прохода към клапана,чистиш пак,като белне сглобяваш.Провери с компютър как са ламбда сондите.На рейката на дюзите има един метален клапан, от него излиза вакум,откачи го и виж има ли капки бензин. Зад държача на жилото има един вакум провери дали е здрав маркуча, огледай и другите вакуми.

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След всичко написано, и преди да свърша това онова по колата, реших да я покарам 150км извънградски цикъл и около 10% градско от това. След около 15км колата изведнъж прескочи границата на 90 градуса и почна да се разхожда стрелката между 100-115градуса. След първото ми влизане в населено място с по ниска скорост колата вдигна още градуси и ветна индикацията за прегряване. Спрях изгасих двигателя. Надигнах капак, с цел да видя нещо нередно, но нямаше което да ме подведе. Реших да видя капачката на казанчето, като я развих и съвсем леко се чу да изтърва налягане и течността не мръдна. Тръгнах, засилих колата, но след 500м пак светна лампата, трудно все още се охлаждаше мотора. По-късно прецених че един път като загрее трудно се охлажда. Използвах метод засилвам колата и изгасям двигателя на едно излязло на пътя спускане и така след като дойде изкачването запалих и градусите вече бяха други. И така пак придвижването стана до града след 140км с градуси между 100-115 някъде. В града колата не ми даваше шанс да я придвижвам повече от 500м слд като пак почна индикацията за прегряване да светва. На поредното спиране се обадих на познат за да му споделя и след това онова се оказа че големият кръг не отваря и перката не се включва. Проверих дебелият маркуч след термостата - студен, като горният от другата страна на радиатора горещ и не ми дава повече от 2 секунди да го държа. Перката я тествах ръчно като извадих буксата от радиатора и давайки на контакт без да паля окъсих в две комбинации от 3 кабела и перката се задвижи. Насочен бях за термостата, който на следващият ден го смених. В паралел направих някои неща от написано от вас, като почистих дроселовата клапа, отстрани на нея черният елемент (стъпковото моторче) с три кабела. Проверих металният клапан във вакумната част дали излиза бензин-неизлиза. Налягането на бензина не съм проверил защото незнам как да го направя без апаратура. Вакумите всички са наред. Паленето не се промени, като после забелязх че при форсирване оборотите подскачат по бързо и колата сякаш тръгна да се режи по-хубаво на празен ход. След смяната на термостата, който го смених без да махам ангренаж и очиларка си беше приключение, но и това направих, като заменх такъв оригинален с на марката BEHR  като извади такъв на 87 градуса и сложих пак на тия (ТX 30 87D). налях антифриз и след това се заех с въпросното чистене на клапа едно друго на база вашите указания и след всичко запалих. След 2-3 минути забелязах че стрелката стигна бързо пак около 90 градуса, като бях сам, излязох да видя какво става с нивото на течността, която не беше мръднала след като първоначално налях до чертата максимум. След малко влязох пак пред таблото и показаниятаа вече отиваха пак към 100-115 работейки на място и след малко пак светна лампата за прегряване и това всичко в интервала около 5-7 мин. след паленето. Изгасих двигателя, като все още никакви  признаци да се стоплят големият маркуч след термостата, а другият голям тепърва го усещах да се сгрява. В казанчето за вода не се вижда да се осъществава някаква циркулация през малкот маркуче което е сдвоено с големият на радиатора. Стигнах дотук и сега съм на тема датчици, водна помпа, обезвъздушаване, което също незнам къде да го правя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, колата на ход ли я докара до вас? Или я купи без да я тестваш, или я донесе с пътна помощ?

Сменяй водна помпа, датчика за перките, и в краен случай радиатора.

Първоначалното трудно палене, може да идва и от проблемен температурен датчик.

После като позагрее пак ли пали трудно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обърна ли внимание на малкия отвор  на широката част на термостата? Можеш ли да си спомниш в каква позиция го сложи?

Дросела на тази кола не се адаптира. За ангренажа при смяната на термостата ако не си ползвал скоба със сигурност не си точен при зацепването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По описания от теб начин работи студена кола с недостатъчно гориво. Виж си температурните датчици. Особенно сега ми се струва, че може би колата ти не прегрява, а датчика просто те лъже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След всичко коментирано от вас и въпросите отговорът ми е следният. Колата не съм я тествал до загряване, но пък стигнах до нея в кат без никави проблеми по извънградски маршрут 10-15км. След това  пред Кат я палех за малко много пъти докато я местих по опашката докато ми дойде реда. След случилото се на дългият ми преход около 150км чак на 15-20км и преди това 7-8км градско в тях градусите подскочиха над 90 и така почнаха да се движат над тая граница, когато колата се движи с по-висока скорост 80-100км/ч. Термостата го смених без да свалям ангренаж, а само с леко издърпване, но паленето преди проблемите с температурата си палеше така трудно. Термостата е съобразен със клапанчето, което го има да е горе, както чета в руски статии за това и онова. Там нещата са спазени и не би трябвало да имам проблем с монтажа. С тия датчици относно цветово локализирах че цвета е черен, а в магазина ми дадоха зелен и ми казаха че бил същият. След прочитане на някои статии във форума излиза че тоя цвят имал значение, защото през годините променяли параметрите в тях, а не конструктивно, като показанията можели да бъдат пак грешни. Още не съм го сложил, но тук също въпроса ми стои отворен като часта не е ли същата по цвят дали би ме подвело пак с градусите. Колата не е обслужена, ще ми се да сменя всичко, но парите намаляха и сега разчитам на приоритетни неща. Обезвъздушаването не съм го гледал, макар че излезе на металната тръба която завива отзад към мотора вариант за обезвъздушаване. Паленето след като запали веднъж после никакви грижи. Все още маслото не е сменено, което се предполага че е старо, но то се движи в нормални граници. докато карах колата при тия градуси над 100 на водата които споменавам то не мърдаше като стоеше около 100. Но последно когато запалих след смяна на термостата и обслужване на дросела и стигайки пак до прегряване на индикация мисля че не отлепи от 60 градуса, или тепърва е почнало да мърда което не ми направи впечатление. Долният маркуч дебелият който влиза в радиатора след дългият път и насеченото каране в града беше загрял съвсем леко, може би малко над температурата на ръката ми, а другият горе ми даваше 2 секунди да го задържа. Има още един по малък маркуч на тялото след термостата, който е във връзка и върви под ремъците в ниско беше също много горещ. Стисках долният студен маркуч, и горе пръскаше в казанчето през малкия, който е шиниран в паралел с горният за случаят горещ маркуч. Като пробвах колата имаше действащ климатроник, а сега докато се движих със проблема в градусите нямах никакво студено, сякаш нещо бокира и това да работи правилно. изредил съм доста коли няколко аудита и досега не съм обезвъздушавал след наливане на антифриз, системата се обезвъздушава сама, като естествено следя нивото докато перките се включат. Вчера на проветриво време и градуси около 22-25, колата да загрява толкова бързо на показание и да няма нищо горещо около маркучите крие въпросният проблем. Днес ще идва специалист с техника да направи диагностика. Като надявам се да се локализира проблема дали е на механична основа или на електрична. Базирайки помпа или някой датчик. А може и двете да са проблемни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, galin_krastev написа:

 Като пробвах колата имаше действащ климатроник, а сега докато се движих със проблема в градусите нямах никакво студено, сякаш нещо бокира и това да работи правилно. 

Ето ти отговора! Температурния датчик ти прави номера! Климатроника взима от него информация, за да тръгне, както взима информация от датчика на решетката за външна температура и още един дето се намира горе на таблото.

Когато един от тези прави мизерия, а при теб явно е този към двигателя, климатроника прави проблем а понякога и не тръгва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес  взетият датчик за 15лв на фирмата "topran"  с номер 059 919 501 или 109 245 (зелен), а по рано видях че моят датчик почва с цифри 058 ххх ххх, който е черен, на магазина им казах че моят е черен, но те ми твърдят че този е същият, но все пак го взех. Дойде специалист, който завъртя ключа на колата, като пред него показанието беше 90 градуса на таблото за водата. Откачихме клемата на датчика и видяхме че 90 градуса изчезнаха, като пак завъртяхме, но при форсирване колата изпатква. След това закачихме този датчик извън системата,  дойдоха оборотите като за студена около 1200, а преди още в началото са 800, климатроника тръгна, перката също завъртя със включването. Като тествах на автокъщата климатроника също беше ок, но паленето на студено си беше така проблемно. Утре на сутринта на студен двигател ще разбера това първото палене дали и то се е оправило, защото след 2-3 минути работа, вече всяко палене е ок със проблемният датчик, а вече днес запалихме колата и няма как да разберем докато не изстине на нула. Но след като закачихме датчика температурата беше където трябва на 60 градуса показание, а не на 90 както специалиста видя на първото завъртане за деня (студена), а това е още като се даде на контакт. Сега се чудя дали този зеленият датчик който имам ще дава точни показания, защото  някъде ми излезе че е за друг двигател и кола с тоя номер. Не ми се слага и маха по-късно пак ако не показва пак точно показанията, макар и да са близки до верните. Но това сега трудно да го разбера, но и ми пада вратичката за връщане.  Но както всеки магазин предимно гледат да разкарват наличностите.

Редактирано от galin_krastev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След всички проблеми, колата вече е в режим на експлоатация. Първото оплакване което имах с първоначалното палене - въпросният датчик със 4-те клеми даваше отражение на студен двигател, но въпреки това минах през почистване на дроселова клапа, стъпково моторче, и още един датчик с два края, който също имаше нагар. Всичко това изглежда повлиява за оборотите, форсирането и тихите. Втори проблем със показанието до прегряване. Същият датчик с 4-те клеми дава грешни показания и компютъра ги възприема като такива и това си дава отражение. Климатроника също излезе от строя по едно време като показанията на температурата взети от същият датчик влияят върху цялата система. След всички корекции реших че е хубаво да се съобразя със пробката за обезвъздушаване, която също разбутах, след като позагря колата реших че е време и там да се съсредоточа. Имаше достатъчно въздух, който излезе за да повлияе допълнително. В един момент нивото на течността се промени, като падна с малко, а това говори че се отвори големият кръг и долният маркуч загря моментално до нивото на горният.  Градусите на таблото залепнаха малко преди 90 градуса , нещо като 87-88, а термостата отваря на 87 и така не мръднаха цели 40мин. и не дочаках перката да включи. Не знам точно какви са стойностите  върху датчика на водният радиатор който е с три жици затова кога  трябва да подаде информация за включване на перката, но така или иначе температурата не се покачваше. Форсирвах до към 2000 оборота,  задържах на място за да вдигне още градус, но уви нищо не мърда.  Направи ми впечатление че през малкото маркуче което е на най-високата точка на казанчето че не блика течност през него. По рано като стисках долният маркуч когато бяха проблемите ми църкаше през него, което ми говори че не е запушено. Това не знам дали е някакъв проблем, или по-късно почва през него да циркулира. Съмненията за помпа че не работи при това положение може би падат, защото не виждам как се реализират тия процеси. Виско перката се върти сякаш с оборотите на двигателя, и чакайки другата перка да се включи, а тя може би раздухва доста въздуха и затова да се стига до тук, колата да не може да загрее повече. Външната температура днес беше 22 градсуа, което може да е причина че не е много топло. Предният ден перката през климатроника се включи като сложихме здравият датчик, което говори че тя работи. Оригиналният датчик се оказа от 1995г. когато е произведена колата VDO 140 градуса 814/1/5  а номера на ауди е 058 919 501А и има черен  цвят, а аз дес сложих topran 109 245 755 (replacing 059 919 501) за 15лв, което се оказа основният проблем в колата свързана с работата на мотора. Термостата който смених се оказа може би излишно нещо, но пък новият заработи днес, което също можеше да бъде комплексен проблема. Вече бих казал че този датчик може да се брои като консумативна част, която при обслужване на автомобила е желателно и тя да се смени.

Редактирано от galin_krastev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменяй водната помпа! Щом не блика течност от малкото маркучле, нямаш кръговрат в системата. Ако след водната помпа пак е същото, явно имаш запушен радиатор. Само се моли да не е този на парното, че ще падне едно разглобяване!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених маслото с 5w40 на ARAL (1ltr) опаковка, където колата събра 4.7лтр., както и филтър. Тръгнах на дълъг път за втори път пак по същият пресечен маршрут от 150км със 1400м положителна денивелация. Колата след като вдигна 87-89 градуса (малко преди 90 и след 85) почти средата. така си и остана за цялото пътуване. Вчера ме заваля дъжда, но колата не се обади при такъв силен дъжд относно намокряне на това онова и всичко беше с поведението и. Температурата по едно време се снижи до 17 градуса. и по късно стигна до към 22. Стрелката на температура ако реагира, почти не се забелязва. Като влязох в градски условия също не прехвърли показание над 90 градуса. Колата вчера събра около 30км по инерция (тихи обороти), като стрелката вообще не падаше базирайки че мотора е разтоварен, като градусите на маслото и водата не мърдаха. След пауза в града около 20-30мин. на изгасен двигател и след това беше показанието стигнало към 80 градуса. Така че все още не съм сигурен дали е необходимо да сменям помпата, а покрай нея тръгнаха други неща. Все още опипвам колата. Отначало на студен мотор колата се форсира на около 1500 -1700 оборота и пулсира като ги клати с 200 оборота нагоре надолу. и след 10 секунди ги успокоява към 1000 и така с плавното загряване слизат до към 700-800. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

След  всички проблеми и установената система на работа на колата и 1500км след корекциите, резултатите са положителни. Температурата като залепне малко преди 90 градуса не мърда, дори и при пускане по инерция. Но студеното палене пак не е точно такова каквото си го представям за нормално. По-рано с проблемният датчих въртях доста, а сега това го няма, но пък оборотите пулсират в първите 20-30 секунди като се клатят между 1500 и 1300. и след малко се стабилизират. Този въпросният датчик все още ме съмнява, като реши толкова проблеми, дали сега ако сложа не зелен, а черен с бял пръстен както и е оригиналният на VDO, би се изчистил и този проблем. Датчика в един електронен магазин ми излезе на 3 марки. Swag, Heart+BUSS ELPARTS и VEMO. Като цените са 58лв, 32лв и 15лв. Колебая се кой да предпочета и дали има смисъл от най-скъпия или може да се рискува с най-евтиният на фирмата VEMO. оригиналният ми номер на датчика пак повтарям е 058 919 501А. А тези модели са еквиваленти на този номер. А в информацията за датчика на фирмата Swag упоменават че е до 120 градуса. Което не знам какво се има предвид. http://carauto.bg/датчик-температура-охладителна-течност-herthbuss-elparts-prod1707579.html

http://carauto.bg/датчик-температура-охладителна-течност-swag-prod2212197.html

http://carauto.bg/датчик-температура-охладителна-течност-vemo-prod2348532.html

 

Кой е точният продукт, на коя марка трябва да се разчита, а такава разлика и в цената между отделните, леко ми подсказва че ще сгреша ако съдя по-цена.

Благодаря.

 

Редактирано от galin_krastev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...