victor4o4 Публикувано 19 Септември 2016 Доклад Share Публикувано 19 Септември 2016 Здравейте, колеги! От известно време имам 1.8 ADR 125 к.с.. Когато карам колата на по-високи обороти при освобождаване от скорост, понякога оборотите забиват на 1800-2200 и не падат до нормалните 950. В някои случаи, когато шофирам спокойно и натисна съединителя и/или изключа от скорост, колата се форсира до 1800-2200 оборота. Понякога чукване на педала кара оборотите да се нормализират, но не винаги. От какво може да е причината? Дебитомера е сменен от предишните собственици преди около 10 хил километра. Наскоро чистих дроселова клапа, защото в ниските обороти тресеше, и сега там е ОК, но форсирането е много дразнещо... Моля за помощ и съвет Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IceHeart Публикувано 19 Септември 2016 Доклад Share Публикувано 19 Септември 2016 И при мен го има! Но не всеки път. Провери някой вакум, или по-точно този дето идва от сервото на спирачките и отива към дросела. Може някъде да е напукан и да смуче въздух. Също така погледни "гофрирания'' маркуч който отива от дросела към въздушния филтър. Да не е спукан и той! По принцип съм виждал тоя проблем на мн. автомобили с този мотор. Решение все още няма, или не съм прочел да има! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
victor4o4 Публикувано 19 Септември 2016 Автор Доклад Share Публикувано 19 Септември 2016 Току-що слязох до колата... Не виждам да има скъсани вакууми (или поне такива, които се виждат). Свалих въздуховода (от деб към дросела) и изключих синия температурен датчик (за проба). Колата започна да работи много зле - форсира се до 3500, връща до 2000, после пак до 3000 и така , сложих отново буксата на датчика и колата заспа.. Много странно, само като форсирам до над 3000+ оборота, проблема се появява, иначе колата работи добре... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IceHeart Публикувано 19 Септември 2016 Доклад Share Публикувано 19 Септември 2016 Щом след вадене на датчика /температурния/ колата работи зле, значи датчика работи. Аз моята я карам така от години. И при мен се форсира до 2200 към 2800 оборота, и понякога ги задържа. В повечето случаи го прави когато смукача е активен и работи, или преди да го изключи. Друго което може да направиш, е да почисти стъпковото моторче от прахта. Но ще ти трябва пистолет за въздух. Само трябва да откриеш къде е при теб! Дано и други колеги се включат, и да помогнат. Късмет! И ако откриеш проблема пиши, ще помогнеш на много други колеги! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
victor4o4 Публикувано 20 Септември 2016 Автор Доклад Share Публикувано 20 Септември 2016 При мен стъпковият мотор се намира под дроселовата клапа. Когато го отворих и погледнах,всичко блестеше от чистота, нямаше никакъв прах. Проблемът все още продължава, моля някой да предложи сервиз, в който могат да го оправят това нещо, или поне да кажат от какво е. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
victor4o4 Публикувано 23 Септември 2016 Автор Доклад Share Публикувано 23 Септември 2016 Колеги, днес свалих дросела (отново) и отворих черния капак с електрониката, за да разгледам добре вътре как стоят нещата. Както виждате от снимките, графитените писти са леко износени. Възможно ли е това да е проблемът? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
borkohristov Публикувано 21 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 21 Октомври 2016 Колега,намери ли решение на проблема?От една седмица имам същия проблем като твоя.Единствената разлика е,че при мен го прави на газ и не съм го пробвал на бензин. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivo marinov Публикувано 22 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 22 Октомври 2016 (Редактирано) Смени си стъпковото моторче с ново.Погледни дебитомера отново и го почисти,ако е китайски дори и да е чисто нов и сменян скоро проблема пак може да е от него,защото те често дефектират.След почистване дросела трябва да се адаптира с ВагКом. Редактирано 22 Октомври 2016 от ivo marinov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 22 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 22 Октомври 2016 Преди 3 часа, ivo marinov написа: Смени си стъпковото моторче с ново. А ти лично сменял ли си стъпково моторче с ново, ако да, разкажи как става? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shonab Публикувано 23 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 23 Октомври 2016 Колега проблема ти е от дросела, по-скоро от този датчик. Пистите са много зле. Имах същия проблем при старото б4 - почиствах дросели, стъпкови моторчета, сменях с нови, но проблема си остана докато накрая открих, че този датчик върши страхотна работа. Та сега при б5 имах същия проблем със същото решение. Потърси дросел втора употреба защото нов е майка и татко.. а само датчика няма как да се поправи. Поздрави дерзай! Ако толкова се съмняваш в стъпковото моторче мъ подай директно ток и ще видиш дали работи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shonab Публикувано 23 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 23 Октомври 2016 Та по-точно този потенциометър се казва TPS- Throttle position sensor. Toв потенциометър с променливо съпротивление. Определя ти ъгъла на дроселовата клапа. Когато клапата се движи тя изпраща сигнали до електронният блок за управление (ЕБУ) на двигателя. Когато дросела е затворен, сигнала е обикновено около 0,5V, а при напълно отворен дросел – до 4,5-5V. При отклонение на сигнала от тези нормални граници - грешки: Дроселова клапа/Педал на газта Позиция Сензор А Верига. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 23 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 23 Октомври 2016 (Редактирано) и за какво отново се открива топлата вода, това се знае и в трета А група на деЦката градина...... Въпросното "стъпково моторче" не е фактор за появата на такива проблеми, то си е краен изпълнителен елемент и трудно се поврежда, че и да се сменя чак. Виж спрягания TPS си е основния виновник за почти всички(ако не и всичките) проблеми на типа дросели, а веднъж износи ли се, НЯМА оправия, едно че е труден за демонтаж(има заварка за рязане, после само ювелир може да я повтори без специално оборудване) и второ само в близки до заводските условия може да се пипа там, и трето - не се предлага като ОМ или автърмаркет част, не че не се среща от време на време по забутани сайтчета и дори в ибея, има и две фирми, които предлагат рециклаж(една немска и една английска), но цената за БГ тънкача е безмислена в сравнение с нова клапа. И това че е скъпа и непосилна си е легендата на бедняка теладжия . Редактирано 23 Октомври 2016 от NIKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shubert Публикувано 24 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 24 Октомври 2016 Е сега са доста по-евтини. Един колега я беше намерил за около 200 еуро май. На мен невремето ми обаждаха цени от 750лв с отстъпки. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Мирослав филчев Публикувано 24 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 24 Октомври 2016 Проблема е от дебитомера. Ако си от Варна ,отиди при сервиза на бош след метро. Когато купих преди години го имах същия проблем. Собственика е Юлиян и за 150-200 лв си готов. Sent from my Lenovo P1a42 using Tapatalk Проблема е от дроселовата клапа.Ако си от Варна ,отиди при сервиза на бош след метро. Когато купих моята преди години го имах същия проблем. Собственика е Юлиян и за 150-200 лв си готов.Но какво е правил,не ми каза. Важното е че десет години повече не съм имал този проблем Sent from my Lenovo P1a42 using Tapatalk Коригирах го,понеже се сетих че е дроселовата клапа. Все пак минаха десет години Sent from my Lenovo P1a42 using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване